Değişiklik geçmişi

Aralık
  • Haziran
  • Temmuz
  • Ağustos
  • Eylül
  • Ekim
  • Kasım
  • Aralık
  • 31 Temmuz 2024
    • İstemci ayarlarına bağlı olmayan, hile ve geçersiz kılmaya karşı dayanıklı olacak sunucu zamanını almak için yeni bir SDK yöntemini tanımladık.
    • Parasallaşma Metrikleri bölümü ve Roller ve Erişimler bölümünde Revenue metriği ve Average revenue per daily active user metriğini kimlerin görüntüleyebildiği bilgilerini tamamladık. Varsayılan olarak bu metrikler yalnızca oyun sahibinin erişimine açıktır. Bu metrikleri ekibinizdeki diğer geliştiricilerin erişimine açmak için View income rolü vermeniz gerekir.
    • Play time, Players ve Play time per player gibi bazı ürün metriklerinin açıklamasını güncelledik. Artık widget'larda yeni oyuncuların katkısı ayrı bir eğri olarak gösterilir.
    • Oyun içi satın alma bölümüne (Madde 1.13.1) tüketim yöntemi etkinleştirme gerektiğine ilişkin bir uyarı ekledik. Dolayısıyla, moderasyonda zor durumda kalmamak için testler sırasında bile işlenmemiş alımları incelemeyi ihmal etmeyin.
    • Şartların 1.10 maddesinin metnini tamamladık: Pencere ebatlarının değiştirilmesi oyunun doğru görüntülenmesini bozmamalıdır.
    • Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamaya ek bilgi ekleyerek Koşullu Sıra Tabanlı Oyunlar bölümündeki örnekler listesine birleştirme mekaniğine sahip oyunları da ekledik. Örneklere ayrıca bu tür bir oyunun GIF görselini ekledik.
  • 17 Temmuz 2024
    • Şartların 8.2.3.6 maddesini düzenleyerek oyundaki metinlerin çevirisinin gerekli olmadığı durumlara ilişkin bilgi ve örnekleri ekledik.
    • Şartların 1.10.2 maddesinin metnini daha kapsamlı olacak şekilde düzenledik: Oyunlarda "swipe to refresh" özelliği etkinleşmemelidir.
    • Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamayı tamamladık: Oyun platformda başlatıldıktan sonra (gameReadyAPI tetiklendikten sonra) reklamlar gösterilebilir.
    • Şartların, Yandex Games SDK'nın başlatılması ve yöntemlerinin kullanılması hakkında olan 1.19 maddesini genişlettik.
    • Yandex Games SDK'yı bağlamaya ilişkin bilgileri güncelledik: https://yandex.ru/games/sdk/v2 yolunu sdk.js olarak değiştirdik, özel alan adında bağlantı sağlama yöntemlerini ekledik. SDK, yalnızca SDK Kurulumu ve Kullanımı sayfasında (madde 1.19.1'de) belirtildiği şekilde başlatılır.
    • Oyuna Başlama sayfasını genişlettik ve adını Oyunu Yükleme ve Gameplay İşaretlemesi olarak değiştirdik:
      • Oyunu Yükleme bölümündeki örnekler güncellendi. Kullanıcının oyunu oynamaya başlayabildiği anda, gameReadyAPI'den ready() yönteminin çağrılması artık zorunludur (madde 1.19.2).
      • Platforma gameplay'in aktif olup olmadığını bildirmeyi sağlayan yeni SDK yöntemlerini içeren Gameplay bölümünü ekledik. GameplayAPI kullanılıyorsa yöntemlerinin çağrılması belge setine (madde 1.19.3) uygun olmalıdır.
  • 9 Temmuz 2024
    • Dönüşüm metriklerine ilişkin bilgileri güncelledik: Geri dönüş oranının tıklanma oranına etkisini ortadan kaldırmak için Icon CTR; Icon CTR in recommendations ve Icon CTR in "My games" olmak üzere ikiye bölündü. Simgelere ve kapak sayfalarına yönelik A/B testlerinin sonuçlarıyla çalışırken yeni metriklere güvenilebilir.
  • 3 Temmuz 2024
  • 2 Temmuz 2024
    • Tam ekran olarak görüntülenen reklamlara ilişkin kalibrasyon listesini (madde 4.4.1) düzenledik. Reklamların görüntülenebileceği durumlar için örnekler sağladık
    • Oyun İçin Aranan Koşullar bölümündeki madde 2.11 kaldırılarak madde 1.8'in hükümleri geçerlilik kazandı. Mobil cihazlar için, aktif alanın büyüklüğüne değil, dahili öğelerin, düğmelerin, grafiklerin (madde 1.8) boyutlarını uyarlamaya odaklanın.
  • 28 Ağustos 2024
    • Tekrarlanan (kopya) oyunlar için bir kalibrasyon listesi ekledik (Madde 3.6). Oyunların kopya kontrolünde oyunların mekaniği ve ortamı dikkate alınır. Bir oyunun moderasyondan geçebilmesi için mekaniğinin veya ortamının başka bir oyunun benzer öğeleriyle aynı olmaması gerekir.
    • Şartların aşağıdaki maddelerini güncelledik:
      • 1.6.1.8: Bu şart tüm işletim sistemleri için geçerlidir;
      • 1.6.1.8: Bu şart tüm medya içerikleri için geçerlidir;
      • 7.13.4.6: "Kitap Okuma" bölümüne atasözleri, deyimler ve ilginç gerçekler eklendi.
    • Yandex Games'te para kazanma hakkında bölümündeki not kısmını güncelledik: Buna göre reklam blokları, yalnızca görünür gösterimler için gelir sağlar.
  • 14 Ağustos 2024
    • Şartların 2.9 maddesine oyundaki içerik uzunluğuna ilişkin bir açıklama ekledik.
    • Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamayı yeni hükümlerle tamamladık: Oyuncu eylemi ile reklamın başlaması arasındaki gecikme, saniyenin 1/3'ünden fazla olamaz.
    • Belge setini Vietnamcaya çevirdik.
  • 25 Eylül 2024
    • Şartların 1.19 maddesi için açıklamayı güncelledik:
      • Game Ready çağrısını bekleme süresi: 90 saniye.
      • Game Ready dahil edilmemişse işaret kırmızı yanar: .
      • Yükleyicinin güncellik kontrolü mantığını SDK'yı Başlatma bölümüne taşıdık.
    • Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamadaki bilgiler netleştirildi: Bir kullanıcı eylemi ile reklamın başlaması arasında izin verilen maksimum gecikme 0,33 saniyedir, bu da 330 milisaniyeye eşittir.
    • Desteklenen dillerin listesinden Koreceyi çıkardık.
    • "Oyunda Gelir Hangi Koşullara Bağlıdır?" sorusuna yanıtı güncelledik.Bkz. Parasallaşma sayfası.
  • 11 Eylül 2024
  • 3 Eylül 2024
    • Şartların 4.4.1 maddesinin açıklama metnini netleştirdik ve birleştirme mekaniğini sergileyen oyun örneğini güncelledik.

    • Simgelerin A/B Testi bölümüne yeni bilgiler eklendi. Bu sayede:

      • Kataloğun Rusça konuşan kullanıcı kitlesi, uluslararası kullanıcı kitlesi ve tüm kullanıcı kitlesi üzerinde testler yapabilirsiniz. Tam ve eksiksiz bilgi edinmek için tüm kullanıcı kitlesi üzerinde A/B testi yapmayı seçin.
      • Test edilecek kreatiflerin yüklenme hızını artırmak için Apply icon and cover for other languages seçeneğini kullanabilirsiniz.
      • Tüm kullanıcı kitlesi üzerinde test yapıldığında, elde edilen sonuçlara bağlı olarak test sonuçlarını kabul edeceğiniz kullanıcı kitlesi kısmını seçebilirsiniz.

      Maksimum test süresi 14 gün olarak belirlendi. İstatistiksel olarak anlamlı sonuçları almak için deney en az 7 gün devam etmelidir.

  • 31 Ekim 2024
    • SEO description alanının maksimum uzunluğunu 160 karaktere çıkardık.
    • Masaüstü cihazlar için gereksinim maddeleri ekledik:
      • 1.6.2.6: sistem kısayollarını kontrol için kullanmayın;
      • 1.6.2.7: oyunun iç alanıyla etkileşiminin, onun seçilmesine veya bağlam menüsünün açılmasına yol açmadığından emin olun.
    • 1.6.1.4 ve 4.4.2 gereksinim maddeleri kaldırıldı.
  • 23 Ekim 2024
    • Gecikme kontrolü için gereksinimlere uygun olarak reklam öncesi gecikme için bir talimat eklendi.
  • 9 Ekim 2024
    • Etkinlikler sayfası güncellendi: game_api_pause ve game_api_resume bölümleri eklendi, platform oyunun oyun sürecini duraklatması veya devam ettirmesi gerektiğini bildiriyor. Bunlar moderasyon gereksinimlerine uyum sağlamaya yardımcı olur (1.3 ve 4.7 maddeleri).
    • Oyun içi satın alımlar için yeni gelir metrikleri eklendi: Paying Share ve Average in-app revenue per paying user.
    • Sunucu Zamanı sayfası güncellendi.
    • 4.4.1 gereksinim maddesine ait gerçek zamanlı oyunlar açıklaması güncellendi: Bir yetişkinin herhangi bir hataya düşmeden geçirmesi için beş dakikadan fazla zaman harcadığı seviye uzun kabul edilir.
    • Gereksinim maddesi 3.6 formülasyonu netleştirildi.
  • 2 Ekim 2024
  • 27 Kasım 2024
  • 19 Kasım 2024
    • Doğru görüntülenme ile ilgili kalibrasyon listesini (madde 1.10) Oyunun Adaptasyonunu Kontrol Etme bölümüyle tamamladık. Kendi kontrolünüz için popüler ekran çözünürlüklerinin resimlerini kullanın.
    • Gereksinim maddesi 1.21'i değiştirdik: oyun dosyalarının boyutu sıkıştırılmamış halde 100 MB'ı aşmamalı.
  • 12 Kasım 2024
    • Gereksinim maddesi 1.24 ekledik: güncelleme olarak tamamen farklı bir oyun yüklemeyin.
    • Gereksinim maddesi 5.1.1'i genişlettik:
      • 5.1.1.1: ekran görüntülerinde başka oyunların oynanışını kullanmayın.
      • 5.1.1.2: her bir oyun ekran görüntüsünün en az %70'inde gerçek oynanışın yer aldığından emin olun.
      • 5.1.1.3: video materyallerinin süresinin en az %70'inde gerçek oynanışın yer aldığından emin olun.
    • Diyalog pencereleri açılırken reklam gösterim kurallarıyla ilgili bir bölüm ekledik, bu gereksinim maddesi 4.4.1'in açıklamasına eklendi.
Ağustos
  • Ocak
  • Şubat
  • Mart
  • Nisan
  • Mayıs
  • Haziran
  • Temmuz
  • Ağustos
  • 28.02
    • iOS'taki sesle ilgili gereksiz bilgiler, 1.3 gereksinim noktasından kontrol metodolojisi çıkarıldı.
  • 25.02
    • Güncellendi gereksinim maddesi 5.1.1.1: diğer oyunların oynanışını tanıtan materyallerde ve farklı oyunlarda aynı promosyon materyallerini kullanmak yasaktır.
    • Reklam monetizasyonu hakkındaki bilgileri tek bir sayfada topladık.
