SHGM'ye şikayet bildirmek için iki farklı yol bulunmaktadır:
- KDM-ERP Sistemi Üzerinden: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), yolcuların tüm talep ve şikayetlerini yönetebilmek için "Kurumsal Dönüşüm Merkezi - Kurumsal Kaynak Planlama (KDM-ERP)" sistemine entegre edilmiş bir "Yolcu Hakları Modülü" devreye almıştır 13. Şikayetler, ctm.shgm.gov.tr adresinden tamamen dijital bir şekilde yapılabilir 13.
- yh.shgm.gov.tr Adresinden: İlk olarak, uçuşu icra eden havayolu şirketiyle iletişime geçip durumu şikayet olarak bildirmek gereklidir 2. Eğer gelen cevap olumsuz olursa, yh.shgm.gov.tr adresinden yeni bir şikayet oluşturulabilir 2. Şikayet formunda, takip numarası, uçuş detayları, kişisel bilgiler ve şikayetle ilgili detaylar yer almalıdır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: