Asenkron çok oyunculu

Construct 3 eklentisi asenkron çok oyunculu desteği sağlar. Daha fazla bilgi için HTML 5 bölümüne bakın.

Çok oyunculu başlatma

Başlamak için Initialize multiplayer eylemini kullanın. Bu eylem, başlangıç ​​başlatmasını gerçekleştirir ve rakiplerin oyun oturumlarını yükler.

Başlatma parametreleri:

Parametre

Tür

Açıklama

Sessions count

number

Yüklenecek oturum sayısı (en fazla 10).

Turn time

number

Rakibin hamle süresi için maksimum milisaniye.

Meta

JSON

Oturum seçimi için veri nesnesi.

Parametreler hakkında daha fazla bilgi için ana makaleye bakın.

Çok oyunculu başarıyla başlatıldıktan sonra, On multiplayer initialization tetikleyicisi etkinleştirilecektir. Alınan rakip oturumlarını işlemek için içinde For each opponent döngüsünü kullanın. Döngüde aşağıdaki ifadeler kullanılabilir:

  • Current session player dataavatar veya name anahtarıyla mevcut oturumdaki oyuncu verileri.
  • Current session ID in sessions list.

Oturum meta verilerini almak için Get current session metadata eylemini kullanın.

Oyun oturumu kaydetme

Kullanılabilir eylemler:

  • Commit transaction — işlemleri kaydetmek için kullanın. Bu eylem, verilerle birlikte bir JSON nesnesi kabul eder.

  • Push session — oturumu kaydetmek için kullanın. Bu eylem, oturum meta verileriyle bir JSON nesnesi kabul eder.

Daha fazla bilgi için ana makaleye bakın.

Oturumlarla çalışma

Construct 3'te oturumlarla çalışma yalnızca olaylar aracılığıyla yapılır. Bunun için On multiplayer session transactions ve On multiplayer session finish tetikleyicileri kullanılır.

On multiplayer session transactions tetikleyicisinde aşağıdakiler kullanılabilir:

  • Session ID in event ifadesi.

  • For each transaction döngüsü — gelen rakip işlemlerinin listesini işlemek için. Döngüde aşağıdaki ifadeler kullanılabilir:

    • Current transaction ID in transactions list.
    • Current transaction time in transactions list.

    İşlem verilerini almak için Get current transaction data eylemini kullanın.

On multiplayer session finish tetikleyicisinde Session ID in finish event ifadesi kullanılabilir.

Oturumları işleyicilere göndermeyi başlatmak için Mark gameplay start eylemini çağırın. Duraklatma, Mark gameplay stop çağrılarak yapılır.

Oturumlarla çalışma hakkında daha fazla bilgi için ana makaleye bakın.

Kullanım örneği


Depo