E-posta programlarını bilgisayarda ayarlama

Programı IMAP protokolüne göre ayarla

IMAP protokolü kullanıldığında e-posta programı sunucu ile eşitlenir ve e-posta kutunuzun klasör yapısını kaydeder. E-posta programı üzerinden gönderdiğiniz e-postalar sadece bilgisayarda değil sunucuda da kaydedilecektir. Bu e-postalara farklı cihazlardan erişebileceksiniz.

Mail programını ayarlamadan önce IMAP protokolünü etkinleştirin:

  1. Ayarlar menüsünü açın:
  2. Mail programları ögesini seçin.
  3. imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre seçeneğini seçin.
  4. Değişiklikleri kaydedin.

E-posta programını IMAP protokolüne göre ayarlamak için aşağıdaki verileri belirtmeniz gerekir:

Gelen e-posta
  • e-posta sunucusunun adresi — imap.yandex.com.tr;
  • bağlantı güvenliği — SSL;
  • port — 993.
Gönderilen e-posta
  • e-posta sunucusunun adresi — smtp.yandex.com.tr;
  • bağlantı güvenliği — SSL;
  • port — 465.

E-posta sunucusuna erişmek için Yandex'teki kullanıcı adınızı ve şifrenizi (veya iki basamaklı kimlik doğrulamayı açtıysanız uygulama şifresini) girin. “Login@yandex.com.tr türünde bir e-posta kutusundan e-posta alınmasını ayarlıyorsanız “@” simgesinin solundaki adres kısmı kullanıcı adıdır. Yandex.Kurumlar için Mail'i kullanıyorsanız kullanıcı adı olarak e-posta kutusunun tam adresi belirtilmelidir.

Uyarı. Yandex'te e-posta göndermek için internet sağlayıcınızın e-posta sunucusunu kullanmanız önerilmez.

IMAP protokolünün desteği, e-posta programında ilk defa giriş yaptığınızda otomatik olarak etkinleştirilecektir.

Programı POP3 protokolüne göre ayarla

POP3 protokolü kullanıldığında, Ayarlar → E-posta programları menüsünde belirteceğiniz klasörlerden tüm e-postalar e-posta programı tarafından bilgisayarınıza Gelen Kutusu klasörüne kaydedilecektir. İhtiyaç duyduğunuzda, e-postaları istediğiniz klasörlere otomatik olarak taşımak için e-posta programında filtreler ayarlayabilirsiniz. Gönderdiğiniz e-postalar sadece bilgisayarınızda depolanacaktır.

Not. POP3 protokolü üzerinden e-postaları sunucudan indirdiğinde Yandex.Mail e-postaların kopyalarını otomatik olarak sunucuda kaydeder, fakat e-postaları web arayüzünün yardımıyla manuel olarak silebilirsiniz. E-postaları e-posta programı yardımıyla silmek istiyorsanız IMAP protokolünü kullanın.

Mail programını ayarlamadan önce POP3 protokolünü etkinleştirin.

  1. Ayarlar menüsünü açın:
  2. Mail programları ögesini seçin.
  3. POP3 protokolüne göre pop.yandex.ru sunucusundan seçeneğini etkinleştirin.
  4. Değişiklikleri kaydedin.

E-posta programını POP3 protokolüne göre ayarlamak için aşağıdaki verileri belirtmeniz gerekir:

Gelen e-posta
  • e-posta sunucusunun adresi — pop.yandex.com.tr;
  • bağlantı güvenliği — SSL;
  • port — 995.
Gönderilen e-posta
  • e-posta sunucusunun adresi — smtp.yandex.com.tr;
  • bağlantı güvenliği — SSL;
  • port — 465.

E-posta sunucusuna erişmek için Yandex'teki kullanıcı adınızı ve şifrenizi (veya iki basamaklı kimlik doğrulamayı açtıysanız uygulama şifresini) girin. “Login@yandex.com.tr türünde bir e-posta kutusundan e-posta alınmasını ayarlıyorsanız “@” simgesinin solundaki adres kısmı kullanıcı adıdır. Yandex.Kurumlar için Mail'i kullanıyorsanız kullanıcı adı olarak e-posta kutusunun tam adresi belirtilmelidir.

Uyarı. Yandex'te e-posta göndermek için internet sağlayıcınızın e-posta sunucusunu kullanmanız önerilmez.

POP3 protokolüne göre Spam dahil her klasörden e-postanın alınmasını ayarlayabilirsiniz. Bunun için Ayarlar → E-posta programları menüsünü açın ve istediğiniz klasörleri işaretleyin.

E-posta kutusunun içeriği e-posta programları tarafından indirilirken, varsayılan olarak e-postalar okundu olarak işaretlenmez. Aldığınız e-postaları okundu olarak işaretlemek istiyorsanız ilgili seçeneği etkinleştirin.

E-posta programıyla ilgili sorunlar

E-posta programında hata ile iligili mesaj görüyorum

Aldığınız mesajı seçiniz:

«Sunucu bağlantısı yok»

Sunucuyla bağlantı olmadığı ile ilgili mesaj alıyorsanız önceden kaydedilmiş bilgileri kullanmadan bilgilerinizi tekrar manuel olarak girip aynı kullanıcı adı ve şifre ile web arayüzünde giriş yapmayı deneyin.

Not. İki basamaklı kimlik doğrulamayı açtıysanız uygulama şifresini kullanın.

E-posta programları bölümünde kullanmak istediğiniz protokolün seçilmiş olduğundan emin olun.

E-posta programının ayarlarında aşağıdaki sunucuların adreslerini doğru belirttiğinizi kontrol edin:

  • IMAP için imap.yandex.com.tr ve SSL ile 993 portu,
  • SMTP için smtp.yandex.com.tr adresi ve SSL ile 465 portu.
  • POP3 için pop.yandex.com.tr adresi ve SSL ile 995 portu,

Farklı e-posta programlarında sunucu ayarlarının nasıl kontrol edildiği hakkında daha fazla bilgi için Veri şifreleme bölümüne göz atınız.

“Authentication required”, “Sender address rejected: Access denied” ya da “Send auth command first”

“Authentication required”, “Sender address rejected: Access denied” veya “Send auth command first” mesajlarından birini alıyorsanız, e-posta programının ayarlarında e-posta gönderimi için SMTP sunucusunda kimlik doğrulamasını etkinleştirmediğiniz anlamına gelir. (Outlook Express için) Kullanıcı doğrulama ya da (The Bat! için) SMTP doğrulaması seçeneğinin açık olduğundan emin olun.

“Sender address rejected: not owned by auth user”

“Sender address rejected: not owned by auth user” mesajını alıyorsanız e-postayı göndermek için kullandığınız adres, SMTP sunucusunda giriş yaptığınız kullanıcı adıyla uyuşmuyor demektir. E-posta programı ayarlarında gönderim adresi olarak SMTP'de kimlik doğrulaması ayarlarında kullanılan kullanıcı adı adresinin belirtildiğinden emin olun.

“Login failure or POP3 disabled”

“Login failure or POP3 disabled” mesajını alıyorsanız e-posta programının e-posta kutusuna POP3 protokolü üzerinde erişemediği anlamına gelir. E-posta şifresini doğru girdiğinizden ve ayarlar sayfasında POP3 protokolüne göre erişimin etkin olduğundan emin olun.

Not. İki basamaklı kimlik doğrulamayı açtıysanız uygulama şifresini kullanın.
“Message rejected under suspicion of SPAM”

Eğer “Message rejected under suspicion of SPAM” mesajı çıkıyorsa, iletinizin içeriği Yandex.Mail tarafından spam olarak tanımlanmıştır. Sorunu çözmek için Yandex.Mail'in web arayüzünü açın ve deneme amacıyla herhangi bir e-posta gönderin. Böylece sisteme e-postaları robotun göndermedeğini kanıtlayacaksınız.

Dr.Web CureIt! ve “Kaspersky Labs”Virus Removal Tool gibi ücretsiz antivirüs programlarıyla bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol edin.

Ayrıntılar için “İletiniz gönderilemiyor” mesajı alıyorum bölümüne bakın.

Program e-postaları almıyor veya e-posta göndermiyor

E-posta programı e-postaları almıyor veya göndermiyorsa e-posta programınızın ayarlarının ve bilgisayarınızın internet bağlantısının ayarlarının doğru yapılıp yapılmadığını kontrol edin.

Eğer antivirüs programı, güvenlik duvarı ya da proxy sunucusu kullanıyorsanız, bunları kapatın ve buna rağmen sorunun devam edip etmediğini kontrol edin.

E-postalar e-posta kutusundan kayboluyor

Eğer iletiler Gelen Kutusu'ndan silinmişse, büyük ihtimalle, Çöp Kutusu ya da Spam gibi başka bir klasöre düşmüştür. Gönderenin adını veya adresini, e-postadan bir alıntı veya konusunu hatırlıyorsanız hesabınızdaki tüm klasörlerde e-postayı aramayı deneyin.

E-postaları Çöp Kutusu'ndan Geri Alma

Kayıp iletiler Çöp Kutusu'nda yoksa, silindikleri andan itibaren 1 ay geçmiş ve Çöp Kutusu otomatik olarak temizlenmiş olabilir. Bu nedenle bunun gibi e-postaları geri getirmek mümkün değildir.

Eğer iletiler bir aydan daha kısa bir süre önce silinmişse, onları geri yükleyebilirsiniz. Bunun için Çöp Kutusu'na girin, istediğiniz e-postayı seçin ve Klasöre Taşı butonuna tıklayıp listeden istediğiniz klasörü seçin.

E-postalar neden Çöp Kutusu'na düşer ve bu nasıl önlenebilir

Başka bir e-posta servisine Yandex hesabınızdaki e-postaları toplama yetkisi vermiş olabilirsiniz

Başka bir e-posta servisi kullanıyorsanız ve o hesabınızda diğer hesaplarınızdaki e-postaları toplama özelliğini etkinleştirdiyseniz, Yandex.Mail'deki iletiler otomatik olarak silinir. Sorunu çözmek için, Yandex.Mail'de yönlendirme durumunda kopyasını kaydet seçeneğini aktif hale getirerek iletileri başka bir adrese yönlendirmeyi ayarlayın. Ardından, diğer e-posta servisindeki toplayıcıyı devre dışı bırakın.

E-postaları silen otomatik bir filtre olabilir
E-postaları işleme kurallarında, gelen e-postaları silen bir filtre olup olmadığını kontrol edin. Bu tür filtreler varsa bunları bir süre için devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.
Başka bir kullanıcı e-posta hesabınıza erişiyor olabilir

E-posta hesabınıza erişimi olan başka bir kullanıcı e-postalarınızı silmiş olabilir. Başkasına ait bilgisayarda oturumunuzu kapatmayı unutmuş olabilirsiniz. Oturumu kapatmak için menüde Tüm cihazlardan çıkış yap bağlantısına tıklayın. Bunu ayrıca Pasaport sayfasında Tüm bilgisayarlarda oturumu sonlandır bağlantısını kullanarak da yapabilirsiniz.

Ziyaret günlüğüne girin ve e-posta silinme işlemlerinin kaydedilip kaydedilmediğini kontrol edin.

Sınırlama. Ziyaret günlüğünde yaklaşık 2000 işlem saklanabilir. E-postalar silindikten sonra 2000'den fazla işlem yapıldıysa silinme bilgileri ziyaret günlüğüne yansımaz.

E-posta kutunuza sadece sizin erişebildiğinizden eminseniz bilgisayarınızı antivirüs programı ile kontol edin, şifrenizi değiştirin ve ek adresi değiştirin. Telefon numaralarım sayfasında tanımadığınız telefon numaralarının bulunmadığından emin olun.

Programda e-postalar silinmiyor

Eğer e-posta programından iletileri siliyorsanız, ancak Yandex.Mail sitesinde iletiler eskisi gibi klasörlerinde duruyorsa, e-posta programınız büyük ihtimalle POP3 protokolüne göre ayarlanmıştır. POP3 protokolünün çalışma özelliklerinden dolayı e-posta programındaki iletiler sunucuyla düzgün bir şekilde senkronize olmayabilir. Yandex.Mail ile çalışmak için IMAP protokolü tavsiye edilmektedir. Mail programını POP3'ten IMAP'e nasıl ayarlandığıyla ilgili POP3 protokolünden geçiş bölümüne göz atın.

Programda gönderilen e-postalar görünmüyor

Eğer e-posta programında gönderilen iletiler görünmüyorsa, e-posta programınız büyük ihtimalle POP3 protokolüne göre ayarlanmıştır. POP3 protokolünün çalışma özelliklerinden dolayı e-posta programındaki iletiler sunucuyla düzgün bir şekilde senkronize olmayabilir. Yandex.Mail ile çalışmak için IMAP protokolü tavsiye edilmektedir. Mail programını POP3'ten IMAP'e nasıl ayarlandığıyla ilgili POP3 protokolünden geçiş bölümüne göz atın.

IMAP protokolü üzerinde silinirken/taşınırken e-postalar sunucuda kopyalanıyor

IMAP üzerinden kopyalama veya taşıma esnasında e-postaların kopyalanması IMAP protokolünün çalışma özelliklerine ve e-posta programlarının eşitleme ayarlarına bağlıdır. Bu durumda işlemleri yaptıktan sonra verilerin aynı olması için klasörlerin sunucu ile zorunlu olarak eşitlenmesi gerekir. Mozilla Thunderbird'de bunu yapmak için Sıkıştır fonksiyonunu kullanmanız gerekir.

Geçersiz sertifika hataları alıyorum

E-posta programında SSL şifreleme aktivasyonu sırasında hatalı sertifikayla ilgili hatalar alıyorsanız e-posta programının ve işletim sisteminin doğru ayarlandığından emin olun:

  • Bilgisayarınızda saat ve tarih doğru olarak ayarlanmalı (gecikme veya “gelecekteki tarih” kullanılmamalı). Tarih yanlışsa sistem hatalı olarak sertifikanın süresini başlamadığını veya bittiğini belirliyor.
  • İşletim sisteminin tüm güncellemeleri kurulmuş olmalı.
  • Antivirüs programınızın ayarlarında HTTPS bağlantılarının denetlenmesi devre dışı olmalıdır. Kaspersky Internet Security ve ESET NOD32 Smart Security için antivirüs ayarlarını Güvenlik sertifikası hataları görüyorum bölümündeki talimatlarımıza uyarak değiştirebilirsiniz.
Sertifikayı güvenilen sertifika listesine manuel olarak ekleme (Windows)
Uyarı. Sertifikayı kendi yükleyebileceğinizden emin değilseniz uzmana başvurun.

Sertifikayı güvenilen sertifika listesine eklemek için:

  1. Sertifikayı indirin. (Bağlantının yönlendirdiği dosya doğrudan tarayıcıda açılıyorsa CTRL + S tuş kombinasyonuna basıp dosyayı bilgisayarınıza kaydedin, dosyadaki metni kopyalamayın.)
  2. Başlat menüsünü açın.
  3. Arama alanında certmgr.msc ifadesini girin ve Enter butonuna tıklayın.
  4. Program penceresinde klasör ağacında Güvenilen Kök Sertifika Yetkilileri klasörüne tıklayın.
  5. Pencerenin sağ kısmında farenin sağ tuşuyla Sertifikalar klasörüne tıklayın ve Tüm Görevler → Al... öğesini seçin.
  6. İleri butonuna tıklayın.
  7. Gözat butonuna tıklayıp daha önce indirdiğiniz CA.pem dosyasını seçin. İleri butonuna tıklayın.
  8. Sertifika Depolama Alanı bölümünde varsayılan ayarları değiştirmeden İleri butonuna tıklayın.
  9. Bitti butonuna tıklayın.
  10. (İsteğe bağlı) Açılan pencerede Kabul ediyorum ifadesine tıklayın.
  11. Klasör ağacında Güvenilen Kök Sertifika Yetkilileri → Sertifikalar klasörüne tıklayın.
  12. Sağdaki sertifika listesinde Certum CA sertifikasını bulup üzerine farenin sağ tuşuyla tıklayın ve Özellikler öğesini seçin.
  13. Genel sekmesine geçin.
  14. Sadece aşağıdaki amaçları etkinleştirin öğesinde İstemci Kimlik Doğrulaması seçeneğinin etkin olduğundan emin olun.
  15. Tamam butonuna tıklayın.
Kök sertifikayı Linux'a ekle
Kök sertifikanın eklenmesiyle ilgili Adding CAcert root certificate to Debian/Ubuntu rehberinde bilgi alabilirsiniz.
MS Outlook 2007 sertifikayı belirlemiyor
Listelenen tüm parametreleri denetledikten sonra Outlook 2007 güvenlik hatasını vermeye devam ediyorsa Microsoft web sitesinden programın güncellenmesini indirin.
The Bat! programında sertifika doğrulama sorunları

The Bat! e-posta programında güvenlik sertifikası doğrulamasıyla ilgili sorunlar yaşıyorsanız programı 6. veya daha yeni sürüme güncelleyin. Güncelledikten sonra aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Programın menüsünde Özellikler → S/MIME ve TLS öğesini seçin.
  2. S/MIME uygulaması ve TLS sertifikaları bloğundaki anahtar durumunu İç durumuna getirin.
  3. Tamam butonuna tıklayın.
  4. E-posta göndermeyi deneyin. Eğer sertifika hatası yeniden meydana gelirse, aynı bloktaki Özellikler → S/MIME ve TLS → S/MIME uygulama ve TLS sertifikaları anahtarını Microsoft CryptoAPI durumuna getirin.
  5. Tamam butonuna tıklayın.
Not. The Bat!'in bazı sürümlerinde İç durumu, bazılarında ise Microsoft CryptoAPI durumu çalışacağı için, anahtar durumunu elle değiştirmek gerekir

Bunu yaptıktan sonra sorun ortadan kalkmadıysa Ritlabs destek hizmetine başvurun.

Kendi gönderme komut dosyası yeniden ayarlanamıyor

Kendi kodunuzu ağdaki önerilerle karşılaştırmayı deneyin:

1С programı SSL'i desteklemiyor

SSL desteklenmesi için ek Stunnel programını kurun:

  1. https://www.stunnel.org/downloads.html bağlantısından Windows için son sürümü indirin (stunnel-sürüm-installer.exe).
  2. Arşivi açın.
  3. mailssl.bat dosyasını yönetici olarak başlatın.
  4. E-posta programının ayarlarında SSL'i devre dışı bırakın ve aşağıdaki sunucu parametrelerini belirtin:
    • SMTP: sunuculocalhost, port25
    • POP3: sunuculocalhost, port110
    • IMAP: sunuculocalhost, port143
E-postaları SSL'i desteklemeyen tarayıcıdan gönderiyorum

Çok amaçlı cihazı veya tarayıcıyı şu şekilde ayarlayın:

  1. Şu SMTP parametreleri belirtin:
    • sunucusmtp-devices.yandex.com
    • port25
  2. Kimlik doğrulamayı etkinleştirin (gerçeklik doğrulaması).
  3. İlgili alanlarda kullanıcı adınızı ve şifrenizi belirtin.
    Uyarı. Kullanıcı adınızı ve şifrenizi mutlaka manuel olarak girin. Kimlik doğrulamayı gelen e-posta sunucusuna göre seçerseniz gönderim çalışmayacaktır.
Sınırlama. Bu şekilde e-postalar sadece Yandex.Mail'deki adreslere gönderilebilir (yandex.com.tr alan adındaki adreslere veya Kurumlar için Mail adreslerine). Başka e-posta hizmetlerindeki e-posta kutularına e-postalar bu sunucu üzerinden gelmeyecektir.

Program sürekli şifre girmemi istiyor

Yakın geçmişte e-posta kutunuzun şifresini değiştirdiyseniz e-posta programının ayarlarında bilgileri güncellediğinizden emin olun. Ayarlardaki şifre doğruysa birkaç saat bekleyin. E-posta programı ayarlarının Yandex sunucusuyla eşitlenmesi zaman alabilir.

Aynı kullanıcı adı ve şifreyle web arayüzünde giriş yapmayı deneyin. Kimlik doğrulama bilgilerini yeniden girin, önceden kaydedilmiş bilgileri kullanmayın. Buna rağmen kontrol rakamları girişi talebi ortaya çıkıyorsa, Kimlik doğrulama sırasında neden kontrol rakamları girişi talep ediliyor? yazısındaki olası sebeplere göz atabilirsiniz.

E-posta kutusu ayarlarında e-posta programında kullanmak istediğiniz protokolün etkin olduğundan emin olun.

Uyarı. Yandex.Kurumlar için Mail'i kullanıyorsanız kullanıcı adı olarak e-posta kutusunun tam adresini belirtin.