Yandex Metrica'da telefon aramaları nasıl takip edilir?
Not
Çağrılar hakkında bilgi yalnızca oluşturduğunuz Yandex Metrica sayaçlarına aktarılabilir. Otomatik sayaçlar çağrılar hakkında veri toplamaz.
Site ziyaretçileriniz sağladıkları verileri sürekli netleştiriyor ve siparişlerini telefonla doğruluyorlarsa bu tür aramaları izleyebilir ve sitede gerçekleşen eylemlerle ilişkilendirebilirsiniz. Böylelikle gelen aramaların sayısı, kalitesi ve sonuçları (aramanın satın alma işlemiyle sonuçlanıp sonuçlanmadığı) gibi özelliklerini öğrenmeniz mümkün.
Bu bilgileri elde etmek için çağrı takip servisi hizmetleri kullanmanız ve bunun üzerinden, API yardımıyla, Metrica'ya arama verilerini aktarmanız gerekir.
Metrica'da aramalar, hedefler aracılığıyla izlenir; çağrı takip servisinden gelen verilerin ilk aktarımında özel bir hedef oluşturulur. Bu hedef, Metrica'da soldaki menüde Hedefler sayfasında görüntülenir. Hedefin adı ve açıklaması (API üzerinden veri aktarımında belirtilen) herhangi bir şey olabilir.
Bu hedef, tüm Yandex Metrica raporlarına eklenebilir. Hedef rapora eklendiğinde belirlenen hedef metriklerini kullanabilir. Hedef ve metrikleri segment oluşturma koşulu olarak seçilebilir.
Bunun yanı sıra, hedef ve segmentler Yandex Direct’te reklam yönetiminde ve Yandex Audience servisi ile potansiyel müşterileri aramak için kullanılabilir (look-alike teknolojisi kullanılarak).
Çağrı takip servisi hangi arama bilgilerini aktarabilir?
Not
Veriler Yandex Metrica raporları yüklendikten sonra 2 saat boyunca görüntülenebilir.
Çağrı takip servisi aramalar hakkında ek bilgiler aktarabilir.
Bilgi |
Zorunlu |
Rapor |
Aramanın tarihi ve saati |
Evet |
|
Aramanın süresi |
Hayır |
|
Yanıt bekleme süresi |
Hayır |
|
Aramanın yanıtlanıp yanıtlanmadığı |
Hayır |
|
Aramanın ilk veya tekrar olması |
Hayır |
|
Telefon numarası |
Hayır |
|
Telefon numarasının bulunduğu sayfanın URL adresi |
Hayır |
|
Çağrı takip servisi web sitesine bağlantı |
Hayır |
|
Etiketler. “Müşterinin fiyatı beğenmemesi” gibi özellikle önemli olan bilgileri işaretler. |
Hayır |
|
Arama fiyatı (hedef geliri olarak) |
Hayır |
Hedef metriği olarak Gelir eklendiğinde, raporların çoğunluğu. |
Arama verileri nasıl aktarılır?
-
Sitede belirleyici sistemini ayarlayın.
-
Çağrı takip servisi, hangi arama izleme yöntemi kullanacağını belirlemelidir: dinamik veya statik.
Dinamik yöntemde çağrı takip servisi, her kullanıcı oturumu için telefon numarasını sabitler, diğer bir deyişle yedek numara kullanır. Arama izleyici dinamik bir telefon araması aktardığında Yandex Metrica, arama verilerini en yakın zamana uygun ziyarete bağlar. Statik arama, kullanıcıların ziyaretlerine bağlanamaz.
Hangi arama türünün aktarıldığını ve verilerin ne kadar doğru bağlandığını görmek için "Aramalar (ayrıntılı bilgi)" raporunu kullanın.
-
Çağrı izleme hizmeti, verileri Yandex Metrica API’si aracılığıyla aktaracak şekilde yapılandırılmalıdır.
Not
Veriler aktarılırken API yanıtına dikkat edin: Gönderilen dosyanın içeriği veya formatı hatalı olduğunda isteğin yanıtı hatayla ilgili bilgiler içerir. Bu durum, dosyanın doğrulama işleminin başarısız olduğu anlamına gelir.
Dosyanın moderasyonu başarılı olmasına karşın dosyadaki bazı satırlar hata içerdiğinde veya ek satırlar boş gönderildiğinde bu satırlardaki veriler Yandex Metrica raporlarında görüntülenmez.
Soru-Cevap
Yandex Metrica aramayı ziyaretle ilişkilendirmiyor
Yandex Metrica, aşağıdaki durumlarda ziyaretçinin telefonuyla siteye yaptığı ziyareti ilişkilendiremez:
- Yandex Metrica veritabanında bulunmayan bir kullanıcının veya tıklamanın kimlik belirleyicisinin aktarıldığı durumlar;
- Ziyaretin, verileri Yandex Metrica'ya gönderilen aramadan sonra gerçekleştiği veya ziyaret ile verilerin gönderilmesi arasında geçen sürenin 21 günden fazla olduğu durumlar;
- Çevrimdışı dönüşümleri izleme özelliği, veriler Yandex Metrica’ya iletildikten sonra etkinleştirilerek dönüşüm izleme süresinin henüz 21 güne ulaşmadığı durumlar.
“Arama” hedefi için neden istatistik yok?
“Arama” hedefine göre istatistiklerin toplanıp raporlarda görüntülenmesi için Yandex Metrica'nın gelen aramayı belirli ziyarete başarıyla ilişkilendirmesi gerekir.
Belirli bir süre içinde “Aramalar (ayrıntılı bilgi)” raporundaki arama sayısı, aynı süre içinde “Arama” hedefine ulaşmaların sayısından farklı görünüyor
“Aramalar, ayrıntılı bilgi” raporunda bir arama için belirtilen "tarih" ve "saat" değerleri, aramanın gerçekleştiği tarihi ve saati gösterir. Bu çağrının bağlı olduğu ziyaret, çağrıdan önce gerçekleştirilmiş olabilir. Örneğin ziyaretçi siteye 11 Mart’ta göz atmışsa şirketi 13 Mart’ta aramış olabilir. 13 Mart için “Çağrılar, detaylı” raporunda bir çağrı görüntülenecek, ancak “Dönüşümler” raporunda “Çağrı” hedefi gerçekleşmeyecek çünkü dönüşüm 11 Mart’ta yapılan ziyarete bağlanacak.