Metrikler

Oyunlarınızın metriklerini görüntülemek için Yandex Games Console'daki Metrikler sekmesini kullanın.

Grafiklerdeki kategori çizgileri, her kategorideki en popüler oyunlar için metriğin değerini göstermektedir.

Cihaz veya ülke kesitinde metrik değerlerini görmek için filtreleri kullanın.

Filtreler

Filtre

Açıklama

Değerler

Cihaz türü

Cihaz türüne göre (bilgisayar, mobil cihaz, televizyon) metrik değerlerini gösterir.

  • Tümü
  • Desktop
  • Mobile
  • Tv

Ülke

Servisin çalıştığı ilgili ülke için metrik değerlerini gösterir.

  • Tümü
  • Rusya
  • Belarus
  • Kazakistan
  • ABD
  • Özbekistan
  • Japonya
  • Türkiye
  • Hindistan
  • Almanya
  • İspanya

Product metrics

Metrik

Açıklama

Rating

Puanlama, belirli bir oyunun kullanıcıları ne kadar içine çektiğini ve geri dönüş oranı, oyuncu sayısı ve oyunda geçirilen zaman gibi faktörlere dayandığını yansıtır. Elde edilen sonuç, 0 ile 100 puan arasındaki bir skalada birleşik bir puan olarak sunulur ve kullanıcıların en kaliteli oyunları bulmalarına yardımcı olmak için düzenli olarak güncellenir.

Oyun yayınlandıktan yaklaşık iki hafta sonra oluşturulur.

Günlük izleyici kitlesi 10 oyuncudan az olan oyunlar için puanlama yapılmaz.

Play time

Oyuncuların oyunda geçirdiği toplam dakika miktarı. Ayrı bir eğri, yeni oyuncuların oyun süresine katkısını gösterir.

Players

Günde benzersiz oyuncu sayısının ve yeni oyuncuların toplamı.

Play time per player

Bir oyuncunun bir günde oyunda geçirdiği ortalama dakika. Ayrı bir eğri, yeni bir oyuncunun ortalama oyun süresini gösterir.

Conversions

Metrik

Açıklama

Icon CTR in recommendations

Katalog ve seçkilerde, Benim Oyunlarım bloğu hariç tutularak, ikonun gösterim sayısına oranla toplam tıklama sayısı.

Cover CTR in recommendations

Katalog ve seçkilerdeki kapak gösterim sayısına oranla toplam tıklama sayısı.

Icon CTR in "My games"

Benim Oyunlarım bloğundaki ikonun gösterim sayısına oranla toplam tıklama sayısı.

Conversion To Play

60 saniyeden fazla süren oyun oturumlarının oranı.

Dönüşümü iyileştirmek için, yükleme aşamasında kaynak boyutunu azaltın ve oyuncu ile ilk etkileşimi daha kolay ve hoş hale getirin. Bu, oyuncuları oynanışa etkin bir şekilde çekmeye yardımcı olur.

Player retention

Metrik

Açıklama

Day 1 retention

İlk kez oynadıktan sonraki gün oyuna geri dönen oyuncuların yüzdesi.

Day 3 retention

İlk oynama gününden sonra üçüncü gün oyuna geri dönen oyuncuların yüzdesi.

Day 7 retention

İlk başlatmadan sonra yedinci günde oyuna geri dönen oyuncuların yüzdesi.

Day 14 retention

İlk başlatmadan sonra on dördüncü günde oyuna geri dönen oyuncuların yüzdesi.

Week 2 retention

İlk başlatmadan sonra ikinci hafta oyuna geri dönen oyuncuların yüzdesi.

Month 2 retention

İlk başlatmadan sonra ikinci ay oyuna geri dönen oyuncuların yüzdesi.

Monetization metrics

Önemli

Bu bilgi geçerli vergilendirmeyi içermez. Bilgi, kamu teklifi, sözleşmenin bir parçası veya koşullar hakkında bir taahhüt değildir. İşbirliği şartlarının tamamını, Yandex ile imzaladığınız sözleşmelerde bulabilirsiniz.

* Metriğe yalnızca oyun sahibi ve View income rolüne sahip geliştiriciler erişebilir.

Metrik

Açıklama

Revenue*

Günlük gelirin kaynaklarına göre ayrılmış olarak ruble cinsinden: Yandex Reklam Ağı, harici reklam ağları ve uygulama içi satın almalar.

Average revenue per daily active user (ARPDAU)*

Günde her bir oyuncu başına bütün kaynaklardan ortalama gelir, ruble cinsinden.

Paying Share*

Uygulamanın günlük kitle içindeki ödeyen kullanıcıların oranı yüzde olarak gösterilmiştir.

Average in-app revenue per paying user*

Ortalama gelir, uygulama içi satın alımlar üzerinden ödeme yapan oyuncu başına ruble cinsinden belirtilmiştir.

Sticky impressions per player

Günde her bir oyuncu için ortalama olarak yapılan sticky-banner gösterim sayısı.

Interstitial impressions per player

Günde her bir oyuncu için ortalama olarak yapılan tam ekran blokları gösterim sayısı.

Rewarded impressions per player

Günde her bir oyuncu için ortalama olarak yapılan ödüllü bloklar gösterim sayısı.

Number of in-app purchases

Günlük toplam uygulama içi satın alma sayısı.

Yandex Advertising Network metrics *

Metrik

Açıklama

Revenue

Reklam için ortak ödülü, ruble olarak belirtilmiştir.

CPMV

Bin görünür reklam bloğu gösteriminin maliyeti, ruble olarak belirtilmiştir.

CTR

Tıklama sayısının görünür gösterim sayısına oranı.

Visible shows

Blok alanının en az %50'sinin ekranın görünen alanında en az 2 saniye boyunca bulunduğu gösterimler.

Performance metrics

Metrik

Açıklama

Game Ready

Oyunun başlatılmasından, tüm kaynakları yüklemesine ve oyunun oyuncuyla etkileşime geçmeye izin vermesine kadar geçen süre.

Time To Interactive (TTI)

Oyunun başlatılmasından, tüm uzun görevlerin bitirilmesine kadar geçen süre. Metrik, oyunun başlatılması sırasında tarayıcının yoğunluğunu hesaba katar.

Teknik metrikleri, DevTools'taki Performance sekmesinde izleyebilirsiniz.

Belirli bir günde oyunu ilk kez başlatan oyuncular.