Temsilci posta kutuları

Temsilci olarak atanan posta kutusu, diğer çalışanlar için erişim haklarının yapılandırıldığı posta kutusudur. Bu, örneğin, bir çalışan tatile gittiğinde ve onun adına müşterilere yanıt vermeniz gerektiğinde faydalı olabilir.

Sadece sahiplerinin hesapları organizasyonun alan adı üzerinden oluşturulmuş olan posta kutuları temsilci olarak atanabilir.

Temsilci atama süreci

Temsilci atanmış posta kutularıyla ilgili tüm işlemler şu anda yalnızca API üzerinden yapılabilir.

Adım 1. API ile çalışmaya hazırlanın

  1. API ile çalışmak için Yandex OAuth servisinde bir uygulama oluşturduktan sonra elde edilebilecek OAuth-belirteci’ne ihtiyacınız olacaktır.

    • Henüz bir OAuth uygulamanız yoksa, bir tane oluşturmak ve bir belirteç almak için API’ye Erişim sayfasındaki talimatları kullanın. Uygulamayı oluştururken ya360_admin:mail_read_shared_mailbox_inventory ve ya360_admin:mail_write_shared_mailbox_inventory yetkilerini seçin.
    • Yandex 360 API for Business ile çalışmak için zaten bir OAuth uygulamanız varsa, posta kutusu erişim ayarlarını görüntülemek ve değiştirmek için ona yetkiler ekleyin ve ardından talimatlara göre yeni bir OAuth belirteci alın.
  2. API istekleri için gerekli olan verileri toplayın.

    1. Organizasyonun kimliğini belirleyin: admin.yandex.ru adresini açın ve Genel AyarlarOrganizasyon Profili öğesini seçin. Kimlik, organizasyonun adının altına yazılacaktır.

    2. Erişim izni verilmesi gereken çalışanın kimliğini tanımlayın. Kimliği tanımlamak için:

      1. KullanıcılarÇalışanlar öğelerini seçin.

      2. İlgili çalışanın satırını bulun ve adına tıklayın.

      3. Çalışan girişi üzerine sağ tıklayın ve bağlantı adresini kopyalayın.

      4. Adresi herhangi bir metin düzenleyicisine yapıştırın. Kimlik – adresin uid=’den sonraki kısmıdır. Örneğin, şu adresten:

        https://staff.yandex.ru/bb?org_id=5487632&uid=2260000054273165
        

        2260000054273165 kimliği elde edilir.

        Çalışan kimliklerini API üzerinden de tanımlamak mümkün mü?

        Elbette. Bunların listesini arattıran bir istek vardır. Belgeleri görüntüleyin

Adım 2. Temsilci atanacak posta kutusunu etkinleştirin

Not

Bir organizasyonda temsilci atanan posta kutusu sayısı sınırlıdır. Paylaşım sayfasındaki Limitler bölümünde mevcut sınırlamalar hakkında bilgi edinin.

Bir posta kutusunu temsilci olarak etkinleştirdiğinizde, çalışanların hiçbiri bu posta kutusuna erişmek üzere yetkilendirilmemiş olsa bile bu posta kutusu temsilci olarak kabul edilir. Bir posta kutusunun paylaşılmasına artık gerek kalmadığında, mevcut limiti etkilememesi için temsilci atanma özelliğini devre dışı bırakın.

  1. İstek için verileri içerecek resource.json adlı bir dosya hazırlayın. Bu işlem herhangi bir metin düzenleyicide yapılabilir. Dosyada, temsilci atanmasını etkinleştirmeniz gereken posta kutusunun sahibinin kimliğini aşağıdaki biçimde belirtin:

    {
       "resourceId":"{SAHİP}"
    }
    

    Burada {SAHİP} – “API işlemi için hazırlık” talimatının 2.2 adımında elde edilen temsilci atanan posta kutusu sahibinin kimliğidir.

  2. API isteği aracılığıyla posta kutusu temsilcisini etkinleştirin:

    • HTTP yöntemi: PUT

    • İstek URL’si:

      https://api360.yandex.net/admin/v1/org/{ORGANİZASYON}/mailboxes/delegated
      

      Burada {ORGANİZASYON} – “API ile Çalışmaya Hazırlık” talimatının 2.1 adımında elde edilen organizasyon kimliğidir.

      Örnek
      https://api360.yandex.net/admin/v1/org/1234567/mailboxes/delegated
      
    • Başlıklar:

      Authorization: OAuth {OAUTH-BELİRTEÇ}
      Content-Type: application/json
      

      Burada {OAUTH- BELİRTEÇ} – “API ile Çalışmaya Hazırlık” talimatının 1 adımında alınan OAuth belirtecidir.

    • İstek metni: Bu talimatların 1 adımında oluşturulan## resource.json## dosyasında bulunur.

    Windows üzerinde çalışıyorsanız, aşağıdaki şekildeki bir curl komutunu kullanarak posta kutusu temsilci atama özelliğini etkinleştirmek için bir istek gönderebilirsiniz:

    curl -X PUT -H "Authorization: OAuth {OAUTH-BELİRTEÇ}" -H "Content-Type: application/json" -d "@resource.json" https://api360.yandex.net/admin/v1/org/{ORGANİZASYON}/mailboxes/delegated
    

    Burada {OAUTH-BELİRTEÇ} – “API için hazırlık” talimatının 1 adımında alınan OAuth belirtecidir; resource.json – bu talimatın 1 adımında oluşturulan istek metni dosyasıdır; {ORGANİZASYON} – “API için hazırlık” talimatının 2.1 adımında alınan organizasyon kimliğidir.

    Bunun nasıl yapılacağını anlamıyorum
    1. Komutu hazırlayın: Örneği herhangi bir düzenleyiciye kopyalayın, belirteci ve kimlikleri belirtilen yerlere yapıştırın.

    2. resource.json dosyasının bulunduğu klasörü açın.

    3. Adres satırındaki boş alana tıklayın.

    4. Buraya cmd yazın ve Enter tuşuna basın.

    5. “Komut Satırı” penceresi açılacaktır. Hazır komutu içine yapıştırın ve Enter tuşuna basın.

  3. Alınan yanıtı analiz edin: İsteğin başarılı olması durumunda, yanıtta 200 OK durumunu alacaksınız. Bu da, yetkilendirme durumu etkin olan posta kutusu kimliğini gösterir.

Adım 3. Posta kutusuna erişim sağlayın

Diğer çalışanlar için posta kutusuna erişim sağlayabilmek için öncelikle temsilci atama özelliğini etkinleştirmeniz gerekir.

Grup işlemleri erişim verme konusunda henüz desteklenmemektedir. İstek başına yalnızca bir çalışan için bir posta kutusuna erişim hakkı verebilir, değiştirebilir veya silebilirsiniz. Ancak aynı anda birden fazla istekte bulunabilirsiniz.

  1. İstekte kullanılacak verileri içeren roles.json adlı bir dosya hazırlayın. Bu işlem herhangi bir metin düzenleyicide yapılabilir. Dosyada, posta kutusuna erişim yetkisi verilen çalışanın rollerini belirtin. Rollerin açıklaması Roller ve erişim yetkileri bölümünde yer almaktadır.

    Örnek dosya roles.json:

    {
       "roles": [
          "shared_mailbox_imap_admin",
          "shared_mailbox_half_sender"
       ]
    }
    

    shared_mailbox_sender veya shared_mailbox_owner rollerinden biri listede bulunmalıdır, çünkü bunlar e-postaları okumaktan sorumludur.

  2. Bir API isteği ile çalışanlara, temsilci atanan posta kutusuna erişim yetkisi verin:

    • HTTP yöntemi: POST

    • İstek URL’si:

      https://api360.yandex.net/admin/v1/org/{ORGANİZASYON}/mailboxes/set/{SAHİP}?actorId={ERİŞİMİ OLAN ÇALIŞAN}&notify={BİLDİRİM GÖNDERME PARAMETRESİ}
      

      Burada {ORGANİZASYON} – “API çalışması için hazırlık” talimatının 2.1 adımında elde edilen kuruluşun kimliğidir; {SAHİP} – “API ile çalışmaya hazırlık” talimatının 2.2 adımında elde edilen posta kutusu sahibinin kimliğidir; {ERİŞİMİ OLAN ÇALIŞAN} – posta kutusuna erişim yetkisi verilmesi gereken çalışanın “API ile çalışmaya hazırlık” talimatının 2.2 adımında elde edilen kimliğidir; {BİLDİRİM GÖNDERME PARAMETRESİ} – e-posta kutusuna erişim yetkilerinin değiştirilmesi hakkında kime bildirim e-postası gönderilmesi gerektiğini tanımlayan parametre. Olası değerler: all, delegates, none. Parametre değerlerinin açıklaması Bildirimler bölümünde yer almaktadır.

      Örnek
      https://api360.yandex.net/admin/v1/org/1234567/mailboxes/mailboxes/set/2260000054273165?actorId=3340000075421587&notify=all
      
    • Başlıklar:

      Authorization: OAuth {OAUTH-BELİRTEÇ}
      Content-Type: application/json
      

      Burada {OAUTH- BELİRTEÇ} – “API ile Çalışmaya Hazırlık” talimatının 1 adımında alınan OAuth belirtecidir.

    • İstek metni: Bu talimatların 1 adımında oluşturulan## roles.json## dosyasında yer alır.

    Windows üzerinde çalışıyorsanız, aşağıdaki şekildeki bir curl komutunu kullanarak posta kutusu erişimi için bir istek gönderebilirsiniz:

    curl -X POST -H "Authorization: OAuth {OAUTH-BELİRTEÇ}" -H "Content-Type: application/json" -d "@roles.json" https://api360.yandex.net/admin/v1/org/{ORGANİZASYON}/mailboxes/set/{SAHİP}?actorId={ERİŞİMİ OLAN ÇALIŞAN}&notify={BİLDİRİM GÖNDERME PARAMETRESİ}
    

    Burada {OAUTH-BELİRTEÇ} – “API işlemi için hazırlık” talimatının 1 adımında elde edilen OAuth belirtecidir; roles.json bu talimatın 1 adımında oluşturulan istek metni dosyasıdır; {ORGANİZASYON} – “API ile çalışmaya hazırlık” talimatının 2.1 adımında elde edilen organizasyon kimliğidir; {SAHİP} – posta kutusunun sahibinin “API ile çalışmaya hazırlık” talimatının 2.2 adımında elde edilen kimliğidir; {ERİŞİMİ OLAN ÇALIŞAN} – “API ile çalışmaya hazırlık” talimatının 2.2 adımında elde edilen, posta kutusuna erişim verilmesi gereken çalışanın kimliğidir; {BİLDİRİM GÖNDERME PARAMETRESİ} – posta kutusuna erişim yetkilerinin değiştirilmesiyle ilgili bildirim e-postasının kime gönderilmesi gerektiğini tanımlayan parametredir. Olası değerler: all, delegates, none. Parametre değerlerinin açıklaması Bildirimler bölümünde yer almaktadır.

  3. Alınan yanıtı analiz edin: İsteğin başarılı olması durumunda, yanıtta 200 OK durumunu ve yetki değişikliği için görev kimliğini alırsınız. Elde edilen kimliği kaydedin.

  4. Erişim yetkisi verildiğinden emin olmak için, görev kimliğini değiştirerek başka bir istek gönderin:

    curl -X GET -H "Yetkilendirme: OAuth {OAUTH-BELİRTEÇ}" https://api360.yandex.net/admin/v1/org/{ORGANİZASYON}/mailboxes/tasks/{ID TASKS}
    

    Yanıt olarak, yetkileri değiştirme görevinin durumunu alacaksınız. Yanıt complete değeriyle gelirse yetkiler başarıyla değiştirilmiş demektir.

Adım 4 Çalışanlara e-posta kurulumu konusunda yardımcı olun

E-posta istemcilerinin ayarlanmasıyla ilgili talimatlar E-posta programlarında posta kutularının paylaşılması bölümünde yer almaktadır.

Posta kutusuna erişim yetkisinin değiştirilmesi

Bir çalışanın posta kutusuna erişim yetkilerini değiştirmek için, roles.json dosyasındaki roller listesini değiştirerek erişim verme talimatlarındaki adımları uygulayın.

Temsilci atanmış bir posta kutusuyla bağlantıyı kesme

Posta kutusuna erişimi devre dışı bırakın

Belirli bir çalışanın posta kutusuna erişimini devre dışı bırakmak için, erişim verme talimatlarının adımlarını uygulayın, sadece mevcut rollerin listesini içeren roles.json dosyasında aşağıdaki şekilde boş bir liste belirtin:

   {
      "roles": []
   }

Bir çalışanın erişimini iptal ettiğinizde, yalnızca posta kutusunun sahibi erişimi elinde tutsa bile o posta kutusu temsilci atanmış olarak görülmeye devam eder. Bir posta kutusuna temsilci atanmasını durdurmak için temsilci atanma özelliğini kapatmanız gerekir.

Bir posta kutusuna temsilci atama özelliğini devre dışı bırakma

DELETE isteği kullanarak bir posta kutusuna temsilci atama özelliğini devre dışı bırakabilirsiniz:

curl -X DELETE -H "Yetkilendirme: OAuth {OAUTH-BELİRTEÇ}" https://api360.yandex.net/admin/v1/org/{ORGANİZASYON}/mailboxes/delegated/{SAHİP}

Bir posta kutusuna temsilci atama özelliğini kapattığınızda, o posta kutusuna erişimi olan tüm çalışanların erişimi iptal edilir.

API belgeleri

Erişim yönetimine ilişkin tüm yöntemlerin tam açıklamasını belgelerde bulabilirsiniz.

Destek Ekibi'ne yaz

API – Yandex 360 servislerini yönetmek üzere öncelikle süreçleri otomatikleştirmek için tasarlanmış özel bir mekanizmadır. API ile çalışmanın iki yolu vardır: Özel bir uygulama oluşturarak (bunu bir geliştirici yapabilir) veya bilgisayarınızın komut satırını kullanarak. Geliştiriciler için tüm belgeler.

Belirli bir kullanıcı adına verilere erişime izin veren özel kod.

Sunucuda yeni bir kaynak oluşturmak için API isteği. Yeni bir nesne oluşturmak veya bir eylem gerçekleştirmek üzere sunucuya veri göndermek için kullanılır.

Sunucudaki mevcut bir kaynağı silmek için API isteği. Bir kaynağı kimliğine veya diğer benzersiz kimliğine göre silmek için kullanılır.