Teknik rehber

E-posta özelliklerini nasıl görebilirim?

Kullanıcının e-posta kutusunda varsayılan olarak sadece e-postanın içeriği ve e-postanın başlığı, başka bir deyişle, Kimden (From), Alıcı (To), Tarih (Date) ve Konu (Subject) alanları görüntülenir.

E-postanın özellikleri e-posta hakkında ayrıntılı bilgiler içerebilir:

  • Mesajın gönderildiği ve ulaştığı saat,
  • Kodlama,
  • Mesaj türü,
  • E-postanın, gönderenin sunucusundan alıcıya giderken geçtiği yol,
  • E-postanın hangi protokole göre alındığı.

İleti özelliklerindeki bilgiler spam'le mücadeleye ya da mail kutunuzdaki teknik bir problemi çözmeye yardım edebilir.

Yandex.Mail'de e-postaların özelliklerine bakmak için e-posta okuma sayfasında butonuna ve ardından E-posta özellikleri butonuna tıklayın.

Ayrıca e-posta özelliklerini herhangi bir e-posta programında veya başka e-posta servislerinde görüntüleyebilirsiniz.

E-posta özelliklerinin e-posta programlarında görüntülenmesi

Microsoft Outlook 2010 ve üzeri
  1. E-postayı programın ayrı bir penceresinde açın, bunu yapmak için e-posta listesinde e-postaya çift tıklayın.
  2. Etiketler bölümünde şeritteki simgesine tıklayın.
Microsoft Outlook 2007 ve öncesi

E-postaya sağ tıklayın ve İleti parametreleri ögesini seçin.

Outlook Express

E-postaya sağ tıklayın ve Özellikler öğesini seçin. Daha fazla sekmesine geçin ve metni kopyalayın.

Mozilla Thunderbird

E-postayı açıp Diğer işlemler → Kaynağı göster yolunu takip edin.

The Bat!

E-postaya sağ tıklayın ve Özel → E-postanın kaynak metni öğesini seçin.

Apple Mail

Listeden e-postayı seçin ve Görünüm → İleti → Uzun başlıklar menüsüne geçin.

Diğer e-posta servislerinde e-posta özelliklerinin görüntülenmesi

Gmail

E-postayı seçin ve ek Daha menüsünde Aslını göster öğesini seçin.

Outlook.com

Outlook.com, Hotmail veya Live.com e-posta servisini kullanıyorsanız e-postayı açın ve İşlemler menüsünde İleti kaynağını göster öğesini seçin.

Yahoo

E-postayı açın ve İşlemler menüsünde Tam başlık öğesini seçin.

E-postanın orijinali nasıl indirilir?

Tarayıcınızı seçin:

Yandex.Browser

E-posta özelliklerini açın ve tarayıcının adres satırında Kaydet butonuna tıklayın.

Google Chrome

E-posta özelliklerini açın ve tarayıcının adres satırında Kaydet butonuna tıklayın.

Mozilla Firefox

E-posta özelliklerini açın, sayfanın istediğiniz bölümüne sağ tıklayın ve Farklı kaydet'i seçin.

Internet Explorer
  1. Sayfanın herhangi bir yerinde sağ tıklayın ve Tümünü seç'i tercih edin.
  2. Seçilen metinde sağ tıklayın ve Kopyala'yı seçin.
  3. Not Defteri programını açın ve kopyalanan metni oraya yapıştırın.
  4. Menüde Dosya → Farklı Kaydet üzerine tıklayın.
  5. Dosya adı alanınayandex_email.eml girin.
  6. Dosya türü alanında Tüm dosyalar öğesini seçin.
  7. Kaydet butonuna tıklayın.
Edge
  1. Sayfanın herhangi bir yerinde sağ tıklayın ve Tümünü seç'i tercih edin.
  2. Seçilen metinde sağ tıklayın ve Kopyala'yı seçin.
  3. Not Defteri programını açın ve kopyalanan metni oraya yapıştırın.
  4. Menüde Dosya → Farklı Kaydet üzerine tıklayın.
  5. Dosya adı alanınayandex_email.eml girin.
  6. Dosya türü alanında Tüm dosyalar öğesini seçin.
  7. Kaydet butonuna tıklayın.
Safari
  1. Sayfanın herhangi bir yerinde sağ tıklayın ve Sayfayı farklı kaydet öğesini seçin.
  2. Format alanında Sayfanın programlama kodunu seçin.
  3. Kaydet butonuna tıklayın.
  4. Açılan Basit metni kaydet penceresinde Ekleme üzerine tıklayın.

E-posta adresi nasıl kopyalanır?

  1. E-postayı açın.
  2. Tarayıcının adres satırında adresi seçin.
  3. Seçilen metinde sağ tıklayın ve Kopyala'yı seçin. Kopyalanan adresi Destek Ekibi'ne göndereceğiniz e-postaya ekleyebilirsiniz; bu sayede e-posta hesabınızda oluşan teknik sorunu daha kolay giderebilirsiniz.

Nasıl Ekran Görüntüsü Alınır?

Ekran görüntüsü (İngilizce: screenshot), standart araçlar veya özel program yardımıyla elde edebileceğiniz bilgisayarınızın veya mobil cihazınızın ekran resmidir.

Ekran görüntüsü alma yöntemleri hakkında Nasıl ekran görüntüsü alabilirim yazısını okuyabilirsiniz.

Mailto bağlantılarının işlenmesi çeşitli tarayıcılarda nasıl ayarlanır?

Mailto bağlantısı, üzerine tıklandığında e-posta programına yönlendiren, e-posta adreslerini içeren bağlantıdır. Bu bağlantıyı kullanarak Yandex.Mail'de e-posta yazma sayfasına hemen gidebilmek için tarayıcınızda mailto protokolünün işlenmesini ayarlayın.

  1. Yandex.Browser
  2. Mozilla Firefox
  3. Google Chrome

Yandex.Browser

Yandex.Mail, protokol işlemcisini atamanızı önerir:

  1. Yandex.Mail'e kendi hesabınızla giriş yapın.
  2. Akıllı satırın sağ tarafındaki simgesine tıklayın.
  3. Butonu İzin ver konumuna getirin.
  4. Bitti butonuna tıklayın.

Mozilla Firefox

  1.  → Ayarlar butonuna tıklayın.
  2. Uygulamalar → mailto seçin.
  3. Sağ tarafta Yandex.Mail kullan öğesini seçin.

Google Chrome

  1. Yandex.Mail sayfasına gidin.
  2. Adres satırında simgesine tıklayın.
  3. İzin ver → Bitti öğelerini seçin.

Hata Konsolundan Nasıl Mesaj Kopyalanabilir?

Hata konsolundaki bilgiler, tarayıcılar, uzantılar ve eklentiler, güvenlik duvarı veya antivirüs programı gibi kullanılan yazılımın çatışmalarından kaynaklanan e-posta kutunuza ilişkin teknik sorunu çözmenize yardım edebilir.

Chromium bazlı tarayıcılar (Yandex.Browser, Google Chrome)

Hata konsolunu açmak için

  1. Ctrl + Shift + I tuşlarına basın veya menüde Araçlar → Geliştirici araçları yolunu takip edin.
  2. Konsol sekmesine geçin.
  3. Filter  → Errors menüsüne gidin.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Errors sekmesinde mesajlar görünüyorsa pencereyi tam ekran açın ve içeriğin ekran görüntüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Ek bilgi almak için ayrıca Network sekmesinin ekran görüntüsünü alabilirsiniz.

Internet Explorer 8 ve üzeri

Hata konsolunu açmak için:

  1. F12 tuşuna basın veya menüde Geliştirici araçları bölümünü seçin.
  2. Konsol sekmesine geçin.
  3. Konsol üzerine sağ tıklayın ve Uyarılar, İletiler ve Dergi özelliklerini kapatıp sadece Hatalar sekmesini açık bırakın.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Konsolda iletiler görünüyorsa sağ sütununa sağ tıklayın ve Tümünü kopyala'yı seçin.

Mozilla Firefox

Hatalar konsolunu açmak için Ctrl + Shift + J tuşlarına basın veya sağ üst köşede butonuna tıklayıp menüde Web geliştirme → Tarayıcı konsolu bölümünü seçin. Hatalar özelliğinin tüm sekmelerde işaretli olduğuna emin olun; her sekmede işaretine tıklayın.

Uyarı. işaretine değil de sekme adının üzerine tıklarsanız hata denetimini kapatmış olursunuz. Kontrolün açık olduğundan emin olun (sekme mavi ile işaretlenmeli).

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Konsolun penceresinde iletiler görünüyorsa pencereyi tam ekran görünümüne getirin ve içeriğinin ekran görüntüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Opera

Hata konsolunu etkinleştirin. Bunun için sol üst köşedeki Opera butonuna tıklayın ve Daha fazla araç → Geliştirici araçlarını etkinleştir öğesini seçin.

Hata konsolunu açmak için Ctrl + Shift + I tuş kombinasyonuna tıklayın veya menüde Geliştirici Araçları → Web Denetleyecisi öğesini seçin. Açılan pencerede Console sekmesine geçin.

Hata konsolunu açmak için

  1. Ctrl + Shift + I tuşlarına basın veya menüde Geliştirici araçları → Web denetimi bölümünü seçin.
  2. Konsol sekmesine geçin.
  3. Filter  → Errors menüsüne gidin.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Errors sekmesinde mesajlar görünüyorsa pencereyi tam ekran açın ve içeriğin ekran görüntüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Safari

Hata konsolunu etkinleştirin. Bunun için ekranın sağ üst köşesinde yer alan simgesine tıklayın, Ayarlar → Eklentiler menüsünü açın ve "Geliştirme" menüsünü menü çubuğunda göster öğesini işaretleyin.

Hatalar konsolunu açmak için Ctrl + Alt + C tuşlarına basın veya ekranın sağ üst köşesinde simgesine tıklayıp menüde Geliştirme → Hatalar konsolunu göster öğesini seçin. Açılan pencerede Konsol sekmesine gidin.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Hatalar sekmesinde mesajlar görüntüleniyorsa pencereyi tam ekran açın ve içeriğin ekran görüntüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Ek bilgi almak için ayrıca sekmesinin ekran görüntüsünü alabilirsiniz.

Farklı tarayıcılarda Java veya JavaScript nasıl açılır?

Yandex.Mail'in doğru çalışması için tarayıcınızda Javascript desteğini etkinleştirmelisiniz.

Yandex.Browser

  1. Ayarlar menüsünü açın ve sayfanın alt kısmında bulunan Gelişmiş ayarları göster bağlantısına tıklayın.
  2. İçerik ayarları butonuna tıklayın. Javascript bölümünde Tüm sitelerin JavaScript çalıştırmasına izin ver seçeneğini etkinleştirin.
  3. Değişiklikleri kaydetmek için Bitti butonuna tıklayın.

Google Chrome

  1. Ayarlar menüsünü açın ve sayfanın alt kısmında bulunan Gelişmiş ayarları göster bağlantısına tıklayın.
  2. İçerik ayarları butonuna tıklayın. Javascript bölümünde Tüm sitelerin JavaScript çalıştırmasına izin ver seçeneğini etkinleştirin.
  3. Değişiklikleri kaydetmek için Bitti butonuna tıklayın.

Internet Explorer 6 ve üstü

  1. Servis  → Tarayıcı özellikleri menüsünü açın.
  2. Güvenlik sayfasında İnternet sekmesini seçin ve Özel Düzey butonuna tıklayın.
  3. Etkin komut dosyası ve Java programlarının çalıştırılması öğelerinde Etkinleştir seçeneğine tıklayın.
  4. Değişiklikleri kaydetmek için Tamam butonuna tıklayın ve Internet Explorer'ı yeniden başlatın.

Mozilla Firefox

Mozilla Firefox 23 ve üst sürümlerinde JavaScript'i manuel olarak etkinleştirmeniz gerekmez. Özellik varsayılan olarak etkindir.

Opera

  1. Opera → Ayarlar menüsünü açın.
  2. Web siteleri sekmesinde Javascript bölümünde Tüm sitelerin JavaScript çalıştırmasına izin ver değerini seçin.

Safari

  1. Ekranın sağ üst köşesinde simgesine tıklayıp Ayarlar → Güvenlik menüsünü açın.
  2. Web içeriği bölümünde Java'yı Etkinleştir ve JavaScript'i Etkinleştir öğelerini seçin.

“Salt Okunur” modu nedir?

Yandex.Mail'de teknik çalışmalar yapıldığında şu mesajı göreceksiniz: Teknik çalışmalar yapılıyor. E-postalar sadece okunabilir ve gönderilebilir sayfanın üst kısmında ( iki panelli arayüz) veya sol alt köşesinde ( üç panelli arayüz).

Planlı teknik çalışmalar yürütüldüğünde e-posta kutusuna yalnızca e-posta gönderme ve okuma amacıyla erişilebilir. E-postaları başka klasörlere taşıma veya e-posta kutusunun ayarlarını değiştirme gibi herhangi bir değişiklik yapılamaz.

“Salt okunur” modu e-posta kutusunun güncel olmayan durumunu da gösteriyor olabilir. E-posta aldıysanız veya gönderdiyseniz bu e-posta, çalışmalar bitene kadar e-posta listesinde görüntülenmez.

Teknik çalışmalar tamamlanır tamamlanmaz e-posta kutunuzdaki veriler güncellenir ve bu süreç boyunca size gelen ve gönderdiğiniz tüm e-postaları görebilirsiniz.

Gönderen profilleri nasıl kapatılır?

Gönderen kişilerin profil resimlerini e-posta listesinin her satırında görmek istemiyorsanız Ayarlar  → Diğer parametreler menüsünü açıp Gönderen kişinin profil resmini göster seçeneğini kapatın ve değişiklikleri kaydedin.

Giriş Yaparken Neden Kontrol Rakamları Girmeliyim?

E-posta kutusuna giriş sırasında kontrol rakamları aşağıdaki durumlarda görüntülenir:

  1. Kullanıcı adı veya şifre art arda birkaç kez yanlış girildi. Girilen bilgilerin doğruluğunu kontrol edin. E-posta programını veya Opera tarayıcısında dahili e-posta istemcisini kullanıyorsanız bu programlara girdiğiniz bilgilerin doğru olduğundan emin olun.
  2. Yerel ağınızın ayarları birkaç kullanıcı için tek bir ağ adresinin alınmasını sağlıyorsa Yandex bu kullanıcıları tek ziyaretçi olarak belirler. Bu durumda ağınızın diğer kullanıcıları Yandex'e başarısız giriş yaptıklarında kontrol rakamları gösterilebilir. Sorunu çözmek için ağınızın yöneticisine başvurun.
  3. Hesabınızdan çok sayıda aynı türden e-posta gönderildiği için sistemimiz hesabınızı şüpheli buldu. Daha fazla bilgi için Spam'e benzediği için e-postanız gönderilemiyor “mesajını alıyorum” bölümüne bakın.

Ayrıca bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol etmenizi öneririz. Bazı zararlı programlar otomatik şifre kırma için kullanılabilir.