Asenkron çok oyunculu
Construct 3 eklentisi asenkron çok oyunculu desteği sağlar. Daha fazla bilgi için HTML 5 bölümüne bakın.
Çok oyunculu başlatma
Başlamak için Initialize multiplayer eylemini kullanın. Bu eylem, başlangıç başlatmasını gerçekleştirir ve rakiplerin oyun oturumlarını yükler.
Başlatma parametreleri:
Parametre |
Tür |
Açıklama |
Sessions count |
|
Yüklenecek oturum sayısı (en fazla 10). |
Turn time |
|
Rakibin hamle süresi için maksimum milisaniye. |
Meta |
|
Oturum seçimi için veri nesnesi. |
Parametreler hakkında daha fazla bilgi için ana makaleye bakın.
Çok oyunculu başarıyla başlatıldıktan sonra, On multiplayer initialization tetikleyicisi etkinleştirilecektir. Alınan rakip oturumlarını işlemek için içinde For each opponent döngüsünü kullanın. Döngüde aşağıdaki ifadeler kullanılabilir:
- Current session player data —
avatar
veyaname
anahtarıyla mevcut oturumdaki oyuncu verileri. - Current session ID in sessions list.
Oturum meta verilerini almak için Get current session metadata eylemini kullanın.
Oyun oturumu kaydetme
Kullanılabilir eylemler:
-
Commit transaction — işlemleri kaydetmek için kullanın. Bu eylem, verilerle birlikte bir JSON nesnesi kabul eder.
-
Push session — oturumu kaydetmek için kullanın. Bu eylem, oturum meta verileriyle bir JSON nesnesi kabul eder.
Daha fazla bilgi için ana makaleye bakın.
Oturumlarla çalışma
Construct 3'te oturumlarla çalışma yalnızca olaylar aracılığıyla yapılır. Bunun için On multiplayer session transactions ve On multiplayer session finish tetikleyicileri kullanılır.
On multiplayer session transactions tetikleyicisinde aşağıdakiler kullanılabilir:
-
Session ID in event ifadesi.
-
For each transaction döngüsü — gelen rakip işlemlerinin listesini işlemek için. Döngüde aşağıdaki ifadeler kullanılabilir:
- Current transaction ID in transactions list.
- Current transaction time in transactions list.
İşlem verilerini almak için Get current transaction data eylemini kullanın.
On multiplayer session finish tetikleyicisinde Session ID in finish event ifadesi kullanılabilir.
Oturumları işleyicilere göndermeyi başlatmak için Mark gameplay start eylemini çağırın. Duraklatma, Mark gameplay stop çağrılarak yapılır.
Oturumlarla çalışma hakkında daha fazla bilgi için ana makaleye bakın.