Yclid'e göre dönüşüm izleme

Varsayılan olarak bir hedefe ulaşım Yandex Metrica tarafından dönüşümün gerçekleştiği ziyarete ilişkilendirilir.

Ayrıntılı bilgi

Örneğin, bir ziyaretçinin reklama tıklayarak siteye geldiğini fakat bu ziyaretin dönüşümle sonuçlanmadığını düşünelim. Daha sonra aynı ziyaretçinin arama sonuçlarından siteye tekrar girip bu sefer hedeflenen bir yararlı eylem yaptığını ve böylelikle istenilen dönüşümün gerçekleştiğini farz edelim. Yandex Metrica bu dönüşümü arama sonuçlarından yapılan girişle ilişkilendirecek.

Ödemelerin ödeme sistemi sitesinde yapılması ya da siparişin telefonla onaylanması gibi nedenlerle başka bir sitede gerçekleşen veya Yandex Metrica'da başka bir kaynağa bağlanan dönüşümlerin sistem tarafından Yandex Direct'e bağlanmasını da isteyebilirsiniz. Dönüşümleri Yandex Direct'ten yapılan geçişlere manuel olarak bağlayarak reklam gösterim stratejilerinizi iş görevlerinize daha uygun ve daha hassas olarak ayarlayabilirsiniz.

Dönüşümleri Yandex Direct'ten yapılan geçişlere ilişkilendirmek için yclid etiketlerini özel JavaScript kodu yardımıyla toplayıp aşağıdaki talimatlarda açıklandığı gibi dönüşüm bilgileriyle birlikte CSV dosyasında Yandex Metrica'ya aktarmanız gerekir.

İlişkilendirme için çevrimdışı dönüşümlerin hesaplanması kullanılır. Bu demektir ki dönüşüm verilerinin Yandex Metrica'daki ziyarete eklenebilmesi için dönüşümün bağlanması istenen yclid parametreli ziyaretle dönüşüm verilerini içeren dosyanın işlenmesi arasında 21 gün geçmemiş olması gerekir. Dolayısıyla yclid ve dönüşümler hakkında bilgileri ne kadar erken aktarsanız dönüşümlerin ziyaretlere doğru bağlanma olasılığı da o kadar fazla olur.

Dönüşüm verilerini herhangi bir Yandex Metrica raporunda görebilirsiniz. Verileri görmek için rapora, dönüşümlerin takibi için oluşturulan hedefi ekleyin. İlişkilendirme modeli olarak En son geçiş seçildiğinde bazı ziyaretler, reklamın tıklanmasından kaynaklanan siteye giriş geçmiş kayıtlarında sonuncu olmayabildiği için görünmeyebilir.

Yclid parametresiyle çalışma talimatları aşağıdadır:

  1. Sitenizde JavaScript yardımıyla yclid değerini almayı ayarlayın.

  2. Veri yükleme sekmesindeki sayaç ayarları bölümünde Çevrimdışı dönüşümlerin hesaplanması seçeneğini etkinleştirin.

  3. Soldaki menüden Hedefler sayfasına gidip JavaScript eylemi türünde bir hedef oluşturun. Hedef kimlik belirleyicisi olarak izlemek istediğiniz bir eylem seçin (örneğin, sipariş doğrulama: “order_confirmed”). Bu kimlik belirleyiciyi CSV dosyasını oluşturmak için kullanacaksınız.

    Çevrimdışı dönüşümleri sitedeki dönüşümlerden ayrı olarak analiz etmek istiyorsanız İsim alanına "Ofiste satış", "Çevrimdışı hedef" veya "Nakit ödeme" gibi kolay anlaşılır bir değer yazın. Bu şekilde istediğiniz değeri listede daha kolay bulabilirsiniz.

    Hedefe göre dönüşüm hem sitede hem de sitenin dışında gerçekleşerek, hem iç hem de dış istatistikleri birden almak istiyorsanız, daha önce oluşturulmuş hedefi kullanabilirsiniz. Bu durumda yclid'i sadece sitenin dışında gerçekleşen dönüşümleri aktaracak şekilde ayarlayın.

  4. Yclid'i CSV dosyasında Yandex Metrica'ya aktarın. Bilgi aktarımı için Yandex Metrica API'sini de kullanabilirsiniz.

  5. Reklam kampanyalarınızın dönüşüm oranlarını analiz edin ve hedeflerinizi Yandex Direct’te reklam gösterim stratejilerinizi ayarlamak için kullanın.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.


Yandex Direct reklamına tıklamanın kimlik belirleyicisi, Yandex Direct tarafından belirlenir. Reklamın URL adresinde aktarılır. Siteye gelen trafiğin kaynağını belirlemek için kullanılır.