Reklamlarla çalışma

Oyunlarınıza reklam blokları yerleştirerek gelir elde edebilirsiniz. Bunun için:

  1. Reklam yerleştirme ile ilgili özellikler ve önerileri inceleyin.
  2. SDK'yı kullanarak reklam çağrısını ayarlayın.
  3. Yandex Games geliştirici konsolunda Parasallaşmayı etkinleştirin.

Reklam yerleştirme ile ilgili özellikler ve öneriler

  • Reklam çağrısını öyle bir şekilde yerleştirin ki kullanıcı bunun, oyunun bir parçası değil, bir reklam bloğu olduğunu anlasın.
  • Oyuna reklam eklenmesi önerilen yerler: Oyuna başlamadan önce, bir sonraki seviyeye geçerken, oyun kaybedildikten sonra.
  • Ödüllü video reklamın (rewarded video)'ın çağrı sıklığında herhangi bir sınırlama bulunmaz.
  • Tam ekran reklam bloğunun çağrı sıklığı Yandex Games platformu tarafından yönetilir.

Dikkat

Yandex Advertising Network, kullanıcıların reklam bloklarına rastgele tıklamalarını reklam sahtekarlığının bir işareti olarak değerlendirir ve oyundaki reklam gelirini azaltır.

Bunu önlemek için, kullanıcının oyun devam ederken istemeden bir reklam bloğuna tıklayabileceği reklamların görüntülenmesine izin vermeyin.

Reklam çağrı ayarı

Tam ekran reklam bloğu

Tam ekran reklam bloğu, uygulamanın arka planını tamamen kaplayan ve kullanıcının sorgu gönderdiği (örneğin, oyunun bir sonraki seviyesine geçerken) ve yanıtını aldığı zaman arasında gösterilen reklam bloklarıdır.

Reklamı çağırmak için ysdk.adv.show_fullscreen_adv() yöntemini kullanın.

ysdk.adv.show_fullscreen_adv(callbacks: table)

callbacks: table — isteğe bağlı callback işlevleri. Her reklam bloğu için ayrı ayrı ayarlanır.

  • on_close — reklam kapatıldığında, bir hatadan sonra ve ayrıca çok sık çağrıldığı için reklam açılmadığında çağrılır. Reklamın gösterilip gösterilmediğini öğrenebileceğiniz wasShown bağımsız değişkeni (tip boolean) ile birlikte kullanılır.

  • on_open — reklam başarıyla açıldığında çağrılır.

  • on_error — bir hata oluştuğunda çağrılır. Hata nesnesi callback işlevine aktarılır.

  • on_offline — ağ bağlantısı kesildiğinde (çevrimdışı moda geçildiğinde) çağrılır.

Örnek

ysdk.adv.show_fullscreen_adv({
  on_close = function (self, was_shown)
    -- Reklam kapatıldığında yapılacak işlem.
  end,
  on_error = function (self, error)
    -- Hata durumunda yapılacak işlem.
  end
})

Ödüllü video reklam (rewarded video)

Ödül videolar, oyunlardan para kazanmak için kullanılan video reklamları içeren bloklardır. Kullanıcı, videoyu izlediği için bir ödül veya oyun içi para birimi alır.

Reklamı çağırmak için ysdk.adv.show_rewarded_video() yöntemini kullanın.

ysdk.adv.show_rewarded_video(callbacks: table)

callbacks: table — isteğe bağlı callback işlevleri. Her reklam bloğu için ayrı ayrı ayarlanır.

  • on_close — bir video reklam kapatılırken çağrılır.

  • on_open — video reklamlar ekranda görüntülendiğinde çağrılır.

  • on_error — bir hata oluştuğunda çağrılır. Hata nesnesi callback işlevine aktarılır.

  • on_rewarded — video reklam görüntülemeleri sayıldığında çağrılır. Bu işlevde kullanıcının görüntülemeden sonra ne ödül alacağını belirtin.

Örnek

ysdk.adv.show_rewarded_video({
  on_open = function (self)
    print("Video ad open")
  end,
  on_close = function (self)
    print("Rewarded!")
  end,
  on_rewarded = function (self)
    print("Video ad closed.")
  end,
  on_error = function (self, error)
    print("Error while open video ad: " .. error)
  end
})

Sticky banner

Sticky banner gösterimlerini etkinleştirmek için:

  1. Geliştirici konsolunu açın ve Advertising sekmesine geçin.
  2. Sticky banners bloğunda, banner'ların görüntülenmesini ayarlayın:
    • Mobil cihazlar için:

      • Sticky banner in portrait orientation: At the bottom veya At the top yönünü seçin,
      • Sticky banner in landscape orientation: At the bottom, At the top veya On the right yönünü seçin.
    • Bilgisayarlar için: Sticky banner on the desktop seçeneğini etkinleştirin. Banner sağ tarafta gösterilecektir.

Varsayılan olarak, sticky banner oyun başlangıcında görünür ve tüm oturum boyunca görüntülenir. Banner'ın ne zaman gösterileceğini ayarlamak için:

  1. Sticky banners bloğunda, Use the API to display a sticky-banner seçeneğini etkinleştirin.
  2. Aşağıdaki yöntemleri kullanarak banner'ların görüntülenmesini ayarlayın:
    • ysdk.adv.get_banner_adv_status() — banner'ın durumunu gösterir,;
    • ysdk.adv.show_banner_adv() — banner'ı çağırır;
    • ysdk.adv.hide_banner_adv() — banner'ı kaldırır..

ysdk.adv.get_banner_adv_status() metodları sticky_adv_is_showing: boolean değerini döndürür. Eğer sticky_adv_is_showing = false ise, ysdk.adv.get_banner_adv_status() metodu olası nedenlerle birlikte opsiyonel bir reason alanı döndürebilir:

  • ADV_IS_NOT_CONNECTED — banner'lar bağlı değil;
  • UNKNOWN — Yandex tarafında reklam görüntüleme hatası.

Örnek

ysdk.adv.get_banner_adv_status(
  function (self, sticky_adv_is_showing, reason)
    if sticky_adv_is_showing then
      -- Reklam gösteriliyor.
    elseif reason then
      -- Reklam gösterilmiyor.
      print(reason)
    else
      ysdk.adv.show_banner_adv()
    end
  end
)

Depo

Oyun sırasında görüntülenen bir reklam bloğu.