“Yandex Direct” masraf raporu
Rapor, tıklama veya dönüşüm başına ödemeli Yande Direct reklam kampanyalarının harcama bilgilerini içerir. Rapor; reklamları mobil uygulamaya değil, siteye yönlendiren kampanyalarla ilgili veriler gösterilir. Gösterim başına ödeme yapılan reklam kampanyalarının harcama istatistikleri Yandex Metrica raporlarında görüntülenmez.
Bu veriler; hemen çıkma oranı, sayfa görüntüleme derinliği ve sitede geçirilen süre gibi ziyaretlerle ilgili verilerle tamamlanır. Sonuç olarak bir Yandex Direct kampanyasının etkinlik analizi için gerekli tüm bilgiler tek bir raporda sunulur.
Not
Raporlarda kullanılabilen istatistikler 1 Kasım 2015'ten başlar.
Rapor ne işe yarar?
Raporlar Yandex Direct’le oluşturulan reklam kampanyalarının kaynak harcaması ve ulaşılan müşteri sayısı gibi farklı kategoriler altında analiz edilmesine yardımcı olur.
Rapor alma koşulları
Raporu kimler görüntüleyebilir:
- Yandex Direct kampanya sahibi;
- Doğrudan yönetim hesabı;
- Sahibinin temsilcisi;
- Ajans temsilcisi.
Sayaca erişim yetkiniz yoksa Yandex Metrica’da, sayaç sahibinden size erişim vermesini isteyin, örneğin, misafir erişimi.
Birden fazla Direct müşterisinin kampanyasına erişim yetkiniz varsa bu müşterilerin ana temsilci listesine Metrica arayüzü üzerinden erişilebilecektir.
Rapor yapısı ve ayarları
Rapor oluşturmak için Yandex Metrica, aldığı tıklama ve harcama verilerini seçilen zaman aralığına ait ziyaret bilgileriyle karşılaştırır. Dolayısıyla verilerin bir kısmı belirtilen döneme girmeyebilir. Bu husus, raporda kullanılan veri ilişkilendirme modeline bağlıdır.
Örneğin, “Yandex Direct'ten son giriş” modeli seçildiğinde söz konusu tıklama veya dönüşüm seçilen zaman aralığı bittikten sonra gerçekleşerek daha sonraki bir ziyarete bağlanarak rapora girmeyebilir. İlk giriş modeli seçildiğinde ise tıklama, siteye yapılan ziyaretten önce gerçekleşerek tıklamanın yapıldığı gün raporun zaman aralığının dışında kalabilir ve dolayısıyla ilgili veriler rapora girmeyebilir. Çözüm olarak rapor için daha geniş bir zaman aralığı seçmeniz önerilir.
Bazı metriklerin görüntüleme ve hesaplama özellikleri:
Ziyaretler
- Ziyaretler, kampanya reklamındaki bağlantının yönlendirdiği siteye kurulu bir sayaca bağlanır.
Tıklamalar
- Bu bilgiler, erişebildiğiniz herhangi bir sayaç için oluşturacağınız raporda yer alarak siteye yönlendiren ve Direct'te erişebildiğiniz kampanyalara yönelik olarak görüntülenir.
Harcamalar
-
Bu metrik, tıklama başına ödemeli kampanyalar için tıklama fiyatını ve dönüşüm başına ödemeli kampanyalar için dönüşüm fiyatını içerir.
Harcama bilgileri KDV hariç olarak hesaplanır. Verileri farklı para birimlerinde aktarıyorsanız raporda istediğiniz para bildirimini seçebilirsiniz. Para birimi seçildiğinde para metrikleri, harcama gününden bir önceki güne ait döviz kuruna göre yeniden hesaplanır.
Tutarlar, kullanıcı hesabının ödemenin para birimine çevrilip çevrilmediğine göre farklılık gösterebilir. Örneğin, hesap ayarlarınızı Rubleye göre yaptıysanız, toplam tutar indirim dikkate alınarak hesaplanacak (bu indirim 1 Eylül 2015'e kadar verilmişse) ve ister Ruble isterseniz de kredi olarak hesaplanıp kullanılabilecektir.
Harcama verileri Yandex Metrica'da tıklama tarihine bağlanır. Bu nedenle dönüşüm başına ödemeli kampanyalar için bu veriler, harcamaların dönüşüm tarihlerine bağlandığı Yandex Direct Dönüşümler Raporu'ndaki verilerden farklılık gösterebilir.
Bu raporda segmentasyon, segmentleri birbiriyle karşılaştırma ve hedef seçimi gibi bazı ayarlar istenilen şekilde yapılabilir. Hedef raporu oluşturulurken “tıklamalar”, “harcama” ve “ortalama harcama” göstergeleri değişmez.
Soru-Cevap
“Yandex Direct: Masraflar” raporunda değeri sıfır olan kampanyalar görüntülenir
Raporda görüntülenenler:
- Raporu görüntülemek için kullandığınız kullanıcı adı altında kayıtlı olan Yandex Direct kampanyaları,
- Kullanıcı adının Yandex Direct'te temsilci erişim yetkisine sahip olduğu kampanyalar.
Bunlar Metrica sayacının kurulu olduğu diğer sitelere yönlendiren kampanyalar olabilir.