CRM’den veri yükleme

Site istatistiğinizi CRM'den müşteri ve sipariş bilgileriyle tamamlayabilirsiniz. Bu bilgiler sayesinde yapabilecekleriniz:

Kapsamlı analitik oluşturun

Yandex Metrica’ya gerçek satışları veya CRM’den işlemlerinizin aşamalarını (durumlarını) aktararak, bunları sitedeki kullanıcıların çevrimiçi geçmişiyle ilişkilendirebilir ve tam satış hunisi analizi elde edebilirsiniz.

Yandex Direct’te reklamları optimize edin

Kullanıcıların onaylanmış eylemleri veya CRM’den işlem durumları için hedefler oluşturun ve bunları sitedeki siparişler, imzalanan sözleşmeler, başvuru sonrası ödeme alma gibi reklam optimizasyonunda kullanın.

Segmentler oluşturun

Look-alike benzer kullanıcıları arama teknolojisi dahil çevrimdışı veriler temelinde kullanıcı segmentleri oluşturun. Segment, satın alma öncesi siteyi ziyaret etmeyen müşterileri de içerebilir.

Veri doğruluğunu artırın

Yandex Metrica’nın verileri ile CRM sisteminiz veya satış departmanınızdan gelen bilgiler arasındaki tutarsızlıkları en aza indirin.

Başvuruları sınıflandırın

Sitedeki form doldurmalar veya siparişler her zaman ödemelere yol açmaz. “İyi” başvuruların verilerini aktararak, hangi satış kanallarının en etkili olduğunu anlayabilirsiniz.

ROPO raporları oluşturun

Çevrimdışı noktalarınız varsa, bu noktalardaki satın alımlar veya işlemler hakkında bilgi aktararak çevrimiçi etkinin çevrimdışı satışlara etkisini görebilirsiniz.

Yandex Metrica’ya bilgi yüklemek için Yandex Direct Dönüşüm Merkezi aracılığı ile API, CRM entegrasyonları kullanılabilir.

Hangi veriler Yandex Metrica'ya aktarılabilir?

Şu veriler aktarılabilir:

Müşteri bilgilerini

  • CRM’nizdeki müşteri id’leri;
  • isim;
  • rastgele ek parametreler;
  • Yandex Metrica’nın sayaçta ziyaretlerini bulabileceği tanımlayıcılar (ClientId, e-postalar, telefonlar).

Bu bilgi, gelecekte CRM’nizden müşteri verilerine dayalı segmentler oluşturmanıza olanak tanır.

Siparişler (ticari işlemler)

  • CRM’nizdeki sipariş id’leri;
  • siparişi gerçekleştiren müşteri id’si;
  • sipariş zamanı;
  • durumu ve geliri, maliyeti, para birimi.

Ek olarak, siparişteki ürünleri (hizmetleri) gönderebilirsiniz. Yandex Metrica’nın sayaçta, aktarılan siparişle ilişkili bir müşteri ziyareti bulması durumunda, siparişin aktarılan durumuna bağlı olarak bu ziyarette hedefler gerçekleştirilecektir.

Bunun yanı sıra, belirli bir durumda, büyük harcamalarla, sık siparişlerle müşterilere yönelik segmentler oluşturabilirsiniz.

Yandex Metrica, CRM verilerini ziyaretlerle nasıl ilişkilendirir?

CRM’nizden Yandex Metrica’ya sipariş (ticari işlem) bilgisi gönderdiğinizde, Yandex Metrica bu siparişi sitenizin ziyaretçisinin en yakın zamanlı ziyaretine bağlar. Ziyaretçi, siparişi gerçekleştiren müşterinin tanımlayıcıları olarak gönderdiğiniz verilere dayanarak belirlenir (ClientId, e-postalar, telefonlar).

CRM’den gelen siparişler, mevcut tarihten itibaren 21 gün içinde ziyaretlere ve ziyaretçilere bağlanabilir. Siparişin başarılı bir şekilde bağlanmasından sonra, ziyaretin başlangıcından itibaren 111 gün boyunca siparişte değişiklik yapma imkanınız vardır (durumlarını, miktarını, ürünlerini değiştirme). Bağlantı penceresi hakkında daha fazla bilgi – Çevrimdışı dönüşümlerin muhasebesi bölümünde.

Siparişin ziyaretlere bağlanması, kapsamlı analitik oluşturmanın anahtar bir yönüdür. Bu, yalnızca siparişi ve durumlarını, satın alınan ürünleri veya hizmetleri site ziyaretçileriyle ilişkilendirmekle kalmaz, aynı zamanda bağlı siparişin durumlarıyla birlikte gerçekleştirilen hedefleri de sağlar.

Siparişin ziyarete bağlanmaması, siparişin yalnızca Ziyaretçiler ve müşteriler raporunda görüntüleneceği ve Yandex Metrica’nın diğer raporlarına dahil edilmeyeceği anlamına gelir. Dahası, siparişin durumlarıyla ilişkilendirilen hedefler, bu reklam kaynağıyla ilişkili ziyaretler varsa Yandex Direct’e iletilmeyecektir.

Raporların doğruluğunu ve pazarlama stratejilerinin etkinliğini sağlamak için, tüm siparişlerin ilgili ziyaretlere doğru bir şekilde bağlandığından emin olun:

  1. Yandex Metrica’ya gönderilen tanımlayıcıların doğruluğunu kontrol edin: ClientId, müşteri telefon numaraları ve e-posta adresleri.
  2. Siparişleri mevcut tarihten itibaren 21 gün içinde gönderin. 22 gün önce gerçekleştirilen bir siparişi aktarırsanız, kullanıcı ziyaretlerine bağlanmayacaktır (zaten ziyaretlere bağlı olan siparişlerin güncellenmesiyle ilgili değildir).
  3. Siparişleri Yandex Metrica’ya iletmek için ClientId kimliğini kullanın – bu, telefon numaraları veya e-posta kimliklerine kıyasla siparişlerin doğru bir şekilde ilişkilendirilme olasılığını artırır. Her işlem oluşturulduğunda ClientId kimliğini CRM sisteminize iletmeniz önerilir.

Not

Eğer ClientId kimliğini kaydedemiyorsanız (örneğin, çevrimdışı bir noktada satın alma sırasında) veya CRM’inize iletimi ayarlayamıyorsanız, Advanced Matching teknolojisini kullanın: e-posta ve telefonlar üzerinden daha doğru sipariş ilişkilendirmesi için sayaç ayarlarında Ek İzleme Ayarları seçeneğini etkinleştirin.

CRM’den sipariş durumlarının analizi ve yönetimi

Yandex Metrica tarafından ziyaretlere bağlanan siparişler, sipariş durumlarının iletimi yoluyla trafiğin etkinliğini izleme olanağı sağlar. Yandex Metrica raporlarında segmentasyon için 5 farklı sipariş durumu türü mevcuttur:

  • Sipariş oluşturuldu – varsayılan durum kimliği IN_PROGRESS – bu durum türü iletildiğinde CRM: Sipariş oluşturuldu hedefi gerçekleştirilecektir.
  • Sipariş ödendi – varsayılan durum kimliği PAID – bu durum türü iletildiğinde CRM: Sipariş ödendi hedefi gerçekleştirilecektir.
  • Sipariş iptal edildi – varsayılan durum kimliği CANCELLED – bu durum türü iletildiğinde CRM: Sipariş iptal edildi hedefi gerçekleştirilecektir.
  • Spam sipariş – varsayılan durum kimliği SPAM – bu durum türü iletildiğinde CRM: Spam sipariş hedefi gerçekleştirilecektir.
  • Başka bir durumda sipariş – siparişlere OTHER türünde bir durum atanır, eğer durum olarak sayaçta kendiniz oluşturduğunuz JavaScript olayı türünde bir hedef kimliği gönderiyorsanız.

CRM’den basitleştirilmiş veri iletiminde, iletim için 4 standart durum türü mevcuttur: IN_PROGRESS, PAID, SPAM ve CANCELLED ile JavaScript hedeflerinizin kimlikleri.

Kullanım örneği

Diyelim ki, sitenizde bir müşteri geri bildirim formunu doldurdu. Bu ziyaretçinin ClientId kimliğini kaydedip form verileriyle birlikte CRM’inize gönderiyorsunuz.

İşte bir siparişin yaşam döngüsü ve ilgili hedeflerin izlenmesi şu şekilde görünebilir:

  1. İşlem oluşturma. İşlem CRM’inizde oluşturulur oluşturulmaz, Yandex Metrica’ya IN_PROGRESS durumu ve CRM’den işlem numarası ile siparişi gönderin. Bu anda, kullanıcının ziyaretinde Sipariş Oluşturuldu hedefi gerçekleştirilecektir.

  2. Nitelikli lead. Müşteriyle iletişim kurduktan ve ilgisini doğruladıktan sonra, CRM’inizde işlemin durumunu Nitelikli lead olarak değiştirin. Bu durum için “İyi leadler” adına good_lead kimliğine sahip sayaçta JavaScript olayı türünde bir hedef oluşturun.

    Sipariş numarasına göre yeni durum good_lead ile Yandex Metrica’ya güncelleme gönderin – kullanıcının ziyaretinde iki hedef gerçekleştirilecektir: Sipariş Oluşturuldu ve İyi leadler. Bu durumda sipariş Başka bir durumda sipariş türüne geçecektir.

  3. Ticari işlem ödemesi. Müşteriniz hizmetinizi ödedikten sonra, siparişin son güncellemesinde Yandex Metrica’ya PAID sipariş durumunu gönderin ve müşterinin ziyaretinde Sipariş Ödendi hedefi gerçekleştirilecektir. Bu şekilde, kullanıcının ziyaretinde CRM’deki durumlarınızla eşleştirdiğiniz 3 hedef gerçekleştirilecektir ve sipariş Sipariş ödendi durumuna geçecektir.

Böylece, müşteri etkileşimi sırasında müşterinin ziyaretinde, CRM sisteminizdeki sipariş durumundaki değişikliklere karşılık gelen üç hedef yerine getirilmiş olacaktır. Bu eylem dizisi, müşterilerle etkileşim sürecinizi ve pazarlama çabalarınızın etkinliğini doğru bir şekilde izlemenizi sağlar.

Tam veri iletiminde, CRM’deki sipariş durumlarıyla ilgili hedeflerin gerçekleştirilmesi için karmaşık bir mantık uygulayabilirsiniz.

Kullanım örneği

Diyelim ki, birkaç şubesi olan bir diş kliniği ağını temsil ediyorsunuz. CRM’den tam veri iletimi ile CRM’deki durumlarınızı Yandex Metrica’daki sipariş durumlarıyla senkronize ettiniz.

Müşteri sitede bir başvuru bıraktı, ona geri döndünüz ve 1 numaralı şubede profesyonel diş temizliği hizmeti için randevu aldınız. Daha sonra müşteri sizi aradı ve randevuyu iptal etti. Bunun ardından başka bir arama yaparak 2 numaralı şubede diş çekimi için randevu aldı, geldi ve hizmetleri ödedi.

CRM’de bu müşterinin işlem durumu yolu şöyle görünecektir:

Yeni Lead – 1 Numaralı Şubede Randevu – Randevu İptali – 2 Numaralı Şubede Randevu – Hizmet Ödemesi

Yandex Metrica’da aynı adlarla sipariş durumları oluşturup şu mantığı belirlediniz:

  1. Yeni lead – sipariş durumu new_leadSipariş Oluşturuldu hedefi gerçekleştirilecek, sipariş durumu türü – İşleniyor.

  2. 1 Numaralı Şubede Randevu – sipariş durumu zapis1 – Yandex Metrica sayacının 1 Şubede Randevu Alındı JavaScript hedefi zapis1 kimliğiyle gerçekleştirilecek ve ayrıca Yandex Metrica sayacının Tüm Randevular JavaScript hedefi vse_zapisi kimliğiyle gerçekleştirilecek, sipariş durumu türü – Sipariş başka bir duruma sahip.

  3. Randevu iptali – sipariş durumu CANCELLED – hedefler gerçekleştirilmeyecek, sipariş durumu türü İptal Edilenler olacaktır.

  4. 2 Numaralı Şubede Randevu – sipariş durumu zapis2 – Yandex Metrica sayacının 2 Şubede Randevu Alındı JavaScript hedefi zapis2 kimliğiyle gerçekleştirilecek ve ayrıca Yandex Metrica sayacının Tüm Randevular JavaScript hedefi vse_zapisi kimliğiyle gerçekleştirilecek, sipariş durumu türü – Sipariş başka bir duruma sahip.

  5. Hizmet ödemesi – sipariş durumu paid_in_filial2Sipariş ödendi hedefi gerçekleştirilecek ve ayrıca Yandex Metrica sayacının 2 Şube Ödemeleri JavaScript hedefi oplaty_2_filial kimliğiyle gerçekleştirilecek, sipariş durumu türü – Sipariş ödendi.

Gerçekleştirilen tüm hedeflerde gelir, CRM’de belirtilen işlemlerden elde edilen kar olarak iletilecektir. Hedeflerden elde edilen gelir, Reklam Harcamaları Payı kısıtlamasıyla Maksimum Dönüşümler stratejisinde Yandex Direct’te kullanılabilir.

Başlarken

1. Verileri hazırlayın

Yandex Metrica, CRM’den gelen verileri ziyaretçilere ve site ziyaretlerine bağlar. Yandex Metrica, müşterilerin özelliklerini (telefonlar, e-postalar, telefonlar_md5, e-postalar_md5) ve özel bir kimlik ClientId kullanarak ilişkilendirme yapar. Yandex Metrica kimliği ClientId, siparişlerin site ziyaretleriyle en yüksek düzeyde ilişkilendirilmesini sağlar – özellikle bunu iletmenizi öneririz.

ClientID iletimi nasıl ayarlanır

ClientId iletimi – bu, Yandex Metrica’nın kullanıcı kimliğinin CRM sisteminizdeki işlemlere dahil edilmesi sürecidir. Kullanıcı ile nasıl iletişim kurulduğuna bağlı olarak parametre iletimini ayarlayın:

  • Site üzerindeki formlar ve siparişler. JavaScript yöntemi getClientID ile ClientId alın ve CRM’e iletmek için lead formlarınızın gizli alanına kaydedin.

  • Ziyaretçi çağrıları. CRM’inizde ticari işlemler çağrılardan sonra oluşturuluyorsa, muhtemelen bir çağrı izleme hizmeti kullanıyorsunuz. Çağrı izleme sisteminizin CRM içindeki işlemlere ClientId iletme işlevine sahip olduğundan emin olun.

  • Ziyaretçi e-postaları. E-posta yoluyla başlatılan işlemler için, e-posta adreslerini sitede değiştirerek göndericinin ClientId belirlemenizi sağlayan e-posta izleme hizmetlerini kullanın ve yeni e-posta bilgilerini CRM’inize işlem olarak gönderin.

  • Mesajlaşma uygulamalarındaki sohbetler. Mesajlaşma uygulamalarında iletişime başlarken, sitede getClientID yöntemini başlatın ve ClientId kimliğini derin bağlantıya (Telegram, Viber) veya mesaj şablonuna (WhatsApp) dahil edin. Ticari işlem oluştururken kimliği ayrı bir alanda belirtin.

  • Sitedeki widget’lar. Sitede kullanılan widget’ların, ticari işlemler iletilirken Yandex Metrica’nın ClientId kimliğini CRM’inize iletebildiğinden emin olun.

Not

Eğer ClientId kimliğini kaydedemiyorsanız (örneğin, çevrimdışı bir noktada satın alma sırasında) veya CRM’inizden iletimini ayarlayamıyorsanız, e-posta ve telefonlar üzerinden siparişlerin daha doğru bir şekilde bağlanması için sayaç ayarlarında Ek izleme ayarları seçeneğini kullanın.

2. Müşteri ve sipariş verilerini yükleyin

Kullanabileceğiniz veri yükleme yolları:

Not

Aktarılan CSV dosyasının boyutu en fazla 1 GB, kodlama UTF-8.

Bilgiler yüklendikten hemen sonra Yandex Metrica'da, Ziyaretçiler ve müşterilerMüşteriler sayfasında görüntülenir. Ayrıca, yüklemenin doğruluğunu denetlemek için API yöntemi kullanabilirsiniz.

Not

Bir müşteri için en fazla 100.000 sipariş iletilebilir.

Metrica'da veri aktarımından sonra:

  • Uçtan uca analiz raporları hazır olur (["Sipariş kaynakları" raporu, ["Kaynaklar, harcamalar ve ROI" raporu).
  • Yeni metrikler kullanılabilir hale gelecek: Tüm siparişler, İşlemdeki siparişler, Ödenmiş siparişler, Spam siparişler, Diğer durumdaki siparişler, İptal edilen siparişler, Siparişe dönüşüm, Ödemeye dönüşüm, Ortalama sepet, Gelir, Kâr.
  • Yeni dönüşümler Dönüşümler sayfasında görünecek, örneğin, “CRM: Sipariş oluşturuldu” ve “CRM: Sipariş ödendi”. Yüklenen dönüşüm verileri ziyaretlerle eşleştirildiğinde, yani ilk başarılı veri yüklemesinden sonra istatistikler görünecektir.
  • Siparişlerle ilgili dönüşümleri izlemek için hedefler görüntülenir. Örneğin, “CRM: Sipariş oluşturuldu”, “CRM: İşlemdeki sipariş”. Bunlar Hedefler sayfasında listelenir. Hedefleri Yandex Metrica raporlarında veya Yandex Direct'te kampanya ayarları yaparken kullanabilirsiniz.

Not

Veriler Yandex Metrica raporları yüklendikten sonra iki saat boyunca görüntülenebilir.

3. İstatistikleri inceleyin

Siparişler Yandex Metrica'ya farklı durumlarda aktarılır:

  • "İşleniyor" durumunda,
  • "Ödendi" durumunda,
  • "İptal" durumunda,
  • "Spam" durumunda;
  • Diğer durumdaki siparişler (JavaScript hedefi olarak sayaçta oluşturulan siparişler).

Bu durumlar, Yandex Metrica raporlarında segmentasyon için kullanılabilir.

İstatistikleri görüntülemek için şunları kullanın:

Soru-Cevap

CRM'den yüklenen verileri silebilecek miyim?

Bu veriler maalesef silinemez. CRM’deki bir sipariş “Spam” durumuna geçerse, sipariş bilgileri Yandex Metrica’da güncellenir ve sipariş metriklerinde görünmez.

Benzer bir mantık hedefler için de geçerlidir – sipariş bir ziyarete bağlanmışsa, sipariş için iletilen tüm hedefler bu ziyaretlerde dönüşüm olarak kalır.

Yandex Metrica'da niçin mükerrer müşteri veya siparişlerin oluşuyor?

Şu durumlarda mükerrer veriler oluşabilir:

  • CRM'den veriler aynı bir kimlik belirleyiciyle Yandex Metrica'ya aktarıldığında.
  • Daha önce aktardığınız bilgileri bir kez daha aktardığınızda (örneğin bir CRM'den başka bir CRM'e geçişiniz sırasında).
CRM değiştirildiğinde sipariş neden ilişkilendirilemiyor?

CRM’in değiştirilmesinden sonra sipariş verileri önceki CRM’de kullanılan ID’lerle gelebilir.

Ancak, sipariş parametreleri (ör. oluşturulma tarihi) farklıysa Yandex Metrica bunları yeni sipariş olarak değil, mevcut siparişleri yenileme girişimi olarak algılar. Buna bağlı olarak, gönderilmiş bulunan bir siparişin oluşturulma tarihini değiştirmek mümkün olmadığından, siparişler ziyaretlerle ilişkilendirilmeyebilir.

Bu sorunu çözümlemek için sipariş kimlik belirleyicilerinin farklı CRM’lerde tekrarlanmadığından emin olun.

Sohbete yaz

E-posta yaz