Katalog sayfalarının oluşturulması
Katalog sayfaları için gruba yalnızca bir aktif reklam eklenebilir.
-
Reklamları oluşturmak için kaynağı belirtin.
Sitede bulunan katalog sayfalarıBağlantıdan veya bilgisayardan feedYandex robotu, sitedeki katalog sayfalarını tarar. Robotun katalog sayfalarını kesin bir şekilde belirlemesi için, bu sayfalar özel bir mikro işaretleme ile işaretlenmelidir.
Sitede bulunan katalog sayfaları için reklamlar yalnızca ürünler için oluşturulabilir.
-
CSV dosyası
CSV dosyası, Yandex Direct’te reklamı yapılabilecek herhangi bir tema için katalog sayfaları için reklam oluşturmak amacıyla kullanılabilir. Bir gruba yalnızca bir dosya yüklenebilir.
Dosya gereklilikleri
-
UTF-8 kodlamalı CSV formatı.
-
Virgül “,” veya noktalı virgül “;” ayırıcı olarak kullanılabilir. Virgülü ayırıcı olarak kullanıyorsanız, bir alanın metninde virgül bulunmadığından emin olun. Eğer varsa, bu alanın tüm metni tırnak içinde iletilmelidir. Örneğin:
“Sütlü, bitkisel içecekler”
. -
Dosya başlığında tüm sütun seti listelenmelidir: Url,Title,Description,Offer minimal price,Currency,Image url 1,Image url 2,Image url 3,Image url 4,Image url 5.
Alanların adı ve açıklaması:
Ad
Açıklama
Url
Sitedeki katalog sayfasına bağlantı. Her bağlantı benzersiz olmalıdır. Zorunlu alan.
Title
Katalog adı. Boşluklar ve noktalama işaretleri dâhil 56 karaktere kadar. Zorunlu alan.
Description
Açıklama. Boşluklar dâhil 81 karaktere kadar ve 15 noktalama işaretine kadar. Belirtmenizi öneririz.
Offer minimal price
Kategori içindeki ürünün minimum fiyatı. Ayırıcı olmadan tam sayı. Eğer sayı kesirli ise, tam sayıya yuvarlayın. Örneğin: 150000.
Image url 1, Image url 2, Image url 3, Image url 4, Image url 5
Sitedeki resme bağlantılar. Bağlantı, indirilebileceği bir sayfaya değil, doğrudan resme yönlendirme yapmalıdır. Örneğin, Yandex Disk bağlantısı uygun değildir. Belirtmenizi öneririz.
-
Satır sayısı sınırlaması 1.000’dir.
CSV dosyası nasıl oluşturulur?
Verileri Excel veya Numbers gibi herhangi bir tablo düzenleyicisinde doldurun. Dosyayı virgülle ayrılmış CSV formatında kaydedin.
Excel’de (Windows)
1. Üst menüden Dosya → Farklı Kaydet ’i seçin.
2. Dosya adını Farklı Kaydet alanına girin.
3. Dosya Formatı olarak “Virgülle Ayrılmış Metin (.CSV)”yi seçin
4. Kaydet’e basın.
Numbers’ta (iOS)
1. Üst menüden File → Export to → CSV...’yi seçin.
2. Export Your Spreadsheet penceresinde CSV sekmesinde Advanced Options’ı açın.
3. Text Encoding alanında “Unicode (UTF-8)”i seçin
4. Next...’e tıklayın.
Dosya yükleme sırasında olası hatalar
- Yanlış kodlama – dosyanızın UTF-8 kodlamasında olup olmadığını kontrol edin.
- Dosya boş olamaz – dosyanızın katalog satırları içerip içermediğini kontrol edin.
- Liste 1.000 satırdan fazla olamaz – dosyanızın 1.000 satırdan az olup olmadığını kontrol edin.
- Alan boş olmamalıdır – tüm zorunlu alanların doldurulup doldurulmadığını kontrol edin.
- Başlık yalnızca banner’larda desteklenen karakterleri içermelidir – dosyada geçersiz özel karakterler olup olmadığını kontrol edin.
- Kelime uzunluğu fazla olamaz – başlıkta en fazla 56 karakter, metinde ise en fazla 81 karakter olup olmadığını kontrol edin.
- Bağlantısız virgül – tüm virgüllerin ve tırnak işaretlerinin CSV dosya şemasına göre yerleştirilip yerleştirilmediğini kontrol edin.
- Aynı değerler belirtilmemelidir – URL alanındaki tüm bağlantıların benzersiz olup olmadığını kontrol edin.
-
-
YML veya XML feed
Katalog sayfaları hakkında veri iletmek için YML formatında (ürünler için), XML formatında (araçlar ve gayrimenkul için) feed yükleyin.
Kataloglar hakkında bilgi iletmek için
collection id
, bağlantı, resim, ad ve açıklama gibi özel<collections>
etiketli feed kullanın. Ürünler, araçlar, gayrimenkul katalogları hakkında daha fazla bilgi edinin.
1C-Bitrix kullanıcıları, talimatlar yardımıyla katalog sayfalarıyla hızlı bir şekilde YML feed’i oluşturabilir.
InSales platformu ile çalışıyorsanız ve feed’in otomatik güncellenmesini YAPILANDIRDIYSANIZ, ürün katalogları hakkında bilgi eklenir. Ek bir işlem gerekmez. Ayrıca, talimatlara göre, Yandex Market için, özel bir dışa aktarma ile kataloglarla ürün YML feed’i oluşturabilirsiniz.
-
-
Filtre blokunda hangi katalogların reklamını yapmak istediğinizi seçin. Katalog sayfaları hakkındaki verileri YML / XML feed’i ile aktarıyorsanız, reklamları filtrelemek için, katalog sayfasına bağlantı (
url
), teklif adı (name
), katalog (koleksiyon id
) kullanılabilir. CSV dosyaları için başlığa (title) ve bağlantıya (url) göre bir filtre ayarlayabilirsiniz. Sitede bulunan sayfalar için başlığa (sitenin mikro işaretlemesinde name) ve bağlantıya (url) göre filtreler mevcuttur.Koşullar “VE” operatörü ile birleştirilir, verilen tüm koşullarla eşleşen kataloglar gösterim için seçilecektir.
-
YML / XML feed’indan gelen reklamlar için Metinler boğduğunda başlıkları ve metinleri ayarlayın.
- Reklam oluştururken, Yandex Direct’in
<collections>
feed’i ögelerinden oluşturacağı ve yeniden formüle edebileceği otomatik başlıklar ve metinler kullanılabilir. Manuel ayar kapsamında başlık<name>
ögesinden, metin ise<description>
ögesinden alınır. - Varsayılan metni belirleyin. Bu, metin otomatik olarak oluşturulamazsa veya feed alanlarından derlenemzse reklamlarda kullanılacaktır.
- Reklam oluştururken, Yandex Direct’in
Gerekirse, reklam oluşturma veya düzenleme aşamasında feed değiştirilebilir. Bunun için ilgili feed’i kaynaklarda seçin veya yenisini yükleyin. Yandex Direct, daha önce reklamda ayarlanan filtreleri yeniden kullanmaya çalışacaktır. Feed’de kategoriler ve ürünler hakkında bilgi değiştiyse, filtreyi kontrol edin ve ayarlayın. Feed’de filtre koşuluna uyan ögeler yoksa, filtre sıfırlanacaktır.
Kampanya oluştururken Yandex, reklam verileri operatörü olarak, her reklam ögesine benzersiz bir tanımlayıcı (token) atar. Daha sonra bu token üzerinden yerleştirme ile ilgili tüm bilgileri toplar ve Birleşik İnternet Reklamı Siciline (ERİR) iletir. Reklam etiketleme hakkında daha fazla bilgi edinin.
Reklam moderasyonu ve reklam kampanyasının başlatılması
Reklamınız oluşturulduktan sonra kurallara uygunluk açısından kontrol edilir. Moderasyona gönder butonuna tıklayın ve sözleşme kurallarını kabul ettiğinizi beyan edin. Yandex, bu sözleşme kapsamında reklamlarınızı yayınlar. Moderasyon süreci genellikle birkaç saat sürer. Hafta sonları ve tatil günlerinde moderasyon, hafta içi günlerindekinden daha uzun sürebilir.
Kontrol sonuçlarını, reklam kampanyası oluşturulurken belirtilen adrese e-posta ile alacaksınız.
Reklamlar kontrol edildikten sonra reklam kampanyanızı oluştururken belirttiğiniz e-posta adresine bildirim gönderilir, kampanya listesindeki reklam kampanyasının durumu ise “moderatör tarafından onaylandı” olarak değiştirilir.
Reklam gösterimleriniz, reklam ücretinin ödemesi yapıldıktan sonra başlar.
Pazar yerlerinde ürün tanıtımı için reklam ayarlarının özellikleri
Eğer mağazaları Yandex Market ve Ozon’da tanıtıyorsanız:
-
Ürün reklamı oluşturun. Kaynak olarak “Pazar yeri Ürünleri”ni seçin ve Yandex Market veya Ozon’daki mağaza ya da ürün bağlantısını belirtin. Yandex Direct otomatik olarak bir feed oluşturacak. Bunu Feed’ler bölümünde görebilirsiniz.
-
Hangi ürünlerin reklamını yapmak istediğinizi filtreler yardımıyla seçin. Ürünleri Yandex Market için kategori, ad, açıklama, üretici, fiyat ve indirimli fiyata göre filtreleyebilirsiniz. Ozon için ad, açıklama, fiyat ve indirimli fiyata göre filtreleyebilirsiniz.
-
Pazar yerindeki mağaza veya ürün bağlantılarını belirterek metinsel ve görsel veya görsel reklamlar oluşturun.
-
Katalog sayfaları için reklamlar, pazar yerlerinde satış için çalışmayacaktır.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.