Paylaşımlı diskler
Paylaşılan diskler – Yandex Disk’te dosyaları kaydedebileceğiniz, iş arkadaşlarınızla birlikte üzerinde çalışabileceğiniz ve ihtiyacınız olan bilgileri arayabileceğiniz özel klasörlerdir.
Paylaşılan bir diskin boyutu 1 TB’dir. Organizasyon için bu türden herhangi bir sayıda disk ilişkilendirilebilir.
Not
Paylaşılan disklerin ilişkilendirilmesi – Yandex 360 for Business standart tarifelerine dahil olmayan ve ayrıca satın alınması gereken ek bir hizmettir. Eklenti satın alma hakkında Ücret ve Ödeme Kılavuzu bölümünü okuyun.
Paylaşılan diskler, disk.yandex.com.tr sayfasında sadece Disk’in web sürümünde ve sadece, hesapları organizasyonun alan adı üzerinde oluşturulmuş çalışanlar tarafından kullanılabilir.
Paylaşılan disklere mobil uygulamadan ve bilgisayardan erişilemez. yandex.ru
dahil olmak üzere diğer alan adlarında hesabı olan çalışanlar, web sürümünde bile paylaşılan disklere erişemezler.
Paylaşılan diskleri yapılandırma prosedürü:
-
Paylaşılan disklerin satın alınması Ücretler ve Ödemeler bölümünde açıklanmaktadır.
-
Organizasyonun hesabındaki ücretli paylaşılan diskleri yönetebilirsiniz:
-
Bağlı limit dahilinde diskler oluşturun;
-
Çalışanların erişimini, rollerini belirlemeden gruplar ve birimler olarak ayarlayın;
-
Çöp Kutusu'nu temizleyebilir;
-
Paylaşılan diskleri silme.
-
-
Paylaşılan disk sadece kendisine erişim yetkisi verilen çalışanlar tarafından kullanılabilir. Çalışanların paylaşılan disklerle çalışması Yandex for Business yardım bölümünde açıklanmaktadır.
Organizasyonunuzun paylaşılan disklerini ve bunlardaki dosya ve klasörleri API aracılığıyla da yönetebilirsiniz. Bunun nasıl yapılacağı hakkında bilgi edinmek için Yandex Disk’in REST API bölümünü okuyun.
Oluşturma
Paylaşılan diskler oluşturmadan önce, bunları kullanma özelliğini ilişkilendirmeniz gerekir. İlişkilendirmeden sonra, ücretli limit dahilinde gerekli sayıda paylaşımlı disk oluşturabilirsiniz. Bir organizasyon için paylaşılan disk sayısı limitine ulaşılmışsa, başka bir disk oluşturamazsınız. Önce eskileri silin veya limiti artırın. Paylaşılan disklerin ilişkilendirilmesi ve limitin yönetilmesi Ücretler ve Ödemeler Yardım Bölümünde açıklanmaktadır.
Yeni bir disk oluşturmak için:
-
Organizasyonun hesabında Disk → Paylaşılan diskler bölümüne geçin.
-
Oluştur butonuna tıklayın:
- Paylaşılan bir diski ilk kez ekliyorsanız, ekleme öğesi ekranın ortasında yer alacaktır.
- Organizasyonunuzda, paylaşılan diskler zaten varsa, ilgili öğe, disklerin listesinin bulunduğu tablonun üzerinde yer alacaktır.
-
Bir ad (maksimum 256 karakter) ve açıklama (maksimum 512 karakter) belirleyin ve paylaşılan diskin oluşturulmasını onaylayın. Sonrasında listede görünecektir.
Erişimi ayarlama
Her bir paylaşılan disk için Erişim bölümünde o diskle çalışabilecek kişilerin (kullanıcılar, gruplar, birimler) listesi görüntülenir. Bir bölümü açmak için ilgili paylaşılan diski seçin.
- Çalışanlar için erişim şartları
-
Dikkat
Sadece, hesapları organizasyonun alan adı üzerinden oluşturulmuş olan çalışanlara erişim yetkisi verilebilir. Bağlantı aracılığıyla davet edilen kullanıcılara paylaşımlı diske erişim izni verilemez.
-
Davet edilen kullanıcıları olan bir gruba erişim yetkisi verirseniz, paylaşılan disk, sadece, hesapları organizasyonun alan adı üzerinden oluşturulmuş olan çalışanlar tarafından kullanılabilir.
-
Düzenleme erişimleri daha yüksek önceliğe sahip olan çalışanların erişimlerine öncelik verilir. Bir çalışan, biri düzenleme erişimine ve diğeri görüntüleme erişimine sahip iki grupta yer alıyorsa, çalışan, dosyaları düzenleyebilir. Aynı durum, çalışanın kişisel düzenleme erişimine sahip olması halinde de geçerlidir.
-
- Yöneticiler için erişim şartları
-
-
Hesabı, organizasyonun alan adı üzerinden oluşturulmuş bir yönetici:
- organizasyonun hesabındaki Paylaşılan Diskler bölümünden, doğrudan bağlantı da dahil olmak üzere herhangi bir diske geçebilir;
- Diskinde Paylaşılan Erişim bölümünde sadece kendisine açıkça erişim yetkisi verilmiş olan paylaşılan diskleri görür.
-
Yönetici haklarına sahip davetli kullanıcılar, paylaşılan diskler oluşturabilir ve silebilir, bunlar hakkındaki bilgileri görüntüleyebilir, erişimi yönetebilir ve geri dönüşüm kutusunu boşaltabilir, ancak paylaşılan disklere gidemez ve içeriklerini görüntüleyemezler.
-
- Sahip için erişim şartları
-
login@yandex.ru
şeklindeki kişisel hesabı olan kurum sahibinin paylaşılan disklere erişimi olmaz.
-
Ekle butonuna tıklayın.
-
Paylaşılan diske erişim vermek istediğiniz kişileri alana girin.
Kullanıcılar, gruplar, şubeler arasında adlara, oturum açma bilgilerine veya isimlere göre arama yapabilirsiniz. Birkaç öğeyi aynı anda sırayla seçebilirsiniz, ancak 100’den fazla öğe (kullanıcılar, gruplar veya şubeler) ekleyemezsiniz.
-
Erişim düzeyi seçin:
-
Görüntüleme: Kullanıcılar dosya veya klasörleri görüntüleyebilir, arayabilir ve kullanabildikleri disklere indirip kopyalayabilirler. Sadece görüntüleme modunda kullanılabilen bir diske dosya veya klasör kopyalanamaz ve taşınamaz.
-
Düzenleme: Kullanıcılar dosya ve klasörlere tam erişime sahiptir ve bunları görüntüleyebilir, başka yerlere taşıyabilir, arayabilir, indirebilir, yükleyebilir, düzenleyebilir veya silebilirler.
-
-
Eklemeyi onaylayın.
- Tek bir kullanıcı için
-
-
Erişim Düzeyi sütununda çalışan adının karşısında mevcut erişim düzeyine tıklayın.
-
Açılan listeden istediğiniz erişim düzeyini seçin.
-
- Birden fazla kullanıcı için
-
-
Erişim düzeyini düzenlemek istediğiniz kullanıcıları, grupları veya şubeleri seçin.
-
Erişimi ayarla butonuna tıklayın.
-
İstediğiniz erişim düzeyini seçin ve değişiklikleri kaydedin.
-
- Tek bir kullanıcı için
-
Çalışan adını içeren satırdaki
simgesine, ardından Devre dışı bırak butonuna tıklayın.
- Birden fazla kullanıcı için
-
-
Erişimi engellemek istediğiniz kullanıcıları, grupları veya şubeleri seçin.
-
Devre dışı bırak butonuna tıklayın ve eylemi onaylayın.
-
Disk’e gitme
Sadece, hesabı, organizasyonun alan adı üzerinden oluşturulmuş bir yönetici paylaşılan disklere gidebilir.
-
Organizasyon hesabında, Disk → Paylaşılan diskler’i açın ve ilgili diski bulun.
-
İmleci diskin bulunduğu satırın üzerine getirin ve sağdaki
öğesine tıklayın.
-
Diske Git öğesini seçin. Diskin içeriği tarayıcının yanındaki sekmede açılacaktır.
Paylaşılan diskte gerçekleştirilebilecek eylemler Yandex for Business Yardım bölümünde açıklanmaktadır.
Geri dönüşüm kutusunu temizleme
Bir kullanıcı paylaşılan bir diskten dosyaları sildiğinde, silinen dosyalar paylaşılan diskin çöp kutusuna gider. Dosyalar 30 gün boyunca çöp kutusundan geri getirilebilir. Daha sonra kalıcı olarak silinirler. Dosyalar, çöp kutusunda saklandıkları sürece yer kaplamaya devam ederler.
Yönetici çöp kutusunu temizleyebilir ve daha önceden yer açabilir:
-
Organizasyonun hesabında Disk → Paylaşılan diskler bölümüne gidin ve ilgili diski bulun.
-
İmleci diskin bulunduğu satırın üzerine getirin ve sağdaki
öğesine tıklayın.
-
Geri dönüşüm kutusunu temizle’yi seçin ve işlemi onaylayın.
Silme
Yönetici, paylaşılan bir diski tüm içeriğiyle birlikte silebilir:
-
Organizasyonun hesabında Disk → Paylaşılan diskler bölümüne gidin ve ilgili diski bulun.
-
İmleci diskin bulunduğu satırın üzerine getirin ve sağdaki
öğesine tıklayın.
-
Sil’i seçin ve işlemi onaylayın.
Disk silindikten sonra, dosyaları ve atanan erişim haklarını geri yükleyemezsiniz.
Aynı görev veya proje üzerinde çalışan farklı birimlerden çalışanların bir araya getirilmesi. Gruplar nasıl oluşturulur?
Organizasyonunuzun yapısal kısımları: bölümler, birimler, hizmetler vb. Birimler nasıl oluşturulur?
API – Yandex 360 servislerini yönetmek üzere öncelikle süreçleri otomatikleştirmek için tasarlanmış özel bir mekanizmadır. API ile çalışmanın iki yolu vardır: Özel bir uygulama oluşturarak (bunu bir geliştirici yapabilir) veya bilgisayarınızın komut satırını kullanarak. Geliştiriciler için tüm belgeler.