Oyun kopyaları

Gereklilik Maddesi 3.6

Oyun, katalogdaki başka oyunun tam veya kısmi bir kopyası değildir veya bu geliştiricinin başka bir oyununu kopyalamaz. Eğer yayınlanan oyun, oyunlardan birinin devamı veya başka bir parçasıysa, yalnızca oyunun kurgusu ve/veya mekanikleri tamamen yeniden işlenmişse ayrı bir oyun olarak kabul edilir. Aksi durumda, önceki oyunu yeni içerikle güncellemeniz gerekir.

Oyunların özgünlüğünü değerlendirirken, moderasyon dört parametreyi dikkate alır:

Parametre

Açıklama

Örnekler*

Temel mekanik (ana oyun mekaniği)

"Nasıl oynanır?" sorusuna cevap verir

  • Bu, oyuncunun en sık yaptığı ve oyunun nasıl hissedildiğini ve çalıştığını belirleyen şeydir.

  • Eğer oyun tamamen aynıysa, ancak sadece mekanikte farklılık varsa ve mekaniklerin kendileri tamamen yeni bir oyun deneyimi hissi yaratmıyorsa (tıklama oyunu, bulmacalar, birleştirme-düşme, sohbet, test vb.) — bu yeterli bir farklılık olarak kabul edilmez.

  • Eğer oyunda ek mekanikler varsa ve bunlar oyun deneyimini önemli ölçüde etkiliyorsa — bu değişiklik içerikle ilgilidir. Eğer az etkiliyorsa — hiç dikkate alınmaz.

  • İkincil mekaniklerin eklenmesi veya hafifçe değiştirilmesi, oynanış özünde değişmediyse, oyunda önemsiz bir değişiklik olarak kabul edilir.

  • Platform oyunları.
  • Nişancı oyunları.
  • Bulmacalar.
  • Kart oyunları.
  • Gizlilik oyunları.
  • Simülasyonlar.

İçerik (oyun içeriği, oyun deneyimi)

"İçinde ne var?", "Neyle etkileşime giriyorum?", "Oyun neyle dolu?" sorularına cevap verir

  • Oyun deneyimini oluşturan her şey.
  • Oyuncunun etkileşime girebileceği veya görebileceği, duyabileceği, öğrenebileceği, alabileceği, deneyimleyebileceği tüm oyun öğelerinin toplamı.
  • Oyunun yeni bölümleri için, moderasyon içeriğin ve oyun koşullarının ne kadar farklı olduğuna (içerik ikincil mekanikleri belirleyebilir: yeni karakter yetenekleri, yeni tuzaklar, hikaye vb.) ve bu içeriğin hacminin yeni olarak kabul edilmek için yeterli olup olmadığına bakar.
  • Hikaye ve geçmiş bilgisi.
  • Karakterler ve yetenekleri.
  • Konumlar, oyun seviyeleri, oyun alanı.
  • Oyun öğeleri: üçlü eşleştirme parçaları, birleştirme öğeleri, masa kartları vb.
  • Meta-oynanış:
    • Temel mekaniğin ötesinde ek ilerleme, örneğin bir şehrin veya konumun geliştirilmesi.
    • Ana içeriği etkileyen mekaniklerin varlığı: karakterlerin geliştirilmesi ve edinilmesi, silahlar, oyundaki bonuslar, savaş geçişleri (sezonlar).
  • Tutma mekanikleri: günlük görevler, ligler, geçici etkinlikler vb.

Tasarım

"Nasıl görünüyor?" sorusuna cevap verir

  • Oyun dünyasının imajından, atmosferinden ve görsel algısından sorumludur.
  • Ana parametreler:
    • Stil (gerçekçilik, çizgi film tarzı, piksel sanatı vb.).
    • Teknik ve detay (2D, 3D, el çizimi dokular ve fotorealistik modeller, model çeşitliliği vb.).
    • Palet ve atmosfer (baskın renkler, örneğin seviye arka planını değiştirmek yeterli kabul edilmez).
  • Cuphead — 30'lu yılların retro çizgi film stili.
  • Journey — minimalizm, açık çöl paleti.
  • Limbo — tek renk, gölgeler, endişeli atmosfer.
  • Borderlands — net konturlu çizgi roman çizimi.
  • Genshin Impact — anime stili, yumuşak renkler.

UI ve UX

"Oyuncu neyi ve nasıl görüyor ve basıyor?" sorusuna cevap verir

  • UI — oyuncunun bilgi almasını ve oyunu kontrol etmesini sağlayan kontrol ve bilgi öğeleri.
  • UX — oyuncunun oyunla etkileşimde bulunurken rahatlığından sorumludur.

Bu, kullanıcının oyunla etkileşimde bulunduğu her şeydir:

  • Pencerelerin ve düğmelerin grafik tasarımı.
  • Oyunu kontrol etme yolları.
  • Yardımcı oyun araçları.
  • Pencereler arası geçişler.
  • Düğmeler ve yerleşimleri.
  • Menüler, listeler, envanter.
  • Sağlık, skor, zamanlayıcı, ipuçları, imleç.
  • Harita, görev günlüğü.
  • Simgeler, yükleme ekranları.

* Örnekler gösterim amaçlıdır ve listelenenlere sınırlı değildir.

Moderasyon ilkesi

Bir oyunun kopya olup olmadığını kontrol etmek için aşağıdaki tabloyu kullanın:

  • 🔴 — parametre eşleşiyor.
  • 🟢 — parametre yeterince farklı.

Kopya

Kopya

Kopya

Kopya

Kopya değil

Kopya değil

Kopya değil

Kopya değil

Kopya

Kopya

Kopya

Kopya değil

Kopya değil

Kopya değil

Kopya değil

Mekanik

🔴

🔴

🔴

🔴

🔴

🔴

🔴

🔴

🟢

🟢

🟢

🟢

🟢

🟢

🟢

İçerik

🔴

🔴

🔴

🔴

🟢

🟢

🟢

🟢

🔴

🔴

🔴

🟢

🟢

🟢

🟢

Tasarım

🔴

🔴

🟢

🟢

🔴

🔴

🟢

🟢

🔴

🔴

🟢

🔴

🔴

🟢

🟢

UI ve UX

🔴

🟢

🔴

🟢

🔴

🟢

🔴

🟢

🔴

🟢

🔴

🔴

🟢

🔴

🟢

Dikkat

Eğer bir oyun kopya olarak tanınırsa:

  • moderasyonu geçemez;
  • daha ileri kontrollere izin verilmez;
  • yayından kaldırılır.

Kopyalar

Tam kopyalar

Tüm parametrelerin eşleştiği oyunlar.

Oyun 1

Oyun 2

  • 🔴 Temel mekanik eşleşiyor: saldırılardan kaçınmanız gerekiyor.
  • 🔴 İçerik önemsiz derecede farklı ve yeni bir oyun deneyimi yaratmıyor: sadece karakterler ve konum değişmiş.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.
  • 🔴 UI ve UX eşleşiyor.

  • 🔴 Temel mekanik eşleşiyor: doğru zamanda bıçak atmanız gerekiyor.
  • 🔴 İçerik önemsiz derecede farklı: arka plan ve hedef görünümü değiştirilmiş.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.
  • 🔴 UI ve UX eşleşiyor.

  • 🔴 Temel mekanik eşleşiyor: GTA benzeri.
  • 🔴 İçerik ilk bakışta farklı görünüyor, ancak yakından incelendiğinde, farklılıkların önemsiz olduğu görülüyor. Sadece konum (şehir biraz yeniden düzenlenmiş, ancak aynı varlıklar kullanılmış) ve karakter (karakter modeli farklı, ancak bu basit bir yeniden kaplama, başka yetenekler yok, yeni oynanış imkanları yaratmıyor) değişmiş.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.
  • 🔴 UI ve UX önemsiz derecede değiştirilmiş (sadece renkler değişmiş).

  • 🔴 Temel mekanik eşleşiyor.
  • 🔴 İçerik önemsiz derecede farklı: karakterlerin ve düşen öğelerin görünümleri değişmiş.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.
  • 🔴 UI ve UX eşleşiyor.

  • 🔴 Temel mekanik eşleşiyor: birleştirme.
  • 🔴 İçerik önemsiz derecede farklı ve yeni bir oyun deneyimi yaratmıyor: sadece oyun öğeleri (parçalar) değişmiş, stil neredeyse hiç değişmemiş.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.
  • 🔴 UI ve UX eşleşiyor.

Kısmi kopyalar

Oyun 1

Oyun 2

  • 🔴 Temel mekanik eşleşiyor: bir topu yuvarlamanız ve engellerle çarpışmadan doğru zamanda durmanız gerekiyor.
  • 🔴 İçerik önemsiz derecede farklı: sadece seviyeler değişmiş.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.
  • 🟢 UI ve UX farklı: arayüz yeniden tasarlanmış, ayrıca ana menüde de farklılıklar var.

  • 🔴 Temel mekanik eşleşiyor: solitaire.
  • 🔴 İçerik önemsiz derecede farklı: sadece oyun öğeleri (kart arkaları, arka planlar) değiştirilmiş.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.
  • 🟢 UI ve UX farklı: arayüz yeniden tasarlanmış (düğmeler ve yazı tipi değiştirilmiş).

  • 🟢 Temel mekanik farklı: solitaire oyunları farklı, her birinin kendi kuralları var.
  • 🔴 İçerik eşleşiyor.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.
  • 🔴 UI ve UX eşleşiyor.

Kopya olmayanlar

Oyun 1

Oyun 2

  • 🔴 Temel mekanik eşleşiyor: nişancı oyunu.
  • 🟢 İçerik önemli ölçüde yeniden düzenlenmiş: arka hikaye, konumlar, oyun öğeleri (silahlar, eşyalar, binalar) değişmiş.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.
  • 🟢 UI ve UX farklı: arayüz yeniden tasarlanmış, ayrıca ana menüde de farklılıklar var.

  • 🔴 Temel mekanik eşleşiyor: fizik bulmacası.
  • 🟢 İçerik farklı: karakterler ve yetenekleri, seviyeler, oyun öğeleri (bonuslar) değişmiş.
  • 🟢 Tasarım farklı: farklı modeller.
  • 🟢 UI ve UX farklı: farklı arayüz.

  • 🔴 Temel mekanik eşleşiyor: kum havuzu.
  • 🟢 İçerik farklı: konumlar, haritalar, arka hikaye, oyun öğeleri (kıyafetler, bloklar, silahlar) değişmiş.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor: piksel sanatı.
  • 🔴 UI ve UX önemsiz derecede değiştirilmiş (sadece renkler değişmiş).

  • 🟢 Temel mekanik farklı: platform oyunu ve bilardo.
  • 🟢 İçerik farklı: farklı oyunlar.
  • 🟢 Tasarım farklı: farklı oyunlar.
  • 🔴 UI ve UX eşleşiyor: aynı düğmeler.

  • 🟢 Temel mekanik farklı: basketbol ve voleybol.
  • 🟢 İçerik farklı: oyun öğeleri (toplar, bonuslar), arka hikaye, konumlar değişmiş.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.
  • 🔴 UI ve UX eşleşiyor.

  • 🔴 Temel mekanik eşleşiyor: ritim oyunu.
  • 🟢 İçerik farklı: karakterler, konumlar, hikaye ve seviyeler değişmiş.
  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.
  • 🔴 UI ve UX eşleşiyor.

  • 🟢 Temel mekanik farklı:

    • Solda, oyuncular kılıç atıyor, karakterler tekrar atış için kılıçları toplayarak otomatik koşuyor.

    • Sağda, oyuncular balta atıyor (sadece bir deneme hakkı var: ikinci balta sadece her iki oyuncu da ıskaladığında ortaya çıkıyor), karakterler ise sabit duruyor.

  • 🟢 İçerik farklı: karakterler (yetenekleri), konumlar, oyun öğeleri değişmiş.

  • 🔴 Tasarım eşleşiyor.

  • 🔴 UI ve UX eşleşiyor.

Moderasyon ile iletişime geçmek

Eğer oyununuzun başka bir oyunun kopyası olmadığını düşünüyorsanız ve haksız yere yayından kaldırıldıysa ya da kabul edilmediyse, aşağıdaki formu doldurun.

Moderasyon Kalite Kontrol Servisi kararı yeniden inceleyecek ve oyununuz haksız yere engellenmişse geri yükleyecektir.

Formu aç

Oyunlar bu parametrede eşleşiyor.

Oyunlar bu parametrede yeterince farklı.