Giriş, çıkış ve hesap işlemleri
Yandex Disk'e giriş yapma
Kurulumu tamamlandıktan sonra Yandex Disk, Yandex kullanıcı hesabı için kullandığınız kullanıcı adınızı ve giriş şifresini girmenizi ister. Henüz Yandex'te kayıtlı değilseniz Kaydol bağlantısından geçiş yapın. Kullanıcı girişi için kalıcı ve tek kullanımlık şifre kombinasyonu kullanıyor veya daha önce kullandıysanız, Yandex Disk programına giriş yapmak için Yandex Anahtar mobil uygulaması tarafından oluşturulan tek kullanımlık bir şifreye ihtiyacınız olacaktır.
Siz kullanıcı girişi yapana kadar Windows bildirim panelinde simgesi görüntülenir.
Disk'i açmak için bildirim panelinde program simgesine tıklayın. Programa giriş için ayrıca masaüstü veya Başlat menüsündeki Yandex.Disk kısayolları da kullanabilirsiniz. Kurulum işleminin hemen sonrasında giriş yapmadıysanız ilk girişinizde program, kullanıcı adınızı ve şifrenizi girmenizi ister.
Yandex Disk'e giremiyorum
Karşılaştığınız sorunu seçin:
Program açılmıyor
Kısayol tuşlarına veya bildirim panelindeki program simgesine tıklamanız Yandex Disk'i açmıyorsa programı yeniden kurmayı deneyin:
- Uygulamayı indirip tekrar kurun.
- Kullanıcı hesabınıza giriş yapın. Bilgisayarınızda Yandex.Disk'in eski dosyaları varsa sunucuyla otomatik eşitlenir.
Kullanıcı adımı, e-posta adresimi, şifremi veya kontrol sorusunun cevabını hatırlamıyorum
Kullanıcı adımı ve şifremi hatırlıyorum fakat yine de giriş yapamıyorum
Programın en son sürümünükurunuz. Yandex hesabınızın parolasını doğru girdiğinizden emin olun. Kullanıcı girişi için kalıcı ve tek kullanımlık şifre kombinasyonu kullanıyor veya daha önce kullandıysanız, Yandex Disk programına giriş yapmak için Yandex Anahtar mobil uygulaması tarafından oluşturulan tek kullanımlık bir şifreye ihtiyacınız olacaktır.
Aşağıdaki hata mesajı görüntüleniyorsa:
Hata oluştu. İnternet bağlantısını kontrol edin
- Program, sunucu ile bağlantı kuramadı. İnternet bağlantınızı kontrol edin, antivirüs ve güvenlik duvarı programlarınızı devre dışı bırakmayı deneyin. Proxy-sunucusu kullanıyorsanız kapatmayı deneyin.
Hata oluştu. Antivirüs ve diğer programların ayarlarını kontrol edin
-
-
İnternet bağlantınızı kontrol edin.
-
Bilgisayarınızdaki saat ve tarih, gerçek saat ve tarihe uygun olmalıdır.
-
Programın kullanmakta olduğu portlar açık olmalıdır.
443, 5222
bağlantı noktalarının hizmet sağlayıcınız, antivirus veya güvenlik duvarı programlarınız tarafından bloke edilmediğinden emin olun. -
Antivirus ayarlarında sertifika kontrolünü devre dışı bırakmayı deneyin.
Kaspersky Lab ürünleri için güvenli bağlantının denetimini devre dışı bırakın. Bunu yapmak için Ayarlar → Gelişmiş → Ağ yolunu izleyin. Güvenli bağlantıları her zaman denetle seçeneğini devre dışı bırakın.
ESET ürünleri için HTTPS protokol kontrolünü devre dışı bırakın: PC Tarama sekmesinden ayarlar menüsünü açın. Tarama ayarları → İnternet ve E-posta → İnternet erişimi ve kimlik avı koruması → Tarama modülü ayarları → HTTP, HTTPS. HTTPS protokolünü denetleme seçeneğini etkinleştirin.
-
Hesap yönetimi
Yandex Disk programında iki farklı kullanıcı hesabıyla birden çalışabilirsiniz.Eşitleme ve otomatik dosya kaydetme özellikleri her iki hesap için de paralel olarak çalışacaktır.
Hesap Ekle
-
Sağ üst köşede kullanıcı görselinize tıklayın.
-
Hesap ekle butonuna tıklayın.
-
Kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin. Kullanıcı girişi için kalıcı ve tek kullanımlık şifre kombinasyonu kullanıyor veya daha önce kullandıysanız, Yandex Disk programına giriş yapmak için Yandex Anahtar mobil uygulaması tarafından oluşturulan tek kullanımlık bir şifreye ihtiyacınız olacaktır.
-
Giriş yap butonuna tıklayın.
Not
Programa en fazla iki kullanıcı hesabı ekleyebilirsiniz. Gerekirse bağlı olan bir hesaptan çıkış yapıp yerine başka bir hesap bağlayabilirsiniz.
Kullanıcı hesapları arasında geçiş
-
Sağ üst köşede kullanıcı görselinize tıklayın.
-
Geçiş yapmak istediğiniz kullanıcı hesabını seçin.
Kullanıcı hesabından çıkış
-
Çıkış yapmak istediğiniz hesabı şu anda kullanmıyorsanız önce o hesaba geçiş yapın.
-
Sağ üst köşede kullanıcı görselinize tıklayın.
-
simgesine tıklayın.
Yandex Disk'i uzun süre kullanmazsam ne olur?
İki yıldan uzun bir süredir Yandex Disk'e giriş yapmaz ve Disk'i kullanmazsanız Disk'inize erişiminiz engellenir ve veriler silinir.
Engelleme uyarı iletisi
Yaklaşmakta olan Disk engellemesi hakkında sizi önceden uyaracağız. Uyarıyı aldıktan sonraki 7 gün içinde, engeli kendiniz iptal edebilirsiniz. Bu yapmak için Disk'e bir kez giriş yapmanız yeterlidir.
Disk'in kilitlenmesi
Uyarıyı aldıktan sonra 7 gün içinde engeli iptal etmezseniz, Disk'iniz kilitlenir. Bundan sonra, kilidi kaldırmak için 3 ayınız daha var. Disk kilidini zamanında açabilmeniz için verilerin silineceğine dair hatırlatma mesajlarını size düzenli olarak göndereceğiz.
Kısıtlamayı kaldırıp Disk'e tam erişimi geri kazanmak için:
- Destek Ekibi'ne yazın E-postada engellenen hesabın kullanıcı adını belirtin.
- E-posta ile gelecek yanıtı bekleyin; Disk kilidi açılır.
Dikkat
Yandex Disk’in engeli kaldırılmazsa 3 ay sonra üzerinde depolanan tüm dosyalar kalıcı olarak silinir.