Davranışsal hedefleme
Yandex Reklam Ağı’nda ve haricî ağlarda kullanıcıların ilgi alanlarına göre reklam gösterimi, yani davranışsal hedefleme mümkündür. Yandex, arama sorguları başta olmak üzere kullanıcının internetteki davranışlarını analiz ederek kullanıcı için en uygun reklamları seçer. İlgi alanları kısa vadeli ve uzun vadeli olarak ikiye ayrılır: Eğer kullanıcının tercihleri değişirse tekliflerin teması da değişir.
Davranışsal hedefleme neden gereklidir?
Davranışsal hedefleme, reklamı yapılan ürün veya hizmetle gerçekten ilgilenen kullanıcılara reklam gösterilmesini sağlar. Hedef kitleye, içeriği reklamın konusuyla uyuşmayan sayfalarda bile ulaşılabilir. İstatistikler, davranışsal hedeflemenin ağlarda kullanılabildiği tüm temalarda %80’den fazla tıklama ve dönüşüm sağladığını gösteriyor.
Kullanıcıların ilgi alanları hakkında veri toplama
Kullanıcıların ilgi alanlarını belirlemek için çerezler kullanılır. Yandex tarafından işlenen tüm veriler Gizlilik Sözleşmesi ile korunur ve üçüncü şahıslara aktarılamaz. Eğer bir kullanıcı herhangi bir nedenle, kişisel ilgi alanlarının reklam gösteriminde dikkate alınmasını istemiyorsa bunu ayarlardan devre dışı bırakabilir.
Yandex, kişisel konularla ilgili reklamların gösteriminde (örneğin bazı tıbbi konular, yetişkinlerin tanışması) davranışsal hedefleme kullanmaz.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.