Çevrim dışı dönüşümler

Çevrim dışı dönüşümler, CRM veri tabanınızda saklanan ancak sitede izlenmeyen dönüşümlerdir. Örneğin:

  • Kullanıcı ürünü sitede inceledi fakat çevrim dışı satın aldı;
  • Kullanıcı ürünü sitede seçti fakat mağazada ödeme yaptı veya ödemeye yol açan bir arama gerçekleştirdi.

Çevrim dışı dönüşümleri neden iletmelisiniz?

Site dışında gerçekleşen dönüşümlerle istatistikleri tamamlayın. Bu, tüm verileri analiz etmenizi ve tüm dönüşüm türlerini optimize etmenizi sağlar.

  • Yatırım kararlarını tam verilere dayanarak alın; bu verilerden şunları öğrenirsiniz:

    • Hangi reklam kampanyalarının çevrim dışı dönüşümler getirdiği;

    • Reklam kampanyalarınızdaki tüm dönüşümlerin nihai maliyeti.

  • Reklam kampanyalarını optimize etmek için çevrim dışı dönüşümleri kullanın.

    Yandex Direct algoritmaları, site dışında dönüşüm yapan kullanıcılar hakkında daha fazla bilgi alacaktır. Bu, stratejinin etkinliğini artıracaktır: Strateji ne kadar çok veri alırsa, hedef kullanıcı profilini o kadar iyi anlar ve reklamı göstermesi gereken kişiyi belirler.

Veri iletimi için hazırlık çalışmaları

  • Yandex Metrica sayacını kurun ve yapılandırın – çevrim dışı dönüşümlerin site ziyaretleriyle eşleştirilmesi Yandex Metrica teknolojileri sayesinde gerçekleşir.

  • Kullanıcılar ve hem çevrim içi hem de çevrim dışı siparişler hakkında bilgi kaydeden bir CRM sistemine sahip olmalısınız.

  • Veri göndermek için en az bir kullanıcı tanımlayıcısı gereklidir:

    • ClientID;
    • telefon;
    • e-posta.
  • Çevrim içi siparişler için ClientID’nin toplanmasını ve iletilmesini yapılandırın. Bu, siteye yapılan hedeflenen işlem ziyaretlerinin (yüzde olarak) oranını artıracaktır. Şunları izleyebilirsiniz:

    • Farklı sipariş durumu türleriyle CRM sisteminden gelen sipariş istatistikleri;
    • Hedef istatistikleri CRM: Sipariş oluşturuldu ve CRM: Sipariş ödendi.

    Ayrıca, ClientID’si belirlenememiş dönüşümleri iletme olanağı da olacaktır.

Dönüşümü ziyaretle ilişkilendirme kalitesi

Her dönüşüm hakkında ne kadar daha çok tanımlayıcı biliniyorsa, belirli bir ziyaretle dönüşümü ilişkilendirme şansı o kadar daha yüksek olur. Toplanabilecek dönüşümler için özel bir tanımlayıcı olan ClientID’yi iletin.

İlişkilendirme kalitesi, belirli bir dönüşüm için iletilen verilere bağlıdır.

ClientID’yi iletiyor musunuz?

Telefon veya e-postayı iletiyor musunuz?

İlişkilendirme kalitesi

Evet

Evet

Maksimum

Evet

Hayır

İyi

Hayır

Evet

Orta (maksimum ilişkilendirmenin 1/2’si)

İlişkilendirmenin en doğru şekilde çalışması için, tüm çevrim içi başvurular ve siparişler için ClientID’yi kaydedin. JavaScript yöntemi getClientID’yi kullanın ve veri iletiminde ClientID’yi belirtin.

Dönüşüm iletme yöntemleri

Çevrim dışı dönüşümleri Yandex Metrica’ya iletmek için şunları kullanabilirsiniz:

  • Dönüşüm Merkezi – dönüşümleri bir dosya olarak FTP veya SFTP sunucusu üzerinden, HTTP veya HTTPS bağlantısı üzerinden veya Google Sheets aracılığıyla yükleyin ve Yandex Direct’te kaynağa bağlantı ekleyin.
  • CRM sisteminin Yandex Metrica ile bağlayıcı aracılığıyla entegrasyonu (kullanılabilir bağlayıcıların listesi Yandex Metrica arayüzünde bulunabilir).
  • API – veri gönderimi iki formatta mümkündür: Basitleştirilmiş veri iletimi ve Ayrıntılı veri iletimi.

Uygun gönderim yöntemini belirlemek için kontrol listesini kullanın.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın