Süreç değerlendirme sınavı, öğrencilerin öğrenme eksikliklerini tespit etmek, eksikleri gidermek için iyileştirme süreci hazırlamak ve öğretim sürecini daha faydalı hale getirmek amacıyla gerçekleştirilen bir değerlendirme türüdür. Bu sınavlar genellikle şu özellikleri içerir: Düzenli aralıklar: Üç haftada bir uygulanır. Kapsamlı konu dağılımı: İlgili haftalarda işlenen konuları kapsar. Çift kitapçık sistemi: Sayısal ve sözel kitapçıklar bulunur. Geri bildirim: Öğrencilerin ve öğretmenlerin çalışmalarına ayna tutarak sürecin aksayan yönlerini tespit etmeyi sağlar. Örnek olarak, Millî Eğitim Bakanlığı'nın geliştirdiği "Eğitimde Öğrenci Gelişimini İzleme Değerlendirme Sistemi" ve Okulistik'in "SDS - Süreç Değerlendirme Sınavları" verilebilir.