Düzenlemeler
Düzenlemeler belirli bir hedef kitleye sahip kanallarda reklam gösterirken tıklama fiyatını kontrol etmenizi sağlar. Artıran ve azaltan katsayılar uygulayarak reklamın gösterileceği kanal seçimini etkileyebilirsiniz. Örneğin, reklamlarınızın, hedef kitlesi gençler veya yüksek gelirliler olan kanallarda gösterilme olasılığını artıracak şekilde ayarlar yapabilirsiniz.
Düzenlemeler nasıl çalışır?
Düzenleme tıklama fiyatını artırır veya azaltır. Fakat bu artış veya azalış, tekil kullanıcılar için değil, tüm kanal için geçerli olur. Böylece düzenleme, kanalda yayınlanan gönderiye gelen tüm tıklamalara uygulanır. Düzenleme oranı, istenen hedef kitlenin kanaldaki payına bağlıdır.
İstenen hedef ziyaretçi kitlesine sahip kanallar için tıklama fiyatını artırın, hedef kitlesi sizin için uygun olmayan kanallar içinse tıklama fiyatını azaltın.
Örnek
Tıklama fiyatının 100 ₽ olduğunu düşünelim. Hedef kitlesi erkekler olan Telegram kanalları için tıklama fiyatını %50 artırmak istediğinizi varsayalım. Tıklama başına fiyat bu oran baz alınarak hesaplanır:
- Kanalın hedef kitlesinin %20'si erkeklerse: Tıklama fiyatı %10 artarak 110 ₽ (100 + 100 × %50 × %20 = 110) olacaktır.
- Kanalın hedef kitlesinin %80'i erkeklerse: Tıklama fiyatı %40 artarak 140 ₽ (100 + 100 × %50 × %80 = 140) olacaktır.
Bu şekilde, hedef kitlesinin %80'i erkek olan kanallar için tıklama fiyatı daha yüksektir.
Cinsiyete, yaşa veya alım gücüne göre düzenleme: Hedef kitlesi belirli özelliklere sahip olan kanallar için artıran veya azaltan katsayılardır.
Düzenlemeyi yalnızca bir reklam grubu için belirleyebilirsiniz. Birden fazla farklı düzenleme kanallar için art arda uygulanır ve toplanmaz. Düzenleme değerlerinin aralığı tıklama fiyatının eksi %50'sinden artı %200'üne kadardır.
Düzenlemeler, gösterimleri yalnızca Rusya veya Özbekistan'da yapılan kampanyalar için uygulanabilmektedir.
Dikkat
Gösterim ülkesi olarak Kazakistan veya Belarus seçildiğinde düzenlemeli kampanyalar başlatılamaz. Bu durum, bu ülkelerin yerel özelliklerine göre uyarlanan sistemde mevcut kısıtlamalara bağlıdır.
Ayarlamalar ve katsayı ekleme
- Hedef kitle grubu düzeyinde ayar menüsü olarak Düzenlemeler'i seçin.
- Düzenlemeleri ekleyin ve katsayıları girin.
Cinsiyet ve yaş
Hedef kitleniz belli bir yaş ve cinsiyetteyse özellikle bu parametrelere göre düzenlemeleri kullanın.
Örnek
Tıklama fiyatının 100 Ruble olduğunu, takipçileri erkekler olan kanallar için +%50, takipçileri 18-24 yaşındakiler olan kanallar içinse -%30 düzenleme belirlediğinizi varsayalım. Kanal takipçilerinin %80'inin erkek, %60'ının 18-24 yaş aralığında olduğunu düşünelim. Tıklama fiyatı şöyle olur:
İlk düzenlemeyi uygulayalım:
100 + (100 × %50 × %80) = 100 + 40 = 140 ₽.
İkinci düzenlemeyi uygulayalım:
140 - (140 × %30 × %60) = 140 - 25,2 = 114,8 ₽.
Alım gücü
Tıklama fiyatı düzenlemesini kanal takipçilerinin alım gücüne göre yapabilirsiniz. Kullanıcı davranışlarını farklı parametrelere göre analiz eden sistem, analiz sonuçlarına göre kullanıcıları alım güçlerine bağlı olarak farklı segmentlere ayırır.
- En iyi %1 (alım gücü en yüksek kullanıcılar),
- %2-5,
- %6-10,
Alım gücüne göre düzenlemeler ürün veya hizmet fiyatları piyasa ortalamasının üzerinde olan işletmeler için uygundur. Ayrıca, premium segment ürünler satan şirketler için.
Bir, iki veya üç segmentin tamamını seçin ve katsayıları belirtin.
Örnek
Tıklama fiyatı 100 ₽ olsun. %1'lik alım gücü olan kanallar için katsayıyı +%100 olarak belirlediğinizi düşünelim. Kanalın takipçi kitlesinin %30'u bu kriteri karşılıyor olsun. Tıklama fiyatı 130 ₽ olur:
100 + (100 × %100 × %30) = 100 + 30 = 130 ₽.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.