Web+App senaryosuna göre kampanya yapılandırma
Birleşik Performans Kampanyasında reklamları site ve uygulama olayları için optimize etmek mümkündür.
Kampanyayı yapılandırmadan önce şunlardan emin olun:
-
Mobil uygulamaların Yandex Direct Kütüphanesine eklendiğinden.
-
Yandex Direct Kütüphanesindeki mobil uygulama sayfalarına hedeflerin eklendiğinden. Her uygulamanın ayrı bir hedef setine sahip olduğundan. Kontrol, “Mobil Uygulama Reklamları” türündeki kampanyaların yürütüldüğü kullanıcı adı ile yapılmalıdır.
-
Hedeflere erişim kampanyaların başlatılacağı kullanıcı adlarına verilmiş bulunuyor.
Nasıl kontrol edilir?
Hedeflere erişimin hangi kullanıcı adlarına verildiğini görmek için Kütüphane → Mobil Uygulamalar’ı açın ve Erişim Ver düğmesine basın.
Açılan pencerede erişim verilen tüm kullanıcı adları listelenecektir. Bu Kullanıcı adları arasında, bu hedeflerle optimize edilmiş bir kampanya başlatmayı planladığınız kullanıcı adının bulunduğundan emin olun.
Erişim sadece uygulama hedeflerine verilir. Bunlar stratejide, hedeflenen işlem seçimi blokunda – anahtar hedeflerde mevcut olacaktır. Doğrulama veya uygulamanın kendisi, hedeflere erişim verilen kullanıcı adının kütüphanesinde görünmeyecektir.
Strateji ayarı
Hedeflenen işlemler
Kampanyada mobil uygulamadan (iOS ve Android için) en az bir hedef eklenmelidir.
Şunlardan emin olun:
- Uygulamanın App ID’si izleyicide belirtilmiş hedefler seçilmelidir;
- İzleyicide entegrasyon ayarlarında olay, Yandex Direct’in ilgili hedef tanımlayıcısı ile eşleştirilmelidir;
- Direct Kütüphanesinde uygulama sayfasında izleyicideki ile aynı hedef tanımlayıcısı seçilmelidir.
Kampanyanın haftalık bütçesi
Eğer mevcut kampanyaya uygulamadan hedefler ekliyorsanız, önceki dönem istatistiklerine bakın ve dönüşüm maliyetlerini belirleyin. Elde edilen dönüşüm maliyetini 20 ile çarpın – bu, önerilen haftalık bütçe olacaktır.
Kampanyada KPI=RHO olsa bile, yine de ortalama dönüşüm maliyetini belirlemek, bunu 20 ile çarpmak ve haftalık bütçeyi belirtmek daha iyidir.
Hedeflere bağlı olarak kampanyanın çalışması için stratejiyi ayarlayın:
Belirli bir reklam harcaması oranında maksimum dönüşüm
1. “Maksimum dönüşüm” stratejisini reklam harcama oranı (RHO) sınırlaması ile seçin.
2. İstenen RHO oranını belirtin.
3. Site ve mobil uygulamalar için hedefler (hedeflenen eylemler) ekleyin. Hedefin yanındaki göstergenin yeşil olduğundan emin olun. Hedef göstergesi gri ise, uygulamadan gelen eylem verileri ona ulaşmıyor demektir.
4. Hedeflerin dinamik değerini ayarlayın. Uygulama hedeflerinden RHO’yu optimize etmek için Yandex Direct’teki eyleme göre gelir toplama ve göndermeyi ayarlayın.
5. Haftalık bütçeyi belirleyin. Bu, 10 veya daha fazla dönüşüm için yeterli olmalıdır. 20 için olsa daha iyi.
Kesin dönüşüm maliyeti ile maksimum dönüşüm
1. “Maksimum dönüşüm” stratejisini reklam harcama oranı (RHO) sınırlaması ile seçin.
2. RHO’yu %100 olarak belirtin.
3. Site ve mobil uygulamalar için hedefler (hedeflenen eylemler) ekleyin. Hedefin yanındaki göstergenin yeşil olduğundan emin olun. Hedef göstergesi gri ise, uygulamadan gelen eylem verileri ona ulaşmıyor demektir.
4. Her hedefin değerini manuel olarak ayarlayın. Değer, dönüşüm için düşülen maliyete eşittir. Ücretin her ulaşılan hedef için tahsil edildiğini unutmayın.
5. Haftalık bütçeyi belirleyin. Bu, 10 veya daha fazla dönüşüm için yeterli olmalıdır. 20 için olsa daha iyi.
Birden fazla hedefe göre optimize edilmiş ve haftalık bütçe sınırlaması olan maksimum dönüşüm
1. “Maksimum dönüşüm” stratejisini haftalık bütçe harcaması sınırlaması ile seçin.
2. Haftalık bütçenizi belirtin. Bu, 10 veya daha fazla dönüşüm için yeterli olmalıdır. 20 için olsa daha iyi.
3. Site ve mobil uygulamalar için hedefler (hedeflenen eylemler) ekleyin. Hedefin yanındaki göstergenin yeşil olduğundan emin olun. Hedef göstergesi gri ise, uygulamadan gelen eylem verileri ona ulaşmıyor demektir.
4. Her hedefin değerini manuel olarak ayarlayın.
“Maksimum tıklama” veya “Manuel tekliflerle maksimum tıklama” stratejisi
“Maksimum tıklama” veya “Manuel tekliflerle maksimum tıklama” stratejilerinde anahtar hedef olarak uygulamadaki hedefleri ekleyin. Hedefin yanındaki göstergenin yeşil olduğundan emin olun. Hedef göstergesi gri ise, uygulamadan gelen eylem verileri ona ulaşmıyor demektir.
Bağlantı izleme parametreleri
Reklam bağlantısı, uygulamalardan gelen trafiği izlemek için gerekli olan zorunlu parametreleri içermelidir. Parametreler, izleyicinin trafiğin uygulamaya hangi kaynaktan geldiğini, hangi kampanya olduğunu vb. belirlemesine olanak tanır.
İzleme parametreleri, reklam bağlantısına UTM etiketleri olarak eklenmelidir. Yani reklam bağlantılarında hem web trafiği hem de uygulama trafiği için izleme parametreleri belirtilir. Eğer uygulama trafiği için zorunlu izleme parametrelerinin bir kısmı veya tamamı bağlantıda belirtilmezse ne izleyicide ne Yandex Direct’te dönüşüm verileri mevcut olmayacaktır.
Uygulama trafiği için izleme parametreleri, web trafiği için UTM etiketlerinin eklendiği yer ve şekilde reklam bağlantısına eklenir – Kampanya, grup veya reklam düzeyinde URL parametreleri blokunda.
Evrensel bağlantılardaki parametreler
Zorunlu parametre:
referrer=reattribution%3D1
İzleme parametreleri içeren bağlantı örneği:
https://example.ru/cars/new/group/bmw/3er/21398591-21398651?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_name}&referrer=reattribution%3D1
Zorunlu parametreleri bağlantıya eklemek gerekmez ancak kampanyada verilerin izleyiciye gönderilmesini sağlamak zorunludur.
Verilerin AppsFlyer’a otomatik gönderiminin etkin olduğundan emin olun. Blok, kampanya düzenleme sayfasında strateji ayarlarının hemen altında bulunur.
Kampanyada OneLink izleme bağlantıları kullanılıyorsa bu ayarı etkinleştirmek gerekmez. Bu, trafik parametrelerinin yinelenmesine neden olabilir ve istatistikleri bozabilir.
Zorunlu parametreler:
adjust_ya_click_id={logid}
adjust_campaign={campaign_name}
adjust_t=abc_def // adjust_t yerine adjust_tracker parametresini kullanmak mümkündür
İzleme parametreleri içeren bağlantı örneği:
https://example.ru/cars/new/group/bmw/3er/21398591-21398651?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_name}&adjust_ya_click_id={logid}&adjust_t=abc_def&adjust_campaign=
İzleme bağlantılarındaki parametreler
Zorunlu parametreler
appmetrica_tracking_id=00000000000000000
referrer=reattribution%3D1
click_id={LOGID}
campaign_id={campaign_id}
İzleme parametreleri içeren bağlantı örneği:
https://0000000.redirect.appmetrica.yandex.com/cars/new/group/bmw/3er/21398591-21398651?appmetrica_tracking_id=00000000000000000&referrer=reattribution%3D1&click_id={LOGID}&campaign_id={campaign_id}&utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_name}&path=%2F cars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651
Zorunlu parametreler:
pid=yandexdirect_int
clickid={logid}
is_retargeting=true
İzleme parametreleri içeren bağlantı örneği:
https://example.onelink.me/AbcD?pid=yandexdirect_int&is_retargeting=true&clickid={logid}&c={campaign_name}&utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_name}&af_dp=autoru%3A%2F%2Fcars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651 &af_web_dp=https%3A%2F%2Fauto.ru%2Fcars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651 &af_ios_url=https%3A%2F%2Fauto.ru%2Fcars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651 &af_android_url=https%3A%2F%2Fauto.ru%2Fcars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651
Zorunlu parametreler:
adj_ya_click_id={logid}
veyaadjust_ya_click_id={logid}
- İzleme bağlantısı içinde:
fallback Url(adjust_redirect veya adjustfallback)
yclid=. {logid}
İzleme parametreleri içeren bağlantı örneği:
https://sb00.adj.st/cars/new/group/bmw/3er/21398591-21398651?adjust_ya_click_id={logid}&adjust_t=abc_def&adjust_campaign={campaign_name}&utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_name}&adjust_deeplink=autoru%3A%2F%2Fcars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651&adjust_redirect=https%3A%2F%2Fauto.ru%2Fcars%2Fnew%2Fgroup%2Fbmw%2F3er%2F21398591-21398651%3Fyclid%3D
Bağlantı ayarları hakkında daha fazla bilgi.
Birleşik Performans Kampanyasında ürün reklamları ve katalog sayfaları için reklamların hedef kitlesi
Uygulama hedef kitlesi için teklif yeniden hedeflemesi, web hedef kitlesiyle aynı mantıkla çalışır.
Ayarları tüm gerekliliklere göre yaparsanız hedef kitle otomatik olarak uygulama kullanıcılarıyla zenginleşir:
- Ürün sayfası görüntüleme, sepete ekleme ve çıkarma, ürün satın alma gibi dönüşüm hunisi olayların Yandex Direct’e gönderimini izleyiciden ayarlayın.
- İzleyicide entegrasyon ayarlarında Metrica sayacını belirtin.
Kullanıcı davranışına ilişkin ek sinyaller sayesinde bu tür kampanyalar daha fazla dönüşüm sağlamaya başlar.
Web+App senaryosunda kullanmamanız gereken ayarlar
Düzenlemeler
Kampanya ve reklam grubu düzeyinde teklif ayarlamalarını kontrol edin – tercihen hiç ayarlama olmamalı veya kampanyanın mantığı açısından gerekçelendirilmiş ayarlamalar kalmalıdır.
-
Ayarların düşürülmesi stratejinin eğitilmesini olumsuz etkileyebilir.
-
Hariç tutma ayarlamaları, hedef kitleyi o kadar daraltabilir ki, stratejinin eğitilmesi için yeterli sinyal elde edilemez.
Özellikle akıllı telefonlar ve tabletler için düşürücü ayarlamaların olmadığını kontrol etmek önemlidir.
Hiper segmentasyon
Hedef kitleyi bölmek, stratejinin KPI’ya ulaşmasını zorlaştırır. Bu nedenle başlangıçta hedef kitleyi fazla bölmemenizi öneririz.
-
iOS uygulamalarını ve Android uygulamalarını farklı reklam kampanyalarına ayırmayın.
-
Birleşik Performans Kampanyasında ürün reklamlarını ve katalog sayfaları için reklamları ürün kategorilerine göre farklı kampanyalara ayırmayın (bu segmentasyonu reklam grubu düzeyinde yapabilirsiniz).
-
Şehir bazında reklam grupları oluşturmayın.
-
Dar veya spesifik hedef kitlelere yönelik hedefleme kullanmayın.
Bu koşullar stratejinin eğitilmesini ve hedef kitleyi bulmayı zorlaştırır.
EBM’deki CPC
“Maksimum dönüşüm” stratejisinde tıklama başına maliyet sınırlaması belirlemeyin.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.