Kampanyanın dönüşüm sayısı çok az

Kampanyanın dönüşüm sayısının az olmasının en yaygın nedenlerini bu sayfada topladık ve bu tür kampanyaların nasıl ayarlanması gerektiğiyle ilgili önerilerimizi de yine buraya ekledik.

Metrica ayarları

  • Kullandığınız sayacı kontrol edin. Sayaca erişiminiz olmalıdır. Sitedeki ve Yandex Direct’teki sayaç numaraları eşleşmelidir.

  • Kampanyayı optimize etmek için kullanılan hedefin doğru çalıştığından emin olun. Bunu talimatlar yardımıyla yapabilirsiniz.

    Dönüşümü kendiniz gerçekleştirmeyi deneyin. Yandex Metrica sayacında dikkate alındığından emin olun.

Hedeflerin ulaşılabilirliği

Site için hedef

  • Seçilen hedef haftada 10’dan az dönüşüm sağlıyorsa, daha yukarıda bir hedef -haftada en az 10 kez ulaşılacak bir hedef- seçmeyi deneyin – Bu, algoritmanın eğitilmesi için yeterlidir. Ayrıca bütçeyi veya dönüşüm maliyetini de artırabilirsiniz.

  • Strateji ayarlarında hedef bulunamadığı belirtiliyorsa, bunun Yandex Metrica’nın içinde silinmediğinden emin olun. Hedef çalışmıyorsa, ayarını düzeltin veya kampanya optimizasyonu için başka bir hedef seçin.

  • Geçmiş dönemlere ait verileri analiz ederken seçilen ilişkilendirme modeline dikkat edin: İlgili ayarlar kampanya ayarlarıyla aynı olmalıdır.

Mobil uygulama hedefi

Optimizasyonda mobil uygulama etkinliklerinden hedefler kullanıyorsanız:

  • Uygulamadan seçilen hedef göstergesinin yeşil olduğundan emin olun – Bu, etkinliklerin gerçekleştiği anlamına gelir.

  • Hedef göstergesi gri ise, mobil uygulamadan etkinliklerin iletimini doğru ayarlayıp ayarlamadığınızı kontrol edin.

  • Önemli bir kitleyi (örneğin, mobil cihaz kullanıcılarını) gösterimlerden dışında bırakmadığınızdan emin olun.

  • Reklamlardaki bağlantıların doğru senaryoya göre çalıştığını kontrol edin.

Dönüşüm fiyatı

  • Dönüşüm fiyatını kontrol edin: Bu değer, sektörünüzde dönüşümler elde etmek için yeterli düzeyde olmalıdır. Analiz için geçmiş dönemlere ait veriler kullanabilirsiniz. İstatistik verilerini kullanarak optimum dönüşüm fiyatının nasıl hesaplanacağı hakkında daha fazla bilgi edinin.

  • Henüz birikmiş istatistikleriniz yoksa, yalnızca haftalık bütçe sınırlaması ile Maksimum dönüşüm stratejisi yardımıyla ortalama dönüşüm fiyatını belirleyin.Bütçe miktarını ve haftada 10’dan fazla dönüşüm getirecek bir hedefi belirtin. Kampanyayı başlatın.

    Sistem, belirtilen bütçe ile mümkün olduğunca çok dönüşüm satın alacak, yani onları mümkün olduğunca ucuza elde edecektir. Stratejinin gelişmesi için sonuçları değerlendirin ve haftalık bütçeyi iki-üç haftada birden fazla değiştirmeyin.

    İki-üç hafta sonra algoritma, hedef dönüşüm fiyatını ayarlamak için kullanabileceğiniz bir değer bulacaktır. Bu şekilde belirlenen dönüşüm fiyatı yüksek görünüyorsa, reklam materyallerinin (reklamlar, açılış sayfaları) kalitesine dikkat edin ve gösterim koşullarını kontrol edin.

Dönüşümleri takip etmek için Dönüşüm Raporu yardımcı olacaktır.

Direct hesabındaki bakiye

Hesap bakiyenizin yeterli olduğundan ve reklam kampanyasının sürekli çalıştığından emin olun. Genel hesabın günlük bütçe sınırlamasını kontrol edin. Bakiye yetersizliği nedeniyle kampanyaların durdurulması optimizasyon algoritmalarının performansını olumsuz etkiler.

Kampanyada başka neler kontrol edilebilir?

  1. Ödeme modeli. Hedefe yeterli sayıda ulaşılamaması durumunda, tıklama başına ödeme modeline geçilmesi denenebilir. Bu şekilde, algoritma, testler için daha fazla özgürlük kazanır ve dönüşümleri sağlayabilir. Birkaç hafta sonra, hedefe yeterince ulaşılması durumunda, kampanyayı dönüşüm başına ödeme modeline geçilebilir.

  2. Haftalık bütçe. En pahalı hedef için (eğer birden fazla varsa) en az 10 dönüşüm satın almak için yeterli olmalıdır. Bütçe yetersizse, sınırlamayı artırın.

  3. Kampanyaya erişimi sınırlayan hedeflemeler: teklif ayarlamaları, negatif ifadeler, zamanlı hedefleme, yasaklı platformlar, coğrafi hedefleme, gösterim koşulları.

  4. Moderasyon Durumları. Bazı reklamlar veya bölümleri reddedilmiş veya gösterimlerde sınırlanmışsa, değişiklik yapın ve tekrar kontrole gönderin.

Kampanyayı kontrol ederken, Yandex Direct’in etkinliği artırma önerilerine bakın. Bunlar mavi renkle belirtilmiştir. Yandex Direct, kampanyanın etkin çalışması için hangi dönüşüm fiyatı veya bütçe sınırlamalarının belirtilmesi gerektiğini önerebilir.

Daha fazla bilgi

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın