Medya kampanyalarında gösterim stratejileri

Strateji, reklam kampanyanızın hedeflerine (ürün veya hizmetlerinizin promosyonu, markanızın farkındalığını artırma, maksimum hedef kitle kapsamına ulaşma ve ürünün avantajları hakkında hedef kitleyi bilgilendirmek gibi) ulaşmasını sağlayan bir ayar setidir.

Teklifleri otomatik algoritmalarla, gerekli parametreleri belirterek veya manuel olarak yönetebilirsiniz:

  • Otomatik yönetimde, stratejinin hangi sonuca odaklanması gerektiğini seçer ve bütçeyi belirlersiniz. Yandex Direct, ayarları dikkate alarak bütçeyi etkili bir şekilde kullanmanızı sağlayacak ortalama fiyat değerini önerecektir. Önerilen fiyatı kullanabilir veya kendiniz belirleyebilirsiniz.

    Otomatik stratejiler, teklif yönetiminde akıllı bir mekanizmaya dayanır: Reklam alanının kalitesine bağlı olarak her teklife artırıcı veya azaltıcı katsayılar uygular.

  • Manuel yönetimde, her gösterim koşulu için teklifi kendiniz belirlersiniz: kullanıcı profili veya anahtar kelime. Bu teklif ile reklamlar her gösterim için açık artırmaya katılır. Kesilen fiyat, belirlediğiniz teklifi aşmaz.

Hangi strateji seçilmeli

Strateji seçimi, reklamınızın hangi sorunu çözdüğüne bağlıdır. Kullanıcı ile iletişim aşamasına ve reklam kampanyasının hedeflerine bağlı olarak strateji seçim önerileri tabloda verilmiştir.

Kullanıcı ile iletişim aşaması

Görev

Strateji

Farkındalık

  • Marka bilinirliğini artırmak.
  • Piyasaya yeni bir ürün veya hizmet sunmak.
  • Maksimum kitleye ulaşmak.

Tekrarlanan gösterimler için fiyat düşürülmesi

Etkileşim

  • Belirli bir hedef kitle arasında ürün veya hizmetleri tanıtmak.
  • Ürünün değerini kitleye iletmek, ürün ve kampanya hakkında daha fazla bilgi edinmeye teşvik etmek.

Minimum fiyata maksimum gösterim

Etkileşim

  • Reklam mesajını izleyen kitleyi hedef fiyatla çekmek.

Görüntüleme için ödeme

Stratejiler nasıl çalışır?

Crypta teknolojisi sayesinde istediğiniz kitleyi hedefleyebilirsiniz. Bu teknoloji, kullanıcıların internetteki davranışlarını analiz ederek kullanıcının hangi gruba ait olduğunu belirler. Bunun için Crypta, sorgularda kullandıkları kelimeler, ziyaret ettikleri sayfalar, günün hangi saati ağa bağlandıkları gibi, söz konusu grubun tipik temsilcilerinin davranışlarını araştırır.

Crypta ve otomatik stratejilerin derin entegrasyonu, manuel strateji veya haricî teklif yönetim sistemlerine göre reklam kampanyalarında satın alma verimliliğini daha hızlı ve kaliteli bir şekilde yönetmeyi sağlar.

Stratejileri etkili bir şekilde kullanma

Genel öneriler

Otomatik stratejiler, günlük 300 ruble bütçeye sahip medya kampanyaları için etkilidir. Daha düşük bütçe, düşük frekanslı anahtar ifadeler veya çok dar kullanıcı profili değerlerinde, bin gösterim başına ortalama fiyat belirlenen değerden daha fazla sapabilir, ancak sapma 2 kattan fazla olamaz.

Sistem maksimum sonuç elde etmek için ayarları düzenli olarak optimize ederek karmaşık bir hesaplama süreci yürütür. Bu nedenle, kendini göstermesi için ona zaman tanıyın – çoğu durumda bunun için birkaç gün gereklidir. Otomatik stratejilerde yaptığınız değişikliklerin etkisi de birkaç gün içinde ortaya çıkar – algoritmaların yeni parametrelere yeniden eğitilmesi bu kadar zaman alır.

Gösterim koşullarının sınırlandırılması

İlgili kitleye esnek ve hassas hedefleme için kullanıcı profilini kullanın.Kullanıcı profili, reklamlarınızı göstermek istediğiniz kullanıcıların özelliklerinin toplamıdır.

Hedef kitlenizi hedeflerken yalnızca önemli özellikleri belirtin. Çok fazla daraltma, reklamın yeterli sayıda kullanıcıya gösterilmesini engeller ve işinizin ölçeklenmesi zorlaşır.

Ortalama fiyat önerisini kullanın

Otomatik gösterim stratejisini ve kullanıcı profiline göre hedeflemeyi seçtiyseniz reklam gruplarını kaydettikten sonra strateji ayarlarına geri dönün. Sistem, eklediğiniz reklam ögesi boyutları, gösterim koşullarını dikkate alacak ve reklam kampanyasının hedeflerine ulaşmanızı sağlayacak fiyat için detaylı bir öneri sunacaktır.

Teklifin bağımsız kontrolü

Manuel bir strateji kullanıyorsanız, her grup için ortalama günlük bütçeyi ve teklifi kendiniz belirleyebilirsiniz. Ancak potansiyel kitleniz her gün aynı ilgiyi göstermeyebileceğinden, haftalık sınırlamalar veya reklam stratejisi dönemi için sınırlamalar kullanmak mantıklıdır. Bunları otomatik stratejilerde yapılandırabilirsiniz.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın