Reklam yerleştirme özellikleri

Ödeme şekli

Reklamınızın gösterimleri için değil, sadece Telegram kanalında yayınlandıktan sonraki ilk 48 saat içinde tıklamalar için ödeme yaparsınız. 48 saat sonra reklam gönderisi otomatik olarak Telegram kanalından silinir.

Örneğin, pazartesi günü saat 9:00’da bir reklam kampanyası başlattınız. Salı günü saat 11:40’ta uygun bir Telegram kanalında reklam gönderisi yayınlandı. Salı günü 11:40’tan perşembe günü 11:40’a kadar gönderiye yapılan tüm tıklamalar için ödeme yapacaksınız. Daha sonra gönderi silinecektir.

Reklam gösterimleri

Gösterimlerin başlangıcı

Telegram kanallarında yerleştirme özellikleri nedeniyle, kampanyanın başlatılmasından gösterimlerin başlamasına kadar geçen süre, ağlarda normal reklamların yerleştirilmesine göre daha uzun olabilir.

Gösterimlerin durdurulması

Kampanya süresi blokunda kampanya bitiş tarihi ayarlanmışsa, yeni gönderilerin yayınlanması belirtilen tarihten 48 saat önce durdurulacak, ancak zaten yayınlanmış gönderilerin gösterimleri yayınlandıktan sonraki 48 saat boyunca devam edecektir.

Örneğin, kampanya süresini 1 Ocak’tan 14 Ocak’a kadar belirttiniz. 13 Ocak saat 00:00’da Telegram kanallarında reklamlarınızın yayınlanması duracaktır. Bu, reklam harcamalarının kampanya bitiş tarihinden daha geç olmamak üzere sona ermesi için gereklidir.

Reklam etiketleme

Yandex, reklamınıza otomatik olarak “Reklamveren Hakkında” sayfasına bir bağlantı ekler, bu da reklam içine etiketleme bilgisi eklemeye gerek kalmadan bu bilgiyi bu sayfada barındırmanıza olanak tanır.

Konu sınırlamaları

Telegram kanallarında hassas (kişisel) konuların, askeri konuların, aksesuarları da dahil olmak üzere silaha benzer yapıda ürünlerin veya gerçek silahların, kredilerin, trajik veya yetişkinlere yönelik olan konuların reklamı gösterilmez.

Gösterimlerin engellenmesi

Gerekirse, kampanya oluşturulduktan sonra belirli Telegram kanallarında reklam gösterimini yasaklayabilirsiniz. Bunun için, ayarlarda ilgili alana adreslerini https://t.me/name formatında ekleyin.

Kanalınız reklam ağında para kazanıyorsa, onu listeye ekleyin.

Özbekistan’da reklam yayınlama kural özellikleri

Coğrafi hedefleme ve reklam dili

  • Reklam, tek bir kampanya kapsamında Rusya ve Özbekistan’a coğrafi hedefleme ile başlatılabilir. Ancak daha iyi optimizasyon için her ülke için ayrı reklamlar oluşturulması önerilir. Reklamlarda Özbekçe kullanılıyorsa, bu tür bir reklam Rus kanalları için alakasız olabilir.

  • Özbekistan’da reklamlar, Özbekçe veya Rusça yayınlanabilir. Her reklamda yalnızca bir dil kullanmak daha iyidir. Metin iki dilde olursa, sistem ana dili yanlış belirleyebilir ve bu da erişimi azaltabilir.

Konu sınırlamaları

Telegram kanallarında bankacılık hizmetlerinin, kredilerin reklamları, hassas (kişisel) konulu reklamlar, iç çamaşırı, büyü reklamları, askeri konulu reklamlar, aksesuarları da dahil olmak üzere silaha benzer yapıda ürünlerin veya gerçek silahların reklamı gösterilmez.

Özbekistan'da reklamı yasak olan ürün ve hizmetler hakkında ayrıntılı bilgi için Genel Hükümler. Reklam Materyalleri İçin Aranan Koşullar'a gidin.

Reklam tasarımı

  • Örneğin, spor giyimi vb. reklamında omuzlar, dekolte bölgesi, bacaklar gibi vücut kısımları açık olan kızların resimlerini kullanmanızı önermiyoruz. Ulusal ve aile geleneklerine aykırı ve etik olmayan materyaller kullanılamaz. Sarılma veya öpüşme görüntüleri kabul edilemez.

  • İlaç reklamlarında tanınmış kişilerin, sağlık çalışanlarının veya doktor görünümünü taklit eden kişilerin resimlerini kullanmamak daha iyidir.

  • Reklamlarda yabancı para birimlerini belirtmenizi önermiyoruz.

Kazakistan’da reklam yayınlama kural özellikleri

Coğrafi hedefleme ve reklam dili

  • Aynı bir kampanya çerçevesinde reklamlar hem Kazakistan hem de Rusya'ya yönelik olarak yayınlanabilir. Ancak daha iyi optimizasyon için her ülke için ayrı reklam kampanyaları oluşturmak daha iyidir. Reklamlarda Kazakça kullanılıyorsa, bu tür reklamlar Rusya'ya yönelik kanallar için uygun olmayabilir.

  • Kazakistan'a yönelik Telegram kanallarında yayınlanan reklamlar Kazakça veya Rusça olabilir. Her hedef kitle ayarları grubu için bir dil kullanmanızı öneririz. Metin iki dilde olursa, sistem ana dili yanlış belirleyebilir ve bu da erişimi azaltabilir.

Konu sınırlamaları

Telegram kanallarında aşağıdaki tür reklamlar gösterilemez:

  • Alkol ürünleri reklamları.
  • Anne sütü ikameleri reklamları.
  • Tütün ürünleri tüketim ürünlerinin ve aksesuarlarının reklamları.
  • Sex shop'lar haricinde her türlü yetişkin içerikli reklam.

Kazakistan'da reklamı yasak veya sınırlanmış olan ürün ve hizmetler hakkında ayrıntılı bilgi için Yandex'te Reklam Yayınlama Kuraları. Reklamlar İçin Aranan Koşullar'a gidin.

Türkiye’de reklam yayınlama kural özellikleri

Coğrafi hedefleme ve reklam dili

Reklamlar hem Türkiye hem de Rusya'ya yönelik olarak yayınlanabilir. Bunun için her ülkeye ayrı reklam kampanyası oluşturulmalıdır.

Konu sınırlamaları

Telegram kanallarında alkollü içecekler, tütün ürünleri, tıbbi hizmetler, ilaçlar, silahlar, kumar, büyü, yetişkin ürünleri vb. reklamları yayınlanamaz.

Türkiye'de reklamı yasak veya sınırlanmış olan ürün ve hizmetler hakkında ayrıntılı bilgi için Yandex'te Reklam Yayınlama Kuraları'na gidin.

Telegram kanalı sahiplerinin dikkatlerine

Telegram kanalı sahipleri de reklam yerleştirme ile para kazanabilir. Telegram kanallarında parasallaşma hakkında daha fazla bilgi.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın