Paylaşılan posta kutuları

Paylaşılan posta kutusu, belirli bir sahibi olmayan bir posta kutusudur: örneğin aynı bölümden birkaç çalışan tarafından kullanılır.

Sınırlama

Bir organizasyonda ilişkilendirilmiş alan adı yoksa, paylaşılan posta kutuları oluşturulamaz. Bir alan adı nasıl ilişkilendirilir?

Organizasyonun hesabındaki paylaşılan posta kutularını yönetebilirsiniz:

  • Posta kutularını oluşturmak ve silmek;
  • Çalışanların paylaşılan posta kutusuna erişimini yapılandırma: Erişim yetkisi verme, yetkiyi değiştirme ve devre dışı bırakma.

Paylaşılan posta kutuları API ile de yönetilebilir. Nasıl yapılır

Bir posta kutusu oluşturma

Not

Bir organizasyonda paylaşılan posta kutusu sayısı sınırlıdır. Paylaşım sayfasındaki Limitler bölümünde mevcut sınırlamalar hakkında bilgi edinin.

  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaPaylaşılan Posta kutuları bölümüne gidin.
  2. + Oluştur butonuna tıklayın. Organizasyonunuzda başka paylaşılan posta kutuları yoksa öğe ekranın ortasında yer alır. Paylaşılan posta kutuları zaten varsa, listelerinin üzerinde bulunurlar.
  3. Paylaşılan posta kutusunun parametrelerini ayarlayın:
    • Ad, posta kutusu için anlaşılabilir bir addır. Organizasyonunuza özgü olmalı ve en az iki karakter içermelidir. Posta kutusunun adı e-postaları gönderenler tarafından görülecektir.
    • Oturum açma adı, Latin harfleri (a-z, A-Z), sayılar (0-9), nokta (.), kısa çizgi (-) ve alt çizgi (_) karakterlerini içerebilen, organizasyonunuza özgü bir dizilimdir. Posta kutusunun e-posta adresi şu şekilde görünecektir: login@your-domain.ru, burada login belirlediğiniz oturum açma adıdır, your-domain.ru ise organizasyonunuzun alan adıdır.
    • Açıklama, paylaşılan posta kutusu hakkında kısa bilgiler belirtebileceğiniz isteğe bağlı bir alandır.
  4. Oluştur öğesine tıklayın – seçilen posta kutusu listede görünecektir.

Posta kutusuna erişim sağlama

Not

Tek bir paylaşılan posta kutusuna erişebilecek çalışan sayısı ve tek bir çalışanın erişebileceği posta kutusu sayısı sınırlıdır. Paylaşım sayfasındaki Limitler bölümünde mevcut sınırlamalar hakkında bilgi edinin.

Temsilci atanan bir posta kutusuna erişimi iki şekilde ayarlayabilirsiniz:

  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaPaylaşılan Posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Çalışanlara erişim vermek istediğiniz paylaşılan bir posta kutusunu seçin – posta kutusu kartı açılacaktır.
  3. Erişimi ayarla butonuna tıklayın. Paylaşılan posta kutusu henüz herhangi bir çalışanın erişimi için yapılandırılmamışsa öğe ekranın ortasında yer alır. Organizasyonun halihazırda o posta kutusuna erişimi olan çalışanları varsa, öğe onların listesinin üzerinde yer alır.
  4. Erişim yetkisi vermek istediğiniz çalışanın adını, soyadını veya e-posta adresini yazmaya başlayın ve açılan listeden ilgili kullanıcıyı seçin.
  5. Çalışanın yapabileceği işlemleri işaretleyin. İşlemlere ilişkin açıklama Roller ve erişim yetkileri bölümünde yer almaktadır.
  6. Kaydet’e tıklayın – erişim yetkisi verdiğiniz çalışan listede görünecektir.
  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaPaylaşılan Posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Çalışanlara erişim yetkisi vermek istediğiniz posta kutusunun bulunduğu satırın üzerine gelin ve sağ taraftaki öğesine tıklayın.
  3. Erişimi ayarla’ya tıklayın.
  4. Erişim yetkisi vermek istediğiniz çalışanın adını, soyadını veya e-posta adresini yazmaya başlayın ve açılan listeden ilgili kullanıcıyı seçin.
  5. Çalışanın yapabileceği işlemleri işaretleyin. İşlemlere ilişkin açıklama Roller ve erişim yetkileri bölümünde yer almaktadır.
  6. Kaydet butonuna tıklayın.
Bir çalışanın erişebileceği posta kutusu sayısı limitine ulaşılırsa

Bir çalışanın zaten 10 posta kutusuna erişimi varsa, ona bir posta kutusuna daha erişim vermeye çalıştığınızda, sınıra ulaşıldığını belirten bir bildirim görürsünüz. Bu durumda, artık ihtiyaç duymadığınız posta kutularına erişimi devre dışı bırakabilirsiniz:

  1. Limit mesajının bulunduğu pencerede, artık erişmeniz gerekmeyen posta kutusunun bulunduğu satırın üzerine gelin.
  2. Satırın sağ tarafında, a tıklayın ve erişimin devre dışı bırakılmasını onaylayın – posta kutusu çalışanın erişebileceği listeden çıkacak ve siz de yeni bir posta kutusunu ilişkilendirebileceksiniz.

Posta kutusuna erişim ayarladığınızda, Yandex 360 for Business bununla ilgili iki bildirim e-postası gönderir: Erişim yetkisi verilen çalışanın posta kutusuna ve kendisine erişim yetkisi verilen paylaşılan posta kutusunun adresine.

Posta kutusuna erişim yetkisinin değiştirilmesi

  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaPaylaşılan Posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Erişimini değiştirmek istediğiniz paylaşılan posta kutusunu seçin – posta kutusu kartı açılır.
  3. Erişimi olan çalışanlar listesinde, erişim yetkilerini değiştirmek istediğiniz kullanıcıyı seçin.
  4. Listeyi açmak için o çalışanın Mevcut İşlemler sütunundaki ’e tıklayın.
  5. Çalışanın yapabileceği işlemleri seçin. İşlemlere ilişkin açıklama Roller ve erişim yetkileri bölümünde yer almaktadır.
  6. Kaydet butonuna tıklayın.

Yetki değişikliği ile ilgili bildirim e-postaları, yetkileri değişen çalışana ve kendisine erişim yetkisi verilen paylaşılan posta kutusu adresine gönderilecektir.

Posta kutusuna erişimi devre dışı bırakın

  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaPaylaşılan Posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Erişimini değiştirmek istediğiniz temsilci atanan posta kutusunu seçin – posta kutusu kartı açılacaktır.
  3. Erişimi olan çalışanlar listesinde, posta kutusuna erişimini devre dışı bırakmak istediğiniz kullanıcıyı seçin.
  4. Satırın sağ tarafında ’ye tıklayın.
  5. Çalışanın posta kutusuna erişiminin devre dışı bırakıldığını teyit edin.

Erişimi devre dışı bırakmaya ilişkin bildirim e-postaları, yetkileri değişen çalışana ve çalışanın erişime sahip olduğu paylaşılan posta kutusu adresine gönderilecektir.

Posta kutusunu düzenleme

  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaPaylaşılan Posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Listeden düzenlemek istediğiniz posta kutusunu seçin – posta kutusu kartı açılacaktır.
  3. Posta kutusu adının sağındaki öğesine tıklayın.
  4. Düzenle öğesini seçin.
  5. Paylaşılan posta kutusunun adını veya açıklamasını değiştirin. Posta kutusunun oturum açma adını düzenleyemezsiniz.
  6. Kaydet butonuna tıklayın.
  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaPaylaşılan Posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Düzenlemek istediğiniz posta kutusunun bulunduğu satırın üzerine gelin ve sağ taraftaki öğesine tıklayın.
  3. Düzenle öğesini seçin.
  4. Paylaşılan posta kutusunun adını veya açıklamasını değiştirin. Posta kutusunun oturum açma adını düzenleyemezsiniz.
  5. Kaydet butonuna tıklayın.

Posta kutusunu silme

Paylaşılan bir posta kutusunu iki şekilde silebilirsiniz:

  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaPaylaşılan Posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Listeden silmek istediğiniz posta kutusunu seçin – posta kutusu kartı açılacaktır.
  3. Posta kutusu adının sağındaki öğesine tıklayın.
  4. Sil’i seçin.
  5. Silme işlemini onaylama – paylaşılan posta kutusu ve tüm e-postalar kalıcı olarak silinecek ve bir daha geri yüklenemeyecektir.
  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaPaylaşılan Posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Düzenlemek istediğiniz posta kutusunun bulunduğu satırın üzerine gelin ve sağ taraftaki öğesine tıklayın.
  3. Sil’i seçin.
  4. Silme işlemini onaylama – paylaşılan posta kutusu ve tüm e-postalar kalıcı olarak silinecek ve bir daha geri yüklenemeyecektir.
Destek Ekibi'ne yaz

API – Yandex 360 servislerini yönetmek üzere öncelikle süreçleri otomatikleştirmek için tasarlanmış özel bir mekanizmadır. API ile çalışmanın iki yolu vardır: Özel bir uygulama oluşturarak (bunu bir geliştirici yapabilir) veya bilgisayarınızın komut satırını kullanarak. Geliştiriciler için tüm belgeler.