Doğru gösterim

Gereklilik 1.10 Madde

Oyun doğru bir şekilde görüntülenir:

  1. Aktif alanın boyutu ekranı aşmaz, ögeler kesilmez.

  2. Sayfa içinde tarayıcı kaydırması (tarayıcının sistem kaydırma çubuğu) bulunmaz. Ancak, içeriğin oyun araçlarıyla kendi kaydırma işlevini gerçekleştirmesi kabul edilir.

  3. İç ögeler ve metinler birbirlerinin üstüne binmez ve diğer ögeleri kapatmaz.

  4. Oyun tek elle kontrol edilebilir olmalı ve oyuncu temel sahnede herhangi bir ek kaydırma veya kaydırma hareketi yapmadan kalabilmelidir. İç oyun alanının büyük boyutlu alanlarda, strateji oyunlarında, RPG türlerinde yer değiştirmesi kabul edilebilir.

Kesilme ve Üst Üste Binme

Gerekliliklerin karşılandığı kabul edilmesi için iki koşulun yerine getirilmesi gerekir:

  • Tüm önemli ögeler, her birinin anlamı açık olacak şekilde görünür.
  • Tüm ögeleri kullanmak rahattır.

1.10.1. Eğer bir öge oyun alanının sınırlarıyla kesiliyorsa, bu onun tanınabilirliğini ve tıklanabilirliğini etkilememelidir, yani kesilme önemsiz olmalıdır. Eğer bir öge kritik şekilde kesiliyorsa, anlamı belirsizdir ve kullanımı zor ya da imkansızdır, o zaman uygulama yayımlanma ya da katalogdan kaldırılma aşamasında reddedilecektir.

1.10.3. Bir nesnenin diğerinin üzerine binmesi sadece üst üste binme hafif olduğunda ve ögenin okunabilirliğini ve tıklanabilirliğini etkilemediğinde kabul edilebilir. Eğer önemli ölçüde bir nesnenin alanı kapalıysa ya da bu ögeyle etkileşimi veya okunmasını engelliyorsa, yayımlanma reddedilecektir.

Üst üste binmemesi veya kesilmemesi gerekenler:

  • butonlar;
  • metinler;
  • önemli ögeler (örneğin, oyun nesneleri, engeller, ölçekler ve göstergeler);
  • reklam uyarıları.

Bu ögeler, tüm ilan edilen platformlarda ve farklı çözünürlüklerde iyi görünür ve kolayca okunur olmalıdır.

Öneri

Bu gereksinimlere uygunluğu kendiniz oyunu kontrol edebilirsiniz. Bunun için uygulamayı farklı cihazlarda açın: bir dizüstü veya bilgisayarda farklı boyutlarda pencerede, telefonunuzda yatay ve dikey yönlendirmelerde. Telefonsuz mobil sürümü kontrol etmek için, masaüstü tarayıcınızda geliştirici araçlarını kullanın.

Eğer telefonunuzda ekran yönlendirmesini sabitlemek istiyorsanız, bunu geliştirici konsolunda yapın.

Kesilme

Kritik

Moderasyon, önemli bir arayüz ögesi kritik derecede kesilmişse oyunun yayımlanma talebini reddeder ya da uygulamayı katalogdan kaldırır. Bir öge kısmen gizli olduğunda ve:

  • kullanımı rahatsızlık veriyorsa;
  • iyi görünmüyorsa;
  • anlamı zor anlaşılıyorsa;
  • kesilme ögenin tıklanabilirliğini etkiliyorsa;

bu durum kabul edilmez.

Ekran Görüntüsü

Yorum

Kesilmiş

Kesilmemiş

İlk resimde, tarayıcı penceresinde oyun alanı kesiliyor ve uygulama ile etkileşim kurulamıyor. İkinci resimde, oyuna tamamen erişilebilir ve tüm arabirim öğeleri görünebilir.

Oyun skoru tam olarak görünmüyor. Tüm başarılar net ve kolay okunabilir olmalıdır.

Butonun büyük bir kısmı görünmüyor, dolayısıyla ne işe yaradığı anlaşılamıyor.

Reklam uyarısı ciddi şekilde kesilmiş ve kolay okunmuyor.

Mağaza butonları sadece kısmen görünüyor, üzerlerindeki metin okunmuyor. Oyunun bir kısmı erişilemez.

Oyunun ana içeriği olan resimlerin bir kısmı ciddi şekilde kesilmiş.

Önemli butonlar sadece kısmen görünüyor, iki tanesinin ne işe yaradığı belirsiz. Butonları kullanmak rahatsız edici olacaktır.

Alt butondaki metin ekran çerçevesinin dışında kaldığı için okunmuyor.

Telefon ekranına mağlubiyet metni sığmıyor, bu yüzden zor okunuyor.

Viktorinanın cevap seçenekleri ciddi şekilde kesilmiş, kenar butonlardaki metin okunamıyor.

Butonun önemli bir kısmı ve kaynak miktarı görünmüyor.

Başlat butonu kötü görünüyor.

Görsel romanda metin ciddi şekilde kesilmiş, oysa bu tür oyunlarda metin ana içeriktir.

Kısmen gizlenmiş metin oyun için önemli, ancak zor okunuyor.

Zamanlayıcı ve başarılar tam olarak görünmüyor, bir buton ekranın dışına taşmış.

Önemsiz

Eğer bir arayüz ögesi tam olarak görünmese de, hala kolayca okunabiliyorsa ve kullanımı zor değilse, kesilme önemsiz olarak kabul edilecektir. Moderasyon, bu tür bir oyunu onaylayacaktır çünkü kesilme, arayüz ögelerinin tıklanabilirliğini etkilemez.

Ekran Görüntüsü

Yorum

Metnin altındaki tepkiler tam görünmüyor, ancak bunların anlamı ve tıklanabilirliği üzerinde kesilme etkili olmadı.

Viktorina formunun kenarları kesilmiş ancak metinler zarar görmedi.

Yeniden butonu biraz kesilmiş ancak kolaylıkla okunabiliyor ve üzerine tıklamak zor değil.

Yeniden Başlat önemli bir buton, ancak çok az kesilmiş, bu yüzden daha az anlaşılır veya tıklanabilir olmadı.

Oyunun bitiş yazısı tam görünmüyor ama metin anlaşılır.

Üst Üste Binme

Kritik

Nesnelerin üst üste binmesi kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediğinde, moderasyon uygulamayı yayımdan kaldırır veya yayımına izin vermez. Kullanıcının uygulamayı rahatça kullanabilmesi, tüm arayüz ögelerinin iyi görünür olması ve anlamlarının sezgisel olarak anlaşılabilir olması gerekir. Aksi takdirde, üst üste binme ögelerin tıklanabilirliğini etkiler ve kritik olarak kabul edilir.

Ekran Görüntüsü

Yorum

Butondaki yazı başka bir buton tarafından örtülüyor, okunamıyor.

Kartın yarısı puan sayacının arkasında gizli. Üzerindeki değer oyun süreci için önemli olduğundan, bu kesişme kritik.

Buton metni üzerine gelen reklam ikonu, metnin okunmasını büyük ölçüde engelliyor.

Ödül açıklamasını tamamen kapatan reklam izle butonu, kullanıcının reklamı izleme motivasyonunu olumsuz etkiliyor.

Kaybetme ekranındaki metinler birbirinin üstüne binmiş durumda ve okunması zor.

Oyun kaynaklarının açıklaması oyun alanının aynı katmanında ve arkaplanında yer alıyor. Bu yüzden metni okumak zor ve oynamak rahatsız.

Bilgi yarışması sorusunun metni kendi üzerine bindiği için okunamıyor. Bilgi yarışmasında metin, oyunun ana içeriğidir.

Menü butonunun örtülmesi, ona erişimi etkiliyor.

Önemsiz

Eğer arayüzün bir bölümü görünmüyor ancak yine de iyi şekilde görülebiliyor ve kullanımı rahatsa, moderasyon oyunu onaylar. Objelerin birbiri üstüne binmesi, kullanıcının arayüzle etkileşimini etkilememelidir.

Ekran Görüntüsü

Yorum

Seviye butonları kesişiyor, ancak yazılar okunabilir durumda ve kesişme tıklanabilirliği etkilemiyor. Hata önemsiz.

Sonraki butonundaki metin kısmen örtülü, ancak metin sezgisel olarak anlaşılıyor ve buton tıklanabilir.

Resimler kısmen örtülü, ancak metinler iyi durumda, bu yüzden örtülme oyun sürecini engellemiyor.

Ayarlar butonu kısmen örtülmüş, ancak butonun anlaşılabilirliği ve tıklanabilirliği bu durumdan etkilenmiyor.

Oyunun adı ve başlat butonunun metni biraz kesişiyor, ancak her ikisi de kolaylıkla okunabiliyor ve butonu kullanmak hala rahat.

Oyunun Uyarlanabilirliğini Kontrol Etme

Oyunu kontrol etmek için, moderasyon ekibi oyun alanını dikey, yatay ve çapraz olarak genişletip daraltır ve farklı cihazlarda oyunun ölçeklendirilmesini değiştirir. Kontrol için en popüler ekran çözünürlükleri kullanılır.

PNG görüntülerini indirin

Kontrol Mantığı

  1. Oyun penceresini açın ve yeşil dikdörtgen içine yerleştirin. Kenar oranı 16:9 olmalıdır.
  2. Tarayıcı penceresini ayrı eksenlerde %20 daraltın (kırmızı dikdörtgenin sınırlarına kadar).
  3. Tarayıcı penceresini kırmızı dikdörtgen içine yerleştirin.

Bu işlemler sırasında oyun doğru gösterilmiyorsa, yayına alınmayacak.

Kontrol Örnekleri

Eylemler

Oyun Alanı

Yorum

Oyun alanının genişliğini küçültün.

Oran değiştiğinde, sol taraftaki düğmeler kesilir ve üzerlerindeki yazılar okunamaz hale gelir.

Oyun alanının yüksekliğini küçültün.

Oyun alanının yüksekliği yetersiz olduğunda, ekrana tüm önemli elementler sığmaz ve kedi kafası oyuncunun skorunu neredeyse tamamen örter.

Kaydırma ve swipe to refresh

1.10.2. Oyunu moderasyona göndermeden önce, oyununuzda tarayıcı penceresinin sistem kaydırma çubuğu veya swipe to refresh özelliğinin olmadığını kontrol edin. Oyun içinde kendi kaydırma araçlarınızı kullanabilirsiniz.

Kaydırma

Önemli

Bu gerekliliği kontrol ederken sadece sistem kaydırma çubuğuna dikkat edilmelidir.

Kaydırmayı nasıl ayırt edebilirsiniz:

  • Tarayıcı (sistem) kaydırması, oyun penceresinin kendisi kaydırıldığı için oyunun herhangi bir yerinden erişilebilir.

  • Oyun içi kaydırma, oyun içindeki belirli bir öğeyi veya menüyü ayrı ayrı kaydırır.

Oyun yüklenirken kaydırma çubuğunun olup olmadığını kontrol edin:

  • Bilgisayarda, tarayıcıda %80 ila %125 aralığında zoom yaparken. Eğer kaydırma çubuğu belirtilen aralığın dışında beliriyorsa, bu bir ihlal değildir.

  • Mobil cihazda. Özellikler:

    • Mobil cihazlarda, kaydırma çubuğu sticky-banner'ların sağ tarafında belirebilir: tam ekran modundan çıkış yapıldığında (özellikle iOS Safari'de) sticky-banner küçülmez ve kaydırma çubuğu belirir.

    • Oyun yüklenirken, kaydırmak kaydırma çubuğunun belirmesine neden olabilir. Tam yüklendikten sonra, bu kaydırma çubuğu kaybolmalı veya yalnızca sticky-banner'da kalmalıdır. Sticky-banner devre dışı bırakıldığında, kaydırma çubuğunun olmaması gerekir.

Swipe to refresh

Swipe to refresh özelliğinin bulunması, tarayıcı kaydırma gereksinimlerine aykırı olarak değerlendirilir. Bu özelliğin devre dışı bırakıldığından emin olun.

Oyun

Yayınlanmasına izin vermemenin nedeni

Oyunda swipe to refresh özelliği bulunmaktadır.

Moderasyon ile İletişim Kur

Eğer oyununuz tüm beyan edilen platformlarda doğru bir şekilde gösterildiğini ve yanlışlıkla yayından kaldırıldığını veya yayına alınmadığını düşünüyorsanız, aşağıdaki formu doldurun.

Kalite kontrol hizmeti kararı yeniden gözden geçirecek ve eğer oyun haksız yere engellenmişse, oyunu geri yükleyecektir.

Formu aç