Ajans temsilcileri yönetimi

Ajans müşterileriyle çalışma ve kampanya yönetme görevlerinizi ajans temsilcileri adı verilen birden fazla kullanıcı hesabı arasında paylaştırabilirsiniz. Oluşturulabilecek temsilciler için sayı sınırlaması yoktur.

Temsilci rolleri

Bir temsilcinin Yandex.Direct arayüzünden gerçekleştirebileceği işlemler sahip olduğu role bağlıdır. Rolü ne olursa olsun temsilcilerin her biri Hesap Bakiyesi üzerinden ajansın finans bilgilerine tam erişim yetkisine sahiptir.

Ajans temsilcilerinin rolleri:
  • Ana temsilci
  • Temsilci
  • Müşteri temsilcisi

Ajansın, müşterilerle çalışmanın yanı sıra diğer temsilcileri yönetmekten sorumlu bir ana temsilcisi de olmalıdır.

Rollerine göre temsilcilerin erişim yetkileri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir:

Ana temsilciTemsilciMüşteri temsilcisi
Temsilci listesini görüntüleme
Temsilcileri düzenleme
Temsilci kaydı
Temsilci silme
Temsilciyi geri yükleme
Temsilci rolünü değiştirme
Temsilcilere müşteri atama
Müşterilerle çalışmaajansın tüm müşterileriajansın tüm müşterilerisadece ana temsilcinin atadığı müşteriler

Temsilci kaydı

Temsilci kayıt yetkisi sadece ana temsilciye aittir. Kayıt için Yönetim sayfasına giderek Ajans temsilcileri bağlantısına tıklayın. Açılan ajans temsilcileri sayfasında Yeni temsilci ata butonuna tıklayın. Daha önce Yandex.Direct'te hiç kullanılmamış bir kullanıcı adı girin, temsilcinin kişisel bilgilerini doldurun ve istediğiniz rolü listeden seçin.
Uyarı. Sadece kendi oluşturduğunuz hesapları temsilci olarak kullanmanızı öneririz. Bunun için, yeni temsilci için kullanıcı adı al bağlantısına tıklayın ve yeni bir hesap oluşturun. Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra kullanıcı adını ve şifreyi temsilciye devredin. Temsilci, kullanıcı hesabına ilk girdiğinde şifreyi değiştirmelidir.

Yandex.Direct reklam kampanyalarınıza erişimi olan temsilci aynı zamanda Yandex'in diğer ticari servislerindeki reklam kampanyalarınıza da erişim kazanır.

Temsilciye müşteri atama

Temsilcilik yetkisini yeni almış bir temsilcinin hiçbir ajans müşterisine erişimi yoktur. Bu temsilci yeni bir müşteri oluşturup onunla çalışmaya başlayabilir.
Uyarı. Temsilci, müşteri adına kullanıcı adı kaydediyorsa bu kullanıcı adını ve şifreyi müşteriye iletmelidir. Bu hesap müşteriye ait olacaktır. Hesaba ilk giriş yapıldığında Direct, müşteriden şifre değiştirmesini isteyecektir. Hesaba telefon numarası bağlanması gerektiğini müşteriye iletin. Böylece, şifre unutulursa hesaba yeniden erişim sağlanabilir.

Temsilciye ajansın mevcut müşterilerine erişim vermek ana temsilcinin yetkisindedir. Ajans temsilcileri sayfasına girip Müşterileri ajans temsilcilerine ata bağlantısına tıklayın. İstediğiniz müşteri temsilcisini seçip çalışacağı müşterileri işaretleyin. Bir müşteriyle birden fazla müşteri temsilcisi çalışamaz. Müşteriyi belli bir temsilciden almak için listede ilgili kullanıcı adının yanındaki işareti kaldırın. Yaptığınız değişikliklerin geçerlilik kazanması için Kaydet butonuna tıklayın.

Temsilcinin çalıştığı müşterilerin listesini görüntülemek için bu temsilcinin ajans temsilcileri sayfasındaki kullanıcı adına tıklamanız yeterlidir.

Müşteri, kendisi için temsilciler atayabilir. Müşterilerim sayfasında bu tür müşterilerin karşısında + işaretini göreceksiniz. Artı işaretine tıklandığında müşteriye ait temsilci listesi açılır.

Temsilci silme

Temsilci silme yetkisi sadece ana temsilciye aittir. Temsilci silmek için temsilciler sayfasında, istediğiniz kullanıcı adının yanındaki ilgili bağlantıya tıklayın. Silinen temsilci sadece Yandex.Direct'teki ajans arayüzüne değil, Yandex'in diğer ticari servislerindeki ajans arayüzüne de erişimini kaybeder.

Silinmiş olan tüm ajans temsilcilerinin listesine erişmek için Silinmiş temsilciler sekmesine gidin. Sildiğiniz temsilcinin kendi oluşturduğu kampanyaları yoksa gerektiğinde o temsilciyi geri yükleyip tekrar etkinleştirebilirsiniz. Bunu yapmak için temsilci listesinde, kullanıcı adının karşısındaki geri yükle bağlantısına tıklayın.

Temsilci rolünü değiştirme

Ana temsilci, başka bir ajans temsilcisini ana temsilci olarak atayabilir. Bunu yapmak için ajans temsilcileri sayfasında Ana temsilciyi değiştir bağlantısına tıklayarak, açılan listeden istediğiniz kullanıcı adını seçin ve Ata butonuna tıklayın. Lütfen dikkat! Müşteri temsilcileri ana temsilci olarak atanamaz. Ana temsilci yetkisi iptal edilen temsilci diğer temsilcileri yönetme yetkisini kaybeder.

Ana temsilci, herhangi bir ajans temsilcisinin rolünü istediği gibi değiştirebilir. Bunu yapmak için temsilciyi silin ve ardından Erişim yetkileri menüsünde istediğiniz yeni rolü seçip geri yükleyin.

Bildirimler

Müşteri, tüm kampanyalar hakkında e-posta bildirimleri alır. Ajans temsilcileri rollerine göre reklam kampanyaları hakkında bildirimler alır:

RolE-posta bildirimleri
Ana temsilci ajansın tüm kampanyaları hakkında
Müşteri temsilcisi sadece beraber çalıştıkları müşterilere ait kampanyalar hakkında
Temsilci

Kampanya parametrelerinde e-posta bildirimleri için ek adres belirtebilirsiniz ve bu adrese hangi işlemlerle ilgili bildirim almak istediğinizi seçebilirsiniz. Dikkat: Moderasyon sonuçları ve hesaba bakiye gelmesi gibi, listede yer almayan işlemler de olabilir. Bu tür işlemler ile ilgili bildirimler varsayılan olarak gönderilir ve bunların aboneliğinden çıkmak mümkün değildir. Birkaç kampanya için aynı adres belirtildiyse bu adres, sadece her kampanya için ayrı ayrı değiştirilebilir. Toplu işlem yapılamaz.

SMS bildirimleri sadece müşteriye gönderilir. Bildirimlerin hangi numaraya gönderileceğini müşteri kendisi seçer. Temsilci telefon numarasını değiştiremez fakat kampanya parametrelerinde hangi işlemler hakkında bildirimlerin müşteriye gönderileceğini belirleyebilir.

Ortak hesabın durumuyla ilgili bildirimlerin alınması ayrıca ayarlanır. Bunun için temsilci, müşterinin kampanya sayfasında ortak hesap ayarlarına girmelidir. Müşterinin bu ayarları düzenleyebilmesi için kampanya düzenleme yetkisi etkinleştirilmelidir. Bu yetki temsilci tarafından müşteri ayarlarında etkinleştirilir.