Reklam gösterimleri

Reklamın gösterilip gösterilmediği nasıl kontrol edilir?

Reklamlarınız hem arama sonuçları sayfasında hem de Yandex servislerinde gösterilebilir. Ayrıntılı bilgiyi Gösterim kuralları bölümünde bulabilirsiniz.

Reklamınızın tüm gösterimleri istatistik raporlarında yansıtılır. Örneğin belirli zaman aralığında kaç gösterimin yapıldığını, hangi anahtar sözcük gruplarına göre ve hangi bölgelerde bu gösterimlerin yapıldığını görebilirsiniz.

Reklamın gösterilmemesinin en yaygın sebepleri

Reklam alanında reklamımı nasıl görebilirim?

Harcama yapmadan reklamın herhangi bir reklam alanında nasıl görüneceğini görebilirsiniz. Ancak bu işlem, reklamınız moderasyondan geçtiğinde ve kampanya başlatıldığında yapılabilir.

Not. Yalnızca medya içerikli kampanyalar için uygulanabilir.
  1. Kampanya sayfasında istediğiniz grubu seçin ve reklam sayısını gösteren butona tıklayın. Görüntüleme penceresinde üzerine tıklayın.

  2. Hedefleme penceresi açılır. Çerez kullanımına izin verin ve Hedefle butonuna tıklayın. Çerez dosyaları tarayıcınıza kaydedilir. Çerez dosyasının ömrü 10 dakikadır.
  3. Bu süre zarfında reklamın gösterilebileceği herhangi bir reklam alanında nasıl görüneceğini görebilirsiniz. Örneğin, daha önce gösterildiği yerlerden biri olabilir. Bu tür reklam alanlarının listesini Rapor Sihirbazı'nda bulabilirsiniz. Reklamı bulamıyorsanız, sayfayı birkaç kez yenilemeyi veya reklamı başka bir reklam alanında görüntülemeyi deneyin.

    Reklamı yalnızca çerez dosyasının kayıtlı olduğu tarayıcıda görebilirsiniz. Yandex Browser'daki “Gizli mod” veya diğer tarayıcılarda benzer modlar kapatılmalıdır.

Önceki çerez dosyasının süresi henüz dolmasa bile yeniden hedefleme yapıldığında çerez dosyası tekrar kaydedilir. Bu nedenle tek seferde birden fazla reklam hedeflememelisiniz.

Uyarı. Çerez dosyası var oldukça, reklama yaptığınız tıklamalar ve görüntülemeler istatistiklere dahil edilmez ve bunlar için ödeme yapılmaz.

Reklam alanında hedeflemeye göre reklamın gösterim koşulları

Reklam, aşağıdaki koşullar yerine getirildiğinde reklam alanında gösterilir:
  1. Sitede uygun boyutta bir reklam alanı varsa.
  2. Reklam alanı, reklam kampanyası ayarlarında yasaklı listede yer almıyorsa.
  3. Reklam alanı ayarlarında, markanıza veya konunuza ait reklamların gösterimi yasak değilse.

Reklam gösterilmiyor

Moderasyondan geçmiş reklamların gösterilmemesine sebep olabilecek nedenler:

Reklam henüz etkinleştirilmemiş olabilir
Siparişi kısa zaman önce açtıysanız ve ödeme yaptıysanız reklam henüz aktivasyon aşamasını geçmemiş olabilir. Kampanyanın açılması ve arama sonuçlarında çıkması arasında yaklaşık 40 dakika geçer; maksimum aktivasyon süresi 3 saattir.
Reklam Yandex arama sonuçlarının ilk sayfasına girememiş olabilir
Reklamınızın gösterimlerini Yandex.Direct'in tüm reklamların görüntüleme sayfasında kontrol edin (arama anahtar sözcük gruplarına göre yapılmaktadır). Yanıtlanmayan sorularınız varsa lütfen özel bilgi formunu doldurun.
Siparişin ödemesi yapılmamış olabilir
Reklam gösterimleri, reklam kampanyası ödendikten sonra başlar. Banka veya internet bankacılığı yoluyla ödeme yaptıysanız Yandex ödeme onayını aldıktan sonra reklam gösterimleri başlar. Ödeme bilgileri her üç saatte bir çevrimiçi sistem aracılığıyla kontrol edilir.
Bakiye yetersiz olabilir
Kampanya ortak hesabında, kampanya hesabında, ortak hesap günlük bütçesinde, kampanyanın günlük veya haftalık bütçesinde yetersiz bakiye varsa, sistem bazı durumlarda harcamadan kaçınmak için reklamları göstermeyebilir. Gerektiğinde hesaba bakiye ekleyin.
Reklamın saati ve bölgesi tarayıcıda belirtilen saat ve bölge ayarlarından farklı olabilir
Saat veya tarih ayarları reklam kampanyanızın reklam gösterim zamanı ile uyumlu olmayabilir. Tarayıcınızda belirtilen bölge, reklam gösterim bölgesiyle aynı olmalıdır.
reklam ilgi alanlarınıza uygun değil
Davranışsal faktörler sıralamayı etkiler. Önceki sorgularınızın ve reklam tıklamalarınızın geçmişi reklamın sizin için geçerli olmadığını gösteriyorsa reklam, diğer kullanıcılara gösterilirken size gösterilmez. Çerezleri sıfırlayın, farklı bir tarayıcıda veya bilgisayarda sıralamayı kontrol edin.
gösterimler negatif anahtar sözcük grupları ve operatörler ile sınırlı
Ayarlarda çıkardığınız sözcük formu sorgunuzda kullanılabilir. Örneğin + operatörünü İstanbul'da +ucuz daire anahtar sözcük grubunda sabitlemiş olabilir, reklamınızı ise İstanbul'da daire satın al sorgusuyla aramış olabilirsiniz. Negatif anahtar sözcük grubu listesini ve kullanılan operatörleri kampanya düzenleme sayfasında kontrol edin.
gösterimler belirli bir hedef kitle için sınırlandırıldı
Kampanya parametrelerinde azalan teklif düzenlemeleri ayarlanabilir veya belirli bir hedef kitle için gösterimler tamamen yok sayılabilir. Reklamın gösterilmediği kullanıcı kategorisine girmiş olabilirsiniz.

Ayrıntılı bilgi için Reklamlarım neden gösterilmiyor bölümüne başvurun.

İpucu. Reklam moderasyondan geçemediyse reddedilen reklamın Nasıl düzeltilir? bağlantısına tıklayın. Moderasyonla ilgili sorularınızı form aracılığıyla sorabilirsiniz.
Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.

Negatif anahtar sözcük grubunu içeren sorgulara göre gösterim yapılıyor

Bu durum, negatif anahtar sözcük grubu için " " operatörü kullanıldığında ortaya çıkabilir. Negatif anahtar sözcük grubuna ve tüm türlerine göre sorgularda reklamlar gösterilmez. Ancak sorgu, anahtar sözcük grubunun ve negatif anahtar sözcük grubunun kombinasyonu ise, reklam gösterilir. " " operatörü kullanmamayı deneyin veya bir negatif anahtar sözcük grubu daha ekleyin (anahtar sözcük grubunun ve negatif anahtar sözcük grubunun kombinasyonu).

Örneğin, fil satın al anahtar sözcük grubunu ve “pelüş fil” negatif anahtar sözcük grubunu belirttiğinizi varsayalım.

pelüş fil satın al

büyük pelüş fil

pelüş fil

Gösterim bölgesinden olmayan teklifler neden geliyor?

Bu durumun olası nedenleri:

  • Gösterim bölgenizde olan bir kullanıcı reklamınızdaki bağlantıya tıkladı ve gösterim bölgenizde olmayan bir arkadaşı ile bu bağlantıyı etiketlerle birlikte paylaştı.
  • Kullanıcı, tarayıcı ayarlarında bölgesini gösterim bölgenizle değiştirdi, reklamınızı gördü ve bağlantıya tıklayarak geçiş yaptı.

Reklamdaki görsel neden kırpıldı?

Bu durum, sitedeki reklam bloğunun ayarlarından kaynaklanır. Görsel, ayarlar nedeniyle bloğun içine sığmıyorsa merkeze göre orantılı olarak küçültülür veya kırpılır.

“Gösterim sayısı az” durumu eklendi

Mevcut ayarlarda gruptaki reklamlar çok az gösteriliyor veya hiç gösterilmiyorsa bu durum bildirimini görürsünüz.

“Gösterim sayısı az” durumunu belirtmeden önce sistem, reklam grubunun gösterimleri hakkında toplanan verileri değerlendirir. Durum otomatik olarak güncellenmektedir. Aralıklı olarak sistem gruptaki reklamları göstermeye çalışır. Reklam grubunda gösterim sayısı artarsa bu grup aktif gösterimlere geri döner.

Bu durumdaki reklam grubu için tahmini teklifler ve son 28 günlük istatistikler kullanılamaz. Toplanan istatistikleri Rapor Sihirbazı'nda inceleyebilirsiniz.

Düşük gösterim sayısını arttırmak için reklam grubunuzdaki ayarları gözden geçirin. Size yardım edebilecek bazı temel önerileri topladık.

Farklı anahtar sözcük grupları seçin

Seçtiğiniz anahtar sözcük grupları arama sorgularında az kullanılıyor veya ağlardaki gösterimler için çok kısıtlı değerlere sahip olabilir. Farklı anahtar sözcük grupları eklemeyi veya sözcük gruplarını operatörler, negatif anahtar sözcükler ve negatif anahtar sözcük grupları ile kısıtlarken daha esnek olmayı deneyin. Anahtar sözcük grubu listesini oluştururken sözcük seçimi servisini kullanmanızı öneririz. Bu servis sayesinde, bir sözcük grubunu ayda kaç kişinin aradığını öğrenebilir ve eşanlamlı sorguları görebilirsiniz.

Anahtar sözcük gruplarını birleştirin

Seyrek kullanılan anahtar sözcük grupları birlikte yeterli gösterim sayısına ulaşmaları için tek bir reklam grubunda birleştirilebilir. Şablon yardımıyla her anahtar sözcük grubu için özel bir reklam oluşturabilirsiniz. Farklı anahtar sözcük gruplarıyla aynı reklama gelen kullanıcıları farklı sayfalara yönlendirmek için URL parametrelerini kullanın (örneğin, {keyword} veya {param1} ve {param2}). Daha fazla bilgi...

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulunu değiştirin

Çok dar yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulunu belirtmiş olabilirsiniz. Bu koşula uygun çok az sayıda kullanıcı olabilir. Koşulu değiştirmeyi ve genişletmeyi deneyin.

Coğrafi hedefleme ayarlarını kontrol edin

Coğrafi hedefleme ayarlarında belli bir şehir seçtiyseniz reklamlar, sadece bu şehirde bulunan veya özellikle bu şehir ile ilgilenen kişilere gösterilir. Bazı şehirlerde belirttiğiniz anahtar sözcük grubuna veya seçim koşuluna göre gösterimler yapılmayabilir. Yakındaki şehirleri veya tüm bölgeyi seçmeyi deneyin.

Maksimum teklifi artırın

Rakipleriniz teklifleri yükseltmiş olabilir ve gruptaki reklamlar düşük tekliften veya azalan teklif düzenlemesinden dolayı açık artırmayı kazanamıyor olabilir. Teklifleri artırarak veya teklif düzenlemelerini kaldırarak açık artırmayı daha sık kazanabilir, böylece reklamınızın daha sık gösterilmesini sağlayabilirsiniz.

Gösterim sayısı nasıl artırılır?

Reklamın gösterim sayısını artırmak için:

  • Ağlarda gösterimleri etkinleştirin.

  • İlgili ek sözcük gruplarına göre gösterimleri etkinleştirin ve harcamayı sınırlamayın.

  • Gösterim takvimini değiştirin, gösterim bölgesini genişletin.

  • Anahtar sözcük gruplarının nasıl çalıştığını kontrol edin. Yanlış operatör ve çok sayıda negatif anahtar sözcük kullanımı gösterim sayısını azaltır.

  • Otomatik hedeflemeyi etkinleştirin. Sistem, reklam metnine ve reklamı yapılan sitenin sayfasına bağlı olarak uygun arama sorgularını seçer ve reklamlarınızı bu sorgulara göre gösterir.

  • Teklifleri değiştirin. Tekliflerin artırılması reklamlarınızın açık artırmayı daha sık kazanmasını ve gösterim için seçilmesini sağlar.

  • Seçilen stratejinin ayarlarını düzenleyin. Belirtilen sınırlamalar açık artırmayı kazanmanıza izin vermediği için bütçenizi artırmayı deneyebilirsiniz.

Reklam verimini artırmak için önerilerimize göz atabilirsiniz.

Reklamda favicon

Reklamı yapılan sitenin simgesi (favicon), Yandex arama sonuçlarında Direct reklamlarına eklenebilir.

Reklam ilanına nasıl favicon eklenir?

Favicon resmi olarak favicon.ico dosyasından resim yükler. Genelde bu dosya reklamı yapılan sitenin kök kataloğunda bulunur veya HTML kodunda yazılıdır.

Not.

Yeni favicon ekledikten sonra verilerin yenilenmesi için bir süre gerekebilir.

Reklamım faviconsuz görüntüleniyor

Faviconun sitenizde doğru kurulup kurulmadığını kontrol edin.

Uyarı.

Kurulu bir faviconu değiştirdiyseniz veya yeni favicon eklediyseniz, verilerin yenilenmesi zaman alabilir.

Favicon doğru kuruldu ancak görüntülenmiyor

Yandex.Direct, tüm reklam teklifleri için favicon gösterimini garanti etmez (favicon doğru kurulmuş olsa bile).

Uyarı.

Kurulu bir faviconu değiştirdiyseniz veya yeni favicon eklediyseniz, verilerin yenilenmesi zaman alabilir.

Dağıtılmış gösterim modunda gösterimler durdurulur

Dağıtılmış gösterim modunda gösterimler, günlük bütçeyi gün içinde eşit bir şekilde ya da zaman hedeflemede belirtilen aralıkta dağıtılarak harcar. Kesintisiz gösterim için bütçe yeterli değilse reklamlar periyodik olarak durdurulur.

Yandex.Metrica “Direct, özet” raporunda reklam ziyaretlerinin saatlere göre detaylı dağılımını görebilirsiniz. Raporda, reklam gösterimlerinin düzensiz olduğu ve kısa aralıklarla yapıldıkları görünüyorsa, bununla birlikte günlük bütçe hızlı harcanıyorsa, mevcut sistem ayarları, gösterimlerin en iyi şekilde dağıtılmasına olanak vermiyor demektir. Günlük bütçenizi arttırın, teklifleri değiştirin veya haftalık bütçe sınırlamasına geçin.

Aynı anda Arama'da banner'ı ve metin-grafik reklamı gösterebilir miyim?

“Arama'da banner” ve “Metin-grafik reklamlar” türünde kampanyalarda anahtar sözcük grupları aynı ise, her iki reklam aynı arama sorgusu için gösterilebilir.