Yandex.Direct: Masraflar

Rapor, Yandex.Direct reklamlarındaki tıklama sayısı ve maliyeti hakkında bilgi sağlar. Bu veriler; hemen çıkma oranı, sayfa görüntüleme derinliği ve sitede geçirilen süre gibi ziyaretlerle ilgili verilerle tamamlanır. Sonuç olarak bir Yandex.Direct kampanyasının etkinlik analizi için gerekli tüm bilgiler tek bir raporda sunulur.

Not. Raporlarda kullanılabilen istatistikler 1 Kasım 2015'ten başlar.

Raporun görüntülenebileceği koşullar

Raporun görüntülenmesi için Yandex.Metrica sayacına misafir erişim yetkisine ve görüntülemek istediğiniz Yandex.Direct kampanyalarına erişim yetkisine sahip olmanız gerekir. Bir örnek inceleyelim.

Sayacın A1 adlı bir kullanıcı hesabı üzerinde, Direct kampanyalarının ise adı A2 olan ayrı bir kullanıcı hesabı üzerinde kayıtlı olduğunu düşünelim.

Raporun A1 Yandex.Metrica kullanıcı hesabı üzerinden görüntülenmesi

Raporun A1 kullanıcı hesabı üzerinden görüntülenebilmesi için A2 adlı Yandex.Direct hesabının sahibi A1 adlı hesabı Yandex.Direct kampanyalarının ait olduğu müşteri temsilcileri listesine eklemelidir (A2 hesap sahibinin bu eylemi yapmaya yetkili olması kaydıyla).

Raporun A2 hesabı üzerinden görüntülenmesi

Raporun A2 kullanıcı hesabı üzerinden görüntülenebilmesi için A1 adlı Yandex.Metrica hesabının sahibi Yandex.Direct hesap sahibine bu sayaca erişim için misafir erişim yetkisi vermelidir.

Birden fazla Yandex.Direct müşterisinin kampanyasına erişim yetkiniz varsa bu müşterilerin ana temsilci listesine Yandex.Metrica arayüzü üzerinden erişilebilecektir.

Bilgi sunumu

Verilerin görüntüleme ve hesaplamasıyla ilgili kendine has özellikleri vardır:

Ziyaretler
Ziyaretler, kampanya reklamındaki bağlantının yönlendirdiği siteye kurulu bir sayaca bağlanır.
Gösterimler ve tıklamalar
Gösterimler ve tıklamalar, tüm kampanyalarınız için, sizin erişimine sahip olduğunuz herhangi bir sayaç için, raporda görüntülenebilir.
Tıklama bedeli

Hesaplamada KDV dikkate alınır. Toplam miktar, Yandex.Direct hesap ayarlarında kullanılan para birimin cinsinden görüntülenir.

Tutar, kullanıcının hesabına ayarlı olan para biriminden transfer edilip edilmemesine bağlı olarak değişebilir. Örneğin, hesap ayarlarınızı Rubleye göre yaptıysanız, toplam tutar indirim dikkate alınarak hesaplanacak (bu indirim 1 Eylül 2015'e kadar verilmişse) ve ister Ruble isterseniz de kredi olarak hesaplanıp kullanılabilecektir.

Seçtiğiniz döviz türü, analiz edeceğiniz dönemde fiyat tekliflerinde kullanılan dövizden farklıysa maliyet değeri 0 olarak görüntülenebilir.

Bu raporda segmentasyon, segmentleri birbiriyle karşılaştırma ve hedef seçimi gibi bazı ayarlar istenilen şekilde yapılabilir. Hedef raporunun oluşturulmasıyla “tıklamalar”, “tıklama maliyeti” ve “ortalama tıklama maliyeti” değerleri değişmez.

Yandex.Metrica ile Yandex.Direct verilerindeki farklılıklar

İlk geçiş ilişkilendirme modeli seçildiğinde rapor tıklamalar ve bunların maliyeti hakkında bilgiler içermeyebilir. Bu durum, reklamın tıklanması site ziyaret edilmeden önce gerçekleşip tıklamanın yapıldığı gün seçilen raporlama döneminin dışında olduğunda ortaya çıkar.

Böylelikle ziyaret raporda görüntülenir, tıklama ise görüntülenmez. Çözüm olarak rapor için daha geniş bir zaman aralığı seçmeniz önerilir.

Soru-Cevap

“Yandex.Direct: Masraflar” raporunda değeri sıfır olan kampanyalar görüntülenir

Raporda görüntülenenler:Bunlar, bir Yandex.Metrica sayacının kurulu olduğu diğer sitelere yönlendiren kampanyalar olabilir.