Target Liftβ nasıl başlatılır?
Target Lift, reklam kampanyasının başlangıcında başlatılır. Araştırma sonucu, kampanya bitiş tarihinden yaklaşık 10 gün sonra erişilebilir olacaktır. Araştırma, henüz gösterimi olmayan reklam kampanyaları için etkinleştirilebilir.
Reklam kampanyası hangi koşullara uygun olmalı?
Target Lift araştırması, atlanamayanlar, dâhil banner ve videolu yeni medya kampanyalarında kullanılabilir.
Kampanyada “Manuel teklif yönetimi” stratejisi etkinse Target Lift araştırması kullanılamaz.
1. Adım: Reklam kampanyasını hazırlayın
Yeni bir medya kampanyası oluşturun, temel parametrelerini belirtin ve reklamlar ekleyin. Kampanya ayarlarında Reklam Analitiği blokunda Target Lift’i etkinleştirin.
Target Lift gerçekleştirmek için zorunlu koşullar:
-
Kampanya süresi – en az 7 gün;
-
Kampanya ayarlarında sitenizin Yandex Metrica sayacı belirtilmiş olmalı;
-
Araştırma için 1 ila 5 hedeflenen işlem seçilmeli.
2. Adım: Araştırmayı yapılandırın
Kampanya parametrelerinde Reklam Analitiği blokunda Target Lift araştırmasını etkinleştirin.
Hedeflenen Eylemler blokunda strateji için kullanılacak ve daha sonra analiz için kullanılacak hedefleri belirtin.
Hedef olarak, işinize fayda sağlayan olayları belirtin. Dönüşüm stratejileri ayarlarında performans reklamında seçtiğiniz aynı hedefleri kullanmanızı öneririz.
3. Adım: Kampanyayı moderasyona gönderin
Kampanya moderasyondan geçtiyse araştırma otomatik olarak başlatılır. Kampanya başladıktan sonra Target Lift araştırması başlatılamaz.
Araştırmayı başlatmayla ilgili öneriler
-
Bütçeyi en az 300.000 ruble olarak belirleyin.
-
Kampanya süresini en az 21 gün olarak belirtin.
-
Kampanyanın en az 1.000.000 kullanıcıya eriştiğinden ve gösterimlerin en az 5.000.000 olduğundan emin olun.
-
Kampanya başlamadan en az 14 gün önce sitedeki Yandex Metrica sayacında hedefleri yapılandırın. Kullanıcının sitede belirli bir eylem gerçekleştirerek ulaşılacak hedefleri seçin.
Örneğin, “Form Gönderme” veya “Telefon Numarasına Tıklama” hedefleri uygundur, çünkü bu durumda müşterinin belirli eylemler yapması gerekir – formları doldurup göndermek veya numaraya tıklamak. “Site Ziyareti” hedefi uygun değildir, çünkü kullanıcı siteye yanlışlıkla girmiş veya gerekli bilgiyi bulamamış olsa bile bu hedefe ulaşılmış olur.
Stratejinin beklenen sonuçları vermesi ve Target Lift araştırmasında yansıması için bu önerilere uyun.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.