“Yandex Direct” masraf raporu

Rapor, tıklama veya dönüşüm başına ödemeli Yande Direct reklam kampanyalarının harcama bilgilerini içerir. Rapor; reklamları mobil uygulamaya değil, siteye yönlendiren kampanyalarla ilgili veriler gösterilir. Gösterim başına ödeme yapılan reklam kampanyalarının harcama istatistikleri Yandex Metrica raporlarında görüntülenmez.

Bu veriler; hemen çıkma oranı, sayfa görüntüleme derinliği ve sitede geçirilen süre gibi ziyaretlerle ilgili verilerle tamamlanır. Sonuç olarak bir Yandex Direct kampanyasının etkinlik analizi için gerekli tüm bilgiler tek bir raporda sunulur.

Not

Raporlarda kullanılabilen istatistikler 1 Kasım 2015'ten başlar.

Rapor ne işe yarar?

Raporlar Yandex Direct’le oluşturulan reklam kampanyalarının kaynak harcaması ve ulaşılan müşteri sayısı gibi farklı kategoriler altında analiz edilmesine yardımcı olur.

Rapor alma koşulları

Raporu kimler görüntüleyebilir:

Sayaca erişim yetkiniz yoksa Yandex Metrica’da, sayaç sahibinden size erişim vermesini isteyin, örneğin, misafir erişimi.

Birden fazla Direct müşterisinin kampanyasına erişim yetkiniz varsa bu müşterilerin ana temsilci listesine Metrica arayüzü üzerinden erişilebilecektir.

Rapor yapısı ve ayarları

Rapor oluşturmak için Yandex Metrica, aldığı tıklama ve harcama verilerini seçilen zaman aralığına ait ziyaret bilgileriyle karşılaştırır. Dolayısıyla verilerin bir kısmı belirtilen döneme girmeyebilir. Bu husus, raporda kullanılan veri ilişkilendirme modeline bağlıdır.

Örneğin, “Yandex Direct'ten son giriş” modeli seçildiğinde söz konusu tıklama veya dönüşüm seçilen zaman aralığı bittikten sonra gerçekleşerek daha sonraki bir ziyarete bağlanarak rapora girmeyebilir. İlk giriş modeli seçildiğinde ise tıklama, siteye yapılan ziyaretten önce gerçekleşerek tıklamanın yapıldığı gün raporun zaman aralığının dışında kalabilir ve dolayısıyla ilgili veriler rapora girmeyebilir. Çözüm olarak rapor için daha geniş bir zaman aralığı seçmeniz önerilir.

Bazı metriklerin görüntüleme ve hesaplama özellikleri:

Ziyaretler

Ziyaretler, kampanya reklamındaki bağlantının yönlendirdiği siteye kurulu bir sayaca bağlanır.

Tıklamalar

Bu bilgiler, erişebildiğiniz herhangi bir sayaç için oluşturacağınız raporda yer alarak siteye yönlendiren ve Direct'te erişebildiğiniz kampanyalara yönelik olarak görüntülenir.

Harcamalar

Bu metrik, tıklama başına ödemeli kampanyalar için tıklama fiyatını ve dönüşüm başına ödemeli kampanyalar için dönüşüm fiyatını içerir.

Harcama bilgileri KDV hariç olarak hesaplanır. Verileri farklı para birimlerinde aktarıyorsanız raporda istediğiniz para bildirimini seçebilirsiniz. Para birimi seçildiğinde para metrikleri, harcama gününden bir önceki güne ait döviz kuruna göre yeniden hesaplanır.

Tutarlar, kullanıcı hesabının ödemenin para birimine çevrilip çevrilmediğine göre farklılık gösterebilir. Örneğin, hesap ayarlarınızı Rubleye göre yaptıysanız, toplam tutar indirim dikkate alınarak hesaplanacak (bu indirim 1 Eylül 2015'e kadar verilmişse) ve ister Ruble isterseniz de kredi olarak hesaplanıp kullanılabilecektir.

Harcama verileri Yandex Metrica'da tıklama tarihine bağlanır. Bu nedenle dönüşüm başına ödemeli kampanyalar için bu veriler, harcamaların dönüşüm tarihlerine bağlandığı Yandex Direct Dönüşümler Raporu'ndaki verilerden farklılık gösterebilir.

Bu raporda segmentasyon, segmentleri birbiriyle karşılaştırma ve hedef seçimi gibi bazı ayarlar istenilen şekilde yapılabilir. Hedef raporu oluşturulurken “tıklamalar”, “harcama” ve “ortalama harcama” göstergeleri değişmez.

Soru-Cevap

“Yandex Direct: Masraflar” raporunda değeri sıfır olan kampanyalar görüntülenir

Raporda görüntülenenler:

  • Raporu görüntülemek için kullandığınız kullanıcı adı altında kayıtlı olan Yandex Direct kampanyaları,
  • Kullanıcı adının Yandex Direct'te temsilci erişim yetkisine sahip olduğu kampanyalar.
    Bunlar Metrica sayacının kurulu olduğu diğer sitelere yönlendiren kampanyalar olabilir.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Çözüm bulmak için soru seçin.

Şunları kontrol edin:

  • Sayaç numarası Yandex Direct kampanya ayarlarında belirtilmiştir.
  • Yandex Metrica arayüzünde, sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde çok katı filtreler bulunuyor.
  • Sayaç tüm açılış sayfalarında kurulu. Yandex Metrica sayacının kurulu olduğu sayfalarla ilgili verileri, eğer site ziyaretçileri bu sayfalara daha önce girmişse RaporlarİçerikPopüler raporunda görebilirsiniz. Herhangi bir site sayfasında sayaç ayarının doğruluğunu kontrol etmek için bkz. Sayaç kontrolü.
  • Seçilen rapor tarihlerinde site doğru çalıştı.
Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Yandex: Belirsiz satırı, Yandex Metrica tarafından kaydedilen ziyaretin Yandex Direct reklamından gelen herhangi bir geçişle eşleştirilemediğini ifade eder. Ziyaretin belirli bir geçişle ilgisinin belirlenememesi ise bunun şirket, ilgili anahtar sözcük grubu veya kullanılan sorgu gibi diğer verilerinin belirlenmesini de imkansız kılar.

Yandex Direct kaynağında Yandex: Belirsiz satırının ortaya çıkmasının nedeni Yandex Direct'teki yclid etiketinin oluşturulması ve Yandex Metrica'daki ziyaretin kaydedilmesi arasındaki zaman farkına işaret edebilir. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:

  • Reklam üzerinden web sayfasına geçen ziyaretçinin sayfayı içeren tarayıcı sekmesini bir süredir açık tuttuğu ve daha sonra sayfayı yenilediği bir durum.
  • Bir ziyaretçi, reklam üzerinden geçtiği sayfanın bağlantısını başka bir kullanıcıya e-postayla gönderince, bunu alan kullanıcının bu sayfayı daha sonra görüntülediği bir durum: Bu tür bir ziyaretin Yandex Direct'ten daha önce yapılan tıklamayla olan bağlantısını tespit etmek imkansız olur.
Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Etiketin doğru şekilde oluşturulup oluşturulmadığını kontrol edin. UTM etiketi, herhangi bir sırayla dizilen beş parametreden oluşur ve & işaretiyle ayrılır:

http://example.com/?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=reklam456&utm_term=cümle

Sayfa URL'sini zaten parametreler içeriyorsa, etiketler & işaretinden sonra eklenmelidir:

http://example.com/?uid=1234&utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=ilan456&utm_term=cümle

Bunun dışında, UTM etiketleri dikkate alınmayabilir, çünkü:

  • Açılış sayfalarında Yandex Metrica sayacı yüklü olmayabilir veya doğru ayarlanmamış olabilir. Kontrol etmek sayaç ayarı doğruluğu.

  • Reklam, Yandex Metrica sayacının kurulu olmadığı bir sayfaya yönlendiren bir URL içeriyor olabilir.

  • Reklam, başka bir sayfayı refere eden bir URL'yi içeriyor ve bununla birlikte UTM etiketleri kayboluyor olabilir.

  • Reklamda, açılmayan, yanlış bir URL belirtilmiş olabilir.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Standart UTM etiketleri raporu dallanarak ayrılan bir görünümünde sunulur: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term.

utm_content hariç tüm UTM etiketlerini kullanıyorsanız utm_term ile ilgili verilere standart "Etiketler" rapor grubu hakkında raporunda erişilmeyecektir. Etiketlerin görüntülenmesine izin vermek için, raporda utm_content boyutunu kaldırın.

Etiket parametre adları standartlaştırılmış: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term. Bu etiketleri değiştirmez ya da kendiniz oluşturamazsınız (utm_keyword, utm_slovo) çünkü bunlar UTM etiketlerinin bir parçası olmayacak ve bunlarla ilgili veriler “UTM etiketleri” raporuna girmeyecektir.

Örneğin:

http://example.com?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_id}&utm_keyword={keyword}

burada utm_keyword rasgele bir parametre.

“UTM etiketleri” raporunda, utm_source, utm_medium ve utm_campaign parametreleri hakkında bilgi görüntülenir. utm_keyword parametresi hakkındaki bilgiler yalnızca RaporlarİçerikURL parametreleri raporunda mevcut olacaktır.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Bu şekilde görüntülenmesinin nedeni, varsayılan olarak raporların Son anlamlı geçiş ilişkilendirme modeline göre oluşturulmuş olmasıdır. Trafik kaynağını seçerken ziyaretçinin ziyaret geçmişi de hesaba katıldığından, bu şekilde dönüşüm oranının daha yüksek bir doğrulukla hesaplanması mümkün olur.

Durdurumuş kampanyada veya arşiv kampanyasında birtakım istatistiklerin görünmesini istemiyorsanız Son geçiş modelini seçin. Böylece Yandex Metrica, her ziyaret için o andaki geçiş kaynağını dikkate alır.

Yandex Metrica ve Yandex Direct’teki ilişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için blogu okuyun.

Veri farklılığının olası nedenlerini inceleyin. Bulunan nedenler giderildikten sonra hâlâ sormak istediğiniz sorular varsa aşağıdaki form üzerinden bize ulaşın.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.