Reklam
Oyunlarınıza reklam blokları yerleştirerek gelir elde edebilirsiniz. Bunun için:
- Reklam yerleştirme ile ilgili özellikler ve önerileri inceleyin.
- SDK'yı kullanarak reklam çağrısını ayarlayın.
- Yandex Games geliştirici konsolunda Parasallaşmayı etkinleştirin.
Reklam yerleştirme ile ilgili özellikler ve öneriler
- Reklam çağrısını öyle bir şekilde yerleştirin ki kullanıcı bunun, oyunun bir parçası değil, bir reklam bloğu olduğunu anlasın.
- Oyuna reklam eklenmesi önerilen yerler: Oyuna başlamadan önce, bir sonraki seviyeye geçerken, oyun kaybedildikten sonra.
- Ödüllü video reklamın (rewarded video)'ın çağrı sıklığında herhangi bir sınırlama bulunmaz.
- Tam ekran reklam bloğunun çağrı sıklığı Yandex Games platformu tarafından yönetilir.
Dikkat
Yandex Advertising Network, kullanıcıların reklam bloklarına rastgele tıklamalarını reklam sahtekarlığının bir işareti olarak değerlendirir ve oyundaki reklam gelirini azaltır.
Bunu önlemek için, kullanıcının oyun devam ederken istemeden bir reklam bloğuna tıklayabileceği reklamların görüntülenmesine izin vermeyin.
Yanlış bir çağrı örneği:
setInterval(() => ysdk.adv.showFullscreenAdv(), 180000)
Reklam çağrı ayarı
Tam ekran reklam bloğu
Tam ekran reklam bloğu, uygulamanın arka planını tamamen kaplayan ve kullanıcının sorgu gönderdiği (örneğin, oyunun bir sonraki seviyesine geçerken) ve yanıtını aldığı zaman arasında gösterilen reklam bloklarıdır.
Reklamı çağırmak için ysdk.adv.showFullscreenAdv({callbacks:{}})
yöntemini kullanın.
callbacks
: İsteğe bağlı callback işlevleri. Her reklam bloğu için ayrı ayrı ayarlanır.
-
onOpen
: Reklam başarıyla açıldığında çağrılır. -
onClose
: Reklam kapatıldığında, bir hatadan sonra ve ayrıca çok sık çağrıldığı için reklam açılmadığında çağrılır. Reklamın gösterilip gösterilmediğini öğrenebileceğinizwasShown
bağımsız değişkeni (tipboolean
) ile birlikte kullanılır. -
onError
: Bir hata oluştuğunda çağrılır. Hata nesnesi callback işlevine aktarılır.
Örnek
ysdk.adv.showFullscreenAdv({
callbacks: {
onOpen: function() {
// Reklam açıldıktan sonra yapılacak işlem.
},
onClose: function(wasShown) {
// Reklam kapatıldığında yapılacak işlem.
},
onError: function(error) {
// Hata durumunda yapılacak işlem.
},
}
})
Ödüllü video reklam (rewarded video)
Ödül videolar, oyunlardan para kazanmak için kullanılan video reklamları içeren bloklardır. Kullanıcı, videoyu izlediği için bir ödül veya oyun içi para birimi alır.
Reklamı çağırmak için ysdk.adv.showRewardedVideo({callbacks:{}})
yöntemini kullanın.
callbacks
: İsteğe bağlı callback işlevleri. Her reklam bloğu için ayrı ayrı ayarlanır.
-
onOpen
: Video reklamlar ekranda görüntülendiğinde çağrılır. -
onRewarded
: Video reklam görüntülemeleri sayıldığında çağrılır. Bu işlevde kullanıcının görüntülemeden sonra ne ödül alacağını belirtin. -
onClose
: Bir video reklam kapatılırken çağrılır. -
onError
: Bir hata oluştuğunda çağrılır. Hata nesnesi callback işlevine aktarılır.
Örnek
ysdk.adv.showRewardedVideo({
callbacks: {
onOpen: () => {
console.log('Video ad open.');
},
onRewarded: () => {
console.log('Rewarded!');
},
onClose: () => {
console.log('Video ad closed.');
},
onError: (e) => {
console.log('Error while open video ad:', e);
},
}
})
Sticky banner
Sticky banner gösterimlerini etkinleştirmek için:
- Geliştirici konsolunu açın ve Taslak sekmesine geçin.
- Sticky banner'lar bloğunda, banner'ların görüntülenmesini ayarlayın:
-
Mobil cihazlar için:
- Sticky banner dikey ekran yönünde: Altta veya Üstte yönünü seçin,
- Sticky banner yatay ekran yönünde: Altta, Üstte veya Sağda yönünü seçin.
-
Bilgisayarlar için: Sticky banner masaüstünde seçeneğini etkinleştirin. Banner sağ tarafta gösterilecektir.
-
Varsayılan olarak, sticky banner oyun başlangıcında görünür ve tüm oturum boyunca görüntülenir. Banner'ın ne zaman gösterileceğini ayarlamak için:
- Sticky banner'lar bloğunda, Başlangıçta sticky banner gösterimini devre dışı bırak seçeneğini etkinleştirin.
- Aşağıdaki yöntemleri kullanarak banner'ların görüntülenmesini ayarlayın:
ysdk.adv.getBannerAdvStatus()
: Banner'ın durumunu gösterir,ysdk.adv.showBannerAdv()
: Banner'ı çağırır,ysdk.adv.hideBannerAdv()
: Banner'ı kaldırır.
Yöntemler stickyAdvIsShowing: boolean
değerini geri getirir. stickyAdvIsShowing = false
ise, ysdk.adv.getBannerAdvStatus()
ve ysdk.adv.showBannerAdv()
yöntemleri olası aşağıdaki nedenlerle isteğe bağlı reason
alanı geri getirir:
- ADV_IS_NOT_CONNECTED: Banner'lar bağlı değil,
- UNKNOWN: Yandex tarafında reklam görüntüleme hatası.
Örnek
ysdk.adv.getBannerAdvStatus().then(({ stickyAdvIsShowing , reason }) => {
if (stickyAdvIsShowing) {
// Reklam gösteriliyor.
} else if(reason) {
// Reklam gösterilmiyor.
console.log(reason)
} else {
ysdk.adv.showBannerAdv()
}
})
Not
Destek ekibi, hazır oyunu Yandex Oyun platformuna yerleştirmenize yardımcı olur. Geliştirme ve test etme konularındaki uygulamalı sorulara ise diğer geliştiriciler Discord Topluluğu yanıt verir.
Yandex Games SDK kullanırken sorunla karşılaşırsanız veya sorunuz varsa, lütfen destek ekibiyle iletişime geçin:
callbacks
: İsteğe bağlı callback işlevleri. Her reklam bloğu için ayrı ayrı ayarlanır.
onOpen
: Video reklamlar ekranda görüntülendiğinde çağrılır.
onRewarded
: Video reklam görüntülemeleri sayıldığında çağrılır. Bu işlevde kullanıcının görüntülemeden sonra ne ödül alacağını belirtin.
onClose
: reklam kapatıldığında, bir hatadan sonra ve ayrıca çok sık çağrıldığı için reklam açılmadığında çağrılır. Reklamın gösterilip gösterilmediğini öğrenebileceğiniz wasShown
bağımsız değişkeni (tip boolean
) ile birlikte kullanılır.
onClose
: Bir video reklam kapatılırken çağrılır.
onError
: Bir hata oluştuğunda çağrılır. Hata nesnesi callback işlevine aktarılır.
Oyun sırasında görüntülenen bir reklam bloğu.