“Aramalar” grubu raporları
Müşterileriniz siparişlerini sadece sitenizden değil telefonla da verebilir. Yandex Metrica bu tür siparişlerin de istatistiklerini elde etmenize olanak tanır. İşlenmiş veriler sayesinde, ziyaretçilerin sitede gerçekleştirdikleri eylemlerle gelen çağrılar arasında bağlantı kurabilir, gelen çağrıların niceliğini ve niteliğini değerlendirebilir, ayrıca nihai dönüşüm oranını, yani ziyaretçinin site üzerinden alışveriş yapıp yapmadığını ziyaretçinin telefonunu sitedeki bilgilerle karşılaştırarak öğrenebilirsiniz.
Bu bilgileri alabilmeniz için, gelen aramalar hakkında bilgilerin Yandex Metrica'ya aktarımını ayarlamanız gerekir.
Arama izleyici tarafından iletilen aramalarla ilgili bilgi raporlarda görülebilir:
"Aramaların işlenme kalitesi" raporu
"Aramalar (ayrıntılı bilgi)" raporu
Bu raporlardaki metrikleri servisin diğer raporlarında ve ayrıca segmentler oluşturmak amacıyla da kullanabilirsiniz. Örneğin, belirli bir ilan üzerinden siteye gelen, telefon eden ve sipariş veren ziyaretçi segmenti oluşturmak mümkündür.
Bunun yanı sıra, hedef ve segmentler Yandex Direct’te reklam yönetiminde ve Yandex Audience servisi ile potansiyel müşterileri aramak için kullanılabilir (look-aliketeknolojisi kullanılarak).
Rapor adı |
Arama türü |
Rapor oluşturma süresi |
Ziyaretçi grubu filtresi |
«Gelen aramaların işlenme kalitesi» |
Dinamik |
Aramayı gerçekleştiren ziyaretçinin ziyaret tarihi |
Yandex Metrica'nın tespit edebildiği ziyaretler hakkındaki bilgilere dayanarak |
«Aramaların kaynakları» |
|||
“Aramalar (ayrıntılı bilgi)” |
Dinamik, statik |
Arama tarihi |
Arama izleyici tarafından iletilen arama özelliklerine dayanarak |
Not
Veriler aktarılırken API yanıtına dikkat edin: Gönderilen dosyanın içeriği veya formatı hatalı olduğunda isteğin yanıtı hatayla ilgili bilgiler içerir. Bu durum, dosyanın doğrulama işleminin başarısız olduğu anlamına gelir.
Dosyanın moderasyonu başarılı olmasına karşın dosyadaki bazı satırlar hata içerdiğinde veya ek satırlar boş gönderildiğinde bu satırlardaki veriler Yandex Metrica raporlarında görüntülenmez.
Soru-Cevap
Yandex Metrica aramayı ziyaretle ilişkilendirmiyor
Yandex Metrica, aşağıdaki durumlarda ziyaretçinin telefonuyla siteye yaptığı ziyareti ilişkilendiremez:
- Yandex Metrica veritabanında bulunmayan bir kullanıcının veya tıklamanın kimlik belirleyicisinin aktarıldığı durumlar;
- Ziyaretin, verileri Yandex Metrica'ya gönderilen aramadan sonra gerçekleştiği veya ziyaret ile verilerin gönderilmesi arasında geçen sürenin 21 günden fazla olduğu durumlar;
“Arama” hedefi için neden istatistik yok?
“Arama” hedefine göre istatistiklerin toplanıp raporlarda görüntülenmesi için Yandex Metrica'nın gelen aramayı belirli ziyarete başarıyla ilişkilendirmesi gerekir.
Belirli bir süre içinde “Aramalar (ayrıntılı bilgi)” raporundaki arama sayısı, aynı süre içinde “Arama” hedefine ulaşmaların sayısından farklı görünüyor
“Aramalar, ayrıntılı bilgi” raporunda bir arama için belirtilen "tarih" ve "saat" değerleri, aramanın gerçekleştiği tarihi ve saati gösterir. Bu çağrının bağlı olduğu ziyaret, çağrıdan önce gerçekleştirilmiş olabilir. Örneğin ziyaretçi siteye 11 Mart’ta göz atmışsa şirketi 13 Mart’ta aramış olabilir. 13 Mart için “Çağrılar, detaylı” raporunda bir çağrı görüntülenecek, ancak “Dönüşümler” raporunda “Çağrı” hedefi gerçekleşmeyecek çünkü dönüşüm 11 Mart’ta yapılan ziyarete bağlanacak.