Oyun yükleme ve oynanış işaretleme
Oyunun Yüklenmesi
Yandex Oyunlar dünya çapında çalıştığı için, oyunların yüklenme hızını ve erişilebilirliğini iyileştirmek için istatistik toplamak önemlidir. Örneğin, bu verilere dayanarak nerede yeni veri merkezleri açacağımıza karar veriyoruz.
Oyunların ne zaman yüklendiğini anlamak, bize yeni özellikler eklememize olanak tanıyacak: tüm oyunlar için ortak bir yükleme ekranı, oyun ekran görüntüleri veya yorumlar gibi. Bu, oyunların cazibesini artıracaktır.
ysdk.features.LoadingAPI.ready()
ysdk.features.LoadingAPI.ready()
metodunu, oyun tüm kaynakları yüklediğinde ve kullanıcı ile etkileşime hazır olduğunda çağırmalısınız.
Çağrıldığı anda oyun içindeki:
- tüm elementlerin kullanıcıyla etkileşime hazır olduğundan;
- yükleme ekranlarının olmadığından emin olun.
Örnek
const ysdk = await YaGames.init();
// Platforma oyunun yüklendiğini ve oynamaya hazır olduğunu bildiriyoruz.
ysdk.features.LoadingAPI?.ready()
YaGames.init()
.then((ysdk) => {
// Platforma oyunun yüklendiğini ve oynamaya hazır olduğunu bildiriyoruz.
ysdk.features.LoadingAPI?.ready()
})
.catch(console.error);
Oynanış
Kullanıcıların oyunlarımızla nasıl ve ne zaman etkileşime girdiklerini takip etmek bizim için önemlidir. Bunun için SDK'da, oyunun başladığı ve durduğu anları işaretlememizi sağlayan özel metodlar vardır. Bu kullanım, katalogdaki öneri doğruluğunu artırmamıza, oyunların daha fazla platforma yayılmasına ve geliştirici konsolunda ek metrikler oluşturmamıza yardımcı olacaktır.
ysdk.features.GameplayAPI.start()
ysdk.features.GameplayAPI.start()
metodu, oyuncunun oyun sürecine başladığı veya devam ettirdiği durumlarda çağrılmalıdır:
- bir seviyenin başlaması;
- menünün kapatılması;
- oyundan pausenin kaldırılması;
- reklam gösterildikten sonra oyunun devam ettirilmesi;
- tarayıcı sekmesine geri dönülmesi.
GameplayAPI.start()
olayının gönderilmesinden sonra oyun sürecinin hemen başlatıldığından emin olun.
ysdk.features.GameplayAPI.stop()
ysdk.features.GameplayAPI.stop()
metodu, oyuncunun oyun sürecini duraklattığı veya sonlandırdığı durumlarda çağrılmalıdır:
- bir seviyenin tamamlanması veya kaybedilmesi;
- menünün çağrılması;
- oyunda pausenin olması;
- tam ekran veya rewarded-reklamın gösterilmesi;
- başka bir tarayıcı sekmesine geçiş.
GameplayAPI.stop()
olayının gönderilmesinden sonra oyun sürecinin durduğundan emin olun.
Önemli
Oyun sürecini yeniden başlattığınızda, ysdk.features.GameplayAPI.start()
metodunu tekrar çağırın.
Örnek
const ysdk = await YaGames.init();
// Oynanışın başladığını bildiriyoruz.
ysdk.features.GameplayAPI?.start()
// Oyun süreci aktif.
// Oynanışın durdurulduğunu bildiriyoruz:
// oyuncu menüye çıktı, bir seviyeyi tamamladı veya reklam gösterimi planlanıyor.
ysdk.features.GameplayAPI?.stop()
YaGames.init()
.then((ysdk) => {
// Oynanışın başladığını bildiriyoruz.
ysdk.features.GameplayAPI?.start()
// Oyun süreci aktif.
// Oynanışın durdurulduğunu bildiriyoruz:
// oyuncu menüye çıktı, bir seviyeyi tamamladı veya reklam gösterimi planlanıyor.
ysdk.features.GameplayAPI?.stop()
});
Not
Destek ekibi, hazır oyunu Yandex Oyun platformuna yerleştirmenize yardımcı olur. Geliştirme ve test etme konularındaki uygulamalı sorulara ise diğer geliştiriciler Discord Topluluğu yanıt verir.
Yandex Games SDK kullanırken sorunla karşılaşırsanız veya sorunuz varsa, lütfen destek ekibiyle iletişime geçin: