"Kaynaklar, Harcamalar ve Yatırım Getirisi (ROI)" raporu
Rapor yardımıyla, herhangi bir reklam sisteminde oluşturulan ve dönüşüm başına ödemeli de olsun, reklam kampanyasının ne kadar iyi çalıştığını takip edebilirsiniz. Rapor; reklamları mobil uygulamaya değil, siteye yönlendiren kampanyalarla ilgili veriler gösterilir. Gösterim başına ödeme yapılan reklam kampanyalarının harcama istatistikleri Yandex Metrica raporlarında görüntülenmez.
Raporu görüntülemek için: Uçtan uca analiz → Kaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI).
Rapor ne işe yarar?
En iyi ödeme yapan reklam kanallarını bulma
Hangi kaynaktaki reklamın, hesabınıza giren para dikkate alındığında daha çok gelir getirdiğini görüntüleyin.
Bunun için Metrica listesinden, ROI hedefine göre verdiğiniz değer metriğini veya E-ticaret gelirine göre yatırım getirisi (ROI) metriğini seçin. ROI değeri ne kadar yüksekse reklam da o derece karlı olur. ROI'nin sıfır olması, reklamın ek gelir getirmediği ve sadece yatırdığınız parayı geri aldığınız anlamına gelir. Negatif ROI, reklamınıza aldığınızdan daha fazla para yatırdığınızı gösterir.
Ziyaretçilerin hedef eylemlerinin maliyetini öğrenme
Şu metriklere dikkat edin:CPA, hedef ziyaret, CPA, hedef ziyaretçi ve CPA, hedefe ulaşma. Metriklerin hesaplanabilmesi için hedef oluşturmak gerekir.
Rapor alma koşulları
Reklam kampanyası harcamalarının raporunu almak için:
Yandex Direct'te
İstatistiklerine bakmak istediğiniz Yandex Direct kampanyasının sahibi, kampanya sahibinin temsilcisi ya da ajans temsilcisi olmanız gerekir.
Birden fazla Direct müşterisinin kampanyasına erişim yetkiniz varsa bu müşterilerin ana temsilci listesine Metrica arayüzü üzerinden erişilebilecektir.
Not
Yandex Direct kampanyasına erişiminiz varsa ve başka bir reklam sisteminin verilerini dosyaya yüklediyseniz, raporda tüm kaynaklardan gelen reklam kampanyaları ile ilgili bilgi göreceksiniz.
Market
Yandex Metrica, ADV modeline göre yerleştirmeler için veri toplar. Bilgiler 1 Nisan 2021'den itibaren aktarılmaktadır.
Raporu görüntülemek için:
- Yandex.Market hesabında, Metrica sayacını bağlayın.
- Operatör ve Geliştirici haricinde Yandex.Market’te herhangi bir rol alın.
- Rapordaki verilerin daha eksiksiz olmasını sağlamak için bağlantılara UTM etiketleri ekleyin (Market'e yüklediğiniz fiyat listesinde
url
öğesinde).
Google Ads
Yandex Metrica'da Google Ads hesabından veri aktarımı için bağlantı oluşturun.
Facebook* Ads
Yandex Metrica'da Facebook Ads hesabından veri aktarımı için bağlantı oluşturun.
Diğer reklam sisteminde
Reklam kampanyanızla ilgili verileri Yandex Metrica'ya aşağıdaki yöntemlerden birini kullanarak yükleyin:
Rapor yapısı ve ayarları
CSV dosyasında veya Direct kampanyasına göre aktarılan veriler, Metrica'ya yükleyebileceğiniz diğer veriler gibi ziyaretlere eklenmez. Bu veriler önceden toplanmış olan verilerle karşılaştırılır; aktarılan UTM etiketleri aynı etiketleri içeren ziyaretlerle karşılaştırılır; Direct kampanyanın verileri ilgili kampanyayla ilişkilendirilmiştir. Bu nedenle rapor standart ayarların çoğunu desteklemez. Seçilen koşulu da içeren, harcamalar ve ziyaretlerin bulunduğu, diğer raporlarda olmayan bir segment oluşturabilirsiniz.
Veri görüntüleme
-
Raporda görüntülemek için Yandex Metrica rapor ayarlarında seçilen döneme ait veriler kullanır. Dolayısıyla verilerin bir kısmı belirtilen döneme girmeyebilir. Bu husus, raporda kullanılan veri ilişkilendirme modeline bağlıdır.
Örneğin, “Yandex Direct'ten son giriş” modeli seçildiğinde söz konusu tıklama veya dönüşüm seçilen zaman aralığı bittikten sonra gerçekleşerek daha sonraki bir ziyarete bağlanarak rapora girmeyebilir. İlk giriş modeli seçildiğinde ise tıklama, siteye yapılan ziyaretten önce gerçekleşerek tıklamanın yapıldığı gün raporun zaman aralığının dışında kalabilir ve dolayısıyla ilgili veriler rapora girmeyebilir. Çözüm olarak rapor için daha geniş bir zaman aralığı seçmeniz önerilir.
Rapordaki boyutlar
-
Gruplama
İşlevi
Direct
Diğer reklam ağı
Reklam kanalı
Yandex Direct Yandex Direct tarafından belirlenir.
UTMSource
değeri. Genellikle, belirli bir reklam sisteminin adı bu değer ile aktarılır.Reklam kanalı türü
Yandex Direct tarafından belirlenir.
UTMMedium
değeri. Bu değer, içerik reklamı, e-posta aboneliği ve diğer kanal türleri olabilir. Ayrıca bu etiket ile belirli bir sistemde gösterim türleri ayırt edilebilir.Kampanya
Reklam kampanyasının adı ve numarası. Yandex Direct tarafından belirlenir.
UTMCampaign
değeri. Genellikle, bir reklam kampanyasının adı bu değer ile aktarılır.Reklam gösterim koşulu
Kullanıcının, reklam gösterilmesine neden olup site ziyaretiyle sonuçlanan bir arama sorgusudur.
Yandex Direct tarafından belirlenir.
UTMTerm
değeri. Genellikle, anahtar sözcükler veya diğer reklam gösterim koşulları bu değer ile aktarılır.Reklam içeriği
Hangi reklamın gösterileceğini veya yönlendirme koşulunu belirleyen arama sorgusu. Yandex Direct tarafından belirlenir.
UTMContent
değeri. Genellikle, bu değer ile belirli bir reklamın özellikleri (örneğin, kreatif türündeki reklam) veya reklamın hangi bölümünden geçiş yapıldığı (örneğin, bağlantıdan veya görselden) bilgisi aktarılır.UTM etiketleri hakkında ayrıntılı bilgi için bkz. Yandex Metrica etiketleri nasıl kullanır?
Diğer raporlarda görünmeyen metrikler
-
Metrica
Açıklama
Not
Harcamalar
Dosyada iletilen KDV hariç tutar. Harcamanın görüntülendiği para birimini değiştirebilirsiniz.
“Market” kaynağı için harcama verileri, diğer parasal göstergelerdeki gibi, kredi olarak Metrica'ya aktarılır. (1 kredi 30 rubleye eşittir). Raporda, toplam tutar seçtiğiniz para birimine dönüştürülür.
Ayrıca, veriler Yandex Metrica'ya aktarıldıktan sonra 90 gün boyunca güncellenebilir.
Tıklamalar
Dosyadan yüklenen tıklama sayısı.
“Market” kaynağı için veriler, Yandex Metrica'ya aktarıldıktan sonra 90 gün boyunca güncellenebilir.
CPC
Tıklama başına maliyet.
—
CPA, hedef ziyaret
Bir hedef ziyaretin maliyeti, diğer bir deyişle ziyaretçinin hedefe ulaştığı ziyaret anlamına gelir.
Metriklerin hesaplanabilmesi için hedef oluşturmak gerekir.
CPA, hedef ziyaretçi
Ziyaret sırasında hedefe ulaşan ziyaretçinin maliyeti.
CPA, hedefe ulaşma
Bir hedefe ulaşmanın maliyeti.
CPA, satın alma
Tek bir satın almanın maliyeti
Metriklerin hesaplanabilmesi için E-ticaret verilerindeki toplam gelir aktarılmalıdır.
E-ticaret gelirine göre yatırım getirisi (ROI)
Geri ödeme katsayısı.
Hedefe göre ROI (yatırım getirisi)
Hedefe göre getiri katsayısı.
Metrikin hesaplanabilmesi için JavaScript eylemi türünde hedef oluşturmanız ve hedef gelirini aktarmanız gerekir.
E-ticaret gelirine göre reklam harcaması payı (RHP)
Yandex Metrica'ya e-ticaret verileri olarak aktarılan toplam gelir bazında hesaplanan reklam harcamalarının payıdır.
Metriklerin hesaplanabilmesi için E-ticaret verilerindeki toplam gelir aktarılmalıdır.
Hedefe göre reklam harcaması payı (RHP)
Seçilen hedefe göre reklam harcamalarının payıdır.
Metrikin hesaplanabilmesi için JavaScript eylemi türünde hedef oluşturmanız ve hedef gelirini aktarmanız gerekir.
ROI nasıl hesaplanır?
Gelire göre ROI (yatırım getirisi) =
Hedefe göre ROI (yatırım getirisi) =
CPA nasıl hesaplanır?
CPA, hedef ziyaret =
CPA, hedef ziyaretçi =
CPA, hedefe ulaşma =
CPA, satın alma =
RHP nasıl hesaplanır?
E-ticaret gelirine göre RHP =
Hedefe göre RHP =
Verileri farklı para birimlerinde aktarıyorsanız raporda istediğiniz para bildirimini seçebilirsiniz. Para birimi seçildiğinde para metrikleri, harcama gününden bir önceki güne ait döviz kuruna göre yeniden hesaplanır.
Raporda “Harita” grafiği görüntülenemez.
Raporun CRM sipariş verileri ile tamamlanması
Verileri CRM'den Yandex Metrica'ya zaten aktarıyorsanız
- Siparişlerinizle ilgili tüm metrikleri rapora kendiniz ekleyebilirsiniz. Bunu yapmak için Metrikler butonuna tıklayın ve CRM siparişleri veya Reklam harcamaları grubunu seçin.
"Kaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI)" raporundaki butona göre veri aktarımını ayarladıysanız
- Veri aktarımı ayarlandığında rapor; “Ödemesi yapılan siparişler”, “Kâr”, “Ortalama sipariş tutarı”, “Yatırım getirisi (ROI), siparişler”, “CPA, siparişler”, “CPO, siparişler”, “CPC” olmak üzere, siparişlerinizle ilgili olan ana metriklerle tamamlanır.
Siparişlerle bağlantılı olan metriklerin tam listesi:
Yatırım getirisi (ROI), siparişler |
Geri ödeme katsayısı. |
CPA, siparişler |
Bir siparişin maliyeti. |
CPO, siparişler |
|
Yayın başına harcama payı (YBHP), siparişler |
Siparişe göre reklam harcamalarının payıdır. |
Tüm siparişler |
CRM'den aktarılıp Metrica'da ziyaretlerle ilişkilendirilebilen tüm siparişler. Spam siparişleri dikkate alınmaz. |
İşlemdeki siparişler |
Durumu “İşleniyor” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler. |
Ödenmiş siparişler |
Durumu “Ödendi” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler. |
Spam durumunda |
Durumu “Spam” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler. |
İptal edilen siparişler |
Durumu “İptal” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler. |
Siparişe dönüşüm |
CRM'deki sipariş tamamının raporda seçilen dönemdeki site ziyaretlerinin sayısına oranıdır. En çok sayıda sipariş sağlayan trafik kaynağını gösterir. Spam siparişleri dikkate alınmaz. |
Ödemeye dönüşüm |
Ödemesi yapılan siparişlerin tüm siparişlere oranıdır. Değer %100 olarak gözüküyorsa, bu, oluşturulan tüm siparişlerin ödemesinin yapılmış olduğunu gösterir. Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilemeyen siparişler dikkate alınmaz. |
Ortalama sipariş tutarı |
Gelir tutarının tüm ödemesi yapılan siparişlere oranıdır. Yalnızca Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen ödemesi yapılmış siparişler dikkate alınır. |
Gelir |
Tüm siparişlerden elde edilen toplam para miktarı. Yalnızca Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen ödemesi yapılmış siparişler dikkate alınır. |
Kâr |
Gelir ile maliyet arasındaki fark. Kâr miktarı hesaplanırken Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilemeyen siparişler dikkate alınmaz. |
Metriklerin hesaplanma şekli:
Tüm siparişler
Tüm siparişler =
Siparişe dönüşüm
Siparişe dönüşüm =
Ödemeye dönüşüm
Ödemeye dönüşüm =
Kâr
Kâr =
Ortalama sipariş tutarı
Ortalama sipariş tutarı =
Yatırım getirisi (ROI), siparişler
Yatırım getirisi (ROI), siparişler =
CPA, siparişler
CPA, siparişler =
CPO, siparişler
CPO, siparişler =
Yayın başına harcama payı (YBHP), siparişler
Yayın başına harcama payı (YBHP), siparişler =
Yandex Metrica ve diğer reklam sistemlerindeki veri farkları
Yandex Direct
- Metrica raporundaki veriler Direct'teki verilere göre farklılık gösterebilir. Özellikle ROI göstergesi farklılık gösterebilir. Kârlılık optimizasyonu stratejisini kullanıyorsanız Direct'te gösterge, kampanya ayarlarında belirtilen hedefe göre hesaplanır; Metrica'da ise farklı bir hedef belirleyebilirsiniz.
Yandex Market
- Servisler göstergeleri farklı hesapladığı için Metrica raporundaki veriler Direct'teki verilere göre farklılık gösterebilir.
Google Ads
-
Yandex Metrica raporlarına, sadece ilgili UTM etiketlerinin bulunduğu ücretli tıklamalara göre veriler dahil edildiği için tıklama verileri ikisi arasında farklı olabilir. Tüm Google Ads reklamlarının, UTM etiketlerini içerdiğinden ve sayaç ayarlarında sitenizin tüm alan adları belirtildiğinden emin olun.
Harcama verileri farklılık gösterebilir, çünkü Yandex Metrica sadece sayaç ayarlarında belirtilen alan adları ve UTM etiketli URL’ler için veri dışa aktarır. İzleme şablonu ayarlandığından ve sayaç ayarlarında sayacın kurulu olduğu sitenizin tüm alan adlarının belirtildiğinden emin olun.
Facebook Ads
-
Yandex Metrica raporlarına, sadece ilgili UTM etiketlerinin bulunduğu ücretli tıklamalara göre veriler dahil edildiği için tıklama verileri ikisi arasında farklı olabilir. Tüm reklamların, UTM etiketlerini içerdiğinden ve sayaç ayarlarında sitenizin tüm alan adları belirtildiğinden emin olun.
Harcama verileri farklılık gösterebilir, çünkü Yandex Metrica sadece sayaç ayarlarında belirtilen alan adları ve UTM etiketli URL’ler için veri dışa aktarır.
Soru-Cevap
Harcama verileri görüntülenmiyor
Veriler görüntülenmeyebilir:
- Reklamda belirtilen URL, sayaç ayarlarında alan adından farklı bir alan adına sahiptir.
- UTM etiketleri ayarlanmadı veya yanlış ayarlandı. Reklamlardaki bağlantıların standart değerlere sahip UTM etiketleri ile işaretlendiğinden emin olun.
- Kısa bağlantı servislerini kullanıyorsunuz, örneğin click.ru. Bu durumda, Yandex Metrica ziyaretçilerin hangi reklamdan geldiğini doğru bir şekilde belirleyemez.
- Son 7 gün için veri yok.
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.
Bir hedef ziyaretin maliyeti, diğer bir deyişle ziyaretçinin hedefe ulaştığı ziyaret anlamına gelir.
Ziyaret sırasında hedefe ulaşan ziyaretçinin maliyeti.
Bir hedefe ulaşmanın maliyeti.