Belge Setindeki Değişikliklerin Geçmişi
2024
2025
Aralık
- 19 Haziran 2024
- "init" fonksiyonu seçeneklerine ilişkin bölümü kaldırdık. Ekran yönünü geliştirici konsolundaki Draft sekmesinde ayarlayın.
- Oyunu yerel bir sunucudan başlatıp test etmek için kullanılan @yandex-games/sdk-dev-proxy paketinin açıklamasına
--tld
parametresi eklendi. - İhlallerinden dolayı oyunların yayınlanmasının en çok reddildiği şartların listesini ekledik.
- Erotik kalibrasyon listesine kabul edilebilir içerik örneği eklendi; kabul edilebilir içerik örneğiyle ilgili yorumu düzenledik (madde 8.3.5).
- Hoş olmayan karakterler için kalibrasyon listesine kabul edilebilir içerik örneğini ekledik (madde 8.3.6).
- 31 Temmuz 2024
- İstemci ayarlarına bağlı olmayan, hile ve geçersiz kılmaya karşı dayanıklı olacak sunucu zamanını almak için yeni bir SDK yöntemini tanımladık.
- Parasallaşma Metrikleri bölümü ve Roller ve Erişimler bölümünde Revenue metriği ve Average revenue per daily active user metriğini kimlerin görüntüleyebildiği bilgilerini tamamladık. Varsayılan olarak bu metrikler yalnızca oyun sahibinin erişimine açıktır. Bu metrikleri ekibinizdeki diğer geliştiricilerin erişimine açmak için View income rolü vermeniz gerekir.
- Play time, Players ve Play time per player gibi bazı ürün metriklerinin açıklamasını güncelledik. Artık widget'larda yeni oyuncuların katkısı ayrı bir eğri olarak gösterilir.
- Oyun içi satın alma bölümüne (Madde 1.13.1) tüketim yöntemi etkinleştirme gerektiğine ilişkin bir uyarı ekledik. Dolayısıyla, moderasyonda zor durumda kalmamak için testler sırasında bile işlenmemiş alımları incelemeyi ihmal etmeyin.
- Şartların 1.10 maddesinin metnini tamamladık: Pencere ebatlarının değiştirilmesi oyunun doğru görüntülenmesini bozmamalıdır.
- Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamaya ek bilgi ekleyerek Koşullu Sıra Tabanlı Oyunlar bölümündeki örnekler listesine birleştirme mekaniğine sahip oyunları da ekledik. Örneklere ayrıca bu tür bir oyunun GIF görselini ekledik.
- 17 Temmuz 2024
- Şartların 8.2.3.6 maddesini düzenleyerek oyundaki metinlerin çevirisinin gerekli olmadığı durumlara ilişkin bilgi ve örnekleri ekledik.
- Şartların 1.10.2 maddesinin metnini daha kapsamlı olacak şekilde düzenledik: Oyunlarda "swipe to refresh" özelliği etkinleşmemelidir.
- Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamayı tamamladık: Oyun platformda başlatıldıktan sonra (gameReadyAPI tetiklendikten sonra) reklamlar gösterilebilir.
- Şartların, Yandex Games SDK'nın başlatılması ve yöntemlerinin kullanılması hakkında olan 1.19 maddesini genişlettik.
- Yandex Games SDK'yı bağlamaya ilişkin bilgileri güncelledik:
https://yandex.ru/games/sdk/v2
yolunusdk.js
olarak değiştirdik, özel alan adında bağlantı sağlama yöntemlerini ekledik. SDK, yalnızca SDK Kurulumu ve Kullanımı sayfasında (madde 1.19.1'de) belirtildiği şekilde başlatılır. - Oyuna Başlama sayfasını genişlettik ve adını Oyunu Yükleme ve Gameplay İşaretlemesi olarak değiştirdik:
- Oyunu Yükleme bölümündeki örnekler güncellendi. Kullanıcının oyunu oynamaya başlayabildiği anda,
gameReadyAPI
'denready()
yönteminin çağrılması artık zorunludur (madde 1.19.2). - Platforma gameplay'in aktif olup olmadığını bildirmeyi sağlayan yeni SDK yöntemlerini içeren Gameplay bölümünü ekledik.
GameplayAPI
kullanılıyorsa yöntemlerinin çağrılması belge setine (madde 1.19.3) uygun olmalıdır.
- Oyunu Yükleme bölümündeki örnekler güncellendi. Kullanıcının oyunu oynamaya başlayabildiği anda,
- 9 Temmuz 2024
- Dönüşüm metriklerine ilişkin bilgileri güncelledik: Geri dönüş oranının tıklanma oranına etkisini ortadan kaldırmak için Icon CTR; Icon CTR in recommendations ve Icon CTR in "My games" olmak üzere ikiye bölündü. Simgelere ve kapak sayfalarına yönelik A/B testlerinin sonuçlarıyla çalışırken yeni metriklere güvenilebilir.
- 3 Temmuz 2024
- Oyun geliştirici topluluğundan gelen yoğun geri bildirimlere yanıt olarak şartların 4.4.1 maddesini kısalttık ve açıklamasındaki ifadeleri netleştirdik.
- 2 Temmuz 2024
- Tam ekran olarak görüntülenen reklamlara ilişkin kalibrasyon listesini (madde 4.4.1) düzenledik. Reklamların görüntülenebileceği durumlar için örnekler sağladık
- Oyun İçin Aranan Koşullar bölümündeki madde 2.11 kaldırılarak madde 1.8'in hükümleri geçerlilik kazandı. Mobil cihazlar için, aktif alanın büyüklüğüne değil, dahili öğelerin, düğmelerin, grafiklerin (madde 1.8) boyutlarını uyarlamaya odaklanın.
- 28 Ağustos 2024
- Tekrarlanan (kopya) oyunlar için bir kalibrasyon listesi ekledik (Madde 3.6). Oyunların kopya kontrolünde oyunların mekaniği ve ortamı dikkate alınır. Bir oyunun moderasyondan geçebilmesi için mekaniğinin veya ortamının başka bir oyunun benzer öğeleriyle aynı olmaması gerekir.
- Şartların aşağıdaki maddelerini güncelledik:
- Yandex Games'te para kazanma hakkında bölümündeki not kısmını güncelledik: Buna göre reklam blokları, yalnızca görünür gösterimler için gelir sağlar.
- 14 Ağustos 2024
- Şartların 2.9 maddesine oyundaki içerik uzunluğuna ilişkin bir açıklama ekledik.
- Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamayı yeni hükümlerle tamamladık: Oyuncu eylemi ile reklamın başlaması arasındaki gecikme, saniyenin 1/3'ünden fazla olamaz.
- Belge setini Vietnamcaya çevirdik.
- 25 Eylül 2024
- Şartların 1.19 maddesi için açıklamayı güncelledik:
- Game Ready çağrısını bekleme süresi: 90 saniye.
- Game Ready dahil edilmemişse işaret kırmızı yanar:
- Yükleyicinin güncellik kontrolü mantığını SDK'yı Başlatma bölümüne taşıdık.
- Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamadaki bilgiler netleştirildi: Bir kullanıcı eylemi ile reklamın başlaması arasında izin verilen maksimum gecikme 0,33 saniyedir, bu da 330 milisaniyeye eşittir.
- Desteklenen dillerin listesinden Koreceyi çıkardık.
- "Oyunda Gelir Hangi Koşullara Bağlıdır?" sorusuna yanıtı güncelledik.Bkz. Parasallaşma sayfası.
- Şartların 1.19 maddesi için açıklamayı güncelledik:
- 11 Eylül 2024
- Oyundaki
LoadingAPI.ready()
yönteminin çağrılma doğruluğunu kontrol etmeyi sağlayan Game Ready ve yükleyici kalibrasyon listesini (Madde 1.19.2) ekledik. - KIatalogda ve Oyun Sayfalarında Promosyon sayfasındaki talimatları güncelledik.
- Şartların 4.4.1 maddesindeki açıklamada zamanlayıcılı oyun örneğini değiştirdik.
- Şartların 2.13 maddesinin metninde değişiklikler yapıldı: Böylece, son 100 günde en az bir kere Rating değeri oluşturulan oyunlar popüler sayılır.
- Oyundaki
- 3 Eylül 2024
-
Şartların 4.4.1 maddesinin açıklama metnini netleştirdik ve birleştirme mekaniğini sergileyen oyun örneğini güncelledik.
-
Simgelerin A/B Testi bölümüne yeni bilgiler eklendi. Bu sayede:
- Kataloğun Rusça konuşan kullanıcı kitlesi, uluslararası kullanıcı kitlesi ve tüm kullanıcı kitlesi üzerinde testler yapabilirsiniz. Tam ve eksiksiz bilgi edinmek için tüm kullanıcı kitlesi üzerinde A/B testi yapmayı seçin.
- Test edilecek kreatiflerin yüklenme hızını artırmak için
- Tüm kullanıcı kitlesi üzerinde test yapıldığında, elde edilen sonuçlara bağlı olarak test sonuçlarını kabul edeceğiniz kullanıcı kitlesi kısmını seçebilirsiniz.
Maksimum test süresi 14 gün olarak belirlendi. İstatistiksel olarak anlamlı sonuçları almak için deney en az 7 gün devam etmelidir.
-
- 31 Ekim 2024
- SEO description alanının maksimum uzunluğunu 160 karaktere çıkardık.
- Masaüstü cihazlar için gereksinim maddeleri ekledik:
- 1.6.1.4 ve 4.4.2 gereksinim maddeleri kaldırıldı.
- 23 Ekim 2024
- Gecikme kontrolü için gereksinimlere uygun olarak reklam öncesi gecikme için bir talimat eklendi.
- 9 Ekim 2024
- Etkinlikler sayfası güncellendi:
game_api_pause
vegame_api_resume
bölümleri eklendi, platform oyunun oyun sürecini duraklatması veya devam ettirmesi gerektiğini bildiriyor. Bunlar moderasyon gereksinimlerine uyum sağlamaya yardımcı olur (1.3 ve 4.7 maddeleri). - Oyun içi satın alımlar için yeni gelir metrikleri eklendi: Paying Share ve Average in-app revenue per paying user.
- Sunucu Zamanı sayfası güncellendi.
- 4.4.1 gereksinim maddesine ait gerçek zamanlı oyunlar açıklaması güncellendi: Bir yetişkinin herhangi bir hataya düşmeden geçirmesi için beş dakikadan fazla zaman harcadığı seviye uzun kabul edilir.
- Gereksinim maddesi 3.6 formülasyonu netleştirildi.
- Etkinlikler sayfası güncellendi:
- 2 Ekim 2024
GamesAPI.getAllGames()
veGamesAPI.getGameByID()
olmak üzere iki yöntem için tanımları sağladık. Diğer oyunlara yönlendiren ve şartlar açısından doğru olan bağlantılar almak için onları kullanın (madde 8.4.1).- Tüm materyallerde oyun adının aynılık kontrolü için bir kalibrasyon listesi ekledik (Madde 5.1.3).
- Oyunu test edip şartlara uygunluğunu kontrol etmeyi sağlayacak bir hata ayıklama paneli tanımladık.
- Oyuna Reklam Eklemek İstemiyorsam SDK'yı Bağlamasam da Olur mu? bölümünü güncelledik.
- Para birimi simgesinin adresini alma yöntemini değiştirdik:
getPriceCurrencyImage()
.
- 27 Kasım 2024
- 8.2.3 gereksinim maddesi kısaltıldı ve istisnaları açıklayan alt maddeleri kaldırıldı.
- temel ihlaller için kalibrasyon listesi ekledik (madde 1.15).
- 19 Kasım 2024
- Doğru görüntülenme ile ilgili kalibrasyon listesini (madde 1.10) Oyunun Adaptasyonunu Kontrol Etme bölümüyle tamamladık. Kendi kontrolünüz için popüler ekran çözünürlüklerinin resimlerini kullanın.
- Gereksinim maddesi 1.21'i değiştirdik: oyun dosyalarının boyutu sıkıştırılmamış halde 100 MB'ı aşmamalı.
- 12 Kasım 2024
- Gereksinim maddesi 1.24 ekledik: güncelleme olarak tamamen farklı bir oyun yüklemeyin.
- Gereksinim maddesi 5.1.1'i genişlettik:
- Diyalog pencereleri açılırken reklam gösterim kurallarıyla ilgili bir bölüm ekledik, bu gereksinim maddesi 4.4.1'in açıklamasına eklendi.
- 27 Aralık 2024
- Oyuna çeviri yapmak için kalibrasyon listesi farklı dillere eklendi (madde 8.2.3).
- TV'deki oyunlar için yeni gereksinimler ekledik: uygulamada iç oyun satın almaları ve diğer oyunlara linkler bulunmamalıdır (maddeler 1.6.3.4 ve 1.6.3.5).
- Oyun İçi Satın Alımların Kontrol Metodları sayfası eklendi, oyunun uygunluğunu kontrol etme adımlarını açıklayan 1.13 gereksinimine uygun olarak.
- 25 Aralık 2024
- Sayfa güncellendi Hızlı Başlangıç.
- 23 Aralık 2024
- Kabul edilemez mekanikler ve ögeler içeren örnekleri Pornografi bölümüne taşıdık (madde 8.3.5).
- 18 Aralık 2024
- Yasaklanmış erotik içerik listesine çıplaklık çağrıları ve buna dair örneklerin olduğu bir madde eklendi (madde 8.3.5).
- 12 Aralık 2024
- Oyun işaretlemesine göre kalibrasyon listesi ekledik (madde 1.19.3), bu liste
GameplayAPI.start()
veGameplayAPI.stop()
metodlarının oyunda doğru şekilde çağrılıp çağrılmadığını kontrol etmeye yardımcı olacak. - 1.19.4 gereklilik maddesini ekledik: Eğer oyunda
game_api_pause
vegame_api_resume
olayları izleniyorsa, bunları Oyunun Duraklatılması ve Devam Ettirilmesi Olayları bölümünde açıklandığı şekilde işleyin. - Debug panelinin fonksiyonları hakkında bilgi ekledik:
- Oyunun dilini Choose Game Lang parametresi ile değiştirin.
- 8.4.1 gereklilik maddesine uyulup uyulmadığını bağlantı simgesi 🔗 ile kontrol edin.
- Farklı dillerde oyun test etme bölümünde bilgileri güncelledik: Debug paneli aktifken oyunları test edin.
- Oyun işaretlemesine göre kalibrasyon listesi ekledik (madde 1.19.3), bu liste
- 3 Aralık 2024
- İçerik süresine göre kalibrasyon listesinden güncel olmayan örnekleri kaldırdık Yeniden Oynanabilirlik, Hem Bir, Hem Diğer bölümlerinde.
Mart
- 30.01
- Teknik bilgileri yeni bir kalibrasyon listesine taşıdık (madde 1.14).
- 4.4.1 gereksinim maddesini kaldırdık, bilgileri 4.4'e taşıdık.
- Gereksinim maddesi 1.10.2 için kontrol tanımı ekledik: Oyunda sistemsel kaydırma ve swipe to refresh olmamalıdır.
- 24.01
- Yeni bir metrik Conversion To Play ekledik.
- 23.01
- Yandex Oyunlar SDK'sının bağlanması hakkındaki bilgiyi güncelledik: Oyununuzun yerleşim yöntemine göre güncel yolu belirtin.
- 15.01
- Gereksinim maddesi 2.4ü kısalttık.
- Oyun mekanikleri için kalibrasyon listesi ekledik (madde 2.4).
- Koşul 2.12 kaldırıldı.
- 7 koşul bölümü kaldırıldı.
- Dokümantasyon yapısını güncelledik.
- Unity SDK'ya bağlantı için bağlantı eklendi, projeyi Yandex Oyunlarında yayınlamak için hazırlamanıza yardımcı olur.
- 28.02
- iOS'taki sesle ilgili gereksiz bilgiler, 1.3 gereksinim noktasından kontrol metodolojisi çıkarıldı.
- 25.02
- Güncellendi gereksinim maddesi 5.1.1.1: diğer oyunların oynanışını tanıtan materyallerde ve farklı oyunlarda aynı promosyon materyallerini kullanmak yasaktır.
- Reklam monetizasyonu hakkındaki bilgileri tek bir sayfada topladık.
- 21.02
- Portal para birimi kuru hakkında, farklı ülkelerin paralarına karşı nasıl öğrenileceğini yazdık.
- Gereksinim maddesi 8.4.1 değiştirildi: diğer oyunlarınıza doğru bağlantılar eklemek için SDK metodlarını kullanın.
- Gereksinim maddesi 8.4.1 için kontrol metodolojisi ekledik.
- 18.02
- Olaylar üzerinde, eski
onEvent()
metodunuon()
ile değiştirdi.
- Olaylar üzerinde, eski
- 14.02
- Unity için PluginYG eklentisinin deposuna bağlantıyı güncelledik.
- 06.02
- Platforma üzerinde oyun eklenmesi hakkında bilgiler güncellendi:
- Özellikler ölçeğinin adı Card Completion Progress ile değiştirildi.
- Gereklilik maddelerine açıklamalar eklendi:
- 28.03
- Ses bilgisi iOS'ta doğrulama yöntemi gereksinim maddesi 1.3'te geri yüklendi.
- 25.03
- Düzenleme sayfası eklendi.
- Construct 3 eklentisi için dokümantasyon eklendi.
- 21.03
- Satın alma metrikleri sayfası eklendi: satın alma istatistiklerini artık Yandex Oyunlar konsolü üzerinden görebilirsiniz.
- 17.03
- ysdk.getPayments() içinde parametre seçiminin, işlemlerin müşteri tarafında (
signed: false
) mı yoksa sunucu tarafında (signed: true
) mı yapıldığına bağlı olduğunu belirttik. - 2.14 gereklilik maddesi değiştirildi: oyun içi dilin otomatik olarak SDK aracılığıyla belirlenmesi gerekiyor. Alt maddeler kaldırıldı.
- 6.9 gereklilik maddesi eklendi. Buraya, kaldırılan 2.14 alt maddelerinden bilgiler taşındı: eğer oyun içi dil manuel olarak seçilebiliyorsa, bunun için mevcut dili bilmek gerekmiyor.
- ysdk.getPayments() içinde parametre seçiminin, işlemlerin müşteri tarafında (
- 12.03
- Oyuncu verilerine erişim isteğiyle ilgili bilgiler erişim isteği güncellendi: Artık iletişim penceresi görüntülenmiyor, kullanıcı izinleri profilinde belirtiyor.
- 10.03
- ysdk.getPlayer() metodunun limiti hakkında bilgi eklendi.
- Diğer oyunlara olan bağlantıları kontrol etme talimatı güncellendi.
Yazı yararlı oldu mu?
Önceki