• Buradasın

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile 9 yılda 70 milyar lira tasarruf - İş-Yaşam Haberleri

  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile akaryakıt ve zamandan 9 yılda toplam 70 milyar lira tasarruf ettiklerini bildirdi. 
    1
    26 Ağustos
    Uraloğlu, İstanbul Avrupa yakasında Sarıyer ile Anadolu yakasında Beykoz arasında konumlanan köprünün, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edildiğini bildirdi. 
    2
    27 Ağustos
    Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ileri teknoloji ve uzmanlığı bir araya getirdiğine işaret eden Uraloğlu, şunları kaydetti: 1408 metrelik ana açıklığa sahip Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün toplam boyu kenar açıklıklarıyla birlikte 2 bin 164 metreye ulaşıyor. 
    3
    26 Ağustos
    Bakan Uraloğlu, köprünün aynı zamanda çevreye zararlı 123 bin ton karbon emisyonunu azalttığını belirtti. 
    4
    26 Ağustos

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün çevresel etkileri şunlardır:
    • Karbon emisyonu azalması: Köprünün 9 yıllık kullanım süresinde 123 bin ton karbon emisyonu azaltılmıştır 2. Bu, fosil yakıt tüketimindeki düşüş ve trafikteki akışkanlık sayesinde gerçekleşmiştir 2.
    • Hava kalitesine katkı: Karbon salınımındaki azalma, İstanbul'un hava kalitesine olumlu katkıda bulunmuştur 2.
    • Ekolojik krizin derinleşmesi: Köprü ve yol yatırımları, bireysel araç kullanımını teşvik ederek karbon salınımını artırmakta ve ekolojik krizi derinleştirmektedir 1.
    • Yapılaşma riski: Kuzey ormanları üzerinde imar baskısı, su havzalarında yapılaşma ve yabanıl hayat üzerinde risk oluşturmaktadır 1.
    5 kaynak
    Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin diğer bileşenleri şunlardır:
    • Odayeri-Paşaköy kesimi 45. 148 km uzunluğunda olup, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, iki tünel, 35 viyadük, bir ekolojik köprü ve çeşitli sanat yapılarını içerir 45.
    • Kurtköy-Akyazı kesimi 45. 170 km uzunluğunda olup, 5 tünel, 16 viyadük, 90 köprü ve bakım işletme merkezleri bulunur 45.
    • Kınalı-Odayeri kesimi 5. 80 km uzunluğunda olup, 3 tünel, 14 viyadük, 37 köprü ve bir bakım işletme merkezi içerir 5.
    Kuzey Marmara Otoyolu, tamamlandığında Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu ve İstanbul-İzmir Otoyolu ile birleşerek Marmara, Ege ve İç Anadolu bölgelerini otoyol ağıyla bağlayacak 35.
    5 kaynak
    Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki trafik yoğunluğunun nasıl yönetildiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, köprünün İstanbul trafiğine etkilerini incelemek için kullanılan bazı yöntemler şunlardır:
    • Trafik Yoğunluk İndeksi 3. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Trafik Müdürlüğü tarafından geliştirilen bu indeks, ana trafik arterlerindeki hız verilerine dayanarak hesaplanır ve CepTrafik ile İBB Trafik Yoğunluk Haritası uygulamalarında sunulur 3.
    • Bluetooth ve Smart Sensörler 3. İBB tarafından kent içi karayolu ağına kurulan bu sensörler, seyahat süreleri gibi verileri toplar 3.
    Ayrıca, ağır tonajlı araçların Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü kullanması zorunlu hale getirilmiştir, bu da özellikle FSM Köprüsü'ndeki trafiği rahatlatmıştır 3.
    5 kaynak
    Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün inşaat süreci şu şekilde gerçekleşti:
    • Temel Atma: 29 Mayıs 2013 tarihinde dönemin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla temel atıldı 12.
    • Kule İnşaatı: 24 Ekim 2014 tarihinde kule inşaatı tamamlandı 2.
    • Tabliye Montajı: 6 Mart 2016 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, dönemin Başbakanı Ahmet Davutoğlu ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın katılımıyla son tabliye montajı yapıldı ve iki kıta üçüncü kez birleşti 2.
    • Açılış: Köprü, 26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete açıldı 12.
    İnşaat sürecinde zorlu coğrafi şartlar, yüksek kule yapımı ve hava koşulları gibi teknik zorluklarla karşılaşıldı 4. Projenin toplam maliyeti yaklaşık 3 milyar dolar oldu 4.
    5 kaynak
    Yavuz Sultan Selim Köprüsü, hibrit (gergin eğik askı + asma) mühendislik teknolojisi ile tasarlanmıştır 24. Bu tasarımda, asma köprülerin ana taşıyıcı elemanı olan ana kablo ve askı halatları ile gergin eğik askılı köprülerde tabliyeden kuleye bağlanan eğik askı kabloları bir arada kullanılmıştır 4.
    Köprünün yapımında kullanılan bazı ileri mühendislik teknolojileri şunlardır:
    • Çelik tabliye segmentleri: 900 ton ağırlığındaki tek bir tabliye segmenti, 4 adet yolcu uçağı ağırlığına eşdeğerdir 15.
    • Çelik teller: Köprüyü taşıyan eğik askı halatları, ana kablo ve askı halatlarında kullanılan çelik tellerin toplam uzunluğu, dünyanın etrafını 3 kez dolanacak kadar, yani 124.382 kilometredir 15.
    • Betonarme ve yapısal çelik: İnşaatta 229.500 m³ betonarme betonu, 74.400 ton yapısal çelik ve 42.500 ton donatı çeliği kullanılmıştır 4.
    • Rüzgâr testleri: Aerodinamik tasarım için Fransa ve İtalya’daki rüzgâr tüneli test merkezlerinde kule ve tabliye modelleri ile full aeroelastik modeller üzerinde testler yapılmıştır 4.
    Bu özellikleriyle Yavuz Sultan Selim Köprüsü, mühendislik açısından birçok "ilk"i bünyesinde barındırmaktadır 5.
    5 kaynak