“Yandex Direct, alanlar”

Rapor, Yandex Direct üzerinden reklamı yayınladığınız sitelerle ilgili istatistikleri içerir. Rapor, örneğin hemen çıkma göstergesine dayanarak reklam kampanyanızın performansını değerlendirmenize yardımcı olur.

İstatistikler, Yandex Direct’te dolandırıcılık önleme sistemi tarafından kontrol edilen tıklamalara dayanmaktadır.

Raporu görüntüle: RaporlarÇağrılarYandex Direkt, deneyler.

Rapor ne işe yarar?

Rapor, reklamlarınızın yayınlandığı sitelerin etkililiğini analiz etmeyi sağlar. Bu amaçla sitenizin ziyaretçi sayısı ve hemen çıkma oranı gibi birkaç göstergesinin oranını inceleyin: Bu analizle kapatılması gereken düşük verimli içerik alanlarını belirlemiş olursunuz.

Rapor alma koşulları

“Yandex Direct” grubu raporlarının Yandex Metrica’da görüntülenmesi için, Yandex Direct’te Kampanya düzenleme sayfasında Yandex Metrica sayaçları bloğunda sitenize kurulu sayacı seçin. Sayaç reklam kampanyasına bağlı değilse Metrica raporlarında reklamlardan kaynaklanan girişler “Diğer Kampanyalar” kaynağına ilişkilendirilir.

Reklamlar tıklanarak gerçekleşen her bir kullanıcı girişi bağlantısına benzersiz tıklama numarasını içeren bir yclid etiketi otomatik eklenir. Sitenizin bu tür etiketli bağlantıları doğru açtığından emin olun. Reklam tıklanınca sitenizdeki Metrica sayacı etiketi takip ederek gerçekleşen ziyareti belirli tıklama ile ilişkilendirir.

Rapor yapısı ve ayarları

Rapordaki veriler aşağıdaki şekilde gruplanır:

  • Arama. Reklam, Yandex arama sonuçlarında gösterilir.
  • Ağlar. Reklam, Yandex Reklam Ağı ve harici ağlardaki içerik sitelerinde gösterilir. Bu grup, Yandex Direct'in reklam gösterim stratejisi ayarlarında ağ gösterimleri etkin olduğunda gösterilir. Stratejiler hakkında daha fazla bilgi için Yandex Direct Yardım bölümüne göz atın.

Rapor, Yandex Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.

Soru-Cevap

Yandex Direct raporlarında başkalarına ait kampanyaların istatistikleri nasıl gizlenir?

İstatistiklerin doğru görüntülenmesi için, Yandex Direct’teki reklam kampanyası ayarlarında Yandex Metrica sayaçları alanını doldurun. Yaklaşık bir gün sonra Yabancı kampanya işareti kaybolacak ve reklam kampanyalarına ilişkin ayrıntılı istatistikleri görebileceksiniz.

Raporların diğer web analiz sistemlerinde doğru oluşması için reklam ayarları nasıl olmalı?

Yandex Direct reklamlarından gerçekleşen geçişlerin diğer analiz sistemleriyle doğru hesaplanması için ayarları aşağıda açıklanan yöntemlerden birine göre yapın:

Yandex Metrica verileri Yandex Direct verilerinden farklı görünüyor. Neden?

Yandex Direct istatistikleri, dolandırıcılıktan korunma sistemi tarafından filtrelenmemiş tıklamaları gösterir (bunlar kaydedilmiş olarak adlandırılır). Yandex Metrica, reklam ilanından gelen kaydedilmiş tıklamalar (Yandex Direct grubu raporları) ve kaydedilmemiş olanlar (Reklam sistemleri raporu) için ziyaret sayısını gösterir. Aralarındaki veri farkı hakkında daha fazla bilgi...

Sohbete yaz

E-posta yaz

Çözüm bulmak için soru seçin.

Şunları kontrol edin:

  • Sayaç numarası Yandex Direct kampanya ayarlarında belirtilmiştir.
  • Yandex Metrica arayüzünde, sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde çok katı filtreler bulunuyor.
  • Sayaç tüm açılış sayfalarında kurulu. Yandex Metrica sayacının kurulu olduğu sayfalarla ilgili verileri, eğer site ziyaretçileri bu sayfalara daha önce girmişse RaporlarİçerikPopüler raporunda görebilirsiniz. Herhangi bir site sayfasında sayaç ayarının doğruluğunu kontrol etmek için bkz. Sayaç kontrolü.
  • Seçilen rapor tarihlerinde site doğru çalıştı.
Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Yandex: Belirsiz satırı, Yandex Metrica tarafından kaydedilen ziyaretin Yandex Direct reklamından gelen herhangi bir geçişle eşleştirilemediğini ifade eder. Ziyaretin belirli bir geçişle ilgisinin belirlenememesi ise bunun şirket, ilgili anahtar sözcük grubu veya kullanılan sorgu gibi diğer verilerinin belirlenmesini de imkansız kılar.

Yandex Direct kaynağında Yandex: Belirsiz satırının ortaya çıkmasının nedeni Yandex Direct'teki yclid etiketinin oluşturulması ve Yandex Metrica'daki ziyaretin kaydedilmesi arasındaki zaman farkına işaret edebilir. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:

  • Reklam üzerinden web sayfasına geçen ziyaretçinin sayfayı içeren tarayıcı sekmesini bir süredir açık tuttuğu ve daha sonra sayfayı yenilediği bir durum.
  • Bir ziyaretçi, reklam üzerinden geçtiği sayfanın bağlantısını başka bir kullanıcıya e-postayla gönderince, bunu alan kullanıcının bu sayfayı daha sonra görüntülediği bir durum: Bu tür bir ziyaretin Yandex Direct'ten daha önce yapılan tıklamayla olan bağlantısını tespit etmek imkansız olur.
Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Etiketin doğru şekilde oluşturulup oluşturulmadığını kontrol edin. UTM etiketi, herhangi bir sırayla dizilen beş parametreden oluşur ve & işaretiyle ayrılır:

http://example.com/?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=reklam456&utm_term=cümle

Sayfa URL'sini zaten parametreler içeriyorsa, etiketler & işaretinden sonra eklenmelidir:

http://example.com/?uid=1234&utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=ilan456&utm_term=cümle

Bunun dışında, UTM etiketleri dikkate alınmayabilir, çünkü:

  • Açılış sayfalarında Yandex Metrica sayacı yüklü olmayabilir veya doğru ayarlanmamış olabilir. Kontrol etmek sayaç ayarı doğruluğu.

  • Reklam, Yandex Metrica sayacının kurulu olmadığı bir sayfaya yönlendiren bir URL içeriyor olabilir.

  • Reklam, başka bir sayfayı refere eden bir URL'yi içeriyor ve bununla birlikte UTM etiketleri kayboluyor olabilir.

  • Reklamda, açılmayan, yanlış bir URL belirtilmiş olabilir.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Standart UTM etiketleri raporu dallanarak ayrılan bir görünümünde sunulur: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term.

utm_content hariç tüm UTM etiketlerini kullanıyorsanız utm_term ile ilgili verilere standart "Etiketler" rapor grubu hakkında raporunda erişilmeyecektir. Etiketlerin görüntülenmesine izin vermek için, raporda utm_content boyutunu kaldırın.

Etiket parametre adları standartlaştırılmış: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term. Bu etiketleri değiştirmez ya da kendiniz oluşturamazsınız (utm_keyword, utm_slovo) çünkü bunlar UTM etiketlerinin bir parçası olmayacak ve bunlarla ilgili veriler “UTM etiketleri” raporuna girmeyecektir.

Örneğin:

http://example.com?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_id}&utm_keyword={keyword}

burada utm_keyword rasgele bir parametre.

“UTM etiketleri” raporunda, utm_source, utm_medium ve utm_campaign parametreleri hakkında bilgi görüntülenir. utm_keyword parametresi hakkındaki bilgiler yalnızca RaporlarİçerikURL parametreleri raporunda mevcut olacaktır.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Bu şekilde görüntülenmesinin nedeni, varsayılan olarak raporların Son anlamlı geçiş ilişkilendirme modeline göre oluşturulmuş olmasıdır. Trafik kaynağını seçerken ziyaretçinin ziyaret geçmişi de hesaba katıldığından, bu şekilde dönüşüm oranının daha yüksek bir doğrulukla hesaplanması mümkün olur.

Durdurumuş kampanyada veya arşiv kampanyasında birtakım istatistiklerin görünmesini istemiyorsanız Son geçiş modelini seçin. Böylece Yandex Metrica, her ziyaret için o andaki geçiş kaynağını dikkate alır.

Yandex Metrica ve Yandex Direct’teki ilişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için blogu okuyun.

Veri farklılığının olası nedenlerini inceleyin. Bulunan nedenler giderildikten sonra hâlâ sormak istediğiniz sorular varsa aşağıdaki form üzerinden bize ulaşın.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.