Hoş olmayan karakterler için kalibrasyon listesine kabul edilebilir içerik örneğini ekledik (madde 8.3.6).
31 Temmuz 2024
İstemci ayarlarına bağlı olmayan, hile ve geçersiz kılmaya karşı dayanıklı olacak sunucu zamanını almak için yeni bir SDK yöntemini tanımladık.
Parasallaşma Metrikleri bölümü ve Roller ve Erişimler bölümünde Revenue metriği ve Average revenue per daily active user metriğini kimlerin görüntüleyebildiği bilgilerini tamamladık. Varsayılan olarak bu metrikler yalnızca oyun sahibinin erişimine açıktır. Bu metrikleri ekibinizdeki diğer geliştiricilerin erişimine açmak için View income rolü vermeniz gerekir.
Play time, Players ve Play time per player gibi bazı ürün metriklerinin açıklamasını güncelledik. Artık widget'larda yeni oyuncuların katkısı ayrı bir eğri olarak gösterilir.
Oyun içi satın alma bölümüne (Madde 1.13.1) tüketim yöntemi etkinleştirme gerektiğine ilişkin bir uyarı ekledik. Dolayısıyla, moderasyonda zor durumda kalmamak için testler sırasında bile işlenmemiş alımları incelemeyi ihmal etmeyin.
Şartların 1.10 maddesinin metnini tamamladık: Pencere ebatlarının değiştirilmesi oyunun doğru görüntülenmesini bozmamalıdır.
Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamaya ek bilgi ekleyerek Koşullu Sıra Tabanlı Oyunlar bölümündeki örnekler listesine birleştirme mekaniğine sahip oyunları da ekledik. Örneklere ayrıca bu tür bir oyunun GIF görselini ekledik.
17 Temmuz 2024
Şartların 8.2.3.6 maddesini düzenleyerek oyundaki metinlerin çevirisinin gerekli olmadığı durumlara ilişkin bilgi ve örnekleri ekledik.
Şartların 1.10.2 maddesinin metnini daha kapsamlı olacak şekilde düzenledik: Oyunlarda "swipe to refresh" özelliği etkinleşmemelidir.
Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamayı tamamladık: Oyun platformda başlatıldıktan sonra (gameReadyAPI tetiklendikten sonra) reklamlar gösterilebilir.
Şartların, Yandex Games SDK'nın başlatılması ve yöntemlerinin kullanılması hakkında olan 1.19 maddesini genişlettik.
Yandex Games SDK'yı bağlamaya ilişkin bilgileri güncelledik: https://yandex.ru/games/sdk/v2 yolunu sdk.js olarak değiştirdik, özel alan adında bağlantı sağlama yöntemlerini ekledik. SDK, yalnızca SDK Kurulumu ve Kullanımı sayfasında (madde 1.19.1'de) belirtildiği şekilde başlatılır.
Oyunu Yükleme bölümündeki örnekler güncellendi. Kullanıcının oyunu oynamaya başlayabildiği anda, gameReadyAPI'den ready() yönteminin çağrılması artık zorunludur (madde 1.19.2).
Platforma gameplay'in aktif olup olmadığını bildirmeyi sağlayan yeni SDK yöntemlerini içeren Gameplay bölümünü ekledik. GameplayAPI kullanılıyorsa yöntemlerinin çağrılması belge setine (madde 1.19.3) uygun olmalıdır.
9 Temmuz 2024
Dönüşüm metriklerine ilişkin bilgileri güncelledik: Geri dönüş oranının tıklanma oranına etkisini ortadan kaldırmak için Icon CTR; Icon CTR in recommendations ve Icon CTR in "My games" olmak üzere ikiye bölündü. Simgelere ve kapak sayfalarına yönelik A/B testlerinin sonuçlarıyla çalışırken yeni metriklere güvenilebilir.
Oyun İçin Aranan Koşullar bölümündeki madde 2.11 kaldırılarak madde 1.8'in hükümleri geçerlilik kazandı. Mobil cihazlar için, aktif alanın büyüklüğüne değil, dahili öğelerin, düğmelerin, grafiklerin (madde 1.8) boyutlarını uyarlamaya odaklanın.
28 Ağustos 2024
Tekrarlanan (kopya) oyunlar için bir kalibrasyon listesi ekledik (Madde 3.6). Oyunların kopya kontrolünde oyunların mekaniği ve ortamı dikkate alınır. Bir oyunun moderasyondan geçebilmesi için mekaniğinin veya ortamının başka bir oyunun benzer öğeleriyle aynı olmaması gerekir.
Şartların aşağıdaki maddelerini güncelledik:
1.6.1.8: Bu şart tüm işletim sistemleri için geçerlidir;
1.6.1.8: Bu şart tüm medya içerikleri için geçerlidir;
7.13.4.6: "Kitap Okuma" bölümüne atasözleri, deyimler ve ilginç gerçekler eklendi.
Yandex Games'te para kazanma hakkında bölümündeki not kısmını güncelledik: Buna göre reklam blokları, yalnızca görünür gösterimler için gelir sağlar.
Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamayı yeni hükümlerle tamamladık: Oyuncu eylemi ile reklamın başlaması arasındaki gecikme, saniyenin 1/3'ünden fazla olamaz.
Belge setini Vietnamcaya çevirdik.
25 Eylül 2024
Şartların 1.19 maddesi için açıklamayı güncelledik:
Şartların 4.4.1 maddesine yönelik açıklamadaki bilgiler netleştirildi: Bir kullanıcı eylemi ile reklamın başlaması arasında izin verilen maksimum gecikme 0,33 saniyedir, bu da 330 milisaniyeye eşittir.
Kataloğun Rusça konuşan kullanıcı kitlesi, uluslararası kullanıcı kitlesi ve tüm kullanıcı kitlesi üzerinde testler yapabilirsiniz. Tam ve eksiksiz bilgi edinmek için tüm kullanıcı kitlesi üzerinde A/B testi yapmayı seçin.
Test edilecek kreatiflerin yüklenme hızını artırmak için Apply icon and cover for other languages seçeneğini kullanabilirsiniz.
Tüm kullanıcı kitlesi üzerinde test yapıldığında, elde edilen sonuçlara bağlı olarak test sonuçlarını kabul edeceğiniz kullanıcı kitlesi kısmını seçebilirsiniz.
Maksimum test süresi 14 gün olarak belirlendi. İstatistiksel olarak anlamlı sonuçları almak için deney en az 7 gün devam etmelidir.
31 Ekim 2024
SEO description alanının maksimum uzunluğunu 160 karaktere çıkardık.
Masaüstü cihazlar için gereksinim maddeleri ekledik:
1.6.2.6: sistem kısayollarını kontrol için kullanmayın;
1.6.2.7: oyunun iç alanıyla etkileşiminin, onun seçilmesine veya bağlam menüsünün açılmasına yol açmadığından emin olun.
Gecikme kontrolü için gereksinimlere uygun olarak reklam öncesi gecikme için bir talimat eklendi.
9 Ekim 2024
Etkinlikler sayfası güncellendi: game_api_pause ve game_api_resume bölümleri eklendi, platform oyunun oyun sürecini duraklatması veya devam ettirmesi gerektiğini bildiriyor. Bunlar moderasyon gereksinimlerine uyum sağlamaya yardımcı olur (1.3 ve 4.7 maddeleri).
Oyun içi satın alımlar için yeni gelir metrikleri eklendi: Paying Share ve Average in-app revenue per paying user.
4.4.1 gereksinim maddesine ait gerçek zamanlı oyunlar açıklaması güncellendi: Bir yetişkinin herhangi bir hataya düşmeden geçirmesi için beş dakikadan fazla zaman harcadığı seviye uzun kabul edilir.
GamesAPI.getAllGames() ve GamesAPI.getGameByID() olmak üzere iki yöntem için tanımları sağladık. Diğer oyunlara yönlendiren ve şartlar açısından doğru olan bağlantılar almak için onları kullanın (madde 8.4.1).
temel ihlaller için kalibrasyon listesi ekledik (madde 1.15).
19 Kasım 2024
Doğru görüntülenme ile ilgili kalibrasyon listesini (madde 1.10) Oyunun Adaptasyonunu Kontrol Etme bölümüyle tamamladık. Kendi kontrolünüz için popüler ekran çözünürlüklerinin resimlerini kullanın.
Gereksinim maddesi 1.21'i değiştirdik: oyun dosyalarının boyutu sıkıştırılmamış halde 100 MB'ı aşmamalı.
5.1.1.1: ekran görüntülerinde başka oyunların oynanışını kullanmayın.
5.1.1.2: her bir oyun ekran görüntüsünün en az %70'inde gerçek oynanışın yer aldığından emin olun.
5.1.1.3: video materyallerinin süresinin en az %70'inde gerçek oynanışın yer aldığından emin olun.
Diyalog pencereleri açılırken reklam gösterim kurallarıyla ilgili bir bölüm ekledik, bu gereksinim maddesi 4.4.1'in açıklamasına eklendi.
27 Aralık 2024
Oyuna çeviri yapmak için kalibrasyon listesi farklı dillere eklendi (madde 8.2.3).
TV'deki oyunlar için yeni gereksinimler ekledik: uygulamada iç oyun satın almaları ve diğer oyunlara linkler bulunmamalıdır (maddeler 1.6.3.4 ve 1.6.3.5).
Kabul edilemez mekanikler ve ögeler içeren örnekleri Pornografi bölümüne taşıdık (madde 8.3.5).
18 Aralık 2024
Yasaklanmış erotik içerik listesine çıplaklık çağrıları ve buna dair örneklerin olduğu bir madde eklendi (madde 8.3.5).
12 Aralık 2024
Oyun işaretlemesine göre kalibrasyon listesi ekledik (madde 1.19.3), bu liste GameplayAPI.start() ve GameplayAPI.stop() metodlarının oyunda doğru şekilde çağrılıp çağrılmadığını kontrol etmeye yardımcı olacak.
iOS'taki sesle ilgili gereksiz bilgiler, 1.3 gereksinim noktasından kontrol metodolojisi çıkarıldı.
25.02
Güncellendi gereksinim maddesi 5.1.1.1: diğer oyunların oynanışını tanıtan materyallerde ve farklı oyunlarda aynı promosyon materyallerini kullanmak yasaktır.
Satın alma metrikleri sayfası eklendi: satın alma istatistiklerini artık Yandex Oyunlar konsolü üzerinden görebilirsiniz.
17.03
ysdk.getPayments() içinde parametre seçiminin, işlemlerin müşteri tarafında (signed: false) mı yoksa sunucu tarafında (signed: true) mı yapıldığına bağlı olduğunu belirttik.
2.14 gereklilik maddesi değiştirildi: oyun içi dilin otomatik olarak SDK aracılığıyla belirlenmesi gerekiyor. Alt maddeler kaldırıldı.
6.9 gereklilik maddesi eklendi. Buraya, kaldırılan 2.14 alt maddelerinden bilgiler taşındı: eğer oyun içi dil manuel olarak seçilebiliyorsa, bunun için mevcut dili bilmek gerekmiyor.
12.03
Oyuncu verilerine erişim isteğiyle ilgili bilgiler erişim isteği güncellendi: Artık iletişim penceresi görüntülenmiyor, kullanıcı izinleri profilinde belirtiyor.
Satın Alma İşlemi Aktivasyonu bölümündeki bilgileri netleştirdik: Yetkisiz bir kullanıcı oyunda bir şey satın alabilir, ancak satın alma işlemi sırasında veya öncesinde hesaba giriş yapmasını önermekteyiz (pencere otomatik olarak açılmamaktadır).
Gereksinimlerin Maddesi 8.2.2'nın ifadesi güncellendi: Oyunun adı ve ilgili materyaller, oyunun gerçek mekaniklerini ve temel oynanışını yansıtmalıdır.
28.05
Moderasyon reddinden sonraki bekleme süresi hakkındaki bilgileri değiştirdik: yeniden göndermeden önce, her reddedilmeden sonra bekleme süresi bir gün artıyor. Maksimum bekleme süresi beş gündür.
20.05
Yaş derecelendirmesi hakkında bilgileri güncelledik: tütün ve uyuşturucu kullanımı sahneleri artık 18+ kategorisine giriyor.
19.05
Sunucu zamanının günlük ödüllerin uygulanmasında nasıl kullanılacağına dair örnekler ekledik.
Çeviri kontrol listesini güncelledik (madde 8.2.3): çizgi romanlardaki gibi ortam görsel efektlerinin çevrilmesine gerek yoktur.
27.06
Silme talimatını ayrı bir bölüme taşıdık ve toplu silme işlemini açıkladık.
23.06
Oyun hesabı seçim diyaloğu için olaylar eklendi: Oyuncu verilerini sık senkronize ediyorsanız veya oyun ilerlemesini kendi sunucunuzda saklıyorsanız, diyalog açılışını ve kapanışını takip edebilirsiniz.
20.06
SDK'da uygulama içi satın alımlarla çalışma bilgileri güncellendi:
Satın alma metodları artık doğrudan ysdk.payments üzerinden kullanılabilir. Veri ön yüklemesi ve daha ince ayarlar için ysdk.getPayments() metoduyla başlatma seçeneği korunmuştur.
Hile koruması için signed parametresi artık SDK başlatılırkenYaGames.init() içinde geçilebilir. Bu parametre payments nesnesine aktarılacaktır.
ysdk.getPlayer() metodundaki değişiklik açıklandı: Kullanıcı profili ayarlarında erişime izin verdiği takdirde, oyun verileri otomatik olarak alınacaktır. scopes parametresini göndermeye gerek yoktur.
Gereksinimler maddesi 8.4.1'i tamamladık: Diğer oyunlarınıza geçiş yapmak oyun sürecini kesintiye uğratmaz ve gezinme öğeleri (örneğin, Diğer Oyunlar bölümü) kullanıcılar için belirgindir. Ayrıntılı açıklamayı açıklama bölümünde paylaştık.
11.06
Uygulama içi satın alımlar için varsayılan ikonu nasıl ekleyeceğimizi açıkladık.
Arayüz öğeleri için kalibrasyon listesini eklendi (madde 8.3.4): medya materyalleri, oyuncunun dikkatini dağıtabilecek veya yanıltabilecek öğeler içermemelidir.
Yaş derecelendirme bölümüne alkol ile ilgili bilgi eklendi: görseller ve bahisler 16+ kategorisine, tüketim sahneleri ise 18+ kategorisine dahildir.
Dış ana bilgisayarların onayı için gereksinimler güncellendi: oyun, kullanıcı ile şeffaf bir şekilde iletişim kurmalı ve ana bilgisayara bağlantı hatalarını işleyebilmelidir.
Yetkilendirme kontrolü yöntemi player.isAuthorized() olarak değiştirildi. Artık kullanılmayan player.getMode() yöntemi yerine bu yöntemin kullanılması önerilir.
Lider tablolarına doğrudan erişim yöntemi eklendi — ysdk.leaderboards üzerinden — ve bunlarla çalışma yöntemleri güncellendi. ysdk.getLeaderboards() metoduyla önceden yapılan başlatma artık kullanımdan kalktı.
04.06
Gereksinimler 1.3'e ait açıklama netleştirildi: oyun sekmesinden sekmeleri seçme menüsüne geçildiğinde ses durdurulmalıdır. iOS'ta bu menüye geçildiğinde oyun sesinin devam etmesi kabul edilebilir.
Gamepush ile ilgili bilgiler eklenmiş, HTML5 üzerinden oyunların çapraz platform yayınlama için kullanılan SDK'ya ilişkin bilgiler.
Cocos Creator, Construct 3 ve Defold motorları için Telegram topluluğu bağlantıları güncellendi: Telegram topluluğu.
11.07
Kullanıcı oyun seansı kaydının maksimum boyutu 200 KB olarak belirlenmiştir. Asenkron çok oyunculu oynama için sınırlama bilgisi eklendi.
07.07
Başlangıç reklamının otomatik gösterimini game_api_pause ve game_api_resume olaylarıyla nasıl yöneteceğinizi açıkladık.
07.08
Gereksinim maddesi 2.13 güncellendi: eğer bir oyun 3 hafta boyunca düşük reytingde kalırsa, yayından kaldırılacaktır.