Ürün reklamı oluşturma
Gruba yalnızca bir aktif ürün reklamı eklenebilir.
Reklamlar, site verileri veya feed temelinde oluşturulabilir. Ürünler içeren bir siteniz varsa, hizmetler, kurslar, biletler veya diğer ürün dışı temaların reklamını yapıyorsanız, her iki yöntem de uygundur; feed tercih edilir. Feed kullanımı, teklifteki her pozisyon hakkında daha fazla bilgi almayı ve seçim kurallarını daha kesin bir şekilde ayarlamayı sağlar. Ayrıca ürünleri manuel olarak ekleyebilirsiniz.
Ürün reklamları, gerekliliklerde belirtilenler dışında herhangi bir ürün kategorisi için oluşturulabilir.
-
Ürünler blokunda reklamlar için bilgi kaynağını seçin.
Siteye göre yeni feedBağlantıdan veya bilgisayardan yeni feedÜrünlerin manuel yönetimiYandex, sitenizdeki ürünleri otomatik olarak bulur ve her ürün için bir reklam oluşturur. Eğer ürünler bulunamazsa, sitenizin gerekliliklere uygun olduğundan emin olun.
Zaten güncel fiyatlar ve ürün listesi içeren bir feed’iniz varsa, onu kullanın. Bu, daha önce yüklenmiş ürün feed’lerinden biri veya bağlantı yoluyla veya cihazdan yükleme yoluyla eklenmiş yeni bir feed olabilir.
-
Feed bağlantısını ekleyin veya feed dosyasını seçin.
Dosya formatı, seçilen feed türüne bağlıdır. Ayrıca, bağlantı yoluyla erişim için gerekiyorsa kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin.
-
Feed’i yükle’ye basın.
Tarafınızdan iletilen reklam materyalleri, feed verileri (ürün adı, resim, fiyat, açıklama) dâhil olmak üzere, Yandex’in çeşitli hizmetlerinde tekliflerinizi yerleştirmek için kullanılabilir. Bu ücretsizdir. Vazgeçmek isterseniz, müşteri hizmetleri bölümüne yazın.
Ürün açıklamalarını manuel olarak ekleyebilirsiniz. Her ürün için kartı doldurun
-
Ürün bağlantısını belirterek, ad ve açıklama ekleyin.
-
450×450 piksel boyutunda ve 10 MB’a kadar olan 5 taneye kadar resim ekleyin.
-
Fiyatı ve kategori, üretici, model ve stok durumu bilgilerini belirtin.
Eklenen tüm ürünler oturumda bir feed’de toplanacaktır. Farklı kategorilerden toplamda 1.000’e kadar ürün kadar ekleyebilirsiniz.
-
-
Filtre blokunda hangi ürünlerin kullanılacağını ve reklam oluşturulurken hangilerinin hariç tutulacağını belirtin. Koşullar “VE” operatörü ile birleştirilir ve belirtilen tüm koşulları karşılayan ürünler gösterim için seçilir.
Ayrıca filtrelerde özellleştirilmiş unsurlar da kullanılabilir.
Yandex Direct, filtre parametrelerini ayarlama sırasında, seçilen kriterlere kaç teklifin uyduğunu gerçek zamanlı olarak kontrol eder. İpucu, filtre koşullarına uymayan hiçbir ürünün olmadığı ve reklam gösterimlerinin yapılmadığı durumlardan kaçınmanıza yardımcı olur.
Örnek
-
Sitedeki ürünler için Metinler blokunda varsayılan bir metin yazın – bu tüm reklamlar için genel olacak ve reklam başlığı otomatik olarak oluşturulacaktır.
Bir feed dosyası kullanıyorsanız veya ürün bilgilerini manuel olarak yüklüyorsanız, feed unsurlarını nasıl kullanacağınızı seçin.
-
Otomatik – Başlık otomatik olarak oluşturulacak ve reklam, Varsayılan metin alanında belirtilen metinden oluşturulacaktır.
-
Manuel – Feed unsurlarını belirtin:
-
Başlık – Belirtilen ögelerden gelen metinler reklam başlıklarında kullanılacaktır. En fazla 5 öge belirtilebilir. Bunlardan gelen veriler, başlık uzunluğu 56 karaktere ulaşana kadar sırasıyla eklenecektir. Karakter sayısı daha fazla olursa, başlık kesilebilir.
-
Metin – belirtilen unsurlardan gelen metinler reklamda kullanılacaktır. En fazla 5 öge belirtilebilir. Bunlardan gelen veriler, metin 81 karaktere ulaşana kadar sırasıyla eklenecektir. Karakter sayısı daha fazla olursa, metin kesilebilir.
-
Feed ögelerinin adlarını semboller olmadan belirtin ve büyük / küçük harf duyarlılığını dikkate alın. Örneğin,
title
veTitle
– Bunlar farklı adlardır.Her feed türü için olası ögelerin listesi
-
Yandex Market feed’i:
name
,typePrefix
,model
,vendor
,description
,sales_notes
; -
Google Shopping formatında feed:
title
,g:title
,description
,g:description
,brand
,g:brand
,color
,g:color
,material
,g:material
; -
Google Reklamları (CSV) için “Özel” feed:
Item title
,Item description
; -
Evrensel feed (CSV):
Title
,Description
; -
Auto.ru feed’i:
mark_id
,folder_id
,modification_id
,body_type
,year
; -
Yandex Emlak feed’i (XML):
description
; -
Google Reklamları (CSV) “Oteller ve konut kiralama” feed’i:
Property name
,Destination name
,Facilities
; -
Google Reklamları (CSV) “Uçak biletleri” feed’i:
Destination name
,Destination address
,Origin name
; -
Google Reklamları (CSV) “Seyahat” feed’i:
Destination name
,Destination address
,Origin name
,Title
.
Belirtilen ögeler feed’de yoksa, başlıklar otomatik olarak oluşturulacak, reklam ise, Varsayılan metin alanında belirtilen metinden oluşturulacaktır.
-
-
Şirketin iletişim bilgilerini kontrol edin.
-
Netleştirmeler yardımı ile avantajları ve özellikleri tanımlayın.
-
Hızlı bağlantılar yardımı ile sitedeki önemli bilgilere kısa bir yol belirleyin.
Ek başlık dâhil olmak üzere reklam ögelerinin tümünü girin. Yandex Direct, aramadaki farklı şablonlar dâhil olmak üzere, bunları farklı tasarımcı varyasyonlar için kullanır.
Kampanya oluştururken Yandex, reklam verileri operatörü olarak, her reklam ögesine benzersiz bir tanımlayıcı (token) atar. Daha sonra bu token üzerinden yerleştirme ile ilgili tüm bilgileri toplar ve Birleşik İnternet Reklamı Siciline (ERİR) iletir. Reklam etiketleme hakkında daha fazla bilgi edinin.
Reklam moderasyonu ve reklam kampanyasının başlatılması
Reklamınız oluşturulduktan sonra kurallara uygunluk açısından kontrol edilir. Moderasyona gönder butonuna tıklayın ve sözleşme kurallarını kabul ettiğinizi beyan edin. Yandex, bu sözleşme kapsamında reklamlarınızı yayınlar. Moderasyon süreci genellikle birkaç saat sürer. Hafta sonları ve tatil günlerinde moderasyon, hafta içi günlerindekinden daha uzun sürebilir.
Kontrol sonuçlarını, reklam kampanyası oluşturulurken belirtilen adrese e-posta ile alacaksınız.
Reklamlar kontrol edildikten sonra reklam kampanyanızı oluştururken belirttiğiniz e-posta adresine bildirim gönderilir, kampanya listesindeki reklam kampanyasının durumu ise “moderatör tarafından onaylandı” olarak değiştirilir.
Reklam gösterimleriniz, reklam ücretinin ödemesi yapıldıktan sonra başlar.
Pazar yerlerinde ürün tanıtımı için reklam ayarlarının özellikleri
Eğer mağazaları Yandex Market ve Ozon’da tanıtıyorsanız:
-
Ürün reklamı oluşturun. Kaynak olarak “Pazar yeri Ürünleri”ni seçin ve Yandex Market veya Ozon’daki mağaza ya da ürün bağlantısını belirtin. Yandex Direct otomatik olarak bir feed oluşturacak. Bunu Feed’ler bölümünde görebilirsiniz.
-
Hangi ürünlerin reklamını yapmak istediğinizi filtreler yardımıyla seçin. Ürünleri Yandex Market için kategori, ad, açıklama, üretici, fiyat ve indirimli fiyata göre filtreleyebilirsiniz. Ozon için ad, açıklama, fiyat ve indirimli fiyata göre filtreleyebilirsiniz.
-
Pazar yerindeki mağaza veya ürün bağlantılarını belirterek metinsel ve görsel veya görsel reklamlar oluşturun.
-
Katalog sayfaları için reklamlar, pazar yerlerinde satış için çalışmayacaktır.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.