"Kaynaklar, Harcamalar ve Yatırım Getirisi (ROI)" raporu

Rapor yardımıyla, herhangi bir reklam sisteminde oluşturulan ve dönüşüm başına ödemeli de olsun, reklam kampanyasının ne kadar iyi çalıştığını takip edebilirsiniz. Rapor; reklamları mobil uygulamaya değil, siteye yönlendiren kampanyalarla ilgili veriler gösterilir. Gösterim başına ödeme yapılan reklam kampanyalarının harcama istatistikleri Yandex Metrica raporlarında görüntülenmez.

Raporu görüntülemek için: Uçtan uca analizKaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI).

Rapor ne işe yarar?

En iyi ödeme yapan reklam kanallarını bulma

Hangi kaynaktaki reklamın, hesabınıza giren para dikkate alındığında daha çok gelir getirdiğini görüntüleyin.

Bunun için Metrica listesinden, ROI hedefine göre verdiğiniz değer metriğini veya E-ticaret gelirine göre yatırım getirisi (ROI) metriğini seçin. ROI değeri ne kadar yüksekse reklam da o derece karlı olur. ROI'nin sıfır olması, reklamın ek gelir getirmediği ve sadece yatırdığınız parayı geri aldığınız anlamına gelir. Negatif ROI, reklamınıza aldığınızdan daha fazla para yatırdığınızı gösterir.

Ziyaretçilerin hedef eylemlerinin maliyetini öğrenme

Şu metriklere dikkat edin:CPA, hedef ziyaret, CPA, hedef ziyaretçi ve CPA, hedefe ulaşma. Metriklerin hesaplanabilmesi için hedef oluşturmak gerekir.

Rapor alma koşulları

Reklam kampanyası harcamalarının raporunu almak için:

Yandex Direct'te

İstatistiklerine bakmak istediğiniz Yandex Direct kampanyasının sahibi, kampanya sahibinin temsilcisi ya da ajans temsilcisi olmanız gerekir.

Birden fazla Direct müşterisinin kampanyasına erişim yetkiniz varsa bu müşterilerin ana temsilci listesine Metrica arayüzü üzerinden erişilebilecektir.

Not

Yandex Direct kampanyasına erişiminiz varsa ve başka bir reklam sisteminin verilerini dosyaya yüklediyseniz, raporda tüm kaynaklardan gelen reklam kampanyaları ile ilgili bilgi göreceksiniz.

Market

Yandex Metrica, ADV modeline göre yerleştirmeler için veri toplar. Bilgiler 1 Nisan 2021'den itibaren aktarılmaktadır.

Raporu görüntülemek için:

Google Ads

Yandex Metrica'da Google Ads hesabından veri aktarımı için bağlantı oluşturun.

Facebook* Ads

Yandex Metrica'da Facebook Ads hesabından veri aktarımı için bağlantı oluşturun.

Diğer reklam sisteminde

Reklam kampanyanızla ilgili verileri Yandex Metrica'ya aşağıdaki yöntemlerden birini kullanarak yükleyin:

Rapor yapısı ve ayarları

CSV dosyasında veya Direct kampanyasına göre aktarılan veriler, Metrica'ya yükleyebileceğiniz diğer veriler gibi ziyaretlere eklenmez. Bu veriler önceden toplanmış olan verilerle karşılaştırılır; aktarılan UTM etiketleri aynı etiketleri içeren ziyaretlerle karşılaştırılır; Direct kampanyanın verileri ilgili kampanyayla ilişkilendirilmiştir. Bu nedenle rapor standart ayarların çoğunu desteklemez. Seçilen koşulu da içeren, harcamalar ve ziyaretlerin bulunduğu, diğer raporlarda olmayan bir segment oluşturabilirsiniz.

Veri görüntüleme

Raporda görüntülemek için Yandex Metrica rapor ayarlarında seçilen döneme ait veriler kullanır. Dolayısıyla verilerin bir kısmı belirtilen döneme girmeyebilir. Bu husus, raporda kullanılan veri ilişkilendirme modeline bağlıdır.

Örneğin, “Yandex Direct'ten son giriş” modeli seçildiğinde söz konusu tıklama veya dönüşüm seçilen zaman aralığı bittikten sonra gerçekleşerek daha sonraki bir ziyarete bağlanarak rapora girmeyebilir. İlk giriş modeli seçildiğinde ise tıklama, siteye yapılan ziyaretten önce gerçekleşerek tıklamanın yapıldığı gün raporun zaman aralığının dışında kalabilir ve dolayısıyla ilgili veriler rapora girmeyebilir. Çözüm olarak rapor için daha geniş bir zaman aralığı seçmeniz önerilir.

Rapordaki boyutlar

Gruplama

İşlevi

Direct

Diğer reklam ağı

Reklam kanalı

Yandex Direct Yandex Direct tarafından belirlenir.

UTMSource değeri. Genellikle, belirli bir reklam sisteminin adı bu değer ile aktarılır.

Reklam kanalı türü

Yandex Direct tarafından belirlenir.

UTMMedium değeri. Bu değer, içerik reklamı, e-posta aboneliği ve diğer kanal türleri olabilir. Ayrıca bu etiket ile belirli bir sistemde gösterim türleri ayırt edilebilir.

Kampanya

Reklam kampanyasının adı ve numarası. Yandex Direct tarafından belirlenir.

UTMCampaign değeri. Genellikle, bir reklam kampanyasının adı bu değer ile aktarılır.

Reklam gösterim koşulu

Kullanıcının, reklam gösterilmesine neden olup site ziyaretiyle sonuçlanan bir arama sorgusudur.

Yandex Direct tarafından belirlenir.

UTMTerm değeri. Genellikle, anahtar sözcükler veya diğer reklam gösterim koşulları bu değer ile aktarılır.

Reklam içeriği

Hangi reklamın gösterileceğini veya yönlendirme koşulunu belirleyen arama sorgusu. Yandex Direct tarafından belirlenir.

UTMContent değeri. Genellikle, bu değer ile belirli bir reklamın özellikleri (örneğin, kreatif türündeki reklam) veya reklamın hangi bölümünden geçiş yapıldığı (örneğin, bağlantıdan veya görselden) bilgisi aktarılır.

UTM etiketleri hakkında ayrıntılı bilgi için bkz. Yandex Metrica etiketleri nasıl kullanır?

Diğer raporlarda görünmeyen metrikler

Metrica

Açıklama

Not

Harcamalar

Dosyada iletilen KDV hariç tutar. Harcamanın görüntülendiği para birimini değiştirebilirsiniz.

“Market” kaynağı için harcama verileri, diğer parasal göstergelerdeki gibi, kredi olarak Metrica'ya aktarılır. (1 kredi 30 rubleye eşittir). Raporda, toplam tutar seçtiğiniz para birimine dönüştürülür.

Ayrıca, veriler Yandex Metrica'ya aktarıldıktan sonra 90 gün boyunca güncellenebilir.

Tıklamalar

Dosyadan yüklenen tıklama sayısı.

“Market” kaynağı için veriler, Yandex Metrica'ya aktarıldıktan sonra 90 gün boyunca güncellenebilir.

CPC

Tıklama başına maliyet.

CPA, hedef ziyaret

Bir hedef ziyaretin maliyeti, diğer bir deyişle ziyaretçinin hedefe ulaştığı ziyaret anlamına gelir.

Metriklerin hesaplanabilmesi için hedef oluşturmak gerekir.

CPA, hedef ziyaretçi

Ziyaret sırasında hedefe ulaşan ziyaretçinin maliyeti.

CPA, hedefe ulaşma

Bir hedefe ulaşmanın maliyeti.

CPA, satın alma

Tek bir satın almanın maliyeti

Metriklerin hesaplanabilmesi için E-ticaret verilerindeki toplam gelir aktarılmalıdır.

E-ticaret gelirine göre yatırım getirisi (ROI)

Geri ödeme katsayısı.

Hedefe göre ROI (yatırım getirisi)

Hedefe göre getiri katsayısı.

Metrikin hesaplanabilmesi için JavaScript eylemi türünde hedef oluşturmanız ve hedef gelirini aktarmanız gerekir.

E-ticaret gelirine göre reklam harcaması payı (RHP)

Yandex Metrica'ya e-ticaret verileri olarak aktarılan toplam gelir bazında hesaplanan reklam harcamalarının payıdır.

Metriklerin hesaplanabilmesi için E-ticaret verilerindeki toplam gelir aktarılmalıdır.

Hedefe göre reklam harcaması payı (RHP)

Seçilen hedefe göre reklam harcamalarının payıdır.

Metrikin hesaplanabilmesi için JavaScript eylemi türünde hedef oluşturmanız ve hedef gelirini aktarmanız gerekir.

ROI nasıl hesaplanır?

Gelire göre ROI (yatırım getirisi) = (fracToplamGelirGiderGider)times100(\\frac{ToplamGelir - Gider}{Gider})\\times100

Hedefe göre ROI (yatırım getirisi) = (HedefDeg˘erigiderGider)×100(\frac{HedefDeğeri - gider}{Gider})\times100

CPA nasıl hesaplanır?

CPA, hedef ziyaret = GiderHedefZiyaretler\frac{Gider}{HedefZiyaretler}

CPA, hedef ziyaretçi = GiderHedefZiyaretc\ciler\frac{Gider}{HedefZiyaretçiler}

CPA, hedefe ulaşma = GiderHedefBas\carıları\frac{Gider}{HedefBaşarıları}

CPA, satın alma = GiderSatınAlmaSayısı\frac{Gider}{SatınAlmaSayısı}

RHP nasıl hesaplanır?

E-ticaret gelirine göre RHP = GiderToplamEticaretGeliri\frac{Gider}{ToplamE-ticaretGeliri}

Hedefe göre RHP = GiderHedefDeg˘eri\frac{Gider}{HedefDeğeri}

Verileri farklı para birimlerinde aktarıyorsanız raporda istediğiniz para bildirimini seçebilirsiniz. Para birimi seçildiğinde para metrikleri, harcama gününden bir önceki güne ait döviz kuruna göre yeniden hesaplanır.

Raporda “Harita” grafiği görüntülenemez.

Raporun CRM sipariş verileri ile tamamlanması

Verileri CRM'den Yandex Metrica'ya zaten aktarıyorsanız

Siparişlerinizle ilgili tüm metrikleri rapora kendiniz ekleyebilirsiniz. Bunu yapmak için Metrikler butonuna tıklayın ve CRM siparişleri veya Reklam harcamaları grubunu seçin.

"Kaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI)" raporundaki butona göre veri aktarımını ayarladıysanız

Veri aktarımı ayarlandığında rapor; “Ödemesi yapılan siparişler”, “Kâr”, “Ortalama sipariş tutarı”, “Yatırım getirisi (ROI), siparişler”, “CPA, siparişler”, “CPO, siparişler”, “CPC” olmak üzere, siparişlerinizle ilgili olan ana metriklerle tamamlanır.

Siparişlerle bağlantılı olan metriklerin tam listesi:

Yatırım getirisi (ROI), siparişler

Geri ödeme katsayısı.

CPA, siparişler

Bir siparişin maliyeti.

CPO, siparişler

Yayın başına harcama payı (YBHP), siparişler

Siparişe göre reklam harcamalarının payıdır.

Tüm siparişler

CRM'den aktarılıp Metrica'da ziyaretlerle ilişkilendirilebilen tüm siparişler. Spam siparişleri dikkate alınmaz.

İşlemdeki siparişler

Durumu “İşleniyor” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler.

Ödenmiş siparişler

Durumu “Ödendi” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler.

Spam durumunda

Durumu “Spam” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler.

İptal edilen siparişler

Durumu “İptal” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler.

Siparişe dönüşüm

CRM'deki sipariş tamamının raporda seçilen dönemdeki site ziyaretlerinin sayısına oranıdır. En çok sayıda sipariş sağlayan trafik kaynağını gösterir. Spam siparişleri dikkate alınmaz.

Ödemeye dönüşüm

Ödemesi yapılan siparişlerin tüm siparişlere oranıdır. Değer %100 olarak gözüküyorsa, bu, oluşturulan tüm siparişlerin ödemesinin yapılmış olduğunu gösterir. Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilemeyen siparişler dikkate alınmaz.

Ortalama sipariş tutarı

Gelir tutarının tüm ödemesi yapılan siparişlere oranıdır. Yalnızca Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen ödemesi yapılmış siparişler dikkate alınır.

Gelir

Tüm siparişlerden elde edilen toplam para miktarı. Yalnızca Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen ödemesi yapılmış siparişler dikkate alınır.

Kâr

Gelir ile maliyet arasındaki fark. Kâr miktarı hesaplanırken Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilemeyen siparişler dikkate alınmaz.

Metriklerin hesaplanma şekli:

Tüm siparişler

Tüm siparişler = I˙s\clemdekiSiparis\cler+O¨denmis\cSiparis\cler+I˙ptalEdilenSiparis\cler{İşlemdekiSiparişler + ÖdenmişSiparişler + İptalEdilenSiparişler}

Siparişe dönüşüm

Siparişe dönüşüm = Tu¨mSiparis\clerZiyaretler\frac{TümSiparişler}{Ziyaretler}

Ödemeye dönüşüm

Ödemeye dönüşüm = O¨denmis\cSiparis\clerTu¨mSiparis\cler\frac{ÖdenmişSiparişler}{TümSiparişler}

Kâr

Kâr = GelirMaliyet{Gelir - Maliyet}

Ortalama sipariş tutarı

Ortalama sipariş tutarı = GelirO¨denmis\cSiparis\cler\frac{Gelir}{ÖdenmişSiparişler}

Yatırım getirisi (ROI), siparişler

Yatırım getirisi (ROI), siparişler = Ka^rGiderlerGiderler\frac{Kâr - Giderler}{Giderler}

CPA, siparişler

CPA, siparişler = GiderlerTu¨mSiparis\cler\frac{Giderler}{TümSiparişler}

CPO, siparişler

CPO, siparişler = GiderlerO¨denmis\cSiparis\cler\frac{Giderler}{ÖdenmişSiparişler}

Yayın başına harcama payı (YBHP), siparişler

Yayın başına harcama payı (YBHP), siparişler = GiderlerKa^r\frac{Giderler}{Kâr}

Yandex Metrica ve diğer reklam sistemlerindeki veri farkları

Yandex Direct

Metrica raporundaki veriler Direct'teki verilere göre farklılık gösterebilir. Özellikle ROI göstergesi farklılık gösterebilir. Kârlılık optimizasyonu stratejisini kullanıyorsanız Direct'te gösterge, kampanya ayarlarında belirtilen hedefe göre hesaplanır; Metrica'da ise farklı bir hedef belirleyebilirsiniz.

Yandex Market

Servisler göstergeleri farklı hesapladığı için Metrica raporundaki veriler Direct'teki verilere göre farklılık gösterebilir.

Google Ads

Yandex Metrica raporlarına, sadece ilgili UTM etiketlerinin bulunduğu ücretli tıklamalara göre veriler dahil edildiği için tıklama verileri ikisi arasında farklı olabilir. Tüm Google Ads reklamlarının, UTM etiketlerini içerdiğinden ve sayaç ayarlarında sitenizin tüm alan adları belirtildiğinden emin olun.

Harcama verileri farklılık gösterebilir, çünkü Yandex Metrica sadece sayaç ayarlarında belirtilen alan adları ve UTM etiketli URL’ler için veri dışa aktarır. İzleme şablonu ayarlandığından ve sayaç ayarlarında sayacın kurulu olduğu sitenizin tüm alan adlarının belirtildiğinden emin olun.

Facebook Ads

Yandex Metrica raporlarına, sadece ilgili UTM etiketlerinin bulunduğu ücretli tıklamalara göre veriler dahil edildiği için tıklama verileri ikisi arasında farklı olabilir. Tüm reklamların, UTM etiketlerini içerdiğinden ve sayaç ayarlarında sitenizin tüm alan adları belirtildiğinden emin olun.

Harcama verileri farklılık gösterebilir, çünkü Yandex Metrica sadece sayaç ayarlarında belirtilen alan adları ve UTM etiketli URL’ler için veri dışa aktarır.

Soru-Cevap

Harcama verileri görüntülenmiyor

Veriler görüntülenmeyebilir:

  • Reklamda belirtilen URL, sayaç ayarlarında alan adından farklı bir alan adına sahiptir.
  • UTM etiketleri ayarlanmadı veya yanlış ayarlandı. Reklamlardaki bağlantıların standart değerlere sahip UTM etiketleri ile işaretlendiğinden emin olun.
  • Kısa bağlantı servislerini kullanıyorsunuz, örneğin click.ru. Bu durumda, Yandex Metrica ziyaretçilerin hangi reklamdan geldiğini doğru bir şekilde belirleyemez.
  • Son 7 gün için veri yok.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.

Bir hedef ziyaretin maliyeti, diğer bir deyişle ziyaretçinin hedefe ulaştığı ziyaret anlamına gelir.

Ziyaret sırasında hedefe ulaşan ziyaretçinin maliyeti.

Bir hedefe ulaşmanın maliyeti.