Trafik hacmi ve teklifler
- Tıklama başına ne kadar ödeyeceğimi bilmiyorum
- Trafik hacmi nedir?
- Trafik hacmi neden 100’den fazla olabilir?
- Tahmini teklif çok yüksek
- Tıklama başına alınan ücret nedir?
- Arama'daki minimum fiyat nedir?
- Teklif sık sık değişiyor
- Reklamın CTR’ını artırmak için gösterim istatistiklerini toplayamıyorum
- Hesap yüksek bir kalite puanına sahip, ancak teklifler düşmüyor
- Teklifleri değiştirdikten sonra eski ücretler düşülüyor
- Teklifi aşan ücret düşülüyor
Bu sayfada, trafik hacmi ve tekliflerle ilgili en sık sorulan soruları yanıtlamaya çalıştık.
Gösterim fiyatları Yandex Direct'te sabit değildir ve reklam verenler arasında yapılan açık artırmanın sonucunda belirlenmektedir. Bu tür açık artırmalar her gösterimde olur. Her reklam bu açık arttırmalara kendi teklifiyle katılır. Bu, reklamverenin (teklif ayarlamalarıdikkate alınarak) tıklama başına ödemeye hazır olduğu maksimum fiyattır. Açık artırmanın Yandex Direct’te nasıl çalıştığı hakkında daha fazla bilgi edinin.
Otomatik stratejiler için teklif, sistem tarafından belirlenen ayarlara göre belirlenir, manuel yönetim stratejileri için ise teklifleri Teklif alanındaki kampanya sayfasında kendiniz belirleyebilirsiniz.
Tıklama başına ne kadar ödeyeceğimi bilmiyorum
Sistemin çalışma prensiplerini ve fiyat teklifi seçme kurallarını henüz çok iyi bilmiyorsanız yeni kampanyanız için otomatik stratejilerden birini seçmeniz önerilir. Bu şekilde, teklif değerleriniz otomatik belirlenir. Örneğin, haftalık bütçe sınırlamalı “Tıklama Optimizasyonu” stratejisinde kampanyanız için harcamaya hazır olduğunuz miktarı belirtmeniz yeterlidir ve Yandex Direct, bu miktar dâhilinde mümkün olduğunca daha fazla reklamdan geçiş getirmeye çalışacaktır.
Trafik hacmi nedir?
Trafik hacmi, reklamın gösterim yerinin tıklanma oranıyla doğru orantılı bir değerdir. Reklamın tasarımı, reklam bloğundaki reklamların sayısı ile tasarımı ve reklamın Arama'da gösterim yeri dikkate alınarak hesaplanır. Örneğin, 4 adet premium gösterim yeri varsa bunların birincisinin sağlayacağı trafik hacmi 100, ikinci, üçüncü ve dördüncününki ise sırasıyla 85, 75 ve 65 olur.
Trafik hacmi neden 100’den fazla olabilir?
100 değeri, bir reklamın, premium gösterim blokundaki dört pozisyondan birincisinde gösterildiğinde alacağı trafik hacmine karşılık gelir. Bazı gösterim pozisyonları, premium gösterimlerin birinci pozisyonundan daha fazla tıklanabilir olabilir. Bu pozisyonlar için trafik hacmi 100’den yüksek olabilir. Örneğin, reklamların genişletilmiş formatta gösterimleri bu trafik hacmini sağlayabilir.
Tahmini teklif çok yüksek
Kitle için rekabet ve reklamın kalitesi tahmini teklife etki eder.
Rekabet
Kitleniz için diğer reklamverenler de yarışabilir. Arayüzde belirtilen tekliflerin hesaplanmasında, seçtiğiniz tüm gösterim bölgelerindeki rakipler dikkate alınır. Bu nedenle bunların birinde rekabetin olmaması düşük bir teklifi garanti etmez. Diğer bölgelerden gösterime uygun reklamlar (genişletilmiş coğrafi hedeflemeli) da açık artırmalara katılır ancak trafik hacmi tahmininde dikkate alınmazlar.
Reklamın kalitesi
Reklam kullanıcı için ne kadar daha az çekici olursa trafik de o kadar daha pahalı olur. Teklifi düşürmek için teklifi oluşturan faktörlere dikkat edin.
-
Tıklama Oranı (CTR) Tahmini
Tahmin edilen teklifin hesaplanmasında CTR tahmini kullanılır. Bu, anahtar ifade için biriken gösterim ve tıklama istatistikleri ile birlikte, tıklama olasılığını etkileyen reklam metninde sorgu kelimelerinin bulunması, gösterim bölgesindeki kullanıcı davranışı vb. diğer parametreleri içerir.
Reklamların CTR'ını artırma yöntemleri için Reklam öğeleriyle çalışma bölümündeki önerileri okuyun.
-
Reklamın kalite puanı
Bu, reklam teklifinizin kullanıcının ilgisine olan uygunluğunun bir değerlendirmesidir. Sistem, reklamı ve geçiş sayfasını arama sorgusuyla karşılaştırarak tıklamadan sonra kullanıcının davranışını dikkate alır.
Reklam ve reklamın anahtar ifadeleri için, kullanıcının sorgusuna en iyi şekilde uyan bir geçiş sayfası seçin. Örneğin, “temmuz ayında Mars’a uçuşlar” sorgusu için, temmuz ayında Mars’a seyahat hakkında konuşan ve temmuz ayı için Mars biletleri içeren bir sayfaya yönlendiren bir reklam en iyi sonuçları verecektir.
Tıklama başına alınan ücret nedir?
Anahtar ifade için Tıklama başına alınan ücret sütununda, ilgili trafik hacmi için reklam tıklaması başına ödeyeceğiniz ortalama ücret belirtilmiştir. Tıklama başına alınan ücret, örneğin yüksek dönüşüm olasılığı tahmin ödüyorsa, teklifinizi aşabilir.
Arama'daki minimum fiyat nedir?
Teklifiniz aramada minimum fiyatın altındaysa, reklam yalnızca “Tüm reklamlar” sayfasında gösterilecektir.
Reklamdaki sitenin Yandex Direct'te geçmiş yayın kayıtları kötüyse (örneğin, toplam CTR'ı çok düşükse), minimum fiyat yükselebilir. Minimum fiyatın yükselmesini önlemek için diğer reklamlarınızın yeterince kaliteli olmasına dikkat edin.
Teklif sık sık değişiyor
Muhtemelen Yandex Direct arayüzündeki tahmini fiyat bölümünde, geçici hedefleme ile otomatik olarak durdurulan rakip reklamların dikkate alınması devre dışı bırakılmıştır. Bu durumda teklifler gün içinde önemli ölçüde değişebilir ve reklamlarınız arzu edilen trafik hacminden daha azını alabilir. Rakip reklamların fiyat tahmininde dikkate alınması için, Ek Ayarlar blokundaki kampanya ayarları sayfasında bulunan Teklif belirlerken rakiplerin otomatik olarak durdurulan reklamlarını dikkate al seçeneğini etkinleştirin.
Reklamın CTR’ını artırmak için gösterim istatistiklerini toplayamıyorum
Gösterimlere henüz başladıysanız, istatistiklerin toplanması konusunda endişelenmenize gerek yok. Tahmini teklifin hesaplanmasında CTR tahmini kullanılır. Bu, yalnızca tıklama ve gösterim istatistiklerine değil, aynı zamanda gösterimlerin en başında bile, tıklanabilirliği değerlendirmeye olanak tanıyan diğer birçok parametreye dayanır.
Hesap yüksek bir kalite puanına sahip, ancak teklifler düşmüyor
Hesap kalite puanı, tahmin edilen teklifleri doğrudan etkilemez, ancak CTR tahmini ile çok benzerdir. Teklifleri düşürmek için Tahmini teklif çok yüksek bölümünde bulunulan önerilere uyun.
Teklifleri değiştirdikten sonra eski ücretler düşülüyor
Durdurulmuş bir kampanyada teklifi değiştirdiyseniz ve ardından yeniden başlattıysanız, tıklama için eski ücret düşünebilir. Kampanya etkinleştirildikten sonra ortalama 40 dakika içinde aktif hâle gelir, ardından yeni teklifler yaklaşık 30 dakika içinde yürürlüğe girer. Bu süre zarfında tıklamalar kampanya durdurulmadan önceki tekliflere göre hesaplanmış düşülen ücret üzerinden ödenir.
Teklifi aşan ücret düşülüyor
Yandex Direct arayüzünde belirlediğiniz teklifi aşan bir ücretin düşülmesi çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir. Kampanya istatistiklerindeki düşülen ücretlerin varsayılan olarak KDV hariç olarak belirtildiğini unutmayın.
-
Yüksek dönüşüm olasılığı tahmin ediliyorsa teklif otomatik olarak artırılabilir.
-
Belirli bir kitle için teklife ücreti arttırıcı bir ayarlama etki eder. Reklam, bu kitleyle ilişkili olan kullanıcıya, belirlenen katsayı oranında artırılmış bir teklifle gösterilir. Teklif düzenleme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
-
Teklifin azalmasından sonra 30 dakikadan az bir süre geçmişse, tıklama başına daha önce belirlenen teklife göre hesaplanan eski ücret düşülebilir. Durdurulmuş bir kampanyada teklifi azalttıysanız ve ardından kampanyayı yeniden başlattıysanız, teklifin kampanya etkinleştirildikten sonra ortalama 40 dakika içinde aktif hâle geldiğini unutmayın. Bundan sonra yeni teklifler yaklaşık 30 dakika içinde yürürlüğe girer. Bu süre zarfında tıklamalar kampanya durdurulmadan önceki tekliflere göre hesaplanmış düşülen ücret üzerinden ödenir.
-
Reklam kampanyalarını yönetmek için Yandex Direct API kullanan bir uygulama ile çalışıyorsunuz. Teklif, bu uygulama tarafından otomatik olarak artırılabilir.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.
Faydalı bağlantılar
Yasal belgeler
Daha fazla bilgi
Reklamın tıklanma sayısının gösterim sayısına oranı olup, yüzde olarak ifade edilir. Bu göstergenin reklamın etkililiğini belirleyebileceğini söyleyebiliriz.