İzleyici ayarları

İzleyici yapılandırması 3 adımdan oluşur:

  1. Mobil uygulamada veri toplamanın yapılandırılması.

  2. Eylemleri iletmenin yapılandırması.

  3. Uygulama bağlantılarının yapılandırılması.

1. Adım: Mobil uygulamada veri toplamanın yapılandırılması

Eğer diğer reklam ağlarında uygulama eylemlerine göre yeniden hedefleme yaptıysanız bu adımı atlayabilirsiniz.

İzleyicide eylem yapılandırması kontrol listesi:
  • Kampanyaları optimize etmek veya yeniden hedefleme yapmak istediğiniz olayların izleyicide toplandığından emin olun.

  • Ürün reklamları ve katalog sayfaları için reklamlar başlatmayı planlıyorsanız, şu eylemlerin toplandığından emin olun: ürün sayfası görüntüleme, sepete ekleme ve sepetten çıkarma, ürün satın alma. Eylemler ürünlerinizin id’lerini içerir.

  • Maksimum dönüşüm stratejisini “Reklam Harcamalarının Oranı” (RHO) sınırlamasıyla kullanmak için geliri de kaydetmek gereklidir.

Eylemlerin doğru yapılandırılıp yapılandırılmadığını nasıl kontrol edeceğinizi bilmiyorsanız uygulama geliştiricinize veya izleyicinizin destek birimine başvurun.

Metinsel ve görsel reklamlar için veri formatı

Tüm veri işaretleme türleri desteklenir – normal Eylemler, ECommerce, Uygulama İçi Satın Alımlar.

Ürün reklamları ve katalog sayfaları için reklamlar için veri formatı

ECommerce eylemleri veri işaretlemesi gereklidir. Bu işaretleme Android 3.16.1 ve iOS 3.12.0 üstü sürümler için mevcuttur.

Ürün reklamları ve katalog sayfaları için reklamların çalışması için aşağıdaki eylemler yeterlidir:

  • showProductDetailsEvent;

  • addCartItemEvent;

  • removeCartItemEvent;

  • purchaseEvent.

ECommerceProduct sınıfındaki her eylemde SKU (ürün stok kodu) iletilmelidir. Diğer parametreler Satın Alma Analizi raporunu doldurmak için gereklidir.

Dikkat

Eylemlerdeki ürünün id’sinin feed’deki ürün id’si ile eşleştiğinden emin olun, aksi takdirde kampanya için yeni bir feed oluşturulması veya uygulamanın farklı bir id ile yeniden yayınlanması gerekecektir.

Açılışların izlenmesi

AppMetrica’nın evrensel veya izleme bağlantısı üzerinden geçişten sonra dönüşümü ilişkilendirebilmesi için deeplink açılışlarının izlenmesi yapılandırılmalıdır.

SDK 4.0 ve üstü sürümlerde izleme otomatik olarak çalışır.

RHO sınırlamalı Maksimum dönüşüm stratejisi için gereklilikler

Bu stratejide dönüşümleri kullanmak için ECommerce eylemleri veya Uygulama İçi satın alımların işaretlenmesi uygundur.

Metinsel ve görsel reklamlar için veri formatı

Herhangi bir Rich In-App Events formatındaki her türlü eylem desteklenir.

Ürün reklamları ve katalog sayfaları için reklamlar için veri formatı

Rich In-App Events formatındaki şu eylemler gereklidir:

  • Ürün görüntüleme – af_content_view;
  • Sepete ekleme – af_add_to_cart;
  • Sepetten çıkarma – remove_from_cart;
  • Satın alma – af_purchase.

Tüm eylemlerde af_content_id parametresi eklenmeli ve bu parametreye ürün kimliği (id) iletilmelidir.

Daha fazla bilgi için eylem kodu uygulama belgelerine bakın.

Dikkat

Eylemlerdeki ürünün id’sinin feed’deki ürün id’si ile eşleştiğinden emin olun, aksi takdirde kampanya için yeni bir feed oluşturulması veya uygulamanın farklı bir id ile yeniden yayınlanması gerekecektir.

RHO sınırlamalı Maksimum dönüşüm stratejisi için gereklilikler

Mobil uygulama eylemlerinde gelir toplama af_revenue parametresinde yapılandırılmalıdır. Geliştiriciler için talimatlar:

Metinsel ve görsel reklamlar için veri formatı

Herhangi bir Adjust eylemi desteklenir.

Ürün reklamları ve katalog sayfaları için reklamlar için veri formatı

Partner Parameters’li eylemler desteklenir (Adjust SDK 4.0 ve üstü sürümlerde mevcuttur), burada beklenen parametre offer_id olup, değeri ya bir ürün kimliği ya da json formatında bir ürün listesi olabilir.

Tek bir değere sahip eylem örneği
AdjustEvent event = new AdjustEvent("VIEWED_CONTENT");
event.addPartnerParameter("offer_id", "10001");
Adjust.trackEvent(event);
Ürün listeli eylem örneği
AdjustEvent event = new AdjustEvent("PURCHASED");
event.addPartnerParameter("offer_id", "[\"1234\",\"5678\"]");
Adjust.trackEvent(event);

Eğer eylem parametrelerinde ürün kimliği varsa ancak adı offer_id’den farklıysa, uygulamada değişiklik gerekmeyecektir – eylemlerin Yandex Direct’e iletilmesini yapılandırırken bunu Parameter Mapping yardımıyla değiştirebilirsiniz.

Dikkat

Eylemlerdeki ürünün id’sinin feed’deki ürün id’si ile eşleştiğinden emin olun, aksi takdirde kampanya için yeni bir feed oluşturulması veya uygulamanın farklı bir id ile yeniden yayınlanması gerekecektir.

Adjust’ın, uygulamaya geçişten sonra dönüşümleri ilişkilendirmesi için kendi içinde deeplink izlemeyi desteklemesi gerekir. Geliştiriciler için talimatlar:

RHO sınırlamalı Maksimum dönüşüm stratejisi için gereklilikler

Mobil uygulama eylemlerinde gelir toplamanın yapılandırılması gerekiyor. Geliştiriciler için talimatlar:

2. Adım: Eylemleri iletmenin yapılandırması

Mobil uygulama olaylarının izleyiciden Yandex Direct’e gönderilmesini ayarlayın, böylece bunları strateji optimizasyonunda veya yeniden hedefleme koşulu olarak kullanabilirsiniz.

Metinsel ve görsel reklam için

Eylemler otomatik olarak iletilir: İzleyicide ek ayarların yapılması gerekmez. Yandex Direct panelinde, mobil uygulama hedefleri için istatistiklerin kaydedileceği eylemleri seçmeniz gerekir.

Hedeflere göre optimizasyon ve yeniden hedefleme seçenekleri mevcuttur.

Ürün reklamları ve katalog sayfaları için reklamlar için
  • Uygulama ayarlarında Metrica sayacına bağlama alanında Metrica sayacını belirtin.

  • Kullanıcı adının sayaca erişimi olmalıdır.

Elektronik ticaretin yapılandırılmış olduğu sitedeki sayacın kullanılmasını öneririz – böylece makine öğrenimi algoritmaları, uygulamada görüntülenen ürünleri site ziyaretçileri (ve bunun tersi) için dikkate alacaktır. Bu, yeniden hedeflemenin etkinliğini artırır.

Genel yapılandırma kuralları

1. Integrated Partners bölümünü açın ve Yandex Direct ortağını seçin.

2. Integration sekmesine gidin.

3. Activate partner seçeneğini etkinleştirin.

4. Yandex App ID alanında mobil uygulama Yandex Direct’e eklenirken App ID’yi belirtin.

5. İşlem aktarımı için In-app events postback seçeneğini etkinleştirin.

6. Eylemleri seçin ve SDK Event Name > Partner Event Identifier uygunluğunu yapılandırın. Önceden tanımlanmış olanlardan hiçbiri uygun değilse EVENT_1, EVENT_2 veya EVENT_3 tanımlayıcılarını kullanın.

7. Gelirin ve eylem parametrelerinin aktarılması için Sending option: All media sources, including organic ve Send revenue: Values & revenue seçeneklerini seçin.

Ürün reklamları ve katalog sayfaları reklamları için gereklilikler

1. Yandex Ecom Feed Counter ID alanında Metrica sayacını 12345 formatında belirtin.

Elektronik ticaretin yapılandırılmış olduğu sitedeki sayacın kullanılmasını öneririz – böylece makine öğrenimi algoritmaları, uygulamada görüntülenen ürünleri site ziyaretçileri (ve bunun tersi) için dikkate alacaktır. Bu, yeniden hedeflemenin etkinliğini artırır.

2. Eylemleri seçin:

  • af_content_view > VIEWED_CONTENT (zorunlu);

  • af_added_to_cart > ADDED_TO_CART (zorunlu),

  • remove_from_cart > REMOVED_FROM_CART (tercihen);

  • af_purchase > PURCHASED (zorunlu).

3. Gelirin ve eylem parametrelerinin aktarılması için Sending option: All media sources, including organic ve Send revenue: Values & revenue seçeneklerini seçin.

RHO sınırlamalı Maksimum dönüşüm stratejisi için gereklilikler

Gelirin aktarılması için Send revenue: Values & revenue seçeneğini seçin.

Genel yapılandırma kuralları

1. Uygulama ayarlarına gidin ve Partner Setup bölümünü açın.

2. Add Partner → Yandex Direct → (+) seçeneğini seçin.

3. Yandex App ID alanında mobil uygulama Yandex Direct’e eklenirken App ID’yi belirtin.

4. In-App Revenue Forwarding, Parameter Forwarding ve Session Forwarding seçeneklerini etkinleştirin.

5. Listedeki ile ilgili adları belirterek Event Linking bölümünde eylemlerin aktarılmasını yapılandırın. Tüm ayarlar iOS ve Android için ayrı ayrı belirtilir.

Ürün reklamları ve katalog sayfaları reklamları için gereklilikler

1. Yandex Ecom Feed Counter alanında Metrica sayacını 12345 formatında belirtin.

Elektronik ticaretin yapılandırılmış olduğu sitedeki sayacın kullanılmasını öneririz – böylece makine öğrenimi algoritmaları, uygulamada görüntülenen ürünleri site ziyaretçileri (ve bunun tersi) için dikkate alacaktır. Bu, yeniden hedeflemenin etkinliğini artırır.

2. Event Linking bölümünde etkinlik iletimini ayarlayın.

  • Ürün görüntüleme – Viewed content (zorunlu);

  • Sepete ekleme – Added to cart (zorunlu);

  • Sepetten çıkarma – Removed from cart (tercihen);

  • Satın alma – Purchased (zorunlu).

3. Eylemlerde ürün ID’si offer_id adını taşımıyorsa Partner Parameter Mapping’e basın. FROM APP alanında bu parametrenin SDK’da hangi adı taşıdığını belirtin, TO PARTNER alanında ise offer_id’yi belirtin.

3. Adım: Uygulama bağlantılarının yapılandırılması

Evrensel bağlantılar kullanın, böylece kullanıcılar uygulama yüklüyse uygulamaya, değilse siteye yönlendirilir ve bu, reklam kampanyalarının dönüşüm oranını artırır.

Evrensel bağlantıları yapılandırma imkânınız yoksa veya herhangi bir nedenle uygun değilse izleme bağlantılarını kullanabilirsiniz.

Evrensel bağlantıları yapılandırma

Evrensel bağlantıların kullanılması, Tek Performans Kampanyasındaki ürün reklamlarında ve katalog sayfaları için reklamlarda site için kullanılan aynı feed’le çalışılmasını sağlar.

Bağlantılar için genel kurallar

Uygulama bağlantısı dönüşümleri izlemek için uygun olmalıdır, yani:

  • Uygulama yüklü ise ona yönlendirmeli;

  • Uygulama yüklü değilse veya tıklama bilgisayarda yapılmışsa siteye yönlendirmeli;

  • İzleyicinin dönüşümleri tıklamayla ilişkilendirmesine izin vermeli.

Evrensel bağlantıların yapılandırılıp yapılandırılmadı nasıl kontrol edilir?

Evrensel bağlantılar, normal bir bağlantı gibi görünür (ör. avito.ru) ve izleyici SDK’sı olmadan site ve uygulamada bağlanır. Uygulama yüklüyse, bağlantıyı Telegram veya Notlar’a yapıştırın ve üzerine tıklayın. Uygulamanın açılması gerekiyor.

Uygulama yüklü değilse, evrensel bağlantıların yapılandırılıp yapılandırılmadığını sitedeki dosya ile kontrol edebilirsiniz (example.ru yerine kendi alan adınızı koyarak):

Bir metin sayfasının açılması veya bir metin dosyasının indirilmesi gerekiyor.

Evrensel bağlantıların yapılandırılması

Farklı platformlar için talimatlar:

Evrensel bağlantıları yapılandırma imkânınız yoksa veya herhangi bir nedenle uygun değilse izleme bağlantılarını kullanabilirsiniz. Bunlarda izleyici alan adı bulunur (ör. adj.st, onelink.me, redirect.appmetrica.com) ve bunlar izleyicide oluşturulur.

Evrensel bağlantılardaki izleme parametreleri

Evrensel bağlantı üzerinden geçişten sonra dönüşümün Yandex Direct’le ilişkilendirilmesi için bağlantının zorunlu izleme parametrelerini içermesi gerekiyor. AppMetrica’lı veya Adjust’lı uygulamalar için bunlar reklam bağlantısına web trafiği için UTM etiketlerinin eklendiği aynı yerde ve aynı şekilde, yani URL Parametreleri blokunda kampanya, grup, reklam ayarlarında eklenir.

AppsFlyer kullanıyorsanız kampanya ayarlarından sunucular arası tıklama gönderimini etkinleştirin.

Kampanyaya referrer=reattribution%3D1 parametresini ekleyin.

Birleşik Performans Kampanyasında ürün reklamlarında ve katalog sayfaları için reklamlarda, feed’i değiştirmeden grup düzeyinde bir parametre ekleyebilirsiniz.

Bağlantıda başka değişikliklerin yapılması gerekmez. Tıklamalar, Yandex Direct’ten AppsFlyer’a server-to-server (sunucudan sunucuya) izleme ile gönderilecektir.

Sunucular arası tıklama gönderimi, Yandex Direct’te kampanya ayarlarında etkinleştirilir. Kampanya oluşturmaya başlayın, mobil uygulama için bir hedef seçin. Ondan sonra aşağıdaki sayfada mobil uygulama izleyicisine tıklama aktarımını etkinleştiren bir blok görünecektir.

Evrensel bağlantıya parametreler ekleyin:

  • adjust_ya_click_id={logid};

  • adjust_campaign={campaign_name};

  • adjust_t=abc_def: izleyici belirtecinin ID’sini yazın (her Adjust izleyicisi için otomatik olarak oluşturulan benzersiz kimlik belirteci). Android için abc yerine, iOS için def yerine. Ortadaki alt çizgiyi bırakın. Uygulama çok platformlu ise, tek bir izleyici ID’si belirtilir: adjust_t=abc. adjust_t yerine adjust_tracker parametresini kullanmak kabul edilebilir.

Bağlantı örneği:

https://example.ru/cars/new/group/bmw/3er/21398591-21398651?adjust_ya_click_id={logid}&adjust_t=abc_def&adjust_campaign={campaign_name}

Kampanyada evrensel bağlantılar kullanmadan önce, onları test etmek önemlidir. Bu, doğru yapılandırılmalarını, kullanıcıya yönelik içeriğin teslim edilmesini ve bu bağlantıların Adjust tarafından izlenmesini sağlar.

Ayrıca Adjust’te evrensel bağlantılar hakkında SSS bölümüne göz atabilirsiniz.

Evrensel bağlantıları kullanmanızı öneririz ancak bunları yapılandırma imkânınız yoksa, mobil izleyici arayüzünde oluşturulan izleme bağlantıları ile kullanıcı yönlendirmesini gerçekleştirebilirsiniz.

İzleme bağlantılarını kullanırken, Birleşik Performans Kampanyasında ürün reklamları ve katalog sayfaları için reklamlarda feed’i güncellemeniz gerekir. Buradaki ürün bağlantılarını izleme bağlantılarıyla değiştirmek gerekir.

Bağlantıdan beklenen senaryolar şunlardır:

Senaryo

Bağlantı

Mobil cihazdan geçiş. Uygulama yüklü değil

1. Sitenin mobil versiyonunda gerekli bölüm veya ürün sayfası.

2. Uygulamanın, uygulama mağazasındaki sayfası. Uygulama yüklendikten sonra, uygulamada gerekli bölüme veya ürüne yönlendirme için deferred deeplinking’in (ertelenmiş derin bağlantı) çalışması tercih edilir.

Mobil cihazdan geçiş. Uygulama yüklü

Uygulamadaki gerekli bölüm veya ürün sayfası.

Bilgisayardan geçiş

Sitedeki gerekli bölüm veya ürün sayfası.

Nasıl ayarlanır?

1. iOS için evrensel bağlantıları yapılandırın.

Şunları ekleyin:

2. Android için deeplink desteğini yapılandırın.

Şunları ekleyin:

3. SmartLink izleme bağlantısı oluşturun.

Yapılandırma

SmartLink’li yeniden pazarlama izleyicisi ekleyin.

Web+App senaryosunda kullanılan bağlantılar için yapılandırma örneği:

  • Uygulama Mağazaları alanında şunu belirtin: Google Play, App Store, Fallback (web için).

  • Her Uygulama Mağazası için Hedef Bağlantı ve Deeplink belirtmek gerekiyor:

  • Hedef Bağlantı alanında mağaza sayfasına veya https://myshop.ru/{path} şeklinde bir şablon belirtin (burada {path} mobil sitenin belirli bir sayfasına giden yolu içerecektir). Böylece yüklü uygulaması olmayan kullanıcılar ya uygulama mağazasına ya da mobil site versiyonuna yönlendirilir.

  • Deeplink alanında myshop://{path} formatında bir şablon belirtin (burada {path} uygulamadaki belirli bir sayfaya giden yolu içerecektir). Böylece uygulamayı yüklemiş olan kullanıcılar uygulamadaki ilgili sayfaya yönlendirilir.

  • App-to-app bağlantısını kullanın – bu bağlantı Universal links ayarlarını destekler.

  • Fallback alanında https://myshop.ru/{path} formatında bir şablon belirtin (burada {path} masaüstü sitesindeki belirli bir sayfaya giden yolu içerecektir). Böylece masaüstünden bağlantıya tıklayan kullanıcılar sitenin masaüstü versiyonuna yönlendirilecektir.

Universal links doğru yapılandırıldığında app-to-app bağlantısı görüntülenir – tam olarak bunu kullanın.

UTM etiketleri ve diğer kullanıcı parametreleri Smart Link ayarlarında bu talimatlara göre belirtilebilir.

Bağlantı örneği: https://0000000.redirect.appmetrica.yandex.com/cars/new/group/bmw/3er/21398591-21398651?appmetrica_tracking_id=00000000000000000&referrer=reattribution%3D1&click_id={LOGID}&campaign_id={campaign_id}&path=%2F%20cars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651 Daha fazla bilgi içinUniversal Links tabanlı izleme bağlantıları.

Feed’deki bağlantıların güncellenmesi

Oluşturulan bağlantı şablonunu geliştiriciye iletin, böylece feed’deki ürün bağlantıları yeniden oluşturulabilir.

Feed’de, izleme bağlantısını ürün bağlantısını içeren ögeye ekleyin. Bağlantı, kullanıcıyı web sitesinde veya uygulamada belirli bir ürüne yönlendirmelidir. XML / YML feed’leri için ek gerekliliklere uyun.

Nasıl ayarlanır?

1. Bağlantıları yapılandırın:

2. Bir OneLink şablonu ekleyin.

Bu, reklam kampanyalarında kullanılan tüm OneLink bağlantıları için yönlendirme mantığının temelidir:

  • Uygulama yüklü değil – kullanıcı ilgili uygulama mağazasına veya mobil web adresine yönlendirilir.

    Yapılandırma

    Talimat – 1-8, 10 numaralı adımları tamamlayın. Senaryoya bağlı olarak, 6. adımda uygulama mağazasına veya mobil web sayfasına yönlendirmeyi belirtin. Gerekirse markalı bir alan adı ekleyin. Daha fazla bilgi için AppsFlyer makalesine göz atın.

  • Uygulama zaten yüklü – kullanıcı Android App Links, iOS Universal Links veya URI şemaları aracılığıyla uygulamayı açar.

    Yapılandırma

    Talimat.

    • iOS evrensel bağlantıları için Team ID’yi belirtin.

    • Android App Links için SHA256 parmak izini belirtin ve otomatik olarak oluşturulan niyet filtresi kodunu kaydedin – bu, Android App Links yapılandırmasını tamamlamak için gereklidir.

3. OneLink bağlantılarını yapılandırın – bunlar reklam ilanlarında görüntülenen tıklanabilir bağlantılardır.

Yapılandırma
  • Talimat – 1, 2, 3 numaralı adımlar gerekli senaryo için zorunludur:

Medya kaynağı – yandexdirect_int’i belirtin (pid=yandexdirect_int parametresini belirler).

Kampanya – Yandex Direct’teki reklam kampanyasının adını belirtin (c=<kampanya adı> parametresini belirler).

Retargeting etkinleştirilmelidir (is_retargeting=true parametresini belirler).

Uygulamadaki belirli bir içeriğe yönlendirilecek kullanıcılar için deep_link_value değerlerini belirleyin. Uygulama kodunu her seferinde değiştirmeye gerek kalmadan uygulama içindeki farklı içeriklere yönlendiren birçok farklı derin bağlantı oluşturmak için dinamik değerler kullanın.

Daha fazla bilgi için Android ve iOS için Birleştirilmiş Derin Bağlantı (UDL) kılavuzuna göz atın.

Masaüstünden tıklama ile yönlendirme için gerekli URL, bağlantıya af_web_dp parametresi ile eklenebilir.

Yandex Direct ile entegrasyon için gerekli olan clickid parametresini {logid} (clickid={logid}) değeriyle ekleyin. Diğer parametrelerin listesi Kılavuz sayfasında.

Zorunlu bağlantı parametreleri
  • pid=yandexdirect_int
  • clickid={logid}
  • is_retargeting=true

UTM etiketleri ve diğer kullanıcı parametreleri OneLink bağlantı şablonu ayarlarında belirtilebilir.

Bağlantı örneği:

https://app.appsflyer.com/ru.magnit.express.android?c={campaign_name}&af_siteid={source_type}{source}&af_adset_id={gbid}&af_ad_id={ad_id}&af_keywords={keyword}&keyword_id={phrase_id}&is_retargeting=true&af_click_lookback=7d&af_reengagement_window=30d&af_inactivity_window=0d&google_aid={google_aid}&android_id={android_id}&af_ad={ad_id}&af_sub1={region_neme}&af_sub2={match_type}&af_sub3={position_type}_{position}&af_sub4={keyword}&af_ip={client_ip}&af_ua={user_agent}&af_lang={device_lang}&af_web_dp=https%3A%2F%2Fdostavka.magnit.ru%2Fexpress%2Fpromotion&af_xp=social&deep_link_value=magnit.dostavka%3A%2F%2Fexpress%2Fpromotion&af_dp=magnit.dostavka%3A%2F%2Fexpress%2Fpromotion&deep_link_sub1=magnit.dostavka%3A%2F%2Fexpress%2Fpromotion&advertising_id={google_aid}&oaid={oaid}&pid=yandexdirect_int&clickid={logid}&af_c_id=

Opsiyonel parametreler
  • af_click_lookback – ilişkilendirme penceresi (tıklamadan uygulamaya geçişe kadar). Gün olarak belirtilir (ör. 14d). Varsayılan değer (parametre belirtilmezse) – 7 gündür.
  • af_reengagement_window – etkileşim penceresi (ilişkilendirmeden, dönüşüme kadar). Gün olarak belirtilir. Varsayılan değer – 30 gündür.
Feed’deki bağlantıların güncellenmesi

Oluşturulan bağlantı şablonunu geliştiriciye iletin, böylece feed’deki ürün bağlantıları yeniden oluşturulabilir.

Feed’de, izleme bağlantısını ürün bağlantısını içeren ögeye ekleyin. Bağlantı, kullanıcıyı web sitesinde veya uygulamada belirli bir ürüne yönlendirmelidir. XML / YML feed’leri için ek gerekliliklere uyun.

Bağlantı, AppsFlyer Yardım’da açıklanmıştır.

Ayrıca Universal Links tabanlı izleme bağlantıları bölümüne göz atın.

Nasıl ayarlanır?

1. Uygulamalarda derin bağlantı için bağlantıları yapılandırın.

2. Yeniden ilişkilendirme ve ertelenmiş derin bağlantı için bağlantıları yapılandırın.

Ertelenmiş derin bağlantının çalışması için şunlar gereklidir:

  • iOS ve Android üzerinde derin bağlantı yoluyla yeniden ilişkilendirmeyi destekleyin;
  • İzleme bağlantısına cihaz tanımlayıcısı ekleyin (iOS için IDFA ve Android için GPS_ADID).

3. Çok platformlu evrensel izleme bağlantısını yapılandırın:

  • İşlenmemiş evrensel izleme bağlantısını ve izleyici belirtecini baz alan çok platformlu bir bağlantı oluşturun.

  • iOS ve Android uygulamalarınızın sorgu yol ve parametrelerinin aynı olup olmadığını kontrol edin. Uygun formatı kullanın:

    Evrensel bağlantıyı yapılandırmak için derin bağlantı oluşturucusunu kullanmak daha iyidir.

    Açıklamalı oluşturucu ekran görüntüleri

    PLATFORM (platform) – uygulama platformunun adını Adjust kontrol panelinde belirtildiği şekilde girin. Kullanılabilecek seçenekler: Android; iOS; Çok platformlu uygulamalar.

    AD ENVIRONMENT (reklam ortamı) – farklı reklam ortamlarında çalışan birkaç farklı derin bağlantı formatı mevcut. Yandex Direct için Other’ı (Diğer) seçin.

    FORMAT (format) – reklam ortamınıza bağlı olarak birkaç derin bağlantı formatı desteklenebilir. Burada, kullanılacak formatı belirtebilirsiniz. Yandex Direct için ulink’i (evrensel bağlantı) seçin.

    APP (uygulama) – açılır menüden bir uygulama seçin. Seçilen platformdaki tüm uygulamalar listelenecektir.

    TRACKER (izleyici) – kullanmak istediğiniz izleyiciyi seçin. Uygulamadaki ağ düzeyindeki tüm izleyiciler listelenecektir.

    RAW UNIVERSAL LINK (işlenmemiş evrensel bağlantı) – kontrol panelinde evrensel bağlantılar etkinleştirildiğinde uygulama seçildiğinde işlenmemiş evrensel bağlantı otomatik olarak eklenir.

    ANDROID APP SCHEME (Android uygulama şeması) – şema uygulama ayarlarında belirlenir ve bu alana otomatik olarak eklenir.

    IOS UNIVERSAL LINK PATH (iOS evrensel bağlantı yolu) – kullanıcıların yönlendirildiği, iOS uygulamasındaki hedefe giden yol. Uygulamadaki belirli bir ürün / bölüm yolunu veya bir şablonu belirtin.Şablonlar ve yol sentaksı hakkında daha fazla bilgi.

    ANDROID DEEPLINK PATH (Android derin bağlantı yolu) – kullanıcıların yönlendirildiği, Android uygulamasındaki hedefe giden yol. Uygulamadaki belirli bir ürün / bölüm yolunu veya bir şablonu belirtin.Şablonlar ve yol sentaksı hakkında daha fazla bilgi.

    CAMPAIGN, ADGROUP, CREATIVE (kampanya, grup, reklam ögesi) – Yandex Direct için makrolar otomatik olarak önerilecektir. Herhangi bir parametre almak istemiyorsanız, ilgili makroyu belirtmeyin.

    LABEL (etiket) – Adjust’taki diğer alanlara uymayan parametreleri burada belirtebilirsiniz.

    FALLBACK URL (yedek URL) – desteklenmeyen platformdaki kullanıcıları (yani desteklenmeyen bir işletim sisteminden gelen tıklamalar) yönlendirdiğiniz ilgili hedef sayfanın adresi. Önemli: Eğer izleyici iOS’u destekliyorsa; Adjust, macOS trafiğini App Store’a yönlendirebilir. Sorunu çözmek için macOS için REDIRECT MACOS alanına bir URL adresi belirtebilirsiniz.

    REDIRECT URL / MACOS / iOS / Android (URL / MACOS / iOS / Android yönlendirme) – varsayılan olarak uygulama mağazasına olan Adjust yönlendirmesini değiştirmek ve bunun yerine kullanıcıları belirli bir URL adresine yönlendirmek için yönlendirmenin URL adresini ekleyin. Kullanıcılar cihaz platformuna göre (REDIRECT MACOS / iOS / Android) yönlendirilebilir veya hepsi tek bir konuma (REDIRECT URL) gönderilebilir.

    DEVICE ID MACROS (cihaz kimliği makrosu) – Yandex Direct için makrolar otomatik olarak önerilecektir. Herhangi bir parametre almak istemiyorsanız, ilgili makroyu belirtmeyin.

    Adjust dokümantasyonundaki parametre açıklamaları

    Farklı senaryolar için bağlantı örnekleri

    Senaryoya bağlı olarak, yukarıda açıklanan alanlar aracılığıyla yapılandırılan aşağıdaki bağlantılar çalışacaktır:

    • Uygulaması olmayan bir kullanıcıyı uygulama mağazasına yönlendirmek gerekiyorsa:

      • iOS, uygulama var – evrensel bağlantı;

      • iOS, uygulama yok – otomatik olarak uygulama mağazasına geçiş;

      • Android, uygulama var – derin bağlantı;

      • Android, uygulama yok – otomatik olarak uygulama mağazasına geçiş;

      • Masaüstü – FALLBACK URL ve REDIRECT MACOS.

      Bağlantı örneği:

      https://nquw.adj.st/product/100586311342?adj_t=aflb3js&adj_fallback=https%3A%2F%2Fmarket.yandex.ru%2Fproduct--cold-steel-luzon-medium-20nql%2F388454980%3Fcpa%3D1%26sku%3D100586311342&adj_redirect_macos=https%3A%2F%2Fmarket.yandex.ru%2Fproduct--cold-steel-luzon-medium-20nql%2F388454980%3Fcpa%3D1%26sku%3D100586311342&adj_gps_adid=%7Bgoogle_aid%7D&yclid=%7Blogid%7D

    • Uygulaması olmayan kullanıcıyı bir web sayfasına yönlendirmek gerekiyorsa:

      • iOS, uygulama var – evrensel bağlantı;

      • iOS, uygulama yok – REDIRECT URL IOS;

      • Android, uygulama var – derin bağlantı;

      • Android, uygulama yok – REDIRECT URL ANDROID;

      • Masaüstü – REDIRECT URL.

      Bağlantı örneği:

      https://nquw.adj.st/product/100586311342?adj_t=aflb3js&adj_redirect_ios=https%3A%2F%2Fmarket.yandex.ru%2Fproduct--cold-steel-luzon-medium-20nql%2F388454980%3Fcpa%3D1%26sku%3D100586311342&adj_redirect_android=https%3A%2F%2Fmarket.yandex.ru%2Fproduct--cold-steel-luzon-medium-20nql%2F388454980%3Fcpa%3D1%26sku%3D100586311342&adj_gps_adid=%7Bgoogle_aid%7D&yclid=%7Blogid%7D&adj_redirect=https%3A%2F%2Fmarket.yandex.ru%2Fproduct--cold-steel-luzon-medium-20nql%2F388454980%3Fcpa%3D1%26sku%3D100586311342&adj_gps_adid=%7Bgoogle_aid%7D&yclid=%7Blogid%7D

Zorunlu parametreler

Zorunlu izleme parametreleri, uygulamalardaki eylemlerin Yandex Direct tıklaması ile ilişkilendirilebilmesi için bağlantıya eklenmelidir:

  • İzleme bağlantısında: adj_ya_click_id={logid} veya adjust_ya_click_id={logid};

  • İzleme bağlantısının içindeki fallback URL’sinde: yclid={logid}

UTM etiketleri fallback URL’sinde belirtilir.

Bağlantı örneği:

https://sb00.adj.st/cars/new/group/bmw/3er/21398591-21398651?adjust_ya_click_id={logid}&adjust_t=abc_def&adjust_campaign={campaign_name}&adjust_deeplink=autoru%3A%2F%2Fcars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651&adjust_redirect=https%3A%2F%2Fauto.ru%2Fcars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651%3Fyclid%3D

Ayrıca Universal Links tabanlı izleme bağlantıları bölümüne göz atın.

Feed’de bağlantı yapılandırma

Sadece Birleşik Performans Kampanyasındaki ürün reklamları ve katalog sayfaları reklamları için geçerlidir.

Feed’de, izleme bağlantısını ürün bağlantısını içeren ögeye ekleyin. Bağlantı, kullanıcıyı web sitesinde veya uygulamada belirli bir ürüne yönlendirmelidir. XML / YML feed’leri için ek gerekliliklere uyun.

Feed’de izleme bağlantısı kullanma örneği:

<offer id="21398651" available="true">
    <url>https://sb00.adj.st/cars/new/group/bmw/3er/21398591-21398651?adjust_ya_click_id={logid}
         &amp;adjust_t=abc_def&amp;adjust_campaign={campaign_name}&amp;adjust_deeplink=autoru%3A
         %2F%2Fcars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651&amp;adjust_redirect= https%3A%
         2F%2Fauto.ru%2Fcars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651%3Fyclid%3D{logid}
    </url>
...
</offer>

Önemli

Feed’deki bağlantılarda gerekli parametrelerin bulunup bulunmadığını kontrol edin. Gerekirse bunları feed’in kendisini değiştirmeden reklam grubu seviyesinde ekleyebilirsiniz.

Yeniden ilişkilendirme yapılandırması

Yeniden ilişkilendirme, aktif olmayan bir kullanıcının uygulamaya çekilmesi veya yeniden hedefleme sonucunda uygulamanın yeniden yüklenmesi anlamına gelir. Bu, yeniden ilişkilendirme penceresi içinde gerçekleşirse, yeniden hedeflemenin kaynağı yeniden ilişkilendirme sayılır.

Mobil uygulama hedefini strateji ayarlarında kullanıyorsanız yeniden ilişkilendirme ayarlarını (dönüşüm optimizasyonu veya hedef reklam harcamalarının oranı) izleyicide belirlemeye değer.

Yeniden hedefleme ilişkilendirmesi kılavuzu AppsFlyer dokümantasyonunda.

1. İzleyici ayarlarında Configuration → App settings bölümüne gidin.

2. Attribution blokunda Re-engagement attribution’ı seçin.

Yeniden ilişkilendirme ayarları her uygulama için ayrı ayrı etkinleştirilir.

Adjust dokümantasyonundaki yeniden ilişkilendirme ayarları.

1. İzleyici ayarlarında Reattribution sekmesine gidin.

2. Göstergeleri belirtin:

  • Inactivity period – uygulamaya son girişten itibaren ilişkilendirme yapılabilecek zaman. Varsayılan olarak 7 gündür; son tıklamanın ilişkilendirilmesi için 0 gün olmalıdır.

  • Reattribution window – dönüşümün kaynakla ilişkilendirilebileceği; tıklamadan dönüşüme kadar geçen zaman. Varsayılan olarak 7 gündür. Örneğin, bir kullanıcı pazartesi günü Yandex Direct reklamına tıklayıp cuma günü satın alırsa, satın alma Yandex Direct’le ilişkilendirilir.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın