Çözümler

Şifremi hatırlamıyorum

Yandex'e giriş şifrenizi unuttuysanız şifrenizi kendiniz sıfırlamaya çalışın. Bu amaçla erişim yenileme sayfasındaki talimatları izleyin.

Hesabınıza telefon numaranızı veya e-posta adresini bağladıysanız SMS veya e-posta yoluyla onay kodu alabilirsiniz. Bunun için bağlı olan adresi veya telefonu öncellikle girmeniz gerekiyor (telefon numarasını ülke kodu ile başlayarak tam olarak girmelisiniz). Hatalı e-posta veya telefon mesajını alırsanız yazım hatası yapıp yapmadığınızı kontrol edin. Doğru girmenize rağmen telefon numarası doğrulanmıyorsa başka hangi numarayı veya adresi bağlamış olabileceğinizi hatırlamaya çalışın.

Hesabınıza telefon numarası veya e-posta adresi bağlamadıysanız güvenlik sorusunu yanıtlamanız gerekecek. İlk seferden doğru yanıtlayamayabilirsiniz, bu durumda farklı yazılışları ve klavye ayarlarını kontrol edin.

Güvenlik sorusunun yanıtını unuttum

Güvenlik sorusunun yanıtını hatırlamak için Erişim yenileme sayfasına geçin. Güvenlik sorusunu değiştirmek için şu alanda mevcut soruya doğru cevap vermelisiniz: Önceki cevap... Yanıtın doğru olduğunu düşünüyorsanız ama yine de hata mesajını görüyorsanız farklı yazılışları ve tarih formatları deneyin veya klavye ayarını değiştirin.

Doğru yanıtı giremiyorsanız lütfen hesaba erişim yetkinizi yenilemek için Destek Ekibi'ne başvurun.

Kullanıcı adımı ve şifremi hatırlıyorum ancak hesabıma giremiyorum

Pasaport'un ana sayfasına gidip kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin. Caps Lock tuşunun basılı olmadığına ve klavye dilinin doğru seçili olduğuna emin olun.

Not. Kullanıcı adını ve şifreyi klavyeden girin; panodan kopyalamayın. Yanlışlıkla fazladan bir boşluk karakterini kopyalayabilirsiniz ve giriş bu nedenle başarısız olabilir.

Yine de giriş yapamıyorsanız şifre sıfırlamayı deneyin.

Yandex'e giriş yapmayla ilgili diğer sorunlar

  1. Kendi kullanıcı adımla giriş yapamıyorum
  2. Güvenlik sorusunun yanıtını unuttum
  3. Lütfen resimdeki karakterleri giriniz
  4. Firefox'ta OCSP yanıtının henüz geçerli olmadığı yönünde bir cevap alıyorum

Kendi kullanıcı adımla giriş yapamıyorum

Giriş yapma hatalarıyla karşılaştığınızda Yandex.Pasaport talimatlarını izleyin. Aşağıda her bir hata için kapsamlı öneriler verilmektedir.

Kullanıcı adı ve şifre yanlış! Giriş denemesi başarısız oldu.

Kullanıcı adını ve şifreyi doğrudan Yandex.Pasaport sayfasında girmeyi deneyin. Caps Lock tuşunun basılı olmadığından ve İngilizce klavye düzeninin (Rusça değil) yüklendiğinden emin olun.

Not. Kullanıcı adını ve şifreyi klavyeden girin; panodan kopyalamayın. Yanlışlıkla fazladan bir boşluk karakterini kopyalayabilirsiniz ve giriş bu nedenle başarısız olabilir.

Bilgisayara ve ister telefonlarına kurulabilen Punto Switcher gibi bazı otomatik düzeltme programları girdiğiniz karakterleri veya karakter setlerini değiştirebilir, noktalardan sonra boşluk ekleyebilir veya başka otomatik düzeltmeler yapabilirler. Giriş şifrenizi yazmadan önce bu programların devre dışı olduğunu veya en azından bu programlarda istenmeyen düzeltmeler yapılıp yapılmadığını kontrol etmenizi öneririz.

Bu kullanıcı adına sahip bir kullanıcı yok

Girilen kullanıcı adına ait kayıt bulunmamakta ya da daha önce silindi.

Destek Ekibi'ne başvurmadan önce kullanıcı adınızın yazılışını kontrol edin:

  • Kullanıcı adı yalnızca Latin harflerinden, rakamlardan, noktalardan ve tirelerden oluşabilir.

  • E-posta adresi giriyorsanız adresi doğru belirtin: <kullanıcı adınız>@yandex.com.tr.

  • Yalnızca Yandex.Mail adresi kullanılarak giriş yapılabilir; Gmail veya Mail.ru adresleri kesinlikle işe yaramayacaktır.

Kullanıcı adım engellendi!

Kullanıcı adını doğru belirttiğinizden emin olun. Kullanıcı adının doğruluğundan emin değilseniz hata bildirimindeki bağlantıdan geçerek Destek Ekibi'ne başvurun.

Cookies (çerezler) hatası

Tarayıcınızda cookie dosyalarının işlenmesi devre dışı bırakılmışsa Yandex'e giriş yapılamaz. Bu ayar Yardım'daki Çerezler bölümünde ayrıntılı olarak açıklanmıştır.

Hiçbir yol işe yaramıyorsa

Şifreyi sıfırlamak için hesaba erişim yetkinizi kurtarmayı deneyin.

Şifreyi otomatik sıfırlamak, Destek Ekibi'ne başvurmaya kıyasla her zaman daha basit ve hızlı bir yöntemdir. Bu nedenle, tüm kullanılabilir seçenekleri deneyin. SMS veya e-posta adresi aracılığıyla erişimi geri kazanma sizin durumunuzda kullanılamıyorsa, güvenlik sorusunun yanıtını hatırlamaya çalışın. Güvenlik sorusunu yanıtlarken, yanıtı doğru ve gerekli klavye düzeninde girdiğinizden emin olun.

Kendiniz şifre yenileyemiyorsanız şifre yenileme formunu doldurun.

Güvenlik sorusunun yanıtını unuttum

Güvenlik sorusu düzenleme sayfasında kontrol ederek sorunun yanıtını kendiniz hatırlamaya çalışın. Yanıtı doğru girdiğinizden ve klavye ayarlarınızı doğru seçtiğinizden emin olun.

Doğru yanıtı hatırlamıyorsanız Destek Ekibi'ne başvurmanız için size özel bir form sunulacaktır.

Lütfen resimdeki karakterleri giriniz

Yandex'in, kullanıcı hesabınıza giriş esnasında ekranda gördüğünüz resimdeki simgeleri girmenizi önermesi, size ait IP adresinden sık sık yanlış giriş şifresi kullanılarak giriş denemesi yapıldığı anlamına gelmektedir.

Bu duruma yol açan sebepler:

  • Son birkaç gün içinde yanlış kullanıcı adı ve/veya şifresi kullanarak Yandex'e girmeye çalıştınız.

  • İş yeriniz veya evinizdeki yerel ağın diğer kullanıcıların birden fazla kez peşpeşe yanlış kullanıcı adı ve/veya şifresiyle giriş yapmaya çalıştınız. Bu konuda ağ yöneticinize başvurmanızı öneririz.

  • Outlook, Mail veya Opera gibi bir e-posta uygulamasında yanlış kullanıcı adı veya şifre girdiniz.

  • Bilgisayarınız Yandex'teki kullanıcı hesabınıza izinsiz olarak giriş yapmaya çalışan bir virüs kapmış olabilir. Bu durumda bilgisayarınızı ücretsiz çevrimiçi virüs ayıklama uygulamalarıyla kontrol etmenizi öneriyoruz. Anti-virüs uygulaması geliştirme şirketlerin çoğu, virüs koruma ürünlerini ücretsiz sağlamaya hazır.

Firefox'ta “OCSP yanıtının henüz geçerli olmadığı” yönünde bir cevap alıyorum

Bilgisayarınızdaki sistem saati ayarları yanlış olabilir. İşletim sisteminizdeki saat dilimi ayarlarında saat diliminizin coğrafi konumunuza uygunluğunu ve Yandex.Saat adresinden saat ayarlarınızı kontrol edin.

Telefon numarası ile ilgili sorunlar

  1. Numaranın biçimi geçersiz
  2. Bu numara engellendi
  3. Onay kodu gelmiyor
  4. Numaranın eklenmesi, değiştirilmesi ya da silinmesi ile ilgili bildirim aldıysam ne yapmalıyım?
  5. Doğrulama kodum başkasına ait bir numaraya gönderildi

“Numaranın biçimi geçersiz”

Telefon numarası aşağıdaki formatta girilmelidir (+90 Türkiye'nin kodudur):

“Bu numara engellendi”

Onay kodu gönderildikten sonra numaralar bir süreliğine engellenir. Telefon numarasını ekledikten sonra, kodu içeren SMS'nin elinize ulaşmasını mutlaka bekleyin ya da birkaç saat sonra kodu tekrar istemeyi deneyin.

Onay kodlarının belirli bir geçerlilik süresi yoktur. Kod elinize ne zaman ulaşırsa ulaşsın istediğiniz zaman Telefon numaraları sayfasına geri dönebilir ve kodu girebilirsiniz.

Onay kodu gelmiyor

Olası nedenleri:

  • Sistem SMS'yi henüz işleme alamamıştır (mesajın ulaşması için en uzun süre 24 saattir).

  • Telefonunuz kapalıdır ya da şebekenin çekim alanı dışındadır.

  • Yanlış telefon numarası girdiniz. Ülke kodunu doğru girdiğinizden emin olun: +90 — Türkiye'nin kodu.

    Diğer ülkelerin kodlarını istediğiniz zaman Yandex'ten öğrenebilirsiniz:

  • Yandex, sizin cep telefonu operatörünüze ileti gönderemez.

Cep telefonu kullanmıyorsanız ya da Yandex, cep telefonu operatörünüze SMS gönderimini desteklemiyorsa; unutulan şifreyi değiştirmek için yedek e-posta adresini veya güvenlik sorusu yanıtını kullanabilirsiniz.

Numaranın eklenmesi, değiştirilmesi ya da silinmesi ile ilgili bildirim aldıysam ne yapmalıyım?

Ana telefon numarasını düzenleyen sizseniz işleminize devam edin: Hesabınızın güvenliğini sağlamaya çalışan Yandex bu tür tüm işlemler gerçekleştiğinde böyle bildirimler otomatik gönderir.

Ancak haberiniz olmadan bu bildirimi aldıysanız, biri hesabınıza erişimi elde etmiş olabilir. Korkmayın; ana telefon numarasıyla hesabınıza erişimi kolayca sağlayabilirsiniz. Kötü niyetli kişilerin cep telefonunuza erişimleri yoksa, bağlı numarayı ancak 30 gün sonra değiştirebilir ya da silebilirler. Bu süre zarfında yapabilecekleriniz:

  1. Hesabınıza erişimi yenileyebilir ve şifrenizi değiştirebilirsiniz.

    Şifremi unuttum bağlantısıyla geçerek Yandex.Pasaport'un talimatlarını takip edebilirsiniz; onay kodu alın ve yeni şifre oluşturun (şifre oluştururken önerilerimizi dikkate alın).

  2. Ana numaranın değiştirilmesini ya da silinmesini Telefon numaraları sayfasından iptal edebilirsiniz.

Doğrulama kodum başkasına ait bir numaraya gönderildi

Yanlışlıkla başkasına ait bir numara girmeniz veya kullanıcı hesabınızın, erişemediğiniz ve artık bir başkasının ait olan eski numaranızla bağlantısını sona erdirmek istemeniz durumunda doğrulama kodunuz başkasına gönderilmiş olabilir.

Bu durum kullanıcı hesabınızın güvenliğini hiçbir şekilde riske atmaz: birinin telefon numaranızı ve doğrulama kodunuzu bilmesi buna izinsiz giriş yapılması için yeterli değildir.

Hesabımın ele geçirildiğini düşünüyorum

Yandex hesabınızın alışık olmadığınız şekilde davranması (örneğin arkadaşlarınız e-posta adresinizden kesinlikle göndermediğiniz iletiler almaya başladıysa veya geçmiş giriş kayıtlarınızda tanımadığınız web bağlantıları veya yazılımlar olduğunu görüyorsanız) kullanıcı hesabınızın bir başkası tarafından ele geçirilerek istenmeyen değişikliklere maruz kaldığı anlamına gelebilir.

Kullanıcı hesabınızı tekrar kendi kontrolünüz altına almanız için şifrenizi bir an önce değiştirin ve tanımadığınız telefon numaralarını ile e-posta adreslerini silin. Bunu yapmak için aşağıdaki talimatımızı adım adım takip edin.

Hesaba giriş yapamıyorsanız

Hesaba erişim yetkinizi yenileyin. Bunu kendi başınıza yapamadığınızda Destek Servisi'ne gönderilecek anketi doldurun.

Hesaba giriş yapabiliyorsanız

Şifrenizi değiştirin ve dolandırıcının sizin hesabınıza artık erişemediğine emin olun:

  1. Telefon numaralarım sayfanızın sadece sizin telefon numaralarınızın içerdiğini ve korumalı numarayı silme işleminin başlatılmış olmadığını kontrol edin.

    Telefon numaranızı kullanıcı hesabınıza henüz bağlamadıysanız lütfen bunu bir an önce yapın. Bağlanmış geçerli bir telefon numarası hesabınız için e-posta adresinden veya güvenlik sorusundan daha sağlam bir güvenlik unsurudur.

  2. E-posta adresleri sayfasından tanımadığınız adresleri silin.

    Yandex'e ait olan alan adlarındaki kullanıcı adınızı içeren (<kullanıcı adınız>@yandex.com.tr, <kullanıcı adınız>@yandex.com veya <kullanıcı adınız>@ya.ru gibi) tüm adreslerin size ait olduğunu unutmayın. Bu e-posta hesabınızın eş adlarıdır.

  3. CureIt! (Dr.Web) veya Virus Removal Tool (“KasperskyLab”) olmak üzere yardımcı antivirüs programlarından birini kullanarak bilgisayarınızı antivirüs kontrolünden geçirin.

    Bilgisayarınızı devamlı olarak virüslerden korumak için bir antivirüs uygulaması ve güvenlik ekranı kurun (bunlar zaten kurulu değilse). Bu amaç için listemizden ücretsiz bir antivirüs uygulaması seçebilirsiniz. Bilgisayarınızı devamlı virüslere karşı tarayın ve antivirüs veri tabanlarını güncellemeyi unutmayın.

  4. Yandex hesabınıza bir sosyal ağ hesabınız üzerinden giriş yapıyorsanız o ağın saldırganlar tarafından ele geçirilmediğine emin olun, aksi takdirde Yandex hesabınızdaki kişisel verileriniz de riske atılmış olacaktır.

  5. Android veya iOS tabanlı bir mobil cihaz kullanıyorsanız Yandex hesabınız için en sağlam koruma sistemi olan iki aşamalı kimlik doğrulamayı ayarlayın.

Hesabınızı ele geçirmek ve bunu bu tehlikeden korumak için kullanılabilen yöntemler hakkında bilgi almak için Kullanıcı hesabınızı koruma sayfasına geçin.

Kendi başıma şifremi sıfırlayamıyorum

Erişim yenileme sayfasında her şeyi doğru girdiğinizden emin olun:

  • Veriler girerken yapmış olabildiğiniz yazım hataları e-posta adresi veya telefon numarası hatası bildirimlerini almanıza neden olabilir. Girdiğiniz numara doğru olmasına karşın işleme devam edemiyorsanız kullanıcı hesabınıza bağlamış olabildiğiniz diğer numaraları hatırlamaya çalışın.

  • İlk seferden doğru yanıtlayamayabilirsiniz, bu durumda farklı yazılışları ve klavye ayarlarını kontrol edin.

Not. Telefon numarasıyla ilgili sıkça yaşanan sorunların çözümlerini Telefon numarası ile ilgili sorunlar sayfasında bulabilirsiniz.

Destek Ekibi aracılığıyla şifre sıfırlama

Kendiniz şifre yenileyemiyorsanız şifre yenileme formunu doldurun.

Mümkünse anketi normalde Yandex'e giriş yaptığınız cihazdan (yani bilgisayardan, telefondan veya tablet bilgisayardan) doldurun. Ayrıca anketi internete çoğunlukla giriş yaptığınız (örneğin evinizdeki) bağlantı üzerinden ve halka açık WiFi bağlantısı kullanmadan doldurmanız önerilir.

Ankete, kullanıcı hesabı kaydını yaptırdığınızda veya Yandex.Pasaport'ta kullandığınız kişisel verilerinizi girmeniz gerekir. Verilerinizi yüzde yüz doğru girmeye gerek kalmaksızın hatırladığınız gibi girin.

İşlemin son aşamasında kimlik belgeniz elinizde olmak üzere fotoğrafınızı çektirip bize göndermeniz istenecek. Bu talebin amacı, bir dolandırıcının kimlik belgenizi çalarak hesabınıza erişmesini önlemektir.

Kullanıcı adımı veya e-posta adresimi unuttum

Kullanıcı adınızı kendiniz hatırlamaya çalışabilirsiniz:

  • Erişim yenileme sayfasına gidin. Aynı bilgisayardan veya tarayıcıdan hesabınıza yakın zamanda giriş yaptıysanız Kullanıcı adı veya e-posta alanının altında kullanıcı adınızı gösteren ipucu görüntülenecektir.

  • İlgili kullanıcı hesabına bağlı olan telefon numarasını ve Yandex.Pasaport'ta belirtilen ad ile soyadı biliyorsanız Kullanıcı adı yenileme sayfasını açın. Aradığınız kullanıcı adının sayfada listelenmediğinden emin olun. Kullanıcı adı listede yoksa İlgili kullanıcı adı listede yoktur seçeneğine tıklayıp numarayı girin. Bir sonraki sayfada, SMS mesajıyla Yandex'ten aldığınız doğrulama kodunu girin.

    Ardından kullanıcı hesabının kişisel bilgileri bölümünde belirttiğiniz adı ve soyadı girmeniz gerekecek. Girdiğiniz telefon numarasının, adın ve soyadın belirtildiği kullanıcı hesapları Yandex.Pasaport kayıtlarında bulunduğu takdirde ekranınızda listelenecek. Aksi takdirde kullanıcı adınızı hatırlamak için diğer yöntemler kullanmaya çalışın.

  • Arkadaşlarınız, akrabalarınız veya iş arkadaşlarınızla yazışmak için bu e-posta adresini kullanıyorsanız bunlarla örneğin sosyal ağlar üzerinden bağlantı kurmaya çalışın. E-posta adresinizi hatırlayamadığınızda arkadaşlarınızın gelen e-posta kutularına bakarak unuttuğunuz adresi size bildiremeleri şansı vardır.

Hesabınız hakkında herhangi bir şey hatırlıyorsanız Destek Ekibi, kullanıcı adınızı hatırlatma konusunda size yardımcı olabilir:

Kullanıcı adınızı hatırlıyor fakat şifrenizi hatırlamıyorsanız ve kullanıcı girişi yapmaya çalıştığınızda “Kullanıcı adı veya şifre yanlış! Giriş yapılamadı” mesajını alıyorsanız lütfen önerilerimizi inceleyin.

Hesabı silemiyorum

Yandex'in herhangi bir servisinde verilerden kurtulmak için hesabı silmeniz gerekmez. Gereksiz fotoğrafları ve spam e-postaları silmek veya güvenlik sorusunun yanıtını değiştirmek bu verileri saklayan servisin yardımıyla mümkündür. Sorununuzun çözümünü ilgili servisin yardım bölümünde bulabilirsiniz; hepsi Yardım'ın ana sayfasında sıralıdır.

Hesabınızı tamamen silmek için Hesap sil (kişisel bilgilerinizin sayfası) bağlantısına tıklayın. Silme işlemini güvenlik sorusunu yanıtlayarak onaylamanız gerekecektir.

Uyarı. Hesabınız ile birlikte geri alınmamak üzere ona bağlı olan Yandex servislerindeki tüm bilgiler silinecektir (örneğin Mail'deki e-postalar veya Disk'teki dosyalar). Silinen kullanıcı adıyla yeniden hesabının açılması ancak 6 ay sonra mümkündür.

Güvenlik sorusuna girdiğiniz yanıt uygun değilse klavye düzenini kontrol edin. Güvenlik sorusunun düzenleme sayfasında yanıtın farklı yazılışlarını veya tarihin farklı formatlarını deneyebilirsiniz (güvenlik sorusunun yanıtında belirli bir tarih belirttiyseniz).

Bu da yardımcı olmazsa hata mesajında Destek Ekibi'ne başvuru için özel form sunulur.