CRM'den verilerinin alınması için Bitrix24 bağlantısı
Bitrix24 kullanıyorsanız, müşteriler, lead'ler ve anlaşmalar hakkındaki verileri Metrica'ya aktarmak ve bunları analiz etmek için entegrasyonları ayarlayabilirsiniz. Böylece, bir yazılımcıya ihtiyaç duymadan, gerçekleşen satışları reklam maliyetleriyle birleştiren uçtan uca analizler oluşturulabilir.
Yandex Metrica tabanlı uçtan uca analiz ile şunlar yapılabilir:
- Hangi reklam kaynaklarının gerçek satışlar getirdiğini ve daha kârlı olduğunu belirlemek,
- Hangi reklam ayarlarının kâr veya zarar ettirdiğini görmek,
- Reklam getirisi verilerine dayalı olarak reklam bütçesini dağıtmak;Yandex Direct’te ödenmiş siparişlere göre reklamı optimize etmek.
CRM’den dönüşümleri neden aktarmanız gerektiği hakkında daha fazla bilgi için çevrimdışı dönüşümler ile ilgili yardım bölümünü okuyun.
İstatistikleri görüntülemek için Uçtan uca Analiz raporlarını kullanın:
- Sipariş getiren kaynakları analiz etmek için CRM’den sipariş kaynakları raporu.
- Reklam harcamalarını ve etkililiğini analiz etmek için "Kaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI)" raporu.
- CRM’den aktarılan tüm müşterileri ve siparişlerini Müşteriler sekmesinde görmek için Ziyaretçiler ve müşteriler raporu.
- Hedefleri seçebileceğiniz herhangi bir rapor. Sipariş durumu iletimi sırasında kullandığınız hedefleri seçerek, satış hunisinin ilgilendiğiniz aşamalarını izleyebilirsiniz.
Not
Yandex Metrica uygulaması Bitrix24’te sadece ru
uzantılı olan adları tarafından kullanılabilir.
Adım 1 — Verileri hazırlayın
Bu adım isteğe bağlıdır.
Yandex Metrica, CRM verilerini site ziyaretçi verileri ve ziyaret verileri ile ilişkilendirir. Yandex Metrica, müşterilerin özelliklerini (phone, email) ve özel bir tanımlayıcı ClientID kullanır.
ClientID, Yandex Metrica’daki ziyaretin benzersiz bir tanımlayıcısıdır. Bu kimlik bilgileri, verileri daha doğru bir şekilde ilişkilendirmeye yardımcı olur.
Maksimum ilişkilendirme kalitesine ulaşmak için, mevcut tüm tanımlayıcıları (phone, email, ClientID) iletin. İlişkilendirme kalitesi hakkında daha fazla bilgi için çevrimdışı dönüşümler ile ilgili yardım bölümünü okuyun.
ClientID'yi kullanmak için:
-
getClientID yöntemiyle kimlik belirleyicileri (ClientID'leri) alın.
-
Bunları Bitrix24’te saklayın. Bunun için özel bir adla bir alan oluşturun, örneğin
metrika_client_id
. Bunu leadlere, işlemlere ve kişilere ekleyebilirsiniz.Geçerli alan adları
metrika_client_id
metrikaclientid
metrika-client-id
metrica_client_id
metricaclientid
metrica-client-id
metrika_client_ids
metrikaclientids
metrika-client-ids
metrica_client_ids
metricaclientids
metrica-client-ids
metrika
metrica
clientid
clientids
client-id
client-ids
Adım 2 — Bağlantı oluştur
Dikkat
Düzenleme yetkisine sahip olmanız veya bağlantıyı oluşturduğunuz Metrica sayacının sahibinin siz olması gerekir.
Bir Metrica sayacına bir CRM bağlayın. Zaten bağlı olan bir CRM'i değiştirdiğinizde, yeni ve eski CRM'deki sipariş ve müşteri ID'lerinden aynı olanları varsa, Metrica'daki sipariş ve müşteri verilerinin üzerine bunlar yazılabilir.
-
Bitrix24'e giriş yapın.
-
Metrica'daEntegrasyonlar sayfasına gidin.
-
CRM’den Sipariş Aktarımı bloğunda Bitrix24’ten İşlemler ve Müşteriler’i seçin.
-
Bitrix24'ten veri yükleme sayfasında Kur seçeneğine tıklayın.
-
Bitrix24 Uygulama Marketi’nde Yandex Metrica uygulama sayfasına yönlendirileceksiniz. Uygulamayı yükleyin.
Bu yöntemle uygulamayı yükleyemezseniz:
Bitrix24 Uygulama Marketi’nde Yandex Metrica’nın Resmi Ücretsiz Uygulamasını bulun ve yükleyin.
-
Yandex Metrica’da Bitrix24’ten Veri Yükleme sayfasına geri dönün ve Bitrix24 CRM sisteminizin adresini ilgili alana girin.
-
Bitrix24'ü bağla butonuna tıklayın. Veriler yüklenmeye başlayacak; bu birkaç saat sürebilir.
Verilerin yüklendiğinden emin olmak için Yandex Metrica’da Raporlar → Hedef Kitle → Ziyaretçiler ve Müşteriler → Müşteriler sayfasına gidin.
Adım 3 — Veri aktarımını ayarlayın
Yandex Metrica ilk verileri aldıktan sonra, Bitrix24’ten Yandex Metrica’ya dönüşüm gönderimini ayarlayın:
-
Bitrix24’ten Yandex Metrica’ya siparişlerin gelmesi için, CRM’deki durumlar ile Yandex Metrica’daki durum türleri arasındaki uyumu Bitrix24’ten Veri Yükleme sayfasında belirtin (Entegrasyonlar → CRM’den Sipariş Aktarımı → Bitrix24’ten İşlemler ve Müşteriler):
-
Yandex Metrica’daki her durum türü için CRM’den birkaç durum seçilebilir. Durum türlerini, Metrica raporlarında verileri filtrelemek için ve metrikler olarak kullanabilirsiniz (farklı durum türlerine sahip siparişler farklı metriklere dahil edilir).
-
CRM'de lead kullanıyorsanız, sayfada Bitrix24'ten veri indirme seçeneği etkinleştir Potansiyel müşterileri yükle. Bunlar Metrica raporlarında sipariş olarak görüntülenir. Müşteri raporuna leadlerin doğru bir şekilde iletilmesi için tüm mevcut müşteri kimliklerini (isim, telefon, e-posta) belirtin.
-
-
Yüklenen veriler, Yandex Metrica’nın bildiği site ziyaretlerine bağlanır. Ayrıntı için bkz: Yandex Metrica, CRM verilerini ziyaretlerle nasıl ilişkilendirir?
İlk gönderimde tüm müşteriler ve siparişler hakkında veriler yüklenecektir. Bu sırada, son 21 gün içindeki siparişler ziyaretlere bağlanacaktır.Daha sonra veriler her saat başı aktarılmaya devam edecektir.
Bağlantı ayarlandıktan sonra, Uçtan uca Analiz raporları kullanılabilir hale gelecektir:
- Sipariş getiren kaynakları analiz etmek için CRM’den sipariş kaynakları raporu.
- Reklam harcamalarını ve etkililiğini analiz etmek için "Kaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI)" raporu.
- CRM’den aktarılan tüm müşterileri ve siparişlerini Müşteriler sekmesinde görmek için Ziyaretçiler ve müşteriler raporu.
- Hedefleri seçebileceğiniz herhangi bir rapor. Sipariş durumu iletimi sırasında kullandığınız hedefleri seçerek, satış hunisinin ilgilendiğiniz aşamalarını izleyebilirsiniz.
Ayrıca, Yandex Metrica’da yeni hedefler görünecektir:
- CRM: Sipariş Oluşturuldu – hedefine Yandex Metrica’nın Çalışmada durumu olan siparişleri dahil edilir.
- CRM: Sipariş Ödendi – hedefine Yandex Metrica’nın Ödendi durumu olan siparişleri dahil edilir.
- CRM: Spam sipariş – hedefine Yandex Metrica’nın Spam durumu olan siparişleri dahil edilir.
- CRM: Sipariş iptal edildi – hedefine Yandex Metrica’nın İptal edildi durumu olan siparişleri dahil edilir.
Bunları Direct'in dönüşüm stratejilerinde kullanın ve yalnızca işiniz için önemli gördüğünüz işlemler için ödeme yapın. Örneğin, sadece onaylanmış siparişler için.
Bağlantıyı silme
- Metrica'daEntegrasyonlar sayfasına gidin.
- CRM'den müşteriler ve siparişler bölümünde CRM ile entegrasyonlar seçeneğine tıklayın ve Bitrix24'ü seçin.
- Bitrix24'ten veri yükleme sayfasında Bağlantıyı sil butonuna tıklayın.
Yeni verilerin Metrica'ya yüklenmesi durdurulacak ve toplanmış istatistikler raporlarda görünmeye devam edecektir.