Yandex.Direct içinde reklam vermek için teknik şartlar

Yandex.Direct üzerinden Reklam Vermek için düzenlemiş işbu Teknik Şartlar, Sözleşme’nin ayrılmaz bir parçasıdır. Burada kullanılan terimler, Yandex.Direct Online Reklam Hizmet Hüküm ve Şartları içinde kendilerine atfedilen anlamlara sahiptir, söz konusu Hüküm ve Şartlar şu adreste bulunabilir: https://yandex.com.tr/legal/oferta_direct.

Yandex.Direct üzerinde verilen reklamlar, aşağıdaki adreste bulunan Reklam Politikası ile uyumlu olmak zorundadır: https://yandex.com.tr/legal/general_adv_rules

Reklam, ayrıntılar ve hızlı linklerin dışında aşağıdakilerden oluşur*:

  • bir başlık (boşluklar ve noktalama işaretleri de dahil olmak üzere 33 karaktere kadar);

  • metin (boşluklar ve noktalama işaretleri de dahil olmak üzere 75 karaktere kadar);

  • internet sitesine verilen linkler (reklamı yapılan ürün ve hizmetlere dair bilgileri içeren sayfalara URL’ler) ve/veya iletişim bilgileri.

Reklamın başlığı, metni, hızlı linkler ve ayrıntılar, düzgün bir Türkçe ile ve hatasız olarak yazılacaktır. Seçilmiş olan anahtar kelimeler Reklamın başlığına karşılık gelecektir.

Reklam içinde kullanılan URL, Reklamın konusu ile uyumlu olacak ve ilgili arama sonuç sayfasına yönlendirecektir. URL’ler içinde alan adı yerine IP adresi kullanılamaz.

İletişim bilgileri doğru ve hatasız olacak ve telefonla ya da diğer tüm iletişim kanallarıyla yapılan teklifler Reklamın metni ile eşleşecektir.

Reklamın başlığı, metni hızlı linkler ve ayrıntılar aşağıdaki hususları içeremez:

  • Boşluk bırakma (harfleri arasında boşluk olan k e l i m e l e r) ve büyük harfli kelimeler, (EU, USD gibi) kısaltmalar hariç;

  • Telefon numaraları, e-mail adresleri, posta adresleri, ICQ numaraları ve diğer online çağrı sistemlerine ait detayları;

  • html kodu.

Birbiriyle aynı olan çok sayıda Reklamın (aynı metin, internet sitesi linkleri, anahtar cümleleri ile) oluşturulması, farklı Reklam Kampanyaları içindekiler de dahil olmak üzere spam teşebbüsü olarak değerlendirilecektir. Bu gibi Reklamlar moderasyon öncesinde ya da sonrasında reddedileceklerdir.

Aşağıdaki hususa dikkat edilmelidir:

Yandex Reklamcılık Hizmetleri Limited Şirketi (Yandex Advertising Services Limited Company) herhangi bir reklam materyalini hiçbir açıklama yapmaksızın moderasyon öncesinde ya da sonrasında reddetme hakkını haizdir.

Türkiye için gösterim kuralları (https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules), ayrıntılar ve/veya hızlı linkler ile birlikte ilanı görüntülemeye imkan tanıdığı zaman Reklam veren tarafından sunulan ayrıntılar ve/veya hızlı linkler Müşterinin web arayüzündeki teknik şartlarında belirlenen şartlara uymak zorundadır.

*Reklam Hizmetleri Kuralları (https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules) Reklam veren tarafından Reklamın bir parçası olarak algılanan Reklam içeren grafik görüntüsünü (bundan sonar görüntü) görüntülemeye imkan tanıdığı zaman söz konusu görüntü kullanıcının web arayüzündeki teknik şartlarına (büyüklük, dosya formatı v.s.) ve aşağıda belirlenen şartlara uymak zorundadır:

  1. Görüntü okunabilir ve kaliteli olmalı, ayrıca sıkıştırma eserlerini içermemelidir (düşük çözünürlülüğü olan resimlerden elde edilen görüntüler kabul edilmemektedir)

  2. Reklam görüntüsü, Reklam metnine/başlığına ve reklam içeren web sayfasının içeriğine uymalıdır. Reklam görüntüsü, Reklam kanunları dahil yürürlükte olan Kanunlara ve Yandex Reklam şartları ile reklam politikasına uymalıdır.

  3. Görüntü aşağıdakilerden hiç birini içermemelidir:

    • kullanıcıyı yanlış yönlendirebilecek yani kullanıcıyı üstüne tıkamaya teşvik eden öğelerin (örneğin: videonun açılmasını öngören "Play" düğmesi veya pencerenin kapatılmasını öngören "X" düğmesi vb) fakat istenilen sonuca (videonun gösterilmesi, pencerenin kapatılması) ulaştırmayan kullanıcının grafik arayüzü veya reklam alanı dizaynı öğeleri;

    • metnin ürünün ambalajı üstünde olduğu (örneğin: kitap kapakları, albüm kapakları, posterler) veya oyunlar ve uygulamaların ekran resmine katılmış olduğu durumların dışında görüntü alanının %20'sinden fazla kapsayan metni/logoları/filigranları;

    • Reklam verenin rakiplerinin ürünleri veya sembolleri.

  4. Görüntü yüzden 20sinden fazla alanını kapsayan katı dolguyu (örneğin tek renkli taraf) veya gmrüntü üzerinde her hangi bir boşluk içermemelidir.

  5. Reklam Verenin "Görüntülenen link" işlevseli kullanılması durumunda Görüntülenen link, işbu belgede ilan metne ilişkin konulan tüm koşullara uymalıdır.

    Görüntülenen linkin görüntülenmesinde "№", "#", "/" ve "%" dışında hiç bir özel sembol kullanılamaz, bu durumda boşluk, uzun çizgi ve altçizgi otomatik olarak kısa çizgi ile değiştirilebilir.

    Görüntülenen link, ilanın kalan metne alakalı olmalıdır.

Tarih: 18.04.2016

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/29032016.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/28032016.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/09112015.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/10032014.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/10022014.