Yorum yayınlama öneri ve kuralları
Yandex servislerinde yalnızca yararlı yorumların bulunmasını sağlamak için, bunların yazılması ile ilgili kurallar belirledik. Bir yorum kurallara uygun değilse silinebilir.
Kurallara uymadığını düşündüğünüz herhangi bir yorum hakkında şikayette bulunabilirsiniz. Ekibimiz yorumu kontrol edecek ve bir ihlal bulurlarsa kaldıracaklardır.
Yazarlara öneriler
Önemli
Öneriler tavsiye niteliğinde olup zorunlu değildir. Yorumları bilgilendirici olmasalar veya hata içerseler bile, önerilere uyulmaması nedeniyle silinmez.
Diğer kullanıcılara faydalı olması için bir yorum nasıl yazılır?
1. Ayrıntılı olarak
Hizmet kalitesi, teslimat süresi, ürün kalitesi gibi beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi, ayrıca personel ile ilgili izlenimlerinizi ayrıntılı olarak açıklayın.
Örnek verirken mümkün olduğunca ayrıntı paylaşın: "Burada her zaman sıra var" yerine "Bugün 30 dakika bekledim" yazmak daha bilgilendiricidir. Bu geri bildirim diğer kullanıcılar için faydalı olacak ve kuruluşların eksikliklerini tespit edip gidermelerine yardımcı olacaktır.
2. Sade ve anlaşılır
Teknik terimler, karmaşık ifadeler veya jargon kullanmaktan kaçının. Deneyimi ve yaşı ne olursa olsun her kullanıcının anlayabileceği şekilde yazın.
3. Kibarca
Şirket çalışanlarını, şirketin itibarını, müşterileri veya servis kullanıcılarını rencide edecek kaba bir dil ve kelime dağarcığı, küfürlü kelimeler veya ifadeler kullanmayın.
Bir anlaşmazlık yaşandıysa, durumu ayrıntılı ve kibar bir şekilde, kimseye hakaret etmeden anlatın. Saygılı bir üslup kullanmanız yorumunuzun yayınlanma olasılığını artırır.
4. Yazım kurallarına uygun
Hata ve yazım hatası olmadan yazmaya çalışın.
Transliterasyonunu kullanmayın.
Büyük harfleri, ünlem işaretlerini, ifade simgelerini ve emojileri aşırı kullanmayın.
5. Şimdiki durum hakkında
Yorumlar, kullanıcıların aktif olarak güncel seçimler yapmasına yardımcı olmaktadır. Bilgiler zamanla güncelliğini yitirebilir: Çalışanlar değişebilir, hizmet kalitesi veya çalışma koşulları iyileşebilir veya kötüleşebilir. Yorumunuzun güncel olması için son deneyimlerinizden bahsedin.
6. Fotoğraf veya video ekleyin
Yorumunuzu bir fotoğraf veya videoyla destekleyin. Bu, diğer kullanıcıların seçim yapmasına yardımcı olacaktır. Fotoğraf ve videoların yorumunuzla alakalı olduğundan ve herhangi bir gizli bilgi içermediğinden emin olun.
Şu tür içerikler yayınlanamaz:
- Kalitesi düşük (örneğin silik veya karanlık) fotoğraflar veya videolar,
- Kurumla ilgili olmayan materyaller,
- Üçüncü şahısların haklarını ihlal eden içerikler,
- Kişisel yazışmaların ekran görüntüleri.
7. Aynı yorumu farklı servislerde yayınlamayın
Benzersiz yorumların değeri ve diğer kullanıcılara yararı daha fazladır.
8. Yandex’e hitap etmeyin
Yorumu veya geri bildirimi yardım istemek veya bir sorunu çözmek için kullanmayın. Destek ekibiyle iletişime geçmek için formu doldurun. Başvuru konusunu seçin ve durumu ayrıntılı olarak açıklayın.
Not
Bu önerileri izleyerek yorumlarınızı diğer kullanıcılar ve işletmeler için daha yararlı hale getirebilirsiniz.
Yayınlama kuralları
Kuralları ihlal eden yorumları yayınlamıyoruz. Yorumunuzun onaydan geçebilmesi için:
1. Yorum, kişisel bir deneyimin açıklamasıdır
Şirketle olan etkileşimlerinizden edindiğiniz kişisel izlenimleriniz ve duygularınız, yorumdaki en önemli şeydir. Başkalarının anlatımlarına dayanan yorumları yayınlamıyoruz. Örneğin, aşağıdaki gibi yorumlara izin vermeyiz:
-
“Bir arkadaşım bu dükkanın soyguncu olduğunu söyledi. Buraya gitmenizi tavsiye etmiyorum.”
-
“Eşim kuaföre gitmişti ve beğenmedi”.
-
“Komşum orada yemeklerin lezzetli olmadığından şikayet etti”.
Not
Ancak, yorum yazamayan küçükler veya yaşlılar adına yorum yazılabilir.
2. Kesin olun
Şube ağı olan bir şirket hakkında yorum bırakmak istiyorsanız, Yandex Maps’te tam olarak gittiğiniz şubeyi bulun.
Tüm şube ağı ile etkileşimin genel deneyimini tanımlayan yorumları yayınlamıyoruz.
3. Kişisel veri olmadan
Yorumlarınıza iletişim bilgileri, ev adresi, gizlilik ve ilişki bilgileri dahil olmak üzere kendiniz veya başkaları hakkında kişisel bilgilere yer vermeyin. Yorumunuza, kurum çalışanlarının fotoğraflarını veya videolarını açık izinleri ve rızaları olmadan eklemeyin.
4. Şirkette çalışma deneyiminiz hakkında yazmayın
Çoğu insan yorumları çalışan olarak değil, potansiyel müşteri olarak okur. Şirkette çalışma deneyiminizi anlatmaktan kaçının: Bu, diğer kullanıcılara faydalı bilgi sağlamaz.
5. Reklam ve spam olmadan
Reklam içeren yorumları kaldırıyoruz. Örneğin, başka bir şirket hakkında bahsediyorsunuz ve onların hizmetlerini kullanmaya teşvik ediyorsunuz.
Şirketin rakipleri hakkında yazmayın veya onları karşılaştırmayın. Örneğin: “Kekler fena değil ama Petrovich’inki daha iyi. Ona gitseniz daha iyi olur”; “Fena değil ama yandaki kafede kahve daha ucuz, şimdi oraya gidiyorum”.
Not
Tanınmış pazar yerlerinden bahsetmeyi, kapanmış şirketlerle karşılaştırmayı veya aynı ağın şubelerini birbirleriyle karşılaştırmayı reklam olarak kabul etmiyoruz. Bir yazardan çok sayıda reklam yorumu gelirse, hesabı engelleyebiliriz.
6. Yanıltıcı yorumlar yazmayın
Yazar şirketle etkileşime girmemişse ve yorumu para için veya arkadaşlarının ve tanıdıklarının isteği üzerine göndermişse, böyle bir yorumun çarpıtılmış olduğunu düşünüyoruz. Böyle bir yorum yayınlanmayacaktır.
Bunun için bir indirim teklif edilirse veya ödeme sırasında metni göstermeniz istenirse böyle bir yorum yazmayın. Böyle bir yorum objektif olmayacak ve diğer insanlara fayda sağlamayacaktır, bu nedenle de yayınlanmayacaktır.
7. Kabalık ve ayrımcılık olmadan yorumlar yazın
Korku, panik, iğrenme gibi güçlü olumsuz duygular uyandırabilecek metin ve görselleri yayınlamayın.
Dini, etnik veya başka herhangi bir temelde ayrımcılık olarak yorumlanabilecek kelimeler, ifadeler veya resimler kullanmayın.
Yorumlarda insanları tehdit etmeyin veya şiddet çağrısında bulunmayın.
8. Yetişkinlere yönelik içerik yayınlamayın
Erotik ve pornografik nitelikte metinler ve görüntüler, sigara içme sahneleri içeren yorumlar kaldırılacaktır.
Bir kuruluşun sahibiyseniz, Yorumları yönetme bölümünde yorumlarla nasıl çalışılacağını okuyun.