Yorum yayınlama öneri ve kuralları

Yandex servislerinde yalnızca yararlı yorumların bulunmasını sağlamak için, bunların yazılması ile ilgili kurallar belirledik. Bir yorum kurallara uygun değilse silinebilir.

Kurallara uymadığını düşündüğünüz herhangi bir yorum hakkında şikayette bulunabilirsiniz. Ekibimiz yorumu kontrol edecek ve bir ihlal bulurlarsa kaldıracaklardır.

Yazarlara öneriler

Diğer kullanıcılara faydalı olması için bir yorum nasıl yazılır?

1. Ayrıntılı olarak

Tam olarak neyi sevdiğinizi ve neyi sevmediğinizi ayrıntılı olarak açıklayın. Bu, kullanıcıların seçim yapmalarına ve kurumların eksiklikleri görüp düzeltmelerine yardımcı olacaktır.

2. Sade ve anlaşılır

Profesyonel terimler, karmaşık ifadeler veya diğer insanların anlamayacağı metaforlar kullanmaktan kaçının.

3. Kibarca

Şirket çalışanlarını, şirketin itibarını, müşterileri veya servis kullanıcılarını rencide edecek kaba bir dil ve kelime dağarcığı, küfürlü kelimeler veya ifadeler kullanmayın.

Eğer bir çatışma yaşadıysanız, durumu saldırganlık veya hakaret etmeden ayrıntılı olarak açıklayın.

4. Kişisel veri olmadan

Yorumlarınıza iletişim bilgileri, ev adresi, gizlilik ve ilişki bilgileri dahil olmak üzere kendiniz veya başkaları hakkında kişisel bilgilere yer vermeyin.

5. Yazım kurallarına uygun

Hata ve yazım hatası olmadan yazmaya çalışın.

Transliterasyonunu kullanmayın.

Büyük harfleri, ünlem işaretlerini, ifade simgelerini ve emojileri aşırı kullanmayın.

6. Şimdiki durum hakkında

Yorumlar, kullanıcıların aktif olarak güncel seçimler yapmasına yardımcı olmaktadır. Bu yüzden en son 10 yıl önce ziyaret ettiğiniz bir hastane hakkında yorum yazmak iyi bir fikir değildir. Yakın zamanda olmuş ve şu anda geçerli olan şeylerden bahsedin.

7. Yandex’e hitap etmeyin

Destek ekibiyle iletişime geçmek için formunu doldurun. Başvuru konusunu seçin ve durumu ayrıntılı olarak açıklayın.

Yayınlama kuralları

Kuralları ihlal eden yorumları yayınlamıyoruz. Yorumunuzun onaydan geçebilmesi için:

1. Yorum, kişisel bir deneyimin açıklamasıdır

Şirketle olan etkileşimlerinizden edindiğiniz kişisel izlenimleriniz ve duygularınız, yorumdaki en önemli şeydir. Başkalarının anlatımlarına dayanan yorumları yayınlamıyoruz. Örneğin, aşağıdaki gibi yorumlara izin vermeyiz:

  • “Bir arkadaşım bu dükkanın soyguncu olduğunu söyledi. Buraya gitmenizi tavsiye etmiyorum.”

  • “Eşim kuaföre gitmişti ve beğenmedi”.

  • “Komşum orada yemeklerin lezzetli olmadığından şikayet etti”.

2. Kesin olun

Şube ağı olan bir şirket hakkında yorum bırakmak istiyorsanız, Yandex Maps’te tam olarak gittiğiniz şubeyi bulun.

Tüm şube ağı ile etkileşimin genel deneyimini tanımlayan yorumları yayınlamıyoruz.

3. Şirkette çalışma deneyiminiz hakkında yazmayın

Çoğu insan yorumları çalışanlar olarak değil, potansiyel müşteriler olarak okur.

4. Reklam ve spam olmadan

Reklam içeren yorumları kaldırıyoruz. Örneğin, başka bir şirket hakkında bahsediyorsunuz ve onların hizmetlerini kullanmaya teşvik ediyorsunuz.

Şirketin rakipleri hakkında yazmayın veya onları karşılaştırmayın. Örneğin: “Kekler fena değil ama Petrovich’inki daha iyi. Ona gitseniz daha iyi olur”; “Fena değil ama yandaki kafede kahve daha ucuz, şimdi oraya gidiyorum”.

Tanınmış pazar yerlerinden bahsetmeyi, kapanmış şirketlerle karşılaştırmayı veya aynı ağın şubelerini birbirleriyle karşılaştırmayı reklam olarak kabul etmiyoruz.

Bir yazardan çok sayıda reklam yorumu gelirse, hesabı engelleyebiliriz.

5. Yanıltıcı yorumlar yazmayın

Yazar şirketle etkileşime girmemişse ve yorumu para için veya arkadaşlarının ve tanıdıklarının isteği üzerine göndermişse, böyle bir yorumun çarpıtılmış olduğunu düşünüyoruz. Böyle bir yorum yayınlanmayacaktır.

Bunun için bir indirim teklif edilirse veya ödeme sırasında metni göstermeniz istenirse böyle bir yorum yazmayın. Böyle bir yorum objektif olmayacak ve diğer insanlara fayda sağlamayacaktır, bu nedenle de yayınlanmayacaktır.

6. Kabalık ve ayrımcılık olmadan yorumlar yazın

Korku, panik, iğrenme gibi güçlü olumsuz duygular uyandırabilecek metin ve görselleri yayınlamayın.

Dini, etnik veya başka herhangi bir temelde ayrımcılık olarak yorumlanabilecek kelimeler, ifadeler veya resimler kullanmayın.

Yorumlarda insanları tehdit etmeyin veya şiddet çağrısında bulunmayın.

7. Yetişkinlere yönelik içerik yayınlamayın

Erotik ve pornografik nitelikte metinler ve görüntüler, sigara içme sahneleri içeren yorumlar kaldırılacaktır.


Bir kuruluşun sahibiyseniz, Yorumları yönetme bölümünde yorumlarla nasıl çalışılacağını okuyun.