Ajans temsilcileri yönetimi
Ajans müşterileriyle çalışma ve kampanya yönetme görevlerinizi ajans temsilcileri adı verilen birden fazla kullanıcı hesabı arasında paylaştırabilirsiniz. Oluşturulabilecek temsilciler için sayı sınırlaması yoktur.
Temsilci rolleri
Bir temsilcinin Yandex.Direct arayüzünden gerçekleştirebileceği işlemler sahip olduğu role bağlıdır. Rolü ne olursa olsun temsilcilerin her biri Hesap Bakiyesi üzerinden ajansın finans bilgilerine tam erişim yetkisine sahiptir.
- Ana temsilci
- Temsilci
- Müşteri temsilcisi
Ajansın, müşterilerle çalışmanın yanı sıra diğer temsilcileri yönetmekten sorumlu bir ana temsilcisi de olmalıdır.
Rollerine göre temsilcilerin erişim yetkileri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir:
Ana temsilci | Temsilci | Müşteri temsilcisi | |
---|---|---|---|
Temsilci listesini görüntüleme | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilcileri düzenleme | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilci kaydı | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilci silme | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilciyi geri yükleme | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilci rolünü değiştirme | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilcilere müşteri atama | ![]() | ![]() | ![]() |
Müşterilerle çalışma | ajansın tüm müşterileri | ajansın tüm müşterileri | sadece ana temsilcinin atadığı müşteriler |
Ana temsilci | Temsilci | Müşteri temsilcisi | |
---|---|---|---|
Temsilci listesini görüntüleme | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilcileri düzenleme | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilci kaydı | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilci silme | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilciyi geri yükleme | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilci rolünü değiştirme | ![]() | ![]() | ![]() |
Temsilcilere müşteri atama | ![]() | ![]() | ![]() |
Müşterilerle çalışma | ajansın tüm müşterileri | ajansın tüm müşterileri | sadece ana temsilcinin atadığı müşteriler |
Temsilci kaydı
Yandex.Direct reklam kampanyalarınıza erişimi olan temsilci aynı zamanda Yandex'in diğer ticari servislerindeki reklam kampanyalarınıza da erişim kazanır.
Temsilciye müşteri atama
Temsilciye ajansın mevcut müşterilerine erişim vermek ana temsilcinin yetkisindedir. Ajans temsilcileri sayfasına girip Müşterileri ajans temsilcilerine ata bağlantısına tıklayın. İstediğiniz müşteri temsilcisini seçip çalışacağı müşterileri işaretleyin. Bir müşteriyle birden fazla müşteri temsilcisi çalışamaz. Müşteriyi belli bir temsilciden almak için listede ilgili kullanıcı adının yanındaki işareti kaldırın. Yaptığınız değişikliklerin geçerlilik kazanması için Kaydet butonuna tıklayın.
Temsilcinin çalıştığı müşterilerin listesini görüntülemek için bu temsilcinin ajans temsilcileri sayfasındaki kullanıcı adına tıklamanız yeterlidir.
Müşteri, kendisi için temsilciler atayabilir. Müşterilerim sayfasında bu tür müşterilerin karşısında + işaretini göreceksiniz. Artı işaretine tıklandığında müşteriye ait temsilci listesi açılır.
Temsilci silme
Temsilci silme yetkisi sadece ana temsilciye aittir. Temsilci silmek için temsilciler sayfasında, istediğiniz kullanıcı adının yanındaki ilgili bağlantıya tıklayın. Silinen temsilci sadece Yandex.Direct'teki ajans arayüzüne değil, Yandex'in diğer ticari servislerindeki ajans arayüzüne de erişimini kaybeder.
Silinmiş olan tüm ajans temsilcilerinin listesine erişmek için Silinmiş temsilciler sekmesine gidin. Sildiğiniz temsilcinin kendi oluşturduğu kampanyaları yoksa gerektiğinde o temsilciyi geri yükleyip tekrar etkinleştirebilirsiniz. Bunu yapmak için temsilci listesinde, kullanıcı adının karşısındaki geri yükle bağlantısına tıklayın.
Temsilci rolünü değiştirme
Ana temsilci, başka bir ajans temsilcisini ana temsilci olarak atayabilir. Bunu yapmak için ajans temsilcileri sayfasında Ana temsilciyi değiştir bağlantısına tıklayarak, açılan listeden istediğiniz kullanıcı adını seçin ve Ata butonuna tıklayın. Lütfen dikkat! Müşteri temsilcileri ana temsilci olarak atanamaz. Ana temsilci yetkisi iptal edilen temsilci diğer temsilcileri yönetme yetkisini kaybeder.
Ana temsilci, herhangi bir ajans temsilcisinin rolünü istediği gibi değiştirebilir. Bunu yapmak için temsilciyi silin ve ardından Erişim yetkileri menüsünde istediğiniz yeni rolü seçip geri yükleyin.
Bildirimler
Müşteri, tüm kampanyalar hakkında e-posta bildirimleri alır. Ajans temsilcileri rollerine göre reklam kampanyaları hakkında bildirimler alır:
Rol | E-posta bildirimleri |
---|---|
Ana temsilci | ![]() |
Müşteri temsilcisi | ![]() |
Temsilci | ![]() |
Rol | E-posta bildirimleri |
---|---|
Ana temsilci | ![]() |
Müşteri temsilcisi | ![]() |
Temsilci | ![]() |
Kampanya parametrelerinde e-posta bildirimleri için ek adres belirtebilirsiniz ve bu adrese hangi işlemlerle ilgili bildirim almak istediğinizi seçebilirsiniz. Dikkat: Moderasyon sonuçları ve hesaba bakiye gelmesi gibi, listede yer almayan işlemler de olabilir. Bu tür işlemler ile ilgili bildirimler varsayılan olarak gönderilir ve bunların aboneliğinden çıkmak mümkün değildir. Birkaç kampanya için aynı adres belirtildiyse bu adres, sadece her kampanya için ayrı ayrı değiştirilebilir. Toplu işlem yapılamaz.
SMS bildirimleri sadece müşteriye gönderilir. Bildirimlerin hangi numaraya gönderileceğini müşteri kendisi seçer. Temsilci telefon numarasını değiştiremez fakat kampanya parametrelerinde hangi işlemler hakkında bildirimlerin müşteriye gönderileceğini belirleyebilir.
Ortak hesabın durumuyla ilgili bildirimlerin alınması ayrıca ayarlanır. Bunun için temsilci, müşterinin kampanya sayfasında ortak hesap ayarlarına girmelidir. Müşterinin bu ayarları düzenleyebilmesi için kampanya düzenleme yetkisi etkinleştirilmelidir. Bu yetki temsilci tarafından müşteri ayarlarında etkinleştirilir.