Olaylar
Oyunun Duraklatılması ve Devam Ettirilmesi Olayları
game_api_pause
ve game_api_resume
olayları ile platform, oyunun duraklatılması ya da devam ettirilmesi gerektiğini bildirir. Bu olaylar, platformumuzla entegrasyon sürecini kolaylaştırır ve moderasyon gerekliliklerine uyumu sağlar (1.3 ve 4.7 maddeleri).
Duraklatma ve devam ettirme olaylarını destekleyen oyunlar, ek dış platformlarda dağıtım için uygun olabilir.
game_api_pause ve game_api_resume Olayları
Bu olaylar, şunları takip etmenize yardımcı olur:
- Tam ekran veya ödüllü reklamların gösterilmesi ve kapatılması;
- Satın alma penceresinin açılması ve kapatılması;
- Tarayıcı sekmeleri arasındaki geçişler;
- Tarayıcı penceresinin küçültülmesi ve büyütülmesi.
Bu olaylar, oyun içi etkinliklerin işaretlenmesi yöntemleri ile tutarlıdır. game_api_pause
olayı tetiklendiğinde, GameplayAPI.stop()
metodu çağrılır, game_api_resume
olayı tetiklendiğinde ise GameplayAPI.start()
metodu çağrılır.
Eğer oyun, GameplayAPI.stop()
metodu kullanılarak zaten durdurulmuşsa (örneğin, oyuncu menüyü açtığında) ve ardından game_api_pause
olayı gerçekleşirse, sonraki game_api_resume
olayında GameplayAPI.start()
metodu çağrılmayacaktır. Bu, oyunun mevcut durumunun oyun içi etkinlik işaretlemelerinin mantığını bozmadan korunmasını sağlar.
Yandex Oyunlar SDK'sındaki on()
ve off()
metodlarını kullanarak olaylara abone olun ve abonelikten çıkın.
Örnek
const pauseCallback = () => {
pauseGame(); // Oyun döngüsünü ve müziği durduran fonksiyonunuz.
console.log('OYUN DURDURULDU');
};
ysdk.on('game_api_pause', pauseCallback); // 'game_api_pause' olaylarına abone olma.
ysdk.off('game_api_pause', pauseCallback); // 'game_api_pause' olaylarından çıkma.
const resumeCallback = () => {
resumeGame(); // Oyun döngüsünü ve müziği yeniden başlatan fonksiyonunuz.
console.log('OYUN DEVAM EDİYOR');
};
ysdk.on('game_api_resume', resumeCallback ); // 'game_api_resume' olaylarına abone olma.
ysdk.off('game_api_resume', resumeCallback ); // 'game_api_resume' olaylarından çıkma.
Oyundan çıkış olayları
Kullanıcı oyunda belirli butonlara bastığında meydana gelen olayları takip edebilirsiniz.
enum ESdkEventName {
EXIT = 'EXIT',
HISTORY_BACK = 'HISTORY_BACK'
}
ysdk = {
EVENTS: {
EXIT: ESdkEventName.EXIT,
HISTORY_BACK: ESdkEventName.HISTORY_BACK
},
dispatchEvent(eventName: ESdkEventName, detail?: object): Promise<unknown> {},
on(eventName: ESdkEventName, listener: Function): () => void {}
};
HISTORY_BACK olayı
Dikkat
Bu olay, oyunun televizyonda çalıştırıldığı durumda mevcuttur.
Back düğmesine basılmasını izlemek için şu yöntemi kullanın:
ysdk.on(ysdk.EVENTS.HISTORY_BACK, () => {
// Kullanıcıya özel oyun iletişim penceresinin gösterilmesi
// oyundan çıkışı onayla, dahili ayarlara git, mağazaya git vb.
});
EXIT olayı
Kullanıcı Back'e tıkladıktan sonra açılan özel diyalog penceresinde oturumu kapatmayı onayladıysa, oyun bir oturum kapatma olayı göndermelidir. Bunu yapmak için aşağıdaki yöntemi kullanın:
ysdk.dispatchEvent(ysdk.EVENTS.EXIT);
Not
Destek ekibi, hazır oyunu Yandex Oyun platformuna yerleştirmenize yardımcı olur. Geliştirme ve test etme konularındaki uygulamalı sorulara ise diğer geliştiriciler Discord Topluluğu yanıt verir.
Yandex Games SDK kullanırken sorunla karşılaşırsanız veya sorunuz varsa, lütfen destek ekibiyle iletişime geçin: