Siteniz hangi soruları yanıtlıyor
Aramanın ana görevi, kullanıcıların sorularını yanıtlamaktır. Aramadaki konum, sitenin içeriğinin sorgu ifadeleriyle ne kadar eşleştiğine bağlıdır. Bu nedenle, bir site oluştururken, kullanıcıların ihtiyaçlarını arama sorguları şeklinde nasıl ifade ettiklerini anlamak önemlidir. Örneğin, bir arama sorgusunda herhangi bir terim varsa ve site sayfalarında bundan bahsetmiyorsa, arama motorunun sitenizin kullanıcının sorgusuna iyi bir yanıt içerdiğini düşünmesi pek olası değildir. Böyle bir durumda, böyle bir sayfa durumla aramadan çıkarılabilir değeri düşük veya az talep edilmiş.
Web sitenizin potansiyel ziyaretçilerinin yerine geçmeye çalışın. Bu konuyla ilgili bilgileri nasıl bulmaya çalışırsınız, sorguyu nasıl formüle edebilirsiniz? Güncel konuları bulmak için hizmeti kullanın Kelime seçimi.
Kelime Seçimi hizmeti nasıl kullanılır
Uygun anahtar kelime öbeklerini bulmak için Kelime seçiminde Ürününüz veya hizmetiniz için bir kelime veya ifade girin ve düğmesine basın Almak için. Sol tarafta, belirlediğiniz kelimeyi veya tümceciği içeren kullanıcı isteklerini göreceksiniz. Sağda bağlantılı sorgular var. İncelenen hizmet sektörüyle ilgili görünüşte açık olmayan talepleri bulmaya yardımcı olurlar. Örneğin, kullanıcılar orijinal sorguyu netleştiren veya genişleten eş anlamlılar veya başka kelimeler kullanabilir. Her isteğin yanındaki sayılar, aylık istek sayısını gösterir. Şehrinizdeki veya bölgenizdeki bir arama teriminin popülerliğine de bakabilirsiniz. Arama terimlerinizle en doğru eşleşmeyi elde etmek için uygun birkaç anahtar kelime öbeği seçin.
Talebin popülaritesi birçok faktöre bağlıdır ve oldukça dalgalanabilir. Örneğin, mevsimsellik veya dünyada meydana gelen olaylar nedeniyle.
Ayrıca yararlanabilirsiniz Önerilen arama terimleriyle. Web yöneticisi, ek trafik çekmek için sitenizin konusuna uygun arama sorgularını seçebilir.
Arama terimleriyle ilgili istatistikleri izlemek için Web Yöneticisinde araçları kullanın:
- Arama sorgusu istatistikleri — Sitedeki arama sorgularıyla ilgili istatistikleri içerir.
- Sorgu gruplarını yönetme — Sitenin Yandex arama sonuçlarının ilk 50 konumunda bulunduğu arama sorgularını gösterir. Göstergelerin son 7 gün içinde ortalaması alınmıştır.
Metrikteki raporların yanı sıra:
- Rapor Arama sorguları — Ziyaretçilerin arama sonuçlarında siteye bağlantı bulduğu arama ifadelerinin bir listesini gösterir.
- Rapor Arama motorları — Ziyaretçileri sitenize getiren arama motorları hakkında bilgi içerir.
Bölümde farklı iş sorunlarını çözmek için diğer araçlara aşina olabilirsiniz. Yandex Metrica nasıl yardımcı olabilir.