Hedefler nedir? Hedef türleri
Yandex Metrica sayacı parametre ayarlama işlemi sırasında sayacın her biri için hedef belirlenebilir. Amaçlar aşağıdaki alanlarda yardımcı olur:
- Sitenin ziyaretçilerinin eylemlerini takip etmek (sayfa görüntülemeleri, tıklamalar vb.).
- Yandex Direct ve Hedef kitlede yönlendirmeyi ayarla.
Sitenin belirli sayıdaki sayfalarının veya belirli bir sayfasının görüntülenmesi, belirli bir butonun tıklanması ya da belirli bir bağlantıdan geçiş gibi ziyaretçinin sitede yaptığı ve site sahibinin çıkarlarına uygun eylemlere hedef denir.
Kullanıcılar sitenize gelip onunla etkileşime girdiğinde, Yandex Metrica bununla ilgili bilgi toplar ve hedeflerin ulaşıldığı durumları tespit eder. Toplanan veriler baz alınarak hedef metrikler hesaplanır:
Hedefe ulaşma: Bu, ziyaretçinin hedef parametrelerinde belirtilen koşulu yerine getirdiği durumdur.
Hedef ziyaretçi: Bu, hedef parametrelerinde belirtilen koşulu yerine getiren ziyaretçidir.
Hedef ziyaret: Bu, hedefe ulaşıldığı sıradaki ziyarettir. Bir hedefe yönelik ziyaret çerçevesinde belirli bir hedefe birden fazla kere ulaşılabilir.
Dönüşüm: Bu, hedefe yönelik ziyaret sayısının toplam ziyaret sayısına oranıdır.
Örnek:
Web siteniz eğitim kursları veren bir sitedir. Sitede, kullanıcıların katılım için bir başvuru formu doldurması mümkündür. Bu durumda, formu göndermek hedef eylem olarak kabul edilebilir. Başvuruyu yapan site ziyaretçisi de hedef ziyaretçidir. Ziyaretçinin formu gönderdiği ziyaretin kendisi ise hedef ziyarettir.
Yandex Metrica'nın raporlarının çoğunluğunda hedef ziyaretler takip edilebilir. Buna ek olarak, dönüşüm raporuna da ulaşılabilir.
Hedefler, hedefe ulaşım koşullarına göre birden fazla türe ayrılır:
- Görüntüleme sayısı. Sitenin belirli sayıda sayfalarının görüntülenmesidir.
- Sayfa ziyaretleri. Sitenin belirli sayfalarının görüntülenmesidir.
- E-posta adresi üzerine tıklamalar. Sitedeki veya belirtilen adreste tüm adreslere tıklamaların izlenmesi.
- Telefon numarasına tıklama. Sitedeki veya belirtilen numaradaki tüm telefon numaralarına tıklamaların izlenmesi.
- Butona tıklama Buton tıklamalarını ve diğer tıklanabilir öğeleri takip edin.
- Form gönderilmesi. Sitedeki tüm formların gönderilmesini veya sadece bazı formların gönderilmesini takip edin.
- Mesajlaşma uygulamasına geçiş. Popüler mesajlaşma uygulamalarına olan bağlantılar üzerinden site ziyaretçilerinin geçişlerini izleyin.
- Sosyal ağlara geçiş. Site ziyaretçilerinin popüler sosyal ağlara yönlendiren bağlantılar üzerinden geçişlerini izleyin.
- Dosya indime. Sitedeki tüm dosyaların indirilmesini veya sadece bazı dosyaların indirilmesini takip edin.
- Site içi arama Ziyaretçilerin site içi aramayı ne kadar sıklıkla kullandığını öğrenin.
- Ödeme sisteminden geri dönüş. Ödeme sistemine geçtikten sonra siteye kaç ziyaretçinin geri döndüğünü takip edin.
- Telefon aramaları. Farklı arama kategorilerini takip edin: tüm aramalar, sadece benzersiz olanlar, 30 saniyeden uzun sürenler vb.
- JavaScript eylemi. Hedefe ulaşım bildiriminin JavaScript aracılığıyla gönderildiği durumdur (örneğin, İstek gönder butonuna tıklandığında).
Toplam hedef, yukarıda listelenen hedef türlerinin bazılarını birleştirir. Metrica, hedef sırasını otomatik olarak oluşturabilir.
Yandex Direct reklam kampanyasında hedef kullanımı
Yandex Direct'teki reklam kampanyalarınızı sizden başka birisi (ajans veya reklam uzmanı) yönetiyorsa Yandex Metrica'daki otomatik veya manuel oluşturulmuş hedefleri kullanmasına izin verebilirsiniz. Bu durumda Direct kullanıcısı, Yandex Metrica sayacına erişimi olmadan da reklam kampanyalarını optimize etmek için hedefleri kullanabilir.
Yine de, bu Yandex Direct kullanıcısı mevcut toplam istatistiklerden yalnızca oluşturduğu reklam kampanyalarının etkinliğini değerlendirmek için gerekli olan istatistikleri kullanılabilir.
Kısıtlamalar
Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi için hedefler kullanmaya izin verilemez.
Hedeflerin kullanımına izin vermek için Yandex Metrica'da Hedefler seçeneği etkinleştirilir. Reklam kampanyalarında sayaca erişim olmadan hedeflere göre optimize edilmesine izin verin. Sayacı az önce oluşturduysanız seçenek varsayılan olarak etkindir.
Seçeneğin kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi için Yandex Direct'in Yardım bölümüne başvurun.
Seçilen hedefler
Seçilen hedefler – sitenizin anahtar hedeflerini vurgulamanıza ve izlemenize olanak tanıyan bir işlevdir. İşletmeniz için önemli olan hedefleri seçebilir, onları seçilen olarak işaretleyebilir ve bu hedeflerle ilgili istatistikler otomatik olarak Yandex Metrica raporlarında görüntülenir. Bu, trafiğin etkinliğini analiz etmeyi kolaylaştırır ve her hedefi manuel olarak analiz etme gereğini ortadan kaldırarak zaman tasarrufu sağlar.
Daha fazla bilgi için Seçilen hedefler sayfasına bakın.
Daha fazla bilgi edinin
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Bir ziyaretçinin sitede (bir sayaç üzerinde) yaptığı eylemlerin yapılış sırası (ziyaretçinin sitede hareketliliği). Ziyaretçinin sitede hareketliliği olarak algılanacak eylemler: Sayfa görüntülemeleri, dış bağlantılardan geçişler, dosya yüklemeleri ve reachGoal, hit, params, extLink, file ve notBounce işlevlerini çağırmalar.