Web sitesi reklamı

Web sitesinin reklamını Kampanya Sihirbazı üzerinden yerleştirmek için, reklamı yapılacak sayfanın bağlantısını belirtmek yeterlidir. Reklam oluşturmanın her bir adımında, Sihirbaz en uygun ayarları, tematik anahtar kelimeleri, metinleri ve görselleri otomatik önerir.

Kullanıcılar reklamınızı arama sonuçlarında, Yandex Reklam Ağı sitelerinde ve Yandex Haritalar’da görecektir.

Kampanya sonuçları istatistik bloklarında izlenebilir.

Kampanya oluşturma

Ekle → Kampanya’ya basın.

Kampanya Sihirbazı’nda Seçenekler ve trafik’i seçin.

Reklamını yapmak istediğiniz sayfanın tam bağlantısını girin; Kampanya Sihirbazı bu sayfa için bilgileri seçecektir.

Web siteniz yoksa web sitesiz tanıtma seçeneğini kullanın.

Otomatik olarak web sitesi erişilebilirlik izleme etkinleştirilecektir. Web sitesi erişilemezse, gereksiz bütçe harcamamak için reklam gösterimi durdurulacaktır.

Öneri

Kampanya trafiğinin işaretlenmesi için gerekli UTM etiketlerini veya başka türlü parametreleri bağlantıya ekleyin. Bu sayede gerekli istatistikleri izleyebilir ve kampanyanızın genel performansını değerlendirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için URL Parametreleri bölümüne göz atın.

1. Adım: Reklamınızın görünümünü tasarlayın
  1. Siteniz baz alınarak beş taneye kadar başlık ve resim ile üç taneye kadar metin seçeneği sunulacaktır. Bu unsurlar gösterimlerde birbiriyle kombine edilecek – hepsinin birbirine uyduğundan ve çelişmediğinden emin olun.

    Herhangi bir ayarı düzenleyebilir veya kendi seçeneğinizi ekleyebilirsiniz:

    • Teklifinizi tanıtıp tüm avantajlarını ve özelliklerini açıklayın.

      Reklam metinlerinde şablonlar kullanılabilir. Varsayılan bir ifade belirleyin ve her iki tarafına “#” sembolünü ekleyin. Ardından 2. adımda **“Manuel hedef kitle yapılandırma”**yı seçin ve tematik kelimeler kullanarak şablona eklenecek anahtar ifadeleri belirtin.

    • Resimleri değiştirin – kendi resimlerinizi yükleyin; siteden önerilenleri, fotoğraf bankasından uygun olanları seçin veya yapay zekâ tarafından oluşturulanlar arasından seçim yapın. Yapay zekâ tarafından seçilen görseller reklamın konusuna uygun olarak seçilir ve stok resimlerde saklanır.

  2. Reklama 2’ye kadar video ekleyin. Boyut – en fazla 100 MB, süre – 5 ila 60 saniye.

    Video için teknik şartlar:

    Format

    MP4, WebM, MOV, QT, FLV, AVI

    Boyut

    100 MB’e kadar

    Süre

    5 ila 60 saniye arası

    Önerilen en-boy oranı

    16:9; 1:1; 9:16

    Minimum çözünürlük

    360 p

    Önerilen çözünürlük

    1080 p

    Kare sıklığı

    20 fps’den itibaren

    Video çözücüler

    H.264, VP6F, VP8, Theora

    Video kanalı sayısı

    1

    Minimum kalite

    44 kHz, 16 Kbit/sn, stereo

    Ses çözücüler

    AAC, MP3, Vorbis

    Ses kanalı sayısı

    maksimum 1

    Dosya codec’i

    avc1, F4V, isom, M4A, M4V, mmp4, mp41, mp42, qt

    Kapak

    Hayır

    Doğru seçilmiş bir video, reklamın daha fazla dikkat çekmesini sağlar ve dönüşümü artırır.

  3. Hızlı bağlantılar bloğuna belirttiğiniz sitenin en önemli sayfalarına yönlendiren bağlantılar eklenir: Örneğin, indirim koşullarının veya istediğiniz ürünlerin açıklamalarının bulunduğu sayfalar gibi. Bunları düzenlemek, değiştirmek veya silmek için şu butona tıklayın: .

2. Adım: Yapay zekâ reklamları

Reklam sayfasına ve işletme bilgilerinize dayanarak, Yandex Direct, Yandex’in çeşitli üretken algoritmaları ve modellerini, örneğin reklam metnini oluşturan YandexGPT ve resim oluşturmak için YandexArt yardımıyla ek reklamlar yaratacaktır. Bu seçenek varsayılan olarak yeni kampanyalar için etkinleştirilmiştir. Çalışan kampanyalarda bu seçeneği düzenleme sırasında etkinleştirebilirsiniz.

Nasıl çalışır?

Kampanyada otomatik olarak oluşturulan banner’ların ekleneceği ek bir reklam grubu görünecektir. Ortalama olarak 20’ye kadar yapay zekâ reklamı oluşturulur.

Yapay zekâ reklamları gösterime sokulmadan önce birçok parametreye göre otomatik olarak filtrelenir -örneğin alaka düzeyi ve çekicilik açısından- ayrıca insanlar tarafından kontrol edilir ve ardından moderasyondan geçer.

Bunlarla ilgili istatistikler kampanya sayfasındaki Reklamların Özet İstatistikleri blokunda mevcut olacaktır.

Yapay zekâ reklamlarının nasıl göründüğünü sadece gösterimlerden sonra kontrol edebilirsiniz. Sol menüden İstatistikler’i seçin ve Rapor Sihirbazı’na gidin. Gruplara göre bir dilim seçin. Oluşturulan raporda “Otomatik” işareti olan grup adına gidin. Reklamları görüntülemek için grup adına basın.

3. Adım: Hedef kitleyi belirleyin
  1. Gösterim bölgesini belirtin.

    Reklamlar gelişmiş coğrafi hedeflemeye göre gösterilir:

    • Aramada: Yapılan arama sorgularına ve kullanıcının düzenli bir şekilde bulunduğu bölgeye göre,

    • Ağlarda: Kullanıcının geçerli konumuna bakılmaksızın düzenli bir şekilde bulunduğu konumlara göre.

    Gelişmiş coğrafi hedefleme özelliğini Kampanya Sihirbazı üzerinden devre dışı bırakamazsınız. Dolayısıyla sorgu şekillerini belirtirken gelişmiş coğrafi hedeflemenin etkisini önceden dikkate almanız önerilir. Daha fazla bilgi için Coğrafi hedefleme nasıl çalışır? bölümünü okuyun.

  2. Reklamların gösterim zamanını seçin.Zamanlı hedeflemeyi doğru ayarlamak için ne yapılmalı.

  3. Hedef kitleyi seçin:

    • En uygun olanı seçin – Yandex Direct reklam metinleri ve reklamı yapılan sayfayı baz alarak uygun ayarları seçecektir.

    • Manuel olarak ayarlayın – şunları belirleyebilirsiniz:

      • Kullanıcı profiline göre hedefleme: cinsiyet, yaş ve reklamın gösterileceği cihaz türüne göre.

      • İlgi duyulan alanlar ve arama sorguları blokunda ilgi duyulan alanlar ve alışkanlıkları, örneğin hedef kitlenizin arayabileceği siteleri, şirketleri veya konuları belirtin. Ayrıca tematik kelimeleri, yani Yandex Direct’in, onları baz alarak ilgilenen kullanıcıları seçeceği anahtar ifadeleri belirtin.

      Otomatik hedefleme gösterimleri varsayılan olarak etkinleştirilmiştir ve tüm kategoriler seçilmiştir. Gerekirse istisnalar belirleyin – negatif anahtar kelimeler veya otomatik hedefleme kategorileri.

    Manuel hedef kitle seçimini otomatiğe değiştirdiğinizde, girilen ayarlar varsayılan duruma gelir: Tüm otomatik hedefleme kategorileri etkinleştirilir, seçilen ilgi alanları silinir, tüm cihazlarda gösterim etkinleştirilir, cinsiyet “herhangi” olarak değiştirilir ve yaş sınırı 18 üstü olur.

  4. Reklamları göstermek istediğiniz hedef kitlenizin ilgi duyduğu alanları ve alışkanlıklarını belirtin.

4. Adım: Kampanyanın hedeflerini ve bütçesini belirtin
  1. Reklam hedefleri blokunda kampanya hedeflerini seçin: “Reklamlardan maksimum geçiş” veya “Maksimum hedeflenen işlem”. Hedeflenen eylemin veya geçişin ücretlendirme türünü belirtin.

  2. Reklam için “Maksimum hedeflenen işlem” seçtiyseniz Metrica sayaçlarını belirtin.

    Hedeflenen eylemler blokuna işletme için önemli olan eylemleri ekleyin ve bunlardan her biri için ne kadar ödemeye hazır olduğunuzu belirtin.

    Reklam kampanyasına Yandex Haritalar’daki bir kurum bağlıysa ve Reklamı Haritalar’daki şirketle bağla seçeneği seçildiyse:

    • Yandex Direct, Yandex Metrica Sayaçları blokunda kurum için özel bir sayaç ve onun hedeflerini otomatik olarak ekleyecektir; bu “Yandex Haritalar Sayacı” silinemez;

    • Yandex Haritalar’da hedeflerle ilgili ek bir blok görünecektir: “Arama”, “Mesajlaşma uygulamasına geçiş”, “Rota oluştur”. Sadece gerekli olanları bırakabilir ve fiyatlarını değiştirebilirsiniz.

      “Mesajlaşma uygulamasına geçiş” hedefi, kurumun kartında belirtilmiş olmaları durumunda WhatsApp, Telegram, Viber’da iletişim için belirtilen düğmelerle gerçekleştirilen tüm eylemleri (tıklamaları) birleştirir.

  3. Haftalık bütçeyi belirleyin:

    • Sistem tarafından hesaplananlardan şu bütçelerden birini kullanın: minimum, optimum veya etkili. Tahmin, rakiplerin ortalama bütçeleri, seçilen strateji ve hedeflenen eylemler baz alınarak yapılır.

    • Kendi bütçenizi belirleyin. Bu, en pahalı hedef için en az on dönüşümü ödemeye yeterli olmalıdır.

    Yandex Direct tüm harcamaları belirtilen miktarı aşmamak kaydıyla yapar. Hesapta para olduğu sürece kampanya devam eder.

  4. Strateji, ayarlarınıza bağlı olarak otomatik olarak seçilecektir:

    • Eğer “Maksimum hedeflenen işlem”i haftalık ortalama fiyatla seçtiyseniz, bir veya birkaç hedef belirlediyseniz ve bunlar için fiyat belirttiyseniz, bunlara uygun olarak maksimum dönüşüm elde edersiniz ve her bir hedef için haftalık ortalama dönüşüm fiyatı belirtilen ortalamaya yaklaştırılmaya çalışılacaktır. Ücret, reklamlara yapılan tıklamalar için çekilecektir. Yandex Direct gerekli hedeflenen işlemleri gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan hedef kitleyi seçecektir.

    • Eğer “Maksimum hedeflenen eylem”i sabit fiyatla seçtiyseniz, birkaç hedef belirlediyseniz ve bunlar için fiyatları belirttiyseniz, belirtilen tüm hedefler için maksimum dönüşüm elde edersiniz. Ücret, dönüşümler için çekilecektir. Birden fazla hedeflenen işlem gerçekleştirildiğinde, her biri için ödeme alınacaktır. Yandex Direct gerekli hedeflenen işlemleri gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan hedef kitleyi seçecektir.

    • Eğer “Maksimum hedeflenen işlem” sınırsız seçildiyse, bir hedef belirlendiyse, kampanya belirtilen haftalık bütçe için seçilmiş hedefe göre maksimum dönüşüm sağlayacaktır. Ücret, reklamlara tıklamalar için çekilecektir. Yandex Direct gerekli hedeflenen işlemleri gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan hedef kitleyi seçecektir.

    • Eğer “Maksimum geçişler”i haftalık ortalama fiyatla seçtiyseniz siteye geçişler için ödeme yapılacaktır ve geçiş maliyeti haftalık ortalamaya yaklaştırılmaya çalışılacaktır.

    • Eğer “Maksimum geçişler” sınırsız olarak seçildiyse Yandex Direct belirtilen bütçe için siteye maksimum ilgili kullanıcıyı getirmeye çalışacaktır.

    Gösterim yerleri, belirli bütçe tutarı ile kampanya hedeflerinize en uygun şekilde ulaşacak şekilde otomatik seçilir. Kampanya Sihirbazı aracılığıyla gösterim yerleri seçemez ve gösterimlere kapalı siteleri ekleyemezsiniz.

Kampanyayı moderasyona göndermek için Kampanya oluştur'a tıklayın.

Kampanya düzenlemeyi daha sonra tamamlamak için Taslak olarak kaydet'e tıklayın.

Kampanya oluştururken Yandex, reklam verileri operatörü olarak, her reklam ögesine benzersiz bir tanımlayıcı (token) atar. Daha sonra bu token üzerinden yerleştirme ile ilgili tüm bilgileri toplar ve Birleşik İnternet Reklamı Siciline (ERİR) iletir. Reklam etiketleme hakkında daha fazla bilgi edinin.

Moderasyon, ödeme ve başlatma

Oluşturulan kampanyanız mevcut reklam koşullarına uygunluğu açısından kontrol edilir.

Kampanyanın moderasyonu tamamlandıktan sonra Yandex Direct'te kayıt işleminiz sırasında belirttiğiniz e-posta adresine bildirim gönderilir ve kampanyanın kampanya listesindeki durumu “moderatör tarafından onaylandı” olarak değiştirilir.

Kampanyanın kullanılan görseller gibi kimi öğeleri özel olarak ayrı denetlenir. Bir veya birden fazla öğesi moderasyondan geçemediğinde kampanya bu öğeler olmadan başlatılır. Moderasyon durumu ve ilgili yorumlar kampanya sayfasında görüntülenir. Moderasyondan geçemeyen öğeleri silebilir veya düzenleyebilirsiniz. Öğelerin düzenlenmiş halleri tekrar moderasyona gönderilir ve başarıyla denetlenmesi halinde kampanyaya dahil edilir.

Reklam gösterimleriniz, reklam ücretinin ödemesi yapıldıktan sonra başlar.

Kampanya başlatıldıktan sonra kampanya sayfasında ayarlarıyla ilgili temel bilgiler görüntülenir. Başlatılan kampanya düzenlenebilir – bunun için gerekli parametreye basın. Bazı parametreler -örneğin Site- değiştirilemez. Değişikliklerden sonra parametreler yeniden moderasyona tabi tutulur.

Kampanya istatistiği

İstatistikler kampanya sayfasında görüntülenir. Ayarlar bilgileri bloğunun altında kampanyanın genel istatistikleri ve daha aşağıda belirli parametrelere göre daha ayrıntılı istatistikler verilir.

Kampanyanın genel istatistiklerinin görüntülenme şekli seçilen hedefe bağlıdır:

  • Siteye girişleri hedefleyen kampanyalar için gösterim, tıklama ve harcama istatistikleri gösterilir,
  • Dönüşümlü stratejilerin kullanıldığı kampanyalar için gösterim, tıklama, dönüşüm, dönüşüm maliyeti ve harcama istatistikleri gösterilir.

Grafikler aşağıdaki parametrelere göre istatistikler yansıtır:

  • Reklamınızı gören kullanıcı kitlesinin cinsiyet ve yaş grupları,

  • Gösterim bölgeleri,

  • Cihaz türleri,

  • Kullanıcıların sizi bulmalarını en çok sağlayan tematik anahtar sözcükler.

    Sizi nasıl bulurlar? bloğunda belirttiğiniz tematik anahtar sözcüklerin yanı sıra ayrıca Reklamınıza göre otomatik hedefleme parametresine göre toplanan istatistikler de bulunur. Yandex Direct, istek ve ilgi alanları reklam metninizle eşleşen kullanıcıları gerçek zamanlı olarak arayıp seçer. Bu yöntem daha çok olası müşteri bulmayı sağlar.

Not

Parametre değerinin sıfır olduğu bir durum da söz konusu olabilir. Örneğin, bir gösterim bölgesinin payının %0 olmasına karşın, bu bölgenin gösterim istatistiklerine sahip olduğu durumlar olabilir. Bu durum, reklamın belirli bir gösterim bölgesinde gösterilmesine karşın siteye yeni gelişlerle veya sitedeki aranan yararlı eylemin gerçekleşmesiyle sonuçlanmadığı anlamına gelir.

Otomatik hedefleme kategorilerine göre istatistikler blokunda, reklamın gösterildiği arama sorguları belirtilmiştir.

Reklam unsurları blokunda seçilen reklam kampanyası kapsamında her bir reklam unsurunun etkinlik istatistikleri mevcuttur. Etkinlik metriği, reklam unsurunun kullanıcı için genel çekiciliğini ve beklenen dönüşüm oranını dikkate alır. Başlıklar başlıklarla, metinler metinlerle vb. karşılaştırılır. Hızlı bağlantılar tüm reklam kombinasyonlarına eklenir – bunların etkinlikleri hesaplanmaz.

Etkinlik, sistem unsur ile ilgili ilk verileri topladıktan sonra hesaplanmaya başlar. Seçilen dönem içinde reklam unsuru eklenmiş veya silinmişse, istatistiklerin eksik bir dönem için mevcut olduğuna dair bir uyarı göreceksiniz.

Tam istatistikleri görmek için, reklam unsurlarının değişmediği bir dönem seçmek gereklidir. Örneğin, ilk başlık seçeneği 20.09’da, ikincisi ise 21.09’da eklenmiştir. Bunları birbirleriyle karşılaştırmak için, başlangıç tarihini en erken 21.09 olarak seçmek gereklidir.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın