Reklam etiketleme

1 Eylül 2022’den itibaren Rusya topraklarında gösterilen tüm çevrim içi reklamlar özel bir şekilde işaretlenmektedir. Reklamın işaretlenmesi veya etiketlenmesi 4 ana eylemi içerir:

  • Reklam yerleştirilmeden önce nihai müşteri hakkında bilgi sağlanması.
  • Reklam verileri operatörü tarafından her reklam ögesine atanan benzersiz bir reklam belirteci olan token’ın alınması.
  • Tüm reklam ögeleri “Reklam” işaretinin eklenmesi.
  • Reklam ve zincir katılımcıları hakkındaki, geri kalan -reklam sistemi raporunun müşteri raporlarına göre yeniden tahsisi (detaylandırılması) dâhil- bilgilerin yasaların uygun gördüğü raporlara uygun olarak sağlanması (doğrudan satıcılar ve doğrudan reklamverenlerle çalışan ve kendi verilerini sağlamak isteyen reklam ajansları ve yayıncılar için geçerlidir).

Reklam verileri operatörleri (RVO) reklamverenler, reklam sistemleri, yayıncılar ve aracılar (ajanslar ve serbest çalışanlar) gibi tüm zincir katılımcılarından gelen bilgileri Roskomnadzor tarafından oluşturulan bir reklam izleme sistemi olan Birleşik İnternet Reklamı Siciline (ERİR) iletir. RVO ayrıca reklam ögeleri için token’lar verir ve bunları en az bir yıl boyunca saklar. Yeni yasaya göre reklam zincirindeki tüm katılımcılar verilerin ERİR’e veri iletilmesinden sorumludur. RVO verileri sicile kaydedilir ve burada toplanır; reklamverenler ve reklam yerleştirme zincirinin diğer katılımcıları ise gerçekleştirilen reklam kampanyaları hakkında bilgi alabilir.

Yandex RVO

Yandex bir reklam verileri operatörü olarak, Yandex Direct’e yerleştirilmelerinden önce her reklam ögesi için token’lar verir. Ayrıca Reklam işareti de ekler. Bu koşullar, Yandex’in reklamınızı yerleştirirken temel alınan teklifte belirtilmiştir.

Reklamın işaretlenmesi ile ilgili yasa gerekliliklerine uymak için aşağıdaki adımları izleyin:

Reklamınızı kendiniz yönetiyorsanız

Reklamınızı kendiniz yönetiyorsanız bilgileri Yandex Direct panelinden belirtmeniz gerekir, geri kalanını Yandex sizin adınıza yapacaktır. Veri eklemek için:

  1. Menüde kullanıcı adınıza basın ve Ayarlarım’ı seçin. Reklamveren verileri sekmesine gidin. Reklamverenin ek verileri sayfasında, nihai reklamveren (reklam müşterisi) olarak kendinizle ilgili verileri belirtin:

    • Rusya Federasyonu sakini, gerçek kişi:

      • Kurum türü – “Rusya Federasyonu sakini gerçek kişi”;
      • Soyadı, Adı, Baba Adı;
      • Telefon;
      • VKN
    • Rusya Federasyonu sakini, kurum:

      • Kurum türü – “Rusya Federasyonu tüzel kişisi”;
      • Ad;
      • VKN;
      • OKVED – bir hesap için yalnızca bir kod belirtilebilir.
    • Rusya Federasyonu sakini, bireysel girişimci:

      • Kurum türü – Rusya Federasyonu bireysel girişimcisi;
      • Soyadı, Adı, Baba Adı;
      • VKN;
      • OKVED – bir hesap için yalnızca bir kod belirtilebilir.
    • Rusya Federasyonu sakini olmayan gerçek kişi:

      • Kurum türü – “Yabancı gerçek kişi”;
      • Soyadı, Adı, Baba Adı;
      • Telefon veya reklam yerleştirilirken yapılan ödemeler için kullanılan banka hesabı veya elektronik cüzdan numarası gibi bir elektronik ödeme yöntemi numarası.
      • OKSM’ye (Rusya Dünya Ülkeleri Sınıflandırıcısı) göre sicil kaydının olduğu ülkenin kodu – OKSM’den kontrol edilebilir.
    • Rusya Federasyonu sakini olmayan tüzel kişi:

      • Kurum türü – “Yabancı tüzel kişi”;
      • Ad;
      • KDV veya sicil kaydı numarası veya muadili – tüzel kişinin sicil kaydının resmî numarası veya şirketin kayıtlı olduğu ülkedeki muadili.
      • OKSM’ye (Rusya Dünya Ülkeleri Sınıflandırıcısı) göre sicil kaydının olduğu ülkenin kodu – OKSM’den kontrol edilebilir.

    Maksimum verinin iletilmesini öneriyoruz.

  2. Ben nihai reklamverenim seçeneğini açık bırakın. Kaydet’e basın.

Bir ajans temsilcisiyseniz ve doğrudan müşteriyle çalışıyorsanız

Reklam gösteriminden önce

  1. Sırayla müşterinin her kullanıcı adıyla oturum açın ve Reklamveren verileri’ni seçin. Reklamverenin ek verileri sayfasında, nihai reklamveren (reklam müşterisi) ile ilgili verileri belirtin:

    • Rusya Federasyonu sakini, gerçek kişi:
    • Kurum türü – “Rusya Federasyonu sakini gerçek kişi”;
    • Soyadı, Adı, Baba Adı;
    • Telefon;
    • VKN
    • Rusya Federasyonu sakini, kurum:

      • Kurum türü – “Rusya Federasyonu tüzel kişisi”;
      • Ad;
      • VKN;
      • OKVED – bir hesap için yalnızca bir kod belirtilebilir.
    • Rusya Federasyonu sakini, bireysel girişimci:

      • Kurum türü – Rusya Federasyonu bireysel girişimcisi;
      • Soyadı, Adı, Baba Adı;
      • VKN;
      • OKVED – bir hesap için yalnızca bir kod belirtilebilir.
    • Rusya Federasyonu sakini olmayan gerçek kişi:

      • Kurum türü – “Yabancı gerçek kişi”;
      • Soyadı, Adı, Baba Adı;
      • Telefon veya reklam yerleştirilirken yapılan ödemeler için kullanılan banka hesabı veya elektronik cüzdan numarası gibi bir elektronik ödeme yöntemi numarası.
      • OKSM’ye (Rusya Dünya Ülkeleri Sınıflandırıcısı) göre sicil kaydının olduğu ülkenin kodu – OKSM’den kontrol edilebilir.
    • Rusya Federasyonu sakini olmayan tüzel kişi:

      • Kurum türü – “Yabancı tüzel kişi”;
      • Ad;
      • KDV veya sicil kaydı numarası veya muadili – tüzel kişinin sicil kaydının resmî numarası veya şirketin kayıtlı olduğu ülkedeki muadili.
      • OKSM’ye (Rusya Dünya Ülkeleri Sınıflandırıcısı) göre sicil kaydının olduğu ülkenin kodu – OKSM’den kontrol edilebilir.
  2. Ben nihai reklamverenim seçeneğini kapatın – 2 bölüm daha görünecektir:

    • Nihai reklamverenin karşı tarafının nitelikleri bölümünde, ajansınızla ilgili verileri belirtin (nihai reklamveren için yüklenici olarak).
    • Nihai reklamverenle sözleşme nitelikleri bölümünde, müşteriyle olan sözleşmenizin verilerini belirtin.

    Maksimum verinin iletilmesini öneriyoruz.

Reklam gösteriminden sonra

RVO panelinde Raporlar bölümünde, rapor dönemini takip eden ayın 12. gününden Yandex Direct raporunun taslağı görünecektir. Bu raporda Yandex Direct’te belirttiğiniz bilgiler yer alacaktır. Raporu kontrol edin ve tamamlayın, ardından ERİR’e gönderin. Raporu, rapor dönemini takip eden ayın 30. gününe kadar göndermek gereklidir. Örneğin eylül ayına ait bilgilerini 30 Ekim’e kadar iletilmesi gerekir.

Siz bir ajans temsilcisiyseniz ve bir müşteriyle aracı (alt ajans) üzerinden çalışıyorsanız

Reklam gösteriminden önce

  1. Sırayla müşterinin her kullanıcı adıyla oturum açın ve Ayarlarım’ı seçin. Kullanıcı ayarları sayfasında, nihai reklamveren (reklam müşterisi) ile ilgili verileri belirtin:

    • Rusya Federasyonu sakini, gerçek kişi:

      • Kurum türü – “Rusya Federasyonu sakini gerçek kişi”;
      • Soyadı, Adı, Baba Adı;
      • Telefon;
      • VKN
    • Rusya Federasyonu sakini, kurum:

      • Kurum türü – “Rusya Federasyonu tüzel kişisi”;
      • Ad;
      • VKN;
      • OKVED – bir hesap için yalnızca bir kod belirtilebilir.
    • Rusya Federasyonu sakini, bireysel girişimci:

      • Kurum türü – Rusya Federasyonu bireysel girişimcisi;
      • Soyadı, Adı, Baba Adı;
      • VKN;
      • OKVED – bir hesap için yalnızca bir kod belirtilebilir.
    • Rusya Federasyonu sakini olmayan gerçek kişi:

      • Kurum türü – “Yabancı gerçek kişi”;
      • Soyadı, Adı, Baba Adı;
      • Telefon veya reklam yerleştirilirken yapılan ödemeler için kullanılan banka hesabı veya elektronik cüzdan numarası gibi bir elektronik ödeme yöntemi numarası.
      • OKSM’ye (Rusya Dünya Ülkeleri Sınıflandırıcısı) göre sicil kaydının olduğu ülkenin kodu – OKSM’den kontrol edilebilir.
    • Rusya Federasyonu sakini olmayan tüzel kişi:

      • Kurum türü – “Yabancı tüzel kişi”;
      • Ad;
      • KDV veya sicil kaydı numarası veya muadili – tüzel kişinin sicil kaydının resmî numarası veya şirketin kayıtlı olduğu ülkedeki muadili.
      • OKSM’ye (Rusya Dünya Ülkeleri Sınıflandırıcısı) göre sicil kaydının olduğu ülkenin kodu – OKSM’den kontrol edilebilir.
  2. Ben nihai reklamverenim seçeneğini kapatın; 2 bölüm daha görünecektir:

    • Nihai reklamverenin karşı tarafının nitelikleri bölümünde aracı (nihai reklamverenle doğrudan sözleşme ilişkisi olan alt ajans) hakkında bilinen tüm bilgileri belirtin.
    • Nihai reklamverenle sözleşme nitelikleri bölümünde aracı (nihai reklamverenle doğrudan sözleşme ilişkisi olan alt ajans) ile reklamveren arasındaki sözleşme hakkında bilinen tüm bilgileri belirtin.

    Zincirde birkaç aracı varsa, nihai reklamverenle doğrudan sözleşme ilişkisi olan aracı hakkında bilgi vermek gereklidir.

Reklam gösteriminden sonra

RVO panelinde Raporlar bölümünde, rapor dönemini takip eden ayın 12. gününden Yandex Direct raporunun taslağı görünecektir. Bu raporda Yandex Direct’te belirttiğiniz bilgiler yer alacaktır. Raporu kontrol edin ve tamamlayın, ardından ERİR’e gönderin. Raporu, rapor dönemini takip eden ayın 30. gününe kadar göndermek gereklidir. Örneğin eylül ayına ait bilgilerini 30 Ekim’e kadar iletilmesi gerekir.

Reklam nesnesinin açıklaması

Roskomnadzor’un talebi gereği ERİR’e her bir banner’ın açıklaması (marka, ürün kategorisi, içeriğe ait ek açıklama) iletilmelidir. Bu açıklama reklamda görünmez ve yalnızca ERİR panelinden erişilebilir. Bu açıklama moderasyondan hemen sonra iletilir. Ayrıca, reklam materyallerinin metni, resmi veya başka bir unsuru değiştirildiğinde.

Yandex Direct’te her reklam için reklam nesnesinin açıklaması otomatik olarak oluşturulur. Temel olarak, yerleştirilen reklam materyallerinden (ör. reklam başlıkları ve metinleri, resimler, videolar, feed) alınan bilgiler kullanılır. Otomatik olarak oluşturulan açıklama, bilginin tamlığını ve doğruluğunu garanti etmez, bu nedenle bu bilgi ERİR’e gönderilmeden önce kontrol edilmelidir. Birleşik Performans Kampanyası, Mobil Uygulama Reklamları, Kampanya Yöneticisi ve medya kampanyalarında otomatik oluşturmayı devre dışı bırakabilir ve açıklamayı manuel olarak değiştirebilirsiniz:

  1. Reklam kampanyasında, reklamı düzenlemeye geçin.

  2. Seçilen reklamda ERİR için otomatik açıklama oluştur seçeneğini devre dışı bırakın.

  3. 1.000 karakterden fazla olmamak üzere, yeni bir açıklama girin – marka adı, ürün kategorisi, reklam materyallerinin kısa içeriği.

Alanı boş bırakırsanız moderasyondan sonra açıklama otomatik olarak oluşturulacaktır.

Reklamların feed veya site baz alınarak otomatik oluşturulduğu kampanyalarda (ürün reklamları ve Birleşik Performans Kampanyası katalog sayfaları için reklamlar, Ürün Kampanyaları) otomatik açıklamayı değiştirmek mümkün değildir.

ERİR’e başka hangi verilerin iletilmesi gerektiğini ve iletim sürelerini Sorular ve Cevaplar bölümünde okuyabilirsiniz.

Yandex’in ticari sırrı

Yandex, Direct’te yerleştirilen reklamlarla ilgili ticari sır rejimi uygulayabilir.

Şu bilgiler Yandex’in ticari sırrı niteliğinde olabilir:

  • Sağlanan hizmetlerin maliyeti;
  • Fiyatlandırma düzeni;
  • Üçüncü şahıslar tarafından bilinmemesi nedeniyle Yandex için ticari değeri olan istatistikler veya diğer bilgiler.

Bu nedenle, her ay ajans ile Yandex arasında yapılan işlemlerle ilgili verilerin Yandex RVO’ya iletilmesi gereklidir. Ajans ile karşı tarafı arasındaki işlemlerle ilgili veriler, Yandex’in ticari sırrı niteliğinde olan veriler açıklanmadığı sürece herhangi bir RVO’ya yüklenebilir. Bununla birlikte, Partner panelinde raporu doldurmak ve Yandex RVO’ya şunları göndermek yine de gereklidir:

  • Karşı tarafınızın ve onunla olan sözleşmenizin bilgileri;
  • Nihai reklamverenin ve onun karşı tarafıyla olan sözleşmesinin bilgileri.

Reklamla ilgili bilgilerin üçüncü şahıslara, özellikle de üçüncü taraf RVO’lara iletilmesi kararı alırken, Yandex Direct teklifi koşullarını inceleyin.

Sorular ve yanıtlar

Yandex servislerinde yerleştirme için bir token almak ne kadar sürer?

Token RVO’da otomatik olarak oluşturulmalıdır. Ancak, yasalarda bunun detayları ve süreleri belirtilmemiştir. Gerekli tüm bilgiler belirtildikten ve reklam ögeleri servislerin arayüzlerine yüklendikten sonra Yandex Direct’te veya Adfox’ta token otomatik olarak oluşturulur ve reklam ögeleri ile ilişkilendirilir.

Yandex Direct’te bir reklam için token almak için hangi veriler gereklidir?

Reklam ögesinin RVO’da kaydedilmesi için, nihai reklamverenle ilgili temel bilgilerin ilgili ayarlar bölümünde sağlanması gerekiyor.

Yandex Direct’te veriler nereye girilmelidir?

Yandex Direct’in kişisel panelinde reklamveren bilgilerini belirtmek, RVO panelinde ise gerekli olduğunda reklam yerleştirme modelinize göre rapor bilgilerini doldurmak gereklidir.

Yandex Direct API’si üzerinden hangi veriler gönderilebilir?

Arayüzdeki alanlar üzerinden gönderilenle aynı veriler gönderilebilir. İlgili nihai reklamveren için geçerli olan maksimum bilginin sağlanmasını öneririz.

Kampanya sürecinde reklam ögesini hızlı bir şekilde değiştirmemiz gerekirse yeni bir token almamız gerekecek mi?

Her reklam ögesi için yeni bir token almak gereklidir. Yandex Direct’te yerleştirmede bu otomatik olarak gerçekleştirilir.

Müşterinin birden fazla OKVED kodu varsa hangisini belirtmeliyim?

Kampanya ve banner eklerken, reklamı yapılan ürün veya hizmetin OKVED kodunu belirtmelisiniz. Bu, reklamveren kuruluşun ana OKVED koduyla eşleşmeyebilir.

Reklamı Yandex Direct ve Yandex Business’ta kendim yerleştiriyorum. Yasanın gerekliliklerini yerine getirmek için bir şey yapmam gerekiyor mu?

Yandex Direct veya Yandex Business ile doğrudan bir sözleşme kapsamında reklam yerleştiriyorsanız ve “bir kullanıcı (ClientID) = bir nihai reklamveren = bir ödeyen” koşulunu sağlıyorsanız, reklam servisinizin (Yandex Direct veya Yandex Business) panelinde işaretleme verilerini doldurmanız yeterlidir. Geri kalanını Yandex, hizmet teklifini baz alarak sizin adınıza iletecektir.

Eksik olan bilgileri göndermeniz gerekiyorsa -örneğin, nihai reklamveren değilsiniz ve Yandex ile ek bir yeniden tahsis gereklidir- bu tür bilgiler RVO paneli aracılığıyla gönderilir.

Reklamverenlerin, Yandex Direct veya Yandex Business’tan Yandex RVO’ya veri aktarmak için herhangi bir belge imzalaması gerekiyor mu? Bunu nasıl ve ne zaman yapmak gerekir?

Ekstra bir şey yapmanıza gerek yok. Kampanya bilgilerini Yandex Direct veya Yandex Business’a her girdiğinizde, ilgili servisin teklifinde öngörülen ERİR’e veri aktarımı koşullarını kabul etmiş oluyorsunuz.

Hesapta birden fazla ödeyen veya reklamı yapılan işletme varsa ne yapmalıyım?

Öncelikle hesabı aşağıdaki ilkeye göre birkaç kullanıcı adına ayırmanızı öneririz: 1 hesap → 1 işletme → 1 ödeyen.

Bunu herhangi bir nedenle yapamıyorsanız, servisin arayüzünden nihai reklamverenlerden birinin bilgilerini doldurun; tüm nihai reklamverenler için yeniden tahsis bilgilerini ise RVO paneli aracılığıyla iletin.

Bir sayaç (AdRiver, Weborama vb.) içeren bir bağlantı varsa ve buna bir token eklersem bağlantı çalışacak mı?

Yandex Direct aracılığıyla yerleştirilen reklam, harici sayaçlarla değişiklik olmadan çalışacaktır.

Daha fazla bilgi

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın