“Yandex Direct, alanlar”
Rapor, Yandex Direct üzerinden reklamı yayınladığınız sitelerle ilgili istatistikleri içerir. Rapor, örneğin hemen çıkma göstergesine dayanarak reklam kampanyanızın performansını değerlendirmenize yardımcı olur.
İstatistikler, Yandex Direct’te dolandırıcılık önleme sistemi tarafından kontrol edilen tıklamalara dayanmaktadır.
Raporu görüntüle: Raporlar → Çağrılar → Yandex Direkt, deneyler.
Rapor ne işe yarar?
Rapor, reklamlarınızın yayınlandığı sitelerin etkililiğini analiz etmeyi sağlar. Bu amaçla sitenizin ziyaretçi sayısı ve hemen çıkma oranı gibi birkaç göstergesinin oranını inceleyin: Bu analizle kapatılması gereken düşük verimli içerik alanlarını belirlemiş olursunuz.
Rapor alma koşulları
“Yandex Direct” grubu raporlarının Yandex Metrica’da görüntülenmesi için, Yandex Direct’te Kampanya düzenleme sayfasında Yandex Metrica sayaçları bloğunda sitenize kurulu sayacı seçin. Sayaç reklam kampanyasına bağlı değilse Metrica raporlarında reklamlardan kaynaklanan girişler “Diğer Kampanyalar” kaynağına ilişkilendirilir.
Reklamlar tıklanarak gerçekleşen her bir kullanıcı girişi bağlantısına benzersiz tıklama numarasını içeren bir yclid
etiketi otomatik eklenir. Sitenizin bu tür etiketli bağlantıları doğru açtığından emin olun. Reklam tıklanınca sitenizdeki Metrica sayacı etiketi takip ederek gerçekleşen ziyareti belirli tıklama ile ilişkilendirir.
Rapor yapısı ve ayarları
Rapordaki veriler aşağıdaki şekilde gruplanır:
- Arama. Reklam, Yandex arama sonuçlarında gösterilir.
- Ağlar. Reklam, Yandex Reklam Ağı ve harici ağlardaki içerik sitelerinde gösterilir. Bu grup, Yandex Direct'in reklam gösterim stratejisi ayarlarında ağ gösterimleri etkin olduğunda gösterilir. Stratejiler hakkında daha fazla bilgi için Yandex Direct Yardım bölümüne göz atın.
Rapor, Yandex Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.
Soru-Cevap
Yandex Direct raporlarında başkalarına ait kampanyaların istatistikleri nasıl gizlenir?
İstatistiklerin doğru görüntülenmesi için, Yandex Direct’teki reklam kampanyası ayarlarında Yandex Metrica sayaçları alanını doldurun. Yaklaşık bir gün sonra Yabancı kampanya işareti kaybolacak ve reklam kampanyalarına ilişkin ayrıntılı istatistikleri görebileceksiniz.
Raporların diğer web analiz sistemlerinde doğru oluşması için reklam ayarları nasıl olmalı?
Yandex Direct reklamlarından gerçekleşen geçişlerin diğer analiz sistemleriyle doğru hesaplanması için ayarları aşağıda açıklanan yöntemlerden birine göre yapın:
- Reklam bağlantılarına özel etiketler ekleyin,
- Yandex Direct’te Kampanya Ayarları sayfasında OpenStat etiketinin otomatik eklenmesini etkinleştirin.
Yandex Metrica verileri Yandex Direct verilerinden farklı görünüyor. Neden?
Yandex Direct istatistikleri, dolandırıcılıktan korunma sistemi tarafından filtrelenmemiş tıklamaları gösterir (bunlar kaydedilmiş olarak adlandırılır). Yandex Metrica, reklam ilanından gelen kaydedilmiş tıklamalar (Yandex Direct grubu raporları) ve kaydedilmemiş olanlar (Reklam sistemleri raporu) için ziyaret sayısını gösterir. Aralarındaki veri farkı hakkında daha fazla bilgi...