  • 21.02
  • 18.02
    • Olaylar üzerinde, eski onEvent() metodunu on() ile değiştirdi.
  • 14.02
  • 06.02
    • Platforma üzerinde oyun eklenmesi hakkında bilgiler güncellendi:
      • Her yeni oyun için benzersiz bir ID ile ayrı bir taslak oluşturun.
      • Bir oyun, sadece ilk yayımlandığında Yeniler bölümüne bir kez girebilir.
    • Özellikler ölçeğinin adı Card Completion Progress ile değiştirildi.
    • Gereklilik maddelerine açıklamalar eklendi:
      • 1.3: oyunun sayfası küçültüldüğünde, oyundan gelen ses durur.
      • 1.6: oyun, sistem oynatıcısını tetiklemez.
      • 1.12: oyunda YPN monetizasyonu bağlanmıştır veya bundan feragat edilmiştir.
  • 28.03
    • TypeScript ile geliştirilmiş bir uygulamaya SDK ekleme konusunda bir talimat yazdık.
    • Ses bilgisi iOS'ta doğrulama yöntemi gereksinim maddesi 1.3'te geri yüklendi.
  • 27.03
    • Yetkilendirme sayfasında 1.2 ve 1.2.1 gereksinim maddeleriyle ilgili açıklamalar topladık.
  • 25.03
  • 21.03
    • Satın alma metrikleri sayfası eklendi: satın alma istatistiklerini artık Yandex Oyunlar konsolü üzerinden görebilirsiniz.
  • 17.03
    • ysdk.getPayments() içinde parametre seçiminin, işlemlerin müşteri tarafında (signed: false) mı yoksa sunucu tarafında (signed: true) mı yapıldığına bağlı olduğunu belirttik.
    • 2.14 gereklilik maddesi değiştirildi: oyun içi dilin otomatik olarak SDK aracılığıyla belirlenmesi gerekiyor. Alt maddeler kaldırıldı.
    • 6.9 gereklilik maddesi eklendi. Buraya, kaldırılan 2.14 alt maddelerinden bilgiler taşındı: eğer oyun içi dil manuel olarak seçilebiliyorsa, bunun için mevcut dili bilmek gerekmiyor.
  • 12.03
    • Oyuncu verilerine erişim isteğiyle ilgili bilgiler erişim isteği güncellendi: Artık iletişim penceresi görüntülenmiyor, kullanıcı izinleri profilinde belirtiyor.
  • 10.03
  • 30.05
    • Asenkron çok oyunculu (modül ysdk.multiplayer) ile çalışma tanımlandı.
    • Satın Alma İşlemi Aktivasyonu bölümündeki bilgileri netleştirdik: Yetkisiz bir kullanıcı oyunda bir şey satın alabilir, ancak satın alma işlemi sırasında veya öncesinde hesaba giriş yapmasını önermekteyiz (pencere otomatik olarak açılmamaktadır).
    • Gereksinimlerin Maddesi 8.2.2'nın ifadesi güncellendi: Oyunun adı ve ilgili materyaller, oyunun gerçek mekaniklerini ve temel oynanışını yansıtmalıdır.
  • 28.05
  • 20.05
    • Yaş derecelendirmesi hakkında bilgileri güncelledik: tütün ve uyuşturucu kullanımı sahneleri artık 18+ kategorisine giriyor.
  • 19.05
    • Sunucu zamanının günlük ödüllerin uygulanmasında nasıl kullanılacağına dair örnekler ekledik.
    • Unity için Plugin Your Games 2.0 eklentisi hakkında bir bölüm ekledik.
  • 06.05
    • 8.4.3 gereksinimi noktasını açıkladık: bağlantılar yalnızca herkese açık topluluklara izin verilir.
  • 30.06
  • 27.06
  • 23.06
    • Oyun hesabı seçim diyaloğu için olaylar eklendi: Oyuncu verilerini sık senkronize ediyorsanız veya oyun ilerlemesini kendi sunucunuzda saklıyorsanız, diyalog açılışını ve kapanışını takip edebilirsiniz.
  • 20.06
    • SDK'da uygulama içi satın alımlarla çalışma bilgileri güncellendi:
      • Satın alma metodları artık doğrudan ysdk.payments üzerinden kullanılabilir. Veri ön yüklemesi ve daha ince ayarlar için ysdk.getPayments() metoduyla başlatma seçeneği korunmuştur.
      • Hile koruması için signed parametresi artık SDK başlatılırken YaGames.init() içinde geçilebilir. Bu parametre payments nesnesine aktarılacaktır.
    • ysdk.getPlayer() metodundaki değişiklik açıklandı: Kullanıcı profili ayarlarında erişime izin verdiği takdirde, oyun verileri otomatik olarak alınacaktır. scopes parametresini göndermeye gerek yoktur.
    • Gereksinimler maddesi 8.4.1'i tamamladık: Diğer oyunlarınıza geçiş yapmak oyun sürecini kesintiye uğratmaz ve gezinme öğeleri (örneğin, Diğer Oyunlar bölümü) kullanıcılar için belirgindir. Ayrıntılı açıklamayı açıklama bölümünde paylaştık.
  • 11.06
    • Uygulama içi satın alımlar için varsayılan ikonu nasıl ekleyeceğimizi açıkladık.
    • Arayüz öğeleri için kalibrasyon listesini eklendi (madde 8.3.4): medya materyalleri, oyuncunun dikkatini dağıtabilecek veya yanıltabilecek öğeler içermemelidir.
    • Yaş derecelendirme bölümüne alkol ile ilgili bilgi eklendi: görseller ve bahisler 16+ kategorisine, tüketim sahneleri ise 18+ kategorisine dahildir.
  • 09.06
    • Prod- ve dev-ortamlarıyla çalışırken CSP hakkında bilgi eklendi.
    • Dış ana bilgisayarların onayı için gereksinimler güncellendi: oyun, kullanıcı ile şeffaf bir şekilde iletişim kurmalı ve ana bilgisayara bağlantı hatalarını işleyebilmelidir.
    • Yetkilendirme kontrolü yöntemi player.isAuthorized() olarak değiştirildi. Artık kullanılmayan player.getMode() yöntemi yerine bu yöntemin kullanılması önerilir.
    • Lider tablolarına doğrudan erişim yöntemi eklendi — ysdk.leaderboards üzerinden — ve bunlarla çalışma yöntemleri güncellendi. ysdk.getLeaderboards() metoduyla önceden yapılan başlatma artık kullanımdan kalktı.
  • 04.06
    • Gereksinimler 1.3'e ait açıklama netleştirildi: oyun sekmesinden sekmeleri seçme menüsüne geçildiğinde ses durdurulmalıdır. iOS'ta bu menüye geçildiğinde oyun sesinin devam etmesi kabul edilebilir.
    • Gamepush ile ilgili bilgiler eklenmiş, HTML5 üzerinden oyunların çapraz platform yayınlama için kullanılan SDK'ya ilişkin bilgiler.
    • Cocos Creator, Construct 3 ve Defold motorları için Telegram topluluğu bağlantıları güncellendi: Telegram topluluğu.
  • 11.07
    • Kullanıcı oyun seansı kaydının maksimum boyutu 200 KB olarak belirlenmiştir. Asenkron çok oyunculu oynama için sınırlama bilgisi eklendi.
  • 07.07
    • Başlangıç reklamının otomatik gösterimini game_api_pause ve game_api_resume olaylarıyla nasıl yöneteceğinizi açıkladık.
  • 07.08
    • Gereksinim maddesi 2.13 güncellendi: eğer bir oyun 3 hafta boyunca düşük reytingde kalırsa, yayından kaldırılacaktır.