Tanıtım soruları
- Oyun nasıl tanıtılır ve gelir nasıl en üst düzeye çıkarılır?
- Hangi oyun türleri popülerdir?
- Oyunda Rusça desteği var, trafiği artırmak için başka diller eklemem gerekiyor mu?
- Oyun sadece İngilizceyi destekliyor, trafiği artırmak için Rusça eklemem gerekiyor mu?
- Promosu yapılan oyun nerede görüntülenir?
- Promo gösterimleri için oyun seçimi yapılıyor mu?
- Promonun ne kadar etkili olduğunu nasıl değerlendirebilirim?
- A/B testi başlatıldıktan sonra ürün metriklerini izlemek mi daha iyidir, yoksa sadece CTR yeterli midir?
- Oyunun yeni sürümünü A/B testi ile aynı anda oyunculara sunmak mümkün mü?
- A/B testinden sonra metrikler iyileşti fakat renkleri yeşil değil. Bu ne anlama gelir?
- 10 deneye ait sonuçlar renklendirilmemişti, ancak sonraki A/B testinde metrikler yeşil renkte vurgulandı. Her şey yolunda mı, son sonuçlara göre oyunu çıkarabilir miyim?
- A/B testinin sonuçları ne okraşen. Gerçekten hiçbir şey değişmemiş mi?
- A/B testinin sonuçlarını değerlendirmek ne kadar sürer?
Oyun nasıl tanıtılır ve gelir nasıl en üst düzeye çıkarılır?
Önerileri uygulayın:
-
Oyunlarınızın hedef kitlesinin kim olduğunu ve hangi oyun mekaniklerinin onlara hitap ettiğini düşünün.
-
Draft sekmesinde, ölçeğin her dil için üst kısımda yeşil olabilmesi için tüm alanları tamamen doldurun.
-
Oyun taslağı için güzel ve yüksek kaliteli tanıtım materyalleri (görseller ve videolar) hazırlayın.
-
Yerelleştirme ekleyin:
- Rusça ve İngilizce oyun için taslağı doldurun.
- Mümkünse Türkçe için bir taslak ekleyin.
- Countries and regions sekmesinde, oyun dağıtımının sınırlı olmadığını kontrol edin. Uluslararası kitleye trafikin yaklaşık %15'i düşüyor.
-
Oyunu, en çok trafiği getiren başta Android mobil cihazlar olmak üzere farklı platformlar için uyarlayın. Taslakta, Desteklenen Platformlar bölümündeki uygun seçenekleri işaretleyin.
-
Oyun taslağında sticky banner'ları etkinleştirin, çünkü bu reklam biçimi en fazla geliri sağlar.
-
Oyundaki tüm reklam bloklarının doğru çağrıldığından ve çok sık olmadığından emin olun.
-
Oyuncuları oyunda tutan ve oyun oturumunun süresini artıran mekanikleri düzenli olarak güncelleyin. Örneğin, yeni ilginç seviyeler, promolar ve yarışmalar, oyun içi satın alımlar.
Hangi oyun türleri popülerdir?
Popüler türler hakkında en son bilgileri Yandex Games Blog'da bulabilirsiniz.
Oyunda Rusça desteği var, trafiği artırmak için başka diller eklemem gerekiyor mu?
Şu anda Yandex Games platformundaki trafiğin yaklaşık %15'i Rusça bilmeyen kullanıcılardan oluşur. Bu nedenle, uluslararası portala girmek için oyunun İngilizceyi desteklemesi gerekir.
Ek olarak, birkaç dili daha desteklemenizi öneririz: İspanyolca, Türkçe, Portekizce, Arapça, Endonezca, Fransızca, Japonca, İtalyanca, Almanca, Hintçe.
Oyun sadece İngilizceyi destekliyor, trafiği artırmak için Rusça eklemem gerekiyor mu?
Kullanıcılar için, Rusça dil desteğine sahip oyunlar,yalnızca İngilizce içeriğe sahip oyunlardan daha fazla ilgi çeker. Bu nedenle bir oyunun Rusça yerelleştirmeye sahio olması geliştiricilere en fazla trafiği getirir.
Promosu yapılan oyun nerede görüntülenir?
Bu oyunlar, "Önerilen" kategorisinin promo konumları olan ilk iki sırada görüntülenir.Oyunun simgesinde yıldırım görseli bulunur.
Promo gösterimleri için oyun seçimi yapılıyor mu?
Promoyu başlattıysanız ve haftalık bütçenize bakiye eklediyseniz, gün içinde oyunun reklamı yapılmaya başlar. Burada dikkat edilen nokta, promosyonun gösterileceği kullanıcının "Oyunlarınız" koleksiyonunda henüz bu oyunun bulunmamasıdır. Ayrıca "Şans oyunları" kategorisinden kampanya başlatılması mümkün değildir.
Promonun ne kadar etkili olduğunu nasıl değerlendirebilirim?
Reklam bütçesi, ancak kullanıcı oyunun üzerine tıklarsa harcanmaya başlar. Strateji, yanlışlıkla yapılan tıklamalar için para çekilmeyecek şekilde optimize edilmiştir; sadece, oyunda geçirdikleri zamanla oynama süresini artıran gerçek kullanıcıların oyuna çekilmesi amaçlanır.
Kampanya istatistiklerini; geliştirici konsolundaki ve Yandex Direct veya Yandex Metrica hesap özetlerindeki metriklere göz atarak değerlendirebilirsiniz. Ortalama oyun süresi ve ortalama tıklama fiyatı göstergelerine dikkat etmenizi öneririz. Bu metriği Yandex Direct hesap özetinden görüntüleyebilirsiniz.
A/B testi başlatıldıktan sonra ürün metriklerini izlemek mi daha iyidir, yoksa sadece CTR yeterli midir?
Ürün metriklerini izlemek daha iyidir. Örnek: Satranç oyunu, üzerinde satranç taşları çizilmiş simge ve kapak görseli. A/B testi başlatan geliştiricinin bunları iskambil kağıtları ve Solitaire görselleri ile değiştirdiğini düşünelim. Solitaire oyunlarının oyuncu kitlesi satranççı kitlesinden büyük olduğu için geliştirici daha fazla tıklama kazanarak CTR değerinde bir artış elde eder; öte yandan, kapak görseli oyunun içeriğine ve konusuna uygun olmadığı için ürün metriklerinde artış olmaz.
Oyunun yeni sürümünü A/B testi ile aynı anda oyunculara sunmak mümkün mü?
Kapak görselleri ve simgeler; ürün metriklerini, değerlerini düşürüp yükselterek etkileyebilir. A/B testi devam ederken bunlara dikkat etmelisiniz. Ürünü yeni bir sürümünü kullanıma sunarsanız yeni sürümün ve testin metrikleri arasında ayrım yapmanız mümkün olmaz. Dolayısıyla oyunu güncellemek için testi durdurmanız gerekir.
A/B testinden sonra metrikler iyileşti fakat renkleri yeşil değil. Bu ne anlama gelir?
Bu durum, verilerin henüz çok az olması nedeniyle yeni metrik değerlerinin istatistiksel olarak anlamlı sayılamadığı anlamına gelir. Bu kısa süre içinde gerçekleşmiş metrik değişimleri testle alakalı olmayabilir.
10 deneye ait sonuçlar renklendirilmemişti, ancak sonraki A/B testinde metrikler yeşil renkte vurgulandı. Her şey yolunda mı, son sonuçlara göre oyunu çıkarabilir miyim?
Değerlendirme sistemi bu değerlerin rastgele olmadığına dair %95'e varan olasılık verir. 11 birbirine benzer test yapılıp bunlardan yalnızca biri yeşil çıktıysa, bu bir tesadüf olabilir. Elde edilen verilerin güvenilirliğinden emin olmak için başarılı olan o testi tekrarlamanız önerilir. Test bir kez daha aynı olumlu sonuçları verirse, başarının doğru olma olasılığı oldukça yüksektir.
A/B testinin sonuçları ne okraşen. Gerçekten hiçbir şey değişmemiş mi?
Olabilir. Ancak mevcut veri miktarı sonuçların değerlendirilmesi için yeterli olmayabilir.
A/B testinin sonuçlarını değerlendirmek ne kadar sürer?
- A/B testi sonuçları halihazırda yeşil veya kırmızı görünüyorsa, değerlendirmenin rastlantısal bir sonuç vermediğinden emin olmak için teste birkaç gün daha devam etmeniz önerilir.
- Sonuçlar renksiz ise aynı nedenden dolayı bu teste yine devam etmeniz iyi olur.