“Yandex.Direct harcama raporları”

Rapor, tıklama veya dönüşüm başına ödemeli Yandex.Direct reklam kampanyalarının harcama bilgilerini içerir. Raporda; reklamları, mobil uygulamaya değil, siteye yönlendiren kampanyalarla ilgili veriler gösterilir.

Bu veriler; hemen çıkma oranı, sayfa görüntüleme derinliği ve sitede geçirilen süre gibi ziyaretlerle ilgili verilerle tamamlanır. Sonuç olarak bir Yandex.Direct kampanyasının etkinlik analizi için gerekli tüm bilgiler tek bir raporda sunulur.

Not. Raporlarda kullanılabilen istatistikler 1 Kasım 2015 itibarıyla başlar.

Rapor ne işe yarar?

Raporlar Yandex.Direct’le oluşturulan reklam kampanyalarının kaynak harcaması ve ulaşılan müşteri sayısı gibi farklı kategoriler altında analiz edilmesine yardımcı olur.

Rapor alma koşulları

Raporları görüntülemek için istatistiklerine bakmak istediğiniz Yandex.Direct kampanyasının sahibi, sahibinin temsilcisi ya da ajans temsilcisi olmanız gerekir.

Metrica’daki raporlara erişiminiz yoksa, sayacın sahibinden size misafir erişimi gibi bir erişim izni vermesini isteyin.

Birden fazla Yandex.Direct müşterisinin kampanyasına erişim yetkiniz varsa bu müşterilerin ana temsilci listesine Yandex.Metrica arayüzü üzerinden erişilebilecektir.

Rapor yapısı ve ayarları

Rapor oluşturmak için Yandex.Metrica, aldığı tıklama ve harcama verilerini seçilen zaman aralığına ait ziyaret bilgileriyle karşılaştırır. Dolayısıyla verilerin bir kısmı belirtilen döneme girmeyebilir. Bu, raporda kullanılan ilişkilendirme modeline bağlıdır.

Örneğin, “Yandex.Direct'ten son giriş” modeli seçildiğinde söz konusu tıklama veya dönüşüm seçilen zaman aralığı bittikten sonra gerçekleşerek daha sonraki bir ziyarete bağlanarak rapora girmeyebilir. “İlk giriş” modeli seçildiğinde ise tıklama, siteye yapılan ziyaretten önce gerçekleşerek tıklamanın yapıldığı gün raporun zaman aralığının dışında kalabilir ve dolayısıyla ilgili veriler rapora girmeyebilir. Çözüm olarak rapor için daha geniş bir zaman aralığı seçmeniz önerilir.

Bazı metriklerin görüntüleme ve hesaplama özellikleri:

Ziyaretler
Ziyaretler, kampanya reklamındaki bağlantının yönlendirdiği siteye kurulu bir sayaca bağlanır.
Tıklamalar
Bu bilgiler, erişebildiğiniz herhangi bir sayaç için oluşturacağınız raporda yer alarak siteye yönlendiren ve Direct'te erişebildiğiniz kampanyalara yönelik olarak görüntülenir.
Harcamalar

Bu metrik, tıklama başına ödemeli kampanyalar için tıklama fiyatını ve dönüşüm başına ödemeli kampanyalar için dönüşüm fiyatını içerir.

Harcama bilgileri KDV hariç olarak hesaplanır. Verileri farklı para bir para biriminde aktarıyorsanız raporda istediğiniz para bildirimini seçebilirsiniz. Para birimi seçildiğinde para metrikleri, harcama gününden bir önceki güne ait döviz kuruna göre yeniden hesaplanır.

Tutarlar, kullanıcı hesabının ödemenin para birimine çevrilip çevrilmediğine göre farklılık gösterebilir. Örneğin, hesabınızı rubleye geçirdiyseniz fiyat, indirim dikkate alınarak hesaplanacaktır (1 Eylül 2015 tarihine kadar sunulmuşsa) ve hem ruble hem de ABD doları olarak kullanılabilir.

Harcama verileri Yandex.Metrica'da tıklama tarihine bağlanır. Bu nedenle dönüşüm başına ödemeli kampanyalar için olan bu veriler, harcamaların dönüşüm tarihlerine göre hesaplandığı Yandex.Direct “Dönüşüm raporu”'ndaki verilerden farklılık gösterebilir.

Bu raporda segmentasyon, segmentleri birbiriyle karşılaştırma ve hedef seçimi gibi bazı ayarlar istenilen şekilde yapılabilir. Hedef raporu oluşturulurken “tıklamalar”, “harcama” ve “ortalama harcama” göstergeleri değişmez.

Soru-Cevap

“Yandex.Direct: Harcamalar” raporunda değeri sıfır olan kampanyalar görüntülenir
Raporda görüntülenenler:Bunlar Metrica sayacının kurulu olduğu diğer sitelere yönlendiren kampanyalar olabilir.

Çözüm bulmak için soru seçin.

Şunları kontrol edin:

  • Sayaç numarası Yandex.Direct kampanyası ayarlarında belirtilmiş veya Yandex.Metrica için bağlantıları işaretle seçeneği etkinleştirilmiş.
  • Yandex.Metrica arayüzünde, sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde çok katı filtreler bulunuyor.
  • Sayaç tüm açılış sayfalarında kurulu. Site ziyaretçileri zaten ilgili sayfalara girdiyse, Yandex.Metrica sayacının kurulu olduğu sitelerde, verileri sayfaya göre incelemek için Raporlar → Standart raporlar → İçerik → Popüler raporuna bakabilirsiniz. Herhangi bir site sayfasında sayaç ayarının doğruluğunu kontrol etmek için bkz. Sayaç kontrolü.
  • Seçilen rapor tarihlerinde site doğru çalıştı.

Yandex: Belirsiz satırı, Yandex.Metrica tarafından kaydedilen ziyaretin Yandex.Direct reklamından gelen herhangi bir geçişle eşleştirilemediğini ifade eder. Ziyaretin belirli bir geçişle ilgisinin belirlenememesi ise bunun şirket, ilgili anahtar sözcük grubu veya kullanılan sorgu gibi diğer verilerinin belirlenmesini de imkansız kılar.

Yandex.Direct kaynağında Yandex: Belirsiz satırının ortaya çıkmasının nedeni Yandex.Direct'teki yclid etiketinin oluşturulması ve Yandex.Metrica'daki ziyaretin kaydedilmesi arasındaki zaman farkına işaret edebilir. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:
  • Reklam üzerinden web sayfasına geçen ziyaretçinin sayfayı içeren tarayıcı sekmesini bir süredir açık tuttuğu ve daha sonra sayfayı yenilediği bir durum
  • Bir ziyaretçi, reklam üzerinden geçtiği sayfanın bağlantısını başka bir kullanıcıya e-postayla gönderince, bunu alan kullanıcının bu sayfayı daha sonra görüntülediği bir durum: Bu tür bir ziyaretin Yandex.Direct'ten daha önce yapılan tıklamayla olan bağlantısını tespit etmek imkansız olur.

Etiketin doğru şekilde oluşturulup oluşturulmadığını kontrol edin. UTM etiketi, herhangi bir sırayla dizilen beş parametreden oluşur ve & işaretiyle ayrılır:

http://example.com/?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=reklam456&utm_term=cümle
Sayfa URL'sini zaten parametreler içeriyorsa, etiketler & işaretinden sonra eklenmelidir:
http://example.com/?uid=1234&utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=ilan456&utm_term=cümle

Bunun dışında, UTM etiketleri dikkate alınmayabilir, çünkü:

  • Açılış sayfalarında Yandex.Metrica sayacı yüklü olmayabilir veya doğru ayarlanmamış olabilir. Kontrol etmek sayaç ayarı doğruluğu.
  • Reklam, Yandex.Metrica sayacının yüklü olmadığı bir sayfaya yönlendirilen bir URL içeriyor olabilir.
  • Reklam, başka bir sayfaya yönlendiren URL içeriyor ve bununla birlikte UTM etiketleri kayboluyor olabilir.
  • Reklamda, açılmayan, yanlış bir URL belirtilmiş olabilir.

Standart UTM etiketleri raporu dallanarak ayrılan bir görünümünde sunulur: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term.

utm_content hariç tüm UTM etiketlerini kullanıyorsanız utm_term ile ilgili verilere standart "Etiketler" rapor grubu hakkında raporunda erişilmeyecektir. Etiketlerin görüntülenmesine izin vermek için, raporda utm_content boyutunu kaldırın.

Etiket parametre adları standartlaştırılmış: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term. Bu etiketleri değiştirmez ya da kendiniz oluşturamazsınız (utm_keyword, utm_slovo) çünkü bunlar UTM etiketlerinin bir parçası olmayacak ve bunlarla ilgili veriler “UTM etiketleri”raporuna girmeyecektir.

Örneğin:
http://example.com?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_id}&utm_keyword={keyword}

burada utm_keyword rasgele bir parametre.

“UTM etiketleri” raporunda, utm_source, utm_medium ve utm_campaign parametreleri hakkında bilgi görüntülenir. utm_keyword parametre bilgisi yalnızca Standart raporlar → İçerik → URL parametrelerine göre raporunda kullanılabilir.


Bu şekilde görüntülenmesinin nedeni, varsayılan olarak raporların Son anlamlı geçiş ilişkilendirme modeline göre oluşturulmuş olmasıdır. Trafik kaynağını seçerken ziyaretçinin ziyaret geçmişi de hesaba katıldığından, bu şekilde dönüşüm oranının daha yüksek bir doğrulukla hesaplanması mümkün olur.

Durdurumuş kampanyada veya arşiv kampanyasında birtakım istatistiklerin görünmesini istemiyorsanız Son geçiş modelini seçin. Böylece Yandex.Metrica, her ziyaret için o andaki geçiş kaynağını dikkate alır.

Veri farklılığının olası nedenlerini inceleyin. Bulunan nedenler giderildikten sonra hâlâ sormak istediğiniz sorular varsa aşağıdaki form üzerinden bize ulaşın